Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholista aina ripuli?

Vierailija
16.12.2014 |

Alkoholin juonnista seuraa minulla aina ripuli tai vähintään ilmavaivat, yleensä seuraavana päivänä mutta joskus myös samana iltana. Kun puhutaan enemmän kuin parista viinilasillisesta. Kuinka yleistä tämä on?

Asia on tietysti erittäin kiusallinen jos vietän iltaa esim. poikaystävän seurassa ja jään yöksi. Tietysti voisin vain jättää juomatta, mutta pidän kyllä juhlimisestakin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä. Ainakin mulla ja mun ukolla on näin. Voithan ottaa imodiumia vaikka nukkumaan mennessä jos paskominen hävettää. 

Vierailija
2/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Varsinkin happamat ja käymisellä valmistetut juomat pahimpia, esim. valkkari, lonkero, siideri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös miehen kanssa menee molemmilla vatsa sekaisin baari-illoista. Ollaan pohdittu, että yleensä silloin ollaan juotu enimmäkseen olutta kun on vatsat ollu sekaisin, eli vissiin se mallas pistää vatsat toimimaan. :)

Vierailija
4/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vain siideristä ja valkoviinistä ? Ota sitä imodiumia/ ripulilääkettä,teen niin itsekkin.

Vierailija
5/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nuorempana ollut sitä ongelmaa, mutta nyt keski-ikäisenä menee joskus vatsa sekaisin alkoholista. Uskon, että johtuu suoliston mikrobien epätasapainosta ja olenkin nyt saanut vatsaa kuntoon probiooteilla ja kuitupitoisella ruokavaliolla, nyt viime aikoina ei ole menny maha sekaisin alkoholista!

Vuosi sitten mulle tuli jopa kivuliaita kramppeja ja ilmavaivoja (koliikki) alkoholista! Ja yleensä ainakin ripuli.

Vierailija
6/43 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyöpä.

Vierailija
7/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee oluesta.

Vierailija
8/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomion arvoista tässä on se, että alkoholi ei ole ihmisravintoa, joten elimistö hylkii myrkkyä.

Vierailija
9/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suoli. Ei kestä alkoholia ja tietyt juomat ovat pahempia.

Vierailija
10/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kertoo jo paljon ihmisen tyhmyydestä, että pitää ehdoin tahdoin myrkyttää kroppaansa aineella, josta menee vielä vatsakin pilalle. Tyhmästä päästä kärsii tosiaan koko ruumis.

Vierailija
11/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v nainen ja täällä sama ongelma alkoholista. Kärsin lisäksi myös laktoosi-intoleranssista eli en tiedä herkistääkö entisestään.

Onhan se sosiaalisesti ja itsellekin epämukavaa kun vatsa kurisee ja täyttyy ilmasta illan aikana eikä sitä viitsi kenen tahansa kuullen pieruparaatiakaan alkaa pitämään.. illan jälkeen sitä haluaa mielellään vaan omaan kotiin. Jättäydyin osittain myös tästä syystä menemättä puolitutun kaveriporukan kanssa juhannusfestareille sillä olisi ollut kiusallista ja epämukavaa pidätellä oloja koko viikonloppu.

Vierailija
12/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon krapulassa tulee molemmista päistä nestemäistä ja kunnolla ulos.

Vierailija
13/43 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se lähtee, millä se on tullutkin.

Vierailija
14/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta sama juttu täällä. Kauhea ripuli on seuraavana päivänä ihan jo muutaman oluen juonnin jälkeen.

Vierailija
15/43 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mikä avuksi. Olen yrittänyt lisätä viinan juontia, mutta se ei vielä ole auttanut.

Vierailija
16/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko piimää/ maitoa käyttää lantrinkina nii ei tulisi r ipulia?

Vierailija
17/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä

Vierailija
18/43 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulanonnlaktoosi inpotenssi

Vierailija
19/43 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti kokeilla tislepohjaisia drinkkejä ja luomu-/alkuviinejä. Vähentävät minulla vatsaoireita. Tavallisissa viineissä on valtavasti sulfaatteja, jotka häiritsevät suoliston tasapainoa.

Minulla vatsa menee sekaisin jo vähästä tavallisesta viinistä, mutta luomu-tai alkuviinit muutamasta GT:stä puhumattakaan eivät aiheuta oireita. Olutta en juuri juo.

Vierailija
20/43 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi tappaa suoliston hyviä bakteereja