Ilostuinpa tutkimustuloksesta: pitkä imetys vaikuttaa suotuisasti lapsen älykkyyteen.
Tietenkään tutkimuksesta kertovassa uutisessa ei sanottu, kuinka pitkä on pitkä imetys. Mutta keskimäärin 5% älykkäämpiä olivat pitkään imetetyt kuin verrokkiryhmä, muistaakseni kanadalainen tutkimus, 14 000:ää lasta tutkittu.
Kommentit (6)
Pitkään imettäneet äidit ja heidän perheensä ja taustansa eivät ole kaikilta osin täysin samanlaisia kuin äideillä jotka eivät imetä
Vierailija:
mun lapsesta tulee varmaan ei niin älykäs :( teholla 5 ekaa viikkoa elämästä ja sen verran mitä pumppaamalla sain kuuden viikon ajan, sen joi äidinmaitoa... :(
Korkeastikoulutetut äidit ovat itse yleensä keskivertoa älykkäämpiä. Ja korkeastikoulutetuilla äideillä on yleensä älykkäämmät lapset, koska älykkyyshän on periytyvä ominaisuus.
imetettyjen lasten aivotoiminta oli vilkkaampaa ja laajemmalla alueella. Tämä tutkimus ei kyllä vetänyt johtopäätöksiä pidemmälle, koska koelapset oli vasta vauvoja.
mun lapsesta tulee varmaan ei niin älykäs :( teholla 5 ekaa viikkoa elämästä ja sen verran mitä pumppaamalla sain kuuden viikon ajan, sen joi äidinmaitoa... :(