Hiustarvike-G: Miksi näitä teillä kutsutaan?
Meillä hiustarvikkeiden nimitykset menee näin:
- ponnarilenksu: mikä tahansa elastinen rinkula, jolla tehdään ponnari (poninhäntä) tai sidotaan letti.
- lettinauha: nauha, joka punotaan letin sisään ja solmitaan nätille rusetille.
- pampula: ikään kuin ponnarilenksu, jossa on solmu keskellä ja molemmissa osioissa helmi tai vastaava koriste. Wanhanaikainen, meillä ei ole ainoaakaan, itse käytin näitä lapsena :)
- donitsi: ponnarilenksu, joka on päällystetty löysällä kangas" tuubilla"
- pinni: sellainen pieni nipsahtava, jolla laitetaan esim otsatukka sivuun
Mikä mahtaa olla esimerkiksi nimitys sellaiselle jättisuurelle pinnintapaiselle, jolla kaikki hiukset sidotaan?
Kommentit (7)
tai joku sellainen nimi missä suuri koko ja hammastus valottuu. En ole niitä enää käyttänyt kun ei ole tarpeeksi tukkaa. Mutta sellainen 80-lukulainen nutturan korvike ponnarinkiinnike... Muistan kun 85 ihailin luokkakaveriani joka oli fiftari jolla oli sellainen tukkalaite...
Vierailija:
Mikä mahtaa olla esimerkiksi nimitys sellaiselle jättisuurelle pinnintapaiselle, jolla kaikki hiukset sidotaan?
Solki tai hainhammas?
on meillä mikä vain, millä saa poninhännän tehtyä.
Nipsi on se napsahtava ja pinni on se ruskea vanhanaikainen. Niille isoille hommeleille ei nimiä, ehkä just ' missä on se mun yks tukkahommeli millä saan ylös' .
tai hiuslenksu tarkoittaa meillä kaikkia ap:n määrittelemiä ponnarilenksuja ja donitseja. Muuten aika samalla tavalla.
Vierailija:
Meillä hiustarvikkeiden nimitykset menee näin:
- ponnarilenksu: mikä tahansa elastinen rinkula, jolla tehdään ponnari (poninhäntä) tai sidotaan letti.
- lettinauha: nauha, joka punotaan letin sisään ja solmitaan nätille rusetille.
- pampula: ikään kuin ponnarilenksu, jossa on solmu keskellä ja molemmissa osioissa helmi tai vastaava koriste. Wanhanaikainen, meillä ei ole ainoaakaan, itse käytin näitä lapsena :)
- donitsi: ponnarilenksu, joka on päällystetty löysällä kangas" tuubilla"
- pinni: sellainen pieni nipsahtava, jolla laitetaan esim otsatukka sivuunMikä mahtaa olla esimerkiksi nimitys sellaiselle jättisuurelle pinnintapaiselle, jolla kaikki hiukset sidotaan?
Nuo kuminauhat on meillä hiusrenksuja,
" pampulat" meillä pompuloita
donitsit on kans renksuja
ja sit nuo pinnit jotka napsahtaa on meilläki pinnejä mut ne mustat mitkä vaan tökätään päähän on meillä mummopinnejä. Nuita oon kuulu jonku sanovan hengettömiksi.
Muuten hiusterminologia on mulle vähän outoa, kun itselläni on lyhyet hiukset :)