Alkoholista aina ripuli?
Alkoholin juonnista seuraa minulla aina ripuli tai vähintään ilmavaivat, yleensä seuraavana päivänä mutta joskus myös samana iltana. Kun puhutaan enemmän kuin parista viinilasillisesta. Kuinka yleistä tämä on?
Asia on tietysti erittäin kiusallinen jos vietän iltaa esim. poikaystävän seurassa ja jään yöksi. Tietysti voisin vain jättää juomatta, mutta pidän kyllä juhlimisestakin.
Kommentit (43)
alkolissa on viruksia siitä se johtuu. ripulilääkkeet auttaa, halvimmat on jotain 3-4e 10kpl.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi että alkoholi aiheuttaisi vatsavaivoja. Joka ilta menee pari kolme olutta ja vatsaa turvottaa jatkuvasti ja vähän muitakin oireita. Onkohan syynä itse alkoholi vai muut ainesosat kuten hiiva ja käymistuotteet?
Minulla tulee, lopetin juomisen tämän takia, koska se ripuli on erityisen haisevaa ja sen kanssa myös kipua.
Ilmavaivoja ei, mutta se kipu on kamalaa, kerran ripulin oli seassa vertakin, pelottavaa.
Mulla on IBS, joten se varmaan vaikuttaa, mutta mikään muu ei tee näitä oireita tosin tällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tullut ajatelleeksi että alkoholi aiheuttaisi vatsavaivoja. Joka ilta menee pari kolme olutta ja vatsaa turvottaa jatkuvasti ja vähän muitakin oireita. Onkohan syynä itse alkoholi vai muut ainesosat kuten hiiva ja käymistuotteet?
Sulla ei varmaan ole ärtyvä suoli?
Mulla pahimmat oireet tulee viinistä, kuohuviinistä ja siideristä, ei kai niissä hiivaa?
- ei ap
Kostean illan jälkeen tulee aamulla varpusparvi lähes poikkeuksetta. Raikuu koko kerrostalo.
Se on just ihanan taivaallista, kun on ottanut olutta ja seuraavana päivänä koko suoli tyhjenee kunnolla. Tulee niin hyvä olo siitä. Ja kevyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pahimmat oireet tulee viinistä, kuohuviinistä ja siideristä, ei kai niissä hiivaa?
- ei ap
Näissä mainitsemistasi on hiivaa, joka on pysäytetty sulfaateilla ja muilla apuaineilla. Ilman hiivaa ei tule alkoholia. Anteeksi että jankkaan, mutta minusta on selvää, että nämä apuaineet ovat suurin syy vatsavaivoihin.
Letkun päät pyllyihin ja sitten voi vuorotellen ripuloida toisen pyllyt täyteen ripulia. Veikeä leikkimielinen kisa krapula-aamuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ei ap
Näissä mainitsemistasi on hiivaa, joka on pysäytetty sulfaateilla ja muilla apuaineilla. Ilman hiivaa ei tule alkoholia. Anteeksi että jankkaan, mutta minusta on selvää, että nämä apuaineet ovat suurin syy vatsavaivoihin.
Joo oon varmaan, mutta ei se mitään, en juo enää nykyään tyyliin lainkaan, niin ei tartte kärsiä kivusta.
Olen toki miettinyt, mikä siinä taustalla.
Sulla aikaa olla maksa soosina. Alkoholisteilla tämä arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko nyt vielä, miten maksa liittyy suolistoon?
Itse join 2-4 siideriä 2-3 kk välein ja pari kertaa vuodessa viiniä lasin, ja kamala kipu ja ripuli.
Ihan vaan IBS, ei mikään maksaongelma.
Älä jaksa jauhaa pas***.
Vierailija kirjoitti:
Googleen haimatulehdus 👍
Ei ap sanonut, että on kova juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse join 2-4 siideriä 2-3 kk välein ja pari kertaa vuodessa viiniä lasin, ja kamala kipu ja ripuli.
Älä jaksa jauhaa pas***.
Osannet ihan itse etsiä tietoa aiheesta, jos maksavaurion aiheuttama ripuli ei ole sulla tiedossa. Ja miksi noin äkäinen ryöppy? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa jauhaa pas***.
Osannet ihan itse etsiä tietoa aiheesta, jos maksavaurion aiheuttama ripuli ei ole sulla tiedossa. Ja miksi noin äkäinen ryöppy? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Mulla kaljasta menee maha ripulille, mutta muuten ok. Maksa-arvot ok.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa jauhaa pas***.
No en osaa, mitä kirjoitan googleen? Maksa ja ripuli ei tuota tulosta.
Tiedän maksa-arvoni, kaikki kunnossa. Jos juon kaksi kertaa puolessa vuodessa, niin kerrotko miten minun tai ap:n ongelma on sama kuin alkoholisteilla? Ap:kaan ei ole alkoholisti.
Vastasin noin, koska viestisi oli tyhmä. IBS on yleinen, maksaongelmat satunnaisella juomisella ei.
Valkoviineissä on rikkiä ja se teettää tuollaista. Täysin puhtaita eivät ole luomuviinitkään, mutta sellaisella voi testata, josko auttaisi.
Kyllä. Vatsani ei kestä enää lainkaan alkoholia. Itselläni ainoa vaihtoehto on olla juomatta
Ei, ellei juo valtavasti. Syy on sulfaateissa, jotka tappavat mikrobit niin viinistä kuin suolistosta.
Siksi drinkit tai luomuviini.