Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaalisuus on alkanut heräillä vasta kolmekymppisenä,

Vierailija
06.05.2008 |

Selkeesti olen ollut masentunut, mutta myös ikään kuin kehon tuntemukset ja tunteet myös kadoksissa. Onko nämä merkkejä lapsena tapahtuneesta hyväksikäytöstä, vai voiko kyseessä olla joku muu vaikea asia lapsuudessa? Onko niin, että jos seksuaalisuuteen on kajottu lapsena, se heijastuu aikuisena, vai voiko olla jotain muuta vaikeeta, mikä sit vaikuttaa kokonaisuuteen niin, että on ikään kuin jakautunut, ja kun noi palat osuu vähitellen paikalleen, seksuaaliset tuntemukset palaa ja tajuaa, että näin on tuntenut kropassaan viimeksi joskus lapsena?

Sekavaa selitystä, toivottavasti joku tajuaa jotain mun tajunnanvirrasta ja jaksaa kommentoida.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitan sitä, että voiko olla niin, että lapsena on tapahtunut jotain vaikeeta EI-seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta jotain vaikeaa kuitenkin, ja kun seksuaalisuus yhtäkkiä alkaa heräillä (vasta kolmikymppisenä siis), tajuaa palaavansa kauas lapsuuteensa, sinne aikaan, missä nuo kehon tuntemukset ja oikeus itseen vielä oli olemassa?

Vierailija
2/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama meneekö harakoille. kun vaan joku puhuisi jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos seksuaalisuus on ollut jotenkin " Lukossa" , siihen voi olla monta monituista syytä. Vaikka hyväksikäyttöä lapsena tai sitten voi johtua niin monesta muustakin, vähemmän vakavastakin asiasta.

Vierailija
4/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin onnellisen lapsuuden. Masennuin 15 vuotiaana, parannuin 20 vuotiaana. Seksualisuuteni heräsi 27 vuotiaana, vaikka olen ollut saman luotettavan kumppanin kanssa koko ajan. En näe näillä asioilla mitään yhteyttä, enkä epäile hyväksikäyttöä.

On varsin normaalia, että naisen seksualisuus puhkeaa kukkaan vasta ikää karttuessa. Raskaudet ja synnytykset vaikuttavat tähän myös.