Miten lasken onko mieheni alkoholin suurkuluttaja?
Ennen otti harvoin vain ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään, mutta läheisen perheenjäsenen kuoleman jälkeen on kalja alkanut maistua. Viikonloppuisin joka päivä ja usein viikollakin iltaisin. Yleensä juo vain yhden puolen litran tölkin viikolla iltaisin, mutta viikonloppuisin enemmän. Ehkä 1-2 kertaa viikossa känniin asti. Olen koittanut sanoa asiasta, mutta lyö vain leikiksi koko asian.. mielestäni juo liian usein. Pitäisikö olla huolissaan?
Olen tottunut näkemään paljon pahempaa alkoholin ja muiden päihteiden käyttöä lapsuudessani ei mieheni alkoholinkäyttöä voi mitenkään verrata siihen, mutta pelkään mihin tuo johtaa ja usein mietin pystyisikö hän olla kokonaan ilman kaljaa esim kuukauden ajan? Hän ei ota huoltani tosissaan..
Meillä on kaksi pientä lasta, joista toinen on ihan vauva.
Varsinkin lastemme takia huolehdin asiasta, koska mieheni on ihana isä, enkä halua, että lapsemme joutuvat millään tasolla kärsimään samoista asioista mistä itse olen joutunut kärsimään isäni juomisen takia.
Kommentit (2)
kyllä se puoli litraa ON puolitoista annosta :)
(mieti vaikka että 3 pulloa = 3 annosta = 1 litra ja sitten mietit montako puolen litran tölkkiä mahtuu litraan... )
eli 0,5 litraa ei siis todellakaan ole 1,5 annosta