Uusi viikko ja uudet kujeet KOLMANSIEN haaveilijat!
Joku kyseli maitoallergiasta edellisessä pinossa. Kuopuksen maitoallergia oli suolisto-oireinen. Pyllyreikään tuli vesirakkuloita valtavien vatsakipujen lisäksi pienestäkin määrästä maitoproteiinia. Nyt syksyllä kokeiltiin varovasti juustolla ja kas kummaa, sieti sen. Ikää oli 3v. Nyt jo juo maitoa. helpotti kummasti arkea.
Meillä mies keuhkokuumeessa ja infektioastmainen lapsi ( 5v ) tuolla yrittää nukkua päikkäreitä huonolla menestyksellä. Suunnataan taas kohta lääkäriin :( Kuopus onneksi terveenä ja päiväkodissa tällä hetkellä.
Ja kaiken tämän keskellä vaan vauva ajatukset päässä jyllää!!! Miehen veljen vaimo synnytti viime yönä pienen tytön. Harmi vaan kun ovat kaukana eikä pääse katsomaan.
Minulla oli onneksi ne kuukautiset ja nyt tiedän että mennään kp 11, eli eikun peittoa heiluttelemaan heti kun mies tuosta vähän tokenee. Voi olla että kova kuume tuhonnut siittiöt, mutta aina kannattaa kokeilla. Vielä olis muutama päivä miehellä aikaa toipua, hih!
Minä kanssa joudun työssäni tekemisiin sytostaattien kanssa, onneksi harvemmin,mutta kuitenkin. Samoin joudun avustamaan tutkimuksessa joka tehdään röntgenohjauksessa. Eli tarkkana täytyy olla tuon raskautumisen tiedostamisen suhteen. Mitään riskejä en tietenkään halua ottaa.
Kyllä tuo lapsi raukka kohta tukehtuu. Ei auta kun spiirallelähteä.
Parempaa viikonalkua teille muille.
Minsku kera sairastavan perheen
Kommentit (38)
Pahoittelut Japanin lipun kohdanneille.
Emu: No mites on, laskeeko vauvakuume yhtään kun näkee kaksostenhoidon realiteetteja? Vai nouseeko vaavihinku pilviin asti:-)
Minsku: Mulla kanssa vuorotyö, tosin tälle keväälle olen yrittänyt sopia, että yövuoroja olisi mahd vähän. Muun elämän lisäksi iso-G pitäisi pakertaa valmiiksi (terkut vaan tutuille!).
Vuorotyö itsessään on tosi raskasta. Töissä mennään sata lasissa ja fyysisen kuormituksen lisäksi henkinen jaksaminen esim. syöpäpotilaiden kanssa on haastavaa. Stressikäyräni nousujohteisuus on yksi syy siihen, että pelkään raskautumisen olevan hankalaa. Pessimisti ei pety....
Oman navan ympärillä ei niin mitään tuntemuksia. Palelu kuuluu peruspakettiin muutenkin.
Terveisin Lotta: yk1, 23?/34?
Ikää on 28v. Eka yrityskerta menossa. Lapset poika-03 ja tyttö -05. Hiljaa hyvää tulee, i hope so :D
joka ilta pitää tulla tänne kurkistamaan, jostain syystä...
Tervetuloa uudet kuumeilijat,
pahoittelut tädin tavanneille!
Muutenkin (kroonisesti) autokuumeinen mieheni on nyt tästä yrityksestä saanut hyvän syyn etsiä netista uutta autoa. Nytkin se istuu tässä viereisessä nojatolissa (kaksi hullua lepotuoleissaan, kummallakin läppäri sylissään) ja analysoi tarjolla olevia autoja. Nyt tä mieheni on lopuksi ainakin hyväksynyt haaveeni takarivin erillispenkeistä!
En toki usko raskautuvani kovin nopeesti (jos ollenkaan), mutta silti olen varma, että petyn, kun Täti saapuu. Noin viikon päästä siis ehkä, jos kierotni on samanlainen kuin joskus aikoinaan. Mutta sisäinen tunto selvästi sanoo, että ei ole mahassani hedelmöitynyttä munasolua liikeellä. Eikös se ollut niin, että toivo kuolee viimeisenä!
Terv.
Mirabel yk 1, kp21 / ?28?
Tulimpa tänne teitä kurkkimaan ;) Monella tutulla nikillä näkyy olevan piinaviikko menossa joten jännitän täällä seurananne, kumpa tulisi paljon plussia!
Minskun ja Mirabelin perheille paranemisia!
Kuten Kolmosmurunkin lapsille, tuntuu kaikenmaailman flunssia ja vatsatauteja olevan nyt liikenteessä :/
Tsemppihalit 2poj@näidille, kyllä nyt olisi jo ehdottomasti teidän vuoronne..!
Marju73:lle myös pahoittelut tädistä :(
Senny76: Hyvä kun pääsitte syyniin ja saitte/saatte apua hommaan. Toivottavasti ovis rupeaa nyt clomien avulla löytymään.
Emu76:lle mukavaa Euroopan reissua, noinhan se piinailu hoituu vaivattomammin kun on paljon muuta ajateltavaa ja tekemistä ;) Peukut on pystyssä puolestasi!
Wilukissallekin peukuttelen bd bd bd
Oma olo on vieläkin vähän epäuskoinen kun paha olo ei ole löytynyt tänne. Pientä kuvotusta on aina välillä ja tissit ovat kipeät, siinä ainoat oireet. Varasin ajan ar-ultraan viikon päähän jolloin sykkeen pitäisi jo näkyä. Sitä odotellessa... mielenkiintoista myös nähdä että jos tuolla alhaalla elämää on niin montako sydäntä tällä kertaa... voiskohan luonto toistamiseen yllättää kaksosilla ;)
Odottelen teitä kaikkia tuolla toisella puolella, tulkaahan pikaisesti perässä :)
t. Manna 6+0
täällä sitä ollaan taas. Nyt on kierron 15. päivä kemiallisen raskauden jälkeen ja bongasin tänään oviksen Personalla. Lisäksi tänään oli gyne (TAAS!), jonka mukaan onneksi kaikki oli nyt kunnossa. Käski lähteä äkkiä miehen luokse, kun oli kuulemma follikkeli pamahduspisteessä.
Päätä särkee vimmatusti, ja lapset on valvottaneet kipeinä koko viikon, mutta kai tässä on pakko illalla toimertua pupuilemaan. Onneksi mies on kuin partiopoika ja aina valmiina. Eipä tarvitse miettiä suostuuko mies, kun on joutunut keskenmenosta asti olemaan ilman.
Toivotan kaikille jaksamista yrityksen eri käänteissä.
Nella, yk 6, kp 15/29?
Kiitos tsempeistä! :)
Ihmee itkuherkkä olen ollut koko viikon. Mutta olen selvinnyt vähemmällä burana määrällä tässä kierrossa (menkkakivut). Aloitin vehnänalkioöljyn ottamisen, katsotaas nyt onko sillä mitään tehoa. Reilun viikon päästä taas olisi ovis, katsotaan nyt ehtiikö/jaksaako silloin touhuilla. :) Mutta luulen, että tuo keltarauhaskysta jotenkin vaikeuttaa raskautumsita, joten olo ei ole kovin korkealla. Ja jotenkin kauhean väsynyt olen ollut... Tämä harmaa sääkö syynä?
NellaN: hyvä kun ovis löytyi. Eikun vaan sitten hyödyntämään sitä :) Tsemppiä!
Hyvää viikonloppua! :) Ja tsemppiä kaikille !
Kp 5/28-30
Tervehdys kaikille 3. kuumeilijoille! Olen lueskellut muutaman kuukauden ajan - silloin tällöin - tämän porukan kuulumisia ja nyt päätin vihdoin liittyä joukkoon. Meillä on 4-v ja 6-v tytöt ja nyt olis kolmas haaveissa. Itse oon 33-v ja mies muutaman vuoden vanhempi. Hormonikierukan otatin pois syksyllä ja siitä asti ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta ei olla toisaalta mitenkään erityisesti "tähdättykään" ovispäiville. Luulin viime kierrossa jo raskautuneeni, kaikki oireet oli niiin selvät :-)) Kuume alkaa nousta jo uusiin lukemiin, nyt ei jaksais odottaa enää kiertoakaan..
Kp 5/27-29, Yk n. 4 :D
Mirabel toivo tosiaan kuolee viimeisenä ja pettymys on suuri, vaikka kuinka pessimistinen koittaisi olla. On tämä aika rääkkiä meille tämä tehtailu kaikenlaisine testeinee, tarkkailuineen ja kuumeiluineen. Kun vaan osaisi ottaa rennosti, mutta...
Kiva kuulla manna kuulumisia. Onko sulla aik. kerroillla ollut miten tuota pahoinvointia? Eikös sen tuossa 6 viikon tienoilla pitäisi sitten ilmaantua. Mikä on sulla la? Toivottavasti odotuspuolella pian tavataan!!!
NellaN toivotaan, että simpat kerkisivät hyvin matkaan. Onneksi useimmiten ei tuosta miesten innostuksen puutteesta tarvitse huolehtia, meilläkin lupaa että "koskaan en kieltäydy" ;)
2poj@näiti kuinka mones yk teillä on menossa? Muitan sinut jo pidemmältä aikaa. Mihin tuo vehnänalkioöljy pitäisi auttaa? Voimia koitokseen.
ON: Tänään pitäisi tädin kurvata laskujen mukaan...Lämmöt on edelleen pysyneet ylhäällä. Tänään 36.6. Aamusta kun heräsin, oli läsnä kaikkenlaiset mahakrampit, paineet, kivistykset ja vihlonnat ja pelkopepussa heti et nytkö ne alko, mut ei ainakaan vielä muita merkkejä ole ja kivistyksetkin on väistyneet.
Jalat, sormet ja varpaat ristissä omasta ja muiden puolesta,
wilukisu yk4 kp 26/24-26
Wilukissa odottaa?? Mä olisin varmaan ihan hermona jo. Milloin sä meinaat testata?
Mä olen vielä siskoni luona ja huomen aamulla aikaisin alkaa matka takaisin kotiin amerikkaan. Kirjoitin toissa iltana piiiiitkän viestin ja jotenkin onnistuin sössimään sen viestin kadoksiin. Pöh.
Itse kuvittelen jotain oireita taas. Tisseissä tuntuu, vaikka oikeasti ei varmaan tunnukaan....
Tervetuloa uusille ja Wilukissalle hurjat tsempitykset.
Emu, yk2, 25/27
Niinhän siinä sitten kävi, että ei kaveri pysynyt matkassa. Eilen kerkesin jo ekan kerran äitiysneuvolassa käymään ja illalla huomasin vuotavani. On niin kumman haikea olo, kun kerkesi jo kaiken suunnitella valmiiksi (totta puhuakseni tuo ajoitus vauvalle ei olisi ollut ihan paras, joten siksi jouduin pohtimaan asioita uusiksi, jotta kaikki saisi sujumaan). Kerkesin jo ostella pieniä unisex vaatteitakin...talvihaalarin, hatun ja vaikka mitä :) No elämä jatkuu ja yritys jatkuu. Loppupeleissä uskon keskenmenoilla olevan jokin tarkoitus tai oikeastaan, että luonto hoitaa "elinkelvottomat" pois. Silti tuli kurja olo, mutta uuteen viikkoon ja uuteen yritykseen =)
Onnea kaikille plussanneille. Jännittäviä hetkiä odotteleville paljon plussasäteitä ja tädin kohdanneille sympatiat ja eikun uuteen yritykseen =)
Angelinako, yk2, 2/27-30
Voi harmi Angelinako. Piti sitten mennä noin käymään! Nyt auttaa varmaan ajatus, et kaikella elämässä on tarkoituksensa... Voimia uuteen yritykseen.
Kiitoksia emu tsemppauksesta! En oikein jaksakaan odottaa....ja oon ihan hermona....Sitä kokoajan kyttäilee, et millon alkaa täti jomotus mahanpohjassa... Toisaalta mulla usein täti koputtelee ovelle aamusta, joten huomeaamuun on ootettava. En oo meinannut testata. Eka kierron kp26 tehty nega oli niin kova pettymys, et nyt aattelin, et kai sen raskautumisen sit huomaa, kun ei tätiä kuulu :) Jossain tuolla totesin, et halvat on huvit ;) vaikkakin piinaavat sellaiset! No pian tulet emu sinäkin perästä piinailemaan...
t. wilukisu yk4 kp 26/24-26
Angelinakolle keskenmenosta. Ikäviä juttuja kun jo suunnittelee niin pitkälle asioita plussatestin jälkeen, tiedän kaksi kohdanneena. Peukkuja uuteen yritykseen.
Tervetuloa uusille kuumeiluoille, ainakin metsämansikka.
Tänään käytiin Prinsessoja tiiraamassa Hartwall-areenalla. Tyttö oli ihan innoissaan. No olihan se hieno show.
Wilukissalle tsemppi' piinaan, itse jo varmaan testaisin. TESTAA!!!!!
Nyt saunaan...
Kolmosmuru yk 1, kp 24/28
todella harmillista! Mutta kaikella on varmaankin tarkoitus, se ajatus ehkä lohduttaa surussa. Tsemppia uuten yrityksen!
Meillä tuli tänään Täti vierailulle, yllättävän ajoissa. Ajattelin, että olisin pettynyt, mutta yllättävän kyllä, en ole oikeastaan. Ehkä siksi, että en kerkinyt jännittämistä ja toivomista aloittakaan, kun minun laskujen mukaan oli tämä kierto vaan 22 päivää. Toki, hormonikerukan jälkeen ei ole kierto vielä ihan selvillä, mutta enemmän minua huolestuttaa kuitenkin se lyhyt kerto. Aikoinaan aina 28-29, ehkä joskus harvakseltaan 27. Ei yleensä iässäni vielä pitäisi se lyhentyminen niin selvästi näkyä, mutta on se silti mahdollista, ja kyllänyt huolestuttaa ajatus, että ovulatiot ja keltarauhasen toiminta jo niin pahasti saattavat ontua.
Ihan älytöntä, että vaikka kuinka usein tulee joku suunnittelemattomasti raskaaksi, kun ehkäisy kerrankin pettää - ja toiset joutuvat vaikka kuina tähtämään ja yrittämään, mutta ei millään tärppä!
Mutta itse olen nyt pättänyt, että kyllä minä vielä onnistun! :D
Täällä on ollut iloisia ja surullisia uutisia. Pahoittelut surullisista ja onnea sitä tarvitseville.
Aika vierailta monet nimimerkit tuntuvat (tätä olen tainnut aiemminkin päivitellä) ja hyvä niin, koska sehän tarkoittaa tuttujen raskautuneen :)
Täällä mennään kahdeksatta yrityskiertoa ja ovulaatio lähestyy. Saa nähdä jaksaako sitä enää yrittääkään. Alkaa into loppumaan. Tässä aletaan ihan oikeasti päästä siihen tulee jos on tullakseen -periaatteeseen.
Ei minulla hirveästi kirjoitettavaa ole, kun ei mitään tapahdu, mutta lukemassa käyn muiden kuulumisia melkein päivittäin.
MammaMia kp 11 / 27-33, yk8
Meillä on nyt jo yk 17 menossa. Kaikenlaista vaikeutta on ollut: prolaktiini on ollut koholla, joka vaikeuttaa raskautuksita, sekä nyt tuo kysta-löydös ja endoepäily. Alkaa tosiaan jo usko tähän hieman (! ) loppua. :/
Vehnänalkioöljy auttaa limakalvoja pysymään hyvinä ja olen lukenut, että auttaisi myös tasaamaan kiertoa. Ja tekee ihon pehmeäksi (varsinkin jos on allerginen, kuiva iho). Ja se sisältää paljon e-vitamiinia joka on ns. hedelmällisyys vitamiini. Joten koitan nyt sitä.
Kopion tämän tekstin tänne, kun eilen jonkin syyn vuoksi se meni tuonne yleiseen pinoon.
Hyvää viikon alkua! :)
Kp 7/8/28-30
...täti tuli sit kuitenkin kaikeksi yllätyksekseni. Olin vissiin niin hurjana, et pelästy täti pariksi päivää ja uskaltautu punaisen päänsä näyttää vasta tänään kp 28 (mun kierto tasasesti 24-26)..... Eli siis ei vauvaa tästäkään kierrosta! Olen ihan maassa ja tuntuu et nouseeko täältä ollenkaan. Töissä työkaverin ihanasti pyöristyvä masu ei anna hetkeäkään armoa tämän kidutuksen keskellä....nyyh. Miehelle lupasin, et nyt saa höyryyminen vähäks aikaa loppua, joten jätän täällä pyörimisen tauolle. Kiitoksia kaikille tsemppauksesta ja onnea kaikkien yritykseen!
2poj@näiti teillä on kyllä hurjasti yrityksiä takana. Ei ihme, jos alkaa usko loppua. Mulla on tiukkaa vaikka ei oo, kun pieni osa yk sun yk:n nähden takana. Me ei aiota asioille mitään tehdä, jos ei tärppää niin sit ei tärppää, ja se tekee tästä jotenkin niin lopullisen tuntusta. Tuntuu et joka kerta tädin tultua onnistumisen mahdollisuus luisuu sormien välistä yhä olemattomampiin ja tietty ei tiedä, eikä tuu tietämään missä vika... On aateltu et tyydytään kohtaloomme ja nautitaan sit kolmin verroin noista kahdesta muksusta, jos ei kolmatta tuu...
t. wilukisu
tiedän niin tuon tunteen, kun täti minutkin viimein saavutti päivän myöhässä. Ja oli kaiken maailman oireetkin. On se niin syvältä :-( Mutta mutta, nyt kun on jo kp 10 niin olo on jo paljon parempi. Kyllä sä sieltä taas nouset! Ihan varmasti!
Eihän sitä tosiaan tiedä suodaanko sitä kolmatta nyyttiä enää, mutta toivo elää. Minä haluan kuitenkin tutkituttaa onko meissä jotain vikaa ja aika on gynelle varattuna ensi perjantaina. En sitten tiedä miten pitkälle olisin valmis menemään mahdollisissa hoidoissa. Välillä kun en ole ihan varma jaksaisinko edes koko vauvarumbaa, raskaana kyllä haluaisin olla! :-)
eewokki yk 10, kp 10/31-34
Emu sulla on piinaa sitten vähän mua kauemmin vielä. Tiedätkö minä ajattelin olla testaamatta kokonaan vaikka olisikin täti myöhässä ... Epäilen kyllä, et ei oo tärpännyt, mut jos nyt täti olisikin myöhässä vierailultaan, niin empä silti rupee testailemaan. Eiks oo aika täyskäännös eka kierrosta, kun en millään malttanut oottaa kun kp 26:n kun jo testasin. No saapa nähdä. Kuumeisena minäkin yritän bongata tuntemuksia, mutta ei mitään paitsi vilunväristyksiä ja palelua, mut se nyt ei oo mulle mitään uutta :)
Minsku ompa sulla työputkia, teillä ei oo listat oikein hyvin suunniteltu :(. Kyllä osaa olla työpäivän jälkeen puhki, itsekin otin tänään pienet päikkärit. Ihanaa olisi kyllä saada olla taas kotiäitinä välillä. Työn ja kodin/lasten hoidon yhdistäminen ei ole aina helppoa. Tsemppiä sulle kuin myös kolmosmurulle oviksen metsästykseen.
ON: Täältä sen verran hyviä uutisia tähän väliin, et eilen kirjoitin aamulämpöjen kahtena aamuna tippuneen 36.6:sta 36.4:n. Tänään mittasin sit kuitenkin 36.7 eli lämmöt ei nyt vielä ainakaan ole kokonaan laskusuunnassa. Jos ei muuta, niin saimpa nauttia vielä ainakin tän päivän entäjos tunnelmista.
entäjos tunnelmissa,
wilukisu yk4 kp24/24-26