Muita selkävaivaisia?
Ongelmana taitaa olla loppuelämän nämä selkävaivat. Hieroja, fysioterapia, omt-fysioterapia, kiropraktikko ja vaikka mitä muuta on kokeiltu. Apu noista ollut vain väliaikainen. Taas alaselkään sattuu ja ottaa vasempaan reiteen asti. Niska-hartiakipu taas puuduttaa vasenta kättä.
Mikään ei tunnu auttavan. Sairaslomia, kipulääkekuureja, erilaisia hoitoja. Hetkeksi auttaa, mutta muutama viikko ja taas ollaan samassa tilanteessa. Kohtalotovereita?
Kommentit (7)
Oletko itse saanut siitä apua? Voisitko kertoa, mitä siellä tehdään, miten toimii? Skolioosi on myös vaivana. (selvisi röntgenkuvauksissa vuosi sitten). Kuntohoitaja Timo Maarasen luona on käyty myös (kansanparantaja). Oli erittäin tehokas käynti, mutta sekin vain väliaikaisesti.
Mulla erityisesti tuo venyttely tuntui auttavan. Vielä kun saisi miehenkin innostumaan samasta.
Niin myös selkävaivat. Ne ovat todella jatkuvia.
t: ap
Itse yllätyin, kuinka paljon esim. iskiasvaivat helpottivat.
Loukkasin selkäni onnettomuudessa kuukausia sitten ja olen edelleen kipeä. Fysioterapiassa käyty, kipulääkettä syöty purkkisotalla. Nyt tulehtui lonkka ja sain siihen kortisonia, kävely ilman kyynarsauvojen tukea ei onnistu.
Selästä on otettu rtg-kuvat, ja lonkkaa ultrattu. Olen ollut neljän tk-lääkärin vastaanotolla, tuntuu, ettei tämä etene mihinkään. Onko sulta, ap, kuvattu selkää järeämmin konein? Alan olla ihan loppu..
Kaiken aiheuttajana taitaa olla tuo skolioosi, eli mutka selkärangassa. Selkäni tuskin tulee koskaan ihan priimakuntoon, mutta olisi hyvä, että saisi sen edes siihen kuntoon, ettei kivut haittaisi elämää.
Käden puutuminen on melko uusi vaiva, joku jumittaa pahasti niskassa tai hartiaseudulla. Alaselkä on ollut pitempään kipeä.
Myös yöt ovat vaikeita. Vaikka meillä on olevinaan jousitukseltaan jäykkä ja kova patja, niin silti sänky on ihan liian pehmeä. Tekisi mieli nukkua mieluummin lattialla, mutta ei sekään ole oikein hyvä. Onko teillä muilla selkävaivaisilla millainen patja käytössä? Onko vinkkejä hyvistä kovista patjoista?
t:ap
Oletko kokeillut osteopatiaa?
Tai Rosen-terapiaa?