Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuneisuushäiriö

Vierailija
06.05.2008 |

Onko paikalla ketään ko. ongelmasta kärsivää? Jos on, oletteko hankkineet apua ja onko sen saaminen helppoa? Esimerkiksi julkisessa terveyspalvelussa, ottavatko lääkärit tosissaan ja auttavatko ahdistuneisuushäiriöön tarkoitetut lääkkeet oikeasti? Toisin sanoen poistavatko ahdistusta? Täällä eräs joka epäilee olevansa ahdistuneisuushäiriön uhri.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sulla ilmenee tuo ahdistus?

Vierailija
2/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyllä tavalla tai muuten loppuu happi. Tietyt rituaalinomaiset rutiinit hallitsevat jo liikaa elämääni. Lisäksi puristava ahdistuksen tunne rintalastassa (no en osaa selittää miltä ahdistus tuntuu mutta jokainen jota on joskus ahdistanut tietää), asiat tuntuu toivottomilta ja ahdistaa ahdistaa vain kaikki. Jotkut päivät menevät joskus ilman ahdistusta mutta sitten on taas päiviä kun ahdistaa aina vain. Joskus ahdistus yllättää mukavassakin päivässä yhtäkkiä. Sydän tuntuu hakkaavan myös turhan lujaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmat parisuhteessani tosin laukaisivat vanhat oireeni noin vuosi sitten. Mennyt vuosia aikaa siitä kun viimeksi olen ollut näin ahdistunut mutta nyt viime vuoden on taas ollut kiusanani. ap

Vierailija
4/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä sen kummempaa. Tuo on nykyään aika yleistä. Paniikkihäiriö ja adistuneisuushäiriö lähellä toisiaan. Nyt vaan vauhdilla lääkärin puheille, niin ei tarvitse kärsiä

Vierailija
5/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsevistä pakko-oireista! silloin söin hetken lääkitystä jonka sain psykiatrin kautta... onneksi pääsin niistä eroon kun puhuin ystäville ja sukulaisille niistä avoimesti... en siis salaillut niitä vaikka ne noloja olivatkin...

Vierailija
6/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin 4v intensiivisesti psykoterapiassa(yksityisellä) ja se auttoi. lääkkeitä en missään välissä tarvinnut.

Vierailija
7/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt nyt tämän vuoden aikana ja myöskin aikaisemmissa ' ahdistusvuosissani' kontrolloida kovastia pakko-oireitani koska järjellä tiedän ne turhiksi, nyt alkaa vain paukut loppua pahemman kerran. Huomenna kerään rohkeuteni ja menen lääkärin juttusille aiheesta. Nytkin ahdistaa niin että meinaa järki sumeta. Kiitos. ap

Vierailija
8/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kamalaa kun tunteet ja siis se ahdistus saa vallan... mutta kyllä mä onneks pääsin eroon niistä! kannattaa hakea apua ennen kuin ne oireet on jo niin syvällä että niistä on vaikea päästä irti!

tsemppiä sulle

Vierailija
9/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiasta hoitomuotona lääkkeiden sijaan, itselleni joka elää opiskelijabudjetilla vaan tuntuu liian suurelta rahareiältä. En tiedä miksi olen lääkkeitä vastaan, jotenkin ajattelen että ne eivät voi toimia vaikka aivan hyvin tiedän että ne tasapainottavat aivojen serotoniinitasoja, koska siinähän se vika onkin. Täytyy kuitenkin luottaa niiden voimaan jos niitä minulle määrätään, pääsisi eroon tästä häiritsevästä toiminnasta ja tunteista. ap

Vierailija
10/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi liittyä ihan tunne-elämän ongelmiin joten sikäli selviää ilman lääkkeitä. itse sain aikoinani koko terapian ilmaiseksi koska olin alle 25v. (jos olet alle ota heti yhtetys kelaan ja selvitä nämä asiat.) itse menin -läheisten pyynnöstä koska olin henkisest jo niin loppu, vaikken sitä itse huomannutkaan- ensin psykiatrille ja hän " määräsi" psykoterapian. missään vaiheessa ei ehdotettu lääkkeitä ja olen onnellinen siitä koska minun serotoniini tasoni olivat kunnossa kuitenkin.

toivon että saat apua ja pian. tiedän miten-varsinkin pakko-ajatukset- kykenevät " pilaamaan elämän" .

itselläni ensimmäisen vuoden jälkeen ahdistus oli hävinnyt ja se oli uskomattoman ihana tunne. oikein hakemalla koitin sitä hakea takaisin(se oli sellainen tuttu ja turvallinen tunne) mutta en sitä saanut takaisin ja jo se kevensi taakkaani yli puolella. toivon että sinä saat kokea saman.

terv. 8

Vierailija
11/11 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksistasi. Ne olivat todella hyvä tiedonlähde, olenkin alle 25- vuotias joten erittäin hyvä tietää tämä asia. Kiitos! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi