***SYYS 04 Äitienpäivän viikko! ***
Tuntuupa pöljältä. Mutta tulkaahan uusillekin sivuille pinoon:)
Minä laitan s-postiin hieman enemmän, kun ehdin.
T: Ynis
Kommentit (27)
Yritin eilen kirjoittaa, ei onnistunut vaan herjasi samaa kuin Saamuskalla. En ole jaksanut ja ehtinut kirjoitella, vain lukea. Älä siis huoli Saamuska, täällä keikun, vaikka välillä kovin hiljaisena.
Ennakkoon hyvää äitienpäivää kaikille ihanille mammoille! Ootte parhaita.
Smuik!
-Mimmuli
Mahdoinko jo mainita?
Pidän kahdessa erässä siis. Ensimmäinen jakso juhannukselta, toinen ennen koulun alkua ja välissä lyhyttä päivää. Suunnitelmia ei kummemmin ole. Jospa vaikka pääsisi joskus tuosta lumesta ja makoilemaan aurinkotuolissa takapihalle B-)
Varttimaratoniin (elikkäs n.kymppiin siis) meinaan valmistautua taas. Tiedossa kesällä siis lenkkeilyä (tuntuu nyt olevan tarpeen..nimim. puolikas sipsipussi taas mahassa). Tavoitteena alittaa viime vuotinen aika ja jaksaa taas juosta väsähtämättä.
Tämäpä tästä taas..Palaillaan..
SaaMa
Yritin kerran aikaisemmin kirjoittaa tänne, mutta silloin teksti hukkui johonkin - palvelu ei ollutkaan käytössä tms.
Minulla on pitäisi-päivä. Pitäisi käydä kaupoilla a) mummun ja anopin äitienpäivälahjaa varten b) ensi viikkoa varten valmiiksi ruokakaupassa c) ihanihan keskustan urheilukaupassa vaihtamassa yhdet lahjaksi saadut lenkkarit. Ruokakauppa tuntuu helpoimmalta, lenkkarikauppa sijaintinsa vuoksi vaikeimmalta. Lahjahankintoja haittaa ideoiden puute.
Pitäisi myös ripustaa ja pestä hulluna pyykkejä, käydä suihkussa ja pestä pienten hiukset. Ja järkkäillä kotona ja leikata nurmikko (kaikki neljä neliötä ;)) ja tehdä vähän töitä ja miettiä tärkeitä asioita ja...
Nyt on sellainen tilanne, etten keksi enempää kirjoitettavaa, joton moro!
:x
Huomenta vaan! Olen juuri selvinnyt yh-viikosta kutakuinkin kunnialla. Tosin isäni vei Lillin yhtenä aamuna tarhaan ja appi haki Lillin kahtena päivänä tarhasta, mutta muuten pärjäsin :-). Lapset saivat joka päivä ruokaa ja hoidin työt jotenkuten, ja käväisipä meillä Lillin paras kaveri (poika) yhtenä päivänä leikkimässä tarhan jälkeen, jolloin äitinsä sai gradunsa valmiiksi sillä aikaa. Että olenpa minä osallistunut yhden gradun valmistumiseen tässä maailmassa, vaikkei se omani ollutkaan ;)
Uudessa työpaikassa olo on antoisaa, erittäin mielenkiintoista, erittäin kivaa ja erittäin kuluttavaa. Päivät käyvät pitkiksi, ja lasten hoitoa on sumplittava. Onneksi ei tarvii enää yliopistolla istuskella kuin yhden ainoan illan verran ja onneksi tämä työ on väliaikaista!
Siivosin Lillin vaatekaapit ja löysin "liian isoista" niin paljon ihania vaatteita, ettei kesäksi tarvii ostaa oikein mitään muuta kuin juhlakengät loppukesän häitä varten. Helpotus, vaikka toisaalta tylsää kun olisi kiva ostellakin jotain nättiä. Ostanhan minä silti, jos kohdalle osuu jotain oikein nättiä.
Hmmm, nyt on tosi hankalaa kommentoida yhtään mitään kun ei muista mistä on puhuttu täällä ja mistä toisaalla. Aypalle ainakin jaksua työkiireitten keskelle, ja mimmulille halaus. Ja Tikru-Pikrulle mukavaa päivää!
Ja kaikille ihanille mammoille tasapuolisesti oikein ihanaa äitienpäivää!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]eLillie
Huono tytär ja miniä täällä ilmoittautuu..
Ilman Ayapin muistusta en olisi edes tullut ajatelleeksi, että minullakin voisi olla jotain velvollisuuksia äitienpäivän suhteen. Paistattelinpa vain siinä ajatuksessa, että mies ja lapset ovat kaupassa pohtimassa kakkuaineksia huomiseksi. Antsa toi tarhasta ihanan kukan, jonka olivat jokainen omalle äidilleen istuttaneet. Niin, matkaakin täältä on äitilään ja anoppilaan, joten muistaminen jää nyt sitten kännykkälinjojen varaan..Jos en sitten soita siskolle, että laittaa jotain minun nimissäni kanssa. Voi minä ajattelematon laiskuri.
Tuttuja tunteja, Ayap, että pitäisi ja pitäisi..Jaksamista siihen, että saat pidettyä pitäisi-asiat hanskassa ja tehtyä ne..Minä en oikein tunnus aavan (kuin työasiat).
Kuulostaapa, Ankkis kivalta, että on mielenkiintoinen työ sekä opiskelu. Jaksamista molempiin!
Minäkin aloitan syksyllä etänä johtamisen erikoisammattitutkinnon. Saapa nähdä onko kuinka työläs. ei kuitenkaan mitään verrattuna yliopisto-opiskeluihin, arvelen.
mahtavatkohan nuo hymiöt toimia?
:x Saamuska (siis eivät toimi ;))
Pääsinhän minäkin tännekin puolelle lopulta kirjautumaan :) Eilen oli jotakin häikkää ....
Äitienpäivän rentoa aamua viettelen. Ihanan aamiaisen ja valkovuokkokimpun sain sänkyyn. Tiedossa kuulemma myös hemmottelua pitkin päivää :) Pian kuitenkin lähdemme ulos tekemään hiukan puutarha-hommia. Ja mies rakentelee erästä systeemiä tuonne ja minä istun terassilla kirja kädessä. Hyvä jako, eikö. Tyttö saa vapaasti leikkiä pihan lasten kanssa. Näköyhteys on olemassa suoraan puutarhasta. On tottatosiaan kätevää.
KesälomaG. Ei mitään tarkkaa suunnitelmaa. Neljä viikkoa vietetään yhteistä aikaa. Mökillä ollaan varmaankin joku aika tästä. Käydään mummoloissa. Niin, ja Tukholman risteily ollaan jo varattu heinäkuun alkuun.
Ayap, ihanasti tehty kakkoselta kun suostuu leikkimään barbeilla Pyörskyn kanssa :) Asiasta tuskin kehuskellaan kuitenkaan kaveripiireissä.
Ihanaa äitienpäivää!
Alli
tyttö-keskimmäisen äitienpäiväkortista: "Äiti on kuin kirahvi. Ulkoa pitkä, mutta sisältä kiva ja huolehtivainen" :0)---------<
Esikoinen oli korttiinsa leikannut vaaleanpunaisen marjakakun kuvan (+ ohjeen ja kertoi, että se on vinkki). Kortissa kertoi klassisesti minun olevan maailman paras äiti. Syyspoika-Antsalta sain siis kukan eli ruusupavun, joka oli tarhassa istutettu ja korttiinkin oli poika raapustellut jotain (mutta taisi olla vierasta kiltä, kun en ymmärtänyt). Mies oli ostanut ruusupegonian (jonka saan istutettua pihalle joskus juhannuksen jälkeen, kun lumi takapihalta lähtee..). Olivat sitten vielä ostaneet Q10-voidetta ja hiusvärin (vinkki?)
Tyttö-keskimmäinen luki äitienpäivävitsinsä, jotka oli eilen ahkeroinut paperille. Näyte vitseistä: "Aku setä osti meille viikko sitten koiran, Hupu kertoi. Sen nimi on Murre ja se on ihan tyhmä. Eilen kun pyysin sitä hakemaan kepin se lähti keittämään kahvia. Tosi tyhmä piski myönsi naapurin poika. Meidän Alexander osaa lukea sanomalehteä. Minä tiedän, Hupu vastasi, Murre kertoi" :)
Mies haluaisi, että lähtisimme äitienpäivälounaalle johonkin ravintolaan. katsotaan, olisin melkein mieluummin syönyt kotona. Lapset haluavat pelata Kimbleä, joten sitä ainakin on ohjelmasa.
Ihanaa äitienpäivää siskot!
Saamuska
Ja Hyvää Äitienpäivää Maailman Parhaille Syysäideille!
Meillä äitienpäivää on juhlittu rauhaisasti, oltu kotona koko päivä. Kakkua ei ollut, mutta päivällä paistettiin iso kasa lettuja, joita syötiin sitten lakkojen, mansikoiden ja kermavaahdon kera. Lapsoset olivat istuttaneet kukat päiväkodissa ja T oli lisäksi askarrellut minulle hienon kaulakorun.
Ensi viikolla alkaa sitten sotaleskeys. Mies lähtee Saamuskan nurkille leirille, 10 päivää yh-arkea. Saapa nähdä miten hermo vinkuu... No josko ei kuitenkaan!
Eihän me haudata tämän puolen pinoa kokonaan?!
Mimmu ja lapset x3
Minulla on ihan oikea kesäloma sitten neljään vuoteen. Siinäpä suunnitelmaa kerrakseen. Heh...
Ei kun oikeasti, kolme viikkoa menee tosi nopsaan, on juhannus (kerrankin vapaalla). Kummipojan rippijuhlat, minun isän 60 vee synttärit, miehen siskon häät ja sitten se pakollinen reissu johonkin lasten kanssa. Oisko se tänä vuonna Tampere ja Särkänniemi vai Helsinki lukuisine mahdollisuuksineen. En tiedä vielä.
Mutta parasta on se, että ollaan miehen kanssa kaksi viikkoa yhtä aikaa lomalla! Kipii! Se on LOMAA!
Mimmu
No jospa minäkin. Aika oudot nää sivut on mutta kokeillaan. Nuo hymiöt on hyvä lisä.
Ihme juttuja lukee lehdissä, että äitienpäivänä olis ollut hellettä. Ei todellakaan täällä. Täällä oli tuulista ja aika raitista. Ja satoi välistä vettäkin. Mutta ei se mitään, aamu alkoi kivasti. Ensin tosin kuuden jälkeen hipsin vierashuoneeseen kun Onni pyöri meidän välissä. Sitten just kun olin nukahtanut, kuulin kun Onnikin oli hereillä, kello oli 8. Hipsin äkkiä takas omaan makkariin. Ja just kun ehdin torkahtaa, 8.30 mulle tuotiin aamupala sänkyyn. Ihan perussetti, Onnin tarhassa leipomat pikkuleivät mukanaan. Ja edellispäivänä sain ruusun, jonka sitten istutan taas pihalle.
Mummulaan lähdettiin sitten loppupäiväksi. Ensin mä kävin tosin salilla. Mummulassa oli kivaa. Käytiin heti kohta viemässä isän ja Onnin kanssa kukat isän äidin ja jonkun toisen ihmisen haudalle, jota en ikinä muista kuka se on. On isäni vanhempien viereen haudattu, iältään passais isäni mummuksi mutta ei sitä kuitenkaan kai ole... Noloa. No, kiva oli käydä, katseltiin samalla kaikki sukulaisten haudat läpi. Meiltähän on n. 400m matka metsän poikki hautausmaalle, porukatkun asuu ikään kuin hautausmaa naapurinaan. Siinä metsässä, joka jää väliin, on isä leikkinyt pienenä poikana ja minä myös pienenä, joten oli kiva muistella. Ja kuunnella isän juttuja. Taas tuli kova kaipuu niille perukoille, voi kun sais rakentaa siihen vanhempieni pihalle kun siinä sitä tonttiakin olis.
Pitkä odotus palkittiin ja Onni sai serkustaan seuraa. Pikkuneiti oli itkuinen, mahavaivoja aika kovasti tuntuu olevan. Mutta syötävän suloinen silti. Ja tuon perheen onnea on jotenkin liikuttava seurata. Oikeasti rouvakin vaikuttaa nyt ihan seesteiseltä. En usko, että ihminen on muuttunut mutta ehkä jotain kuitenkin. Kun kauan joutui odottaan, että saa mitä haluaa, ikäkin jo painaa tässä lapsiasiassa. Niin jospa se rauhoitti vähän kun sai kaipaamansa tyttären. kuka tietää. Mutta paljon minusta kertoo se, että veljeni oli ostanut timanttisormuksen vaimolleen äitienpäivälahjaksi. Ihanaa, jos niilä menee hyvin :x
Kesälomasuunnitelmista sen verran että juhannus - kun olen LOMALLA - vietetään serkkuni perheen kanssa jossain mökillä. Just katseltiin ja yritettiin jo soittaa mutta vuokraaja ei vastannut. Ruka-Pudasjärvi akselilla on ajatus kun lähempää ei löytynyt hyviä. Meitä on siis meidän perhe ja serkkuni joilla on tuo 1,5-vuotias poikanen. Ihan kiva, olen joka juhannus ollutkin omien vanhempieni luona, paitsi v99 miehen kotipuolessa. Se olikin kyllä yks elämäni parhaista jusseista. Oltiin niin rakastuneita, ettei ikinä!
Mutta joo, nyt saunaan. Kaks iltavuoroa edessä, saas nähdä, jaksaisko katsoa Suomen pelin.
T-P
Täällä taas, on tämä kyllä outoa:)
Minä sain parhaan äitienpäivälahjan tässä tilanteessa. Melkein koko päivä yksin kotona! Ensin kuohariaamiainen sänkyyn ja lasten suloiset lahjat. Oli ihanaa nauttia auringonpaisteesta ja omasta rauhasta. Luin kirjaa pihalla ja löhöilin vaan. Kirppiksellä kävin, se oli päivän ainoa aikaansaannos:)
Kirppis ei oikein tuota nyt:( Näyttää se pöytä tyhjentyvän jonkin verran, mutta lienee ollut paljon isoja yksittäisiä tarvaroita tai jotain. Saa nähdä jäänkö tästä vikasta viikosta edes omilleni. Kirppispöytäkin on sikakallis ja ottavat vielä 5% myynnistä lisäksi.
Menen sohvalle... :)
Meillähän äitienpäivänä tuprutteli komeasti lunta. Että se siitä kesästä. Tänäänkin puhalteli oikein kylmä tuuli ja muutama hiutale luntakin vielä uskalsi taivaalta tulla.
Eilen aloitin lenkkikauden. Juoksin muutaman kilometrin ja heti alkoivat endorfiinit virtaamaan. Koira hiukan häiritsi talutushihnan päässä menoani, kun meinasi innostua kaikesta vastaan tulevasta.
Antsa ihastelee vieressä sivun laidassa olevia kuvia: "Tuuhaete ja uu-it". Sai juuri isolta siskoltaan Pokemon-kortteja ja on nyt niin ylpeä niistä: "Juu, enelkia-kootti, se tuhoaa taiken, kaikki maatallotki!" Jännästi kirjaimet muuttuvat Antsan suussa, kun sekä k-, että p-kirjain muuttuvat t:ksi. Kaipa me joudumme tämän kolmannenkin kanssa puheterapiaan sitten.
Eilen mietimme miehen kanssa sitä, miten tyttö-keskimmäinen on aina ollut niin omanlaisensa. kerran 4-5 vuotiaana jouduimme viemään hänet lääkäriin asti, kun meinasi aamulla, ettei osaa enää kävellä. Ei sitten kävellyt, mutta lääkärin vastaanotolla lopulta kuitenkin käveli (ensin vaappuen..), eikä mitään vikaa ollut. Myös puhuminen oli tytöllä pienempänä valikoivaa. Kerran sitten vain totesi: "Nyt mie en enää ujostele!" ja siitä lähtien on tyttö puhua pärpättänyt innokkaasti. Sitä ennen oli vieraan vaikea saada tytöltä sanaa suusta. Tytöllähän oli muutama vuosi sitten oma mielikuvituskotinsa "puukoti", jossa oli "puukoti-isä" ja "puukotiäiti". Puukoti sijaitsi kai puun latvassa. Nyt taitaa puukoti olla jo unohtunut. Koulussa tekee kaiken huolellisesti ja tarkasti (opettajansa mielensä välillä liiankin hitaasti). Eilen selitti vain, että "Mie haluan tehdä asiat yhtä hyvin kuin x (luokkakaveri), mutta kun en ole yhtä nopea haluan kuitenkin tehdä yhtä kauniisti. Noh, horoskooppi-ihmiset sanoisivat tästä 8,5-vuotiaasta syystytöstä, että selvä Neitsyt :)
Tämäpä tästä, mentävä on. Jatketaan äitienpäiväviikkoa ;-)
Saamuska
Mä olen kotona odottamassa iltavuoroon lähtöä. Vein Onnin kympiksi tarhaan, että ehtii ulkoilla ennen lounasta. Hassua kun saa vaan olla kotona:) Yleensähän käyn ennen iltavuoroa aina salilla mutta kun kävin eilen niin nyt sitten en mene. Kauhean kylmä pihalla. 2 astetta lämmintä ja välillä lumihiutaleita tiputtelee. Tulis nyt jo kesä. Onneksi huomenna on jo aamuvuoro vaikka ihan kivoja nämä illatkin välillä on ja eilenkin oli hommaa kovasti. Tosin huomenna on 8-15.30 vuoro ja se on mun mielestä kurja. Kiva tietty nukkua 3 varttia pidempään mutta kun pääsee vasta puoli 4! Kerranhan olin tuossa vuorossa ja 14.45 työkaveri sano että "niin sinäki oot vielä täällä". (Normi aamuvuoro päättyy tuolloin). Sanoin että joo, jäin suustani kii mutta lähdenkin tästä. Kaveri sanoi siihen että et muuten lähde kun hänhän se on aamuun tullut:) Vähän tympi jäädä vielä, vaikkakin 3 vartiksi.Huomenna pääsen hierjojalle pitkästä aikaa. Itsehän aina unohdan varata seuraavan ajan. Nyt sain aikaiseksi kun piti soittaa ja sopia että jos äitini tulee hierojalle, maksan sen kun käyn itte. Ostettiin veljen kanssa lahjakortti meidän äitille hierjojalle kun viikonloppunakin sitä ihan huimasi kun niskat on niiiin kipeät.Hö, soitin tänään tuosta yhdestä Rukan mökistä, jota ollaan ajateltu vuokrata juhannukseksi serkkuni kera. Netissä hinta 60¬/vrk ja tietysti kysyin sitten jussin hinnan. En olettanutkaan saavani sitä tuolla hinnalla mutta että se olikin 200¬/vrk!!!! Ihmekös tuo, jos ei ole menny kaupaksi. Ja eipä tuo olis kiinnostanu itseänikään kun se olikin joku 3 huoneiston rivari, jossa tuo mökki oli plus lähellä paljon muita mökkejä. Mistähän sitä sais rauhalliselta paikalta hyvän mökin - halvalla mieluusti:)?No, nyt menen muihin puuhiin.T-P
tää ulkonäkö on aika outo ennekun tottuu, jos tottuuu. vanha koirahan ei hevillä uusilla temppuja opi....mä leikin täällä tehomarjattaa (tai tavallista äitiä???), leivoin vadelmamuffinsseja ja sämpylöitä lasten kanssa. Vähän löysä tuo muffinssitäyte kun sävelsin ohjetta hieman.... mutta hyväää!!!!!!Suurimmat kuulumiset, meidän pojat sai pk-paikat syksyksi! Nyt sitten mä haen töitä, yksi hakemus on jo lähetetty... pidelkää peukkuja että lopulta hyvin käy, käy sitten miten vaan... (en siis tiedä mikä olisi se hyvä lopputulos, pelottaa koko tämä muutos niin valtavasti!)palaan paremmalla ajalla, nyt mentävä pelastamaan uunista paistokset...äitikuu, joka neljän äitivuoden jälkeen alkaa paniikinomaisesti leikkiä kotiäitiä ennenkuin työt alkaa...... ;)
Olemme esikoisen kanssa vatsataudissa. Poika on oksentanut kaksi kertaa. Minä en vielä kertaakaan, mutta olo oli (aamulla varsinkin) erittäin heikottava (vaikka nukuinkin yöllä 10 tuntia).T-P. Kävin vierailemassa Levin sivuilla ja ainakin näitä mökkejä olisi vapaana ja hinta 60 ¬/vrk:http://www.toilailevi.fi/Jos ei Ruka sitten ole annettu tekijä :) Pakko mennä kai lepäilemään. Parempia oloja muille!Saamuska
Onnsituisikohan paremmin tuolla "lisää linkki"-toiminnolla ..
Kiitti vaan vinkistä, Levi on harmillisen kaukana:( Mä en ole koskaan käynyt (ohi olen ajanut Muonioon mennessä) ja haluaisin käydä mutta Ruka on niin ku kaukaisin paikka minne jussina mentäis noitten poikasten kanssa. Tosi noloa, olen tehnyt Leville yhteen hotelliin kaverin kanssa opinnäytetyönkin enkä edes siinä hotellissa kertaakaan käynyt vaikka aikeissa oli...Serkku oli löytänyt lisää mökkejä Rukalta ja Pudasjärveltä. Pitäs vaan ehtiä katseleen niitä. Pian jää vaan luu kouraan.Onni näki äsken pitkästä aikaa todella huonoa unta - siis sai semmosen kauhukohtauksen. Edellisestä on kuukausia - nekin loppuivat tuohon risaleikkaukseen. Tärisi ja huusi apua, äiti auta, pois pois. Tosi hurjan kuulosta ja näköistä kun hysteerisenä sylissä sätkii. Mutta jospa se siitä. Tuli itselle mieleen, että jäikö sitä kaiveleen aamulla meidän (siis Onnin ja minun) pikku kina. Vaikka ei se poikennut mitenkään normaalista. Ei vaan taas osannut pukea eikä riisua eikä mitään muutakaan niin sanoin sitten että äläpä pue, mä lähden pian. Kun tarhaan oli lähtö. Sitten se karjui ja kiljui ja minäkin huusin. Kohta mä otin syliin ja sanoin että tuuhan tänne ja sitten me naurettiin tuolle kilpaa huutamiselle. Ja tietysti selitin miksi hermostuin (vähän vaan) kun et alkanu pukemaan vaikka hyvin osaat kun olet jo iso poika jne... Ja pyysin anteeksi. No, turhaa kai mä käännän veistä haavassani;) Ei se varmaan tuosta johtunut mutta aina tulee mieleen. Väsynytkin se on kun päikyt jääny tänään pois.Nyt mä lähden nukkumaan. Pari aamua vielä ja taas on viikkis ja vapaata! Tulkaa muutkin pinoon!T-P
Hyvää kirjan ja ruusun päivää!
En luovuta, en:) Vaikkei nyt enempää...
Eli minä kyllä kannatan pinoja, olkoon sitten vaikka viikkopinoja. Minä kyllä käyn tänne kirjotteleen, mieluummin ehkä enemmänkin tänne ku sähköpostiin näitä diipa daapa juttuja jotka ei ketään edes kiinnosta:)
Nyt töihin. Isot messut meillä täällä...
T-P
Eilen yrittelin kirjoittaa, mutta kirjoitttuani tekstin olikin keskustelu-sivu pois käytöstä, eikä viesti näytä tallentuneen.
Antsa piirrusteli juuri olohuoneen pöydän (joka on mummoni evakkomatkalta mukaan ottama perintöpöytä) ympäriinsä. Tuli viattomana vain jälkeen päin pyytämään: "saanko papejia, äiti?"..Näyttää olevan seinä ja ovikin piirrelty. mitenkähän tuo tapahtui, kun en edes huomannut?
Meilläkin kevät (keikkuen?) tulevi..Aika kova lapioiminen olisi tuossa takapihassa, kun vieläkin on metri lunta. Muutaman päivän on taas ollut viileämpää, mittari melkein nollassa.
Kaksi päivää kokoustamista takana. olo aika naatti. Uusi nimike plakkarissa, joten palkankorotustakin pitäisi tulla. Nimikkeeseeni tuli johtaja...aika huisaa...uusia haasteitakin toki.
Kalliimpi autome myyty. Ajamme nyt vanhalla räyskällämme. Viepä vähemmän bensaa ja kesällä nyt kelpaa huristella millä tahansa kotterolla.
Mukavaa viikonloppua ystävät!
Saamuska