Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nousetko laittamaan lapsesi kouluun?

Vierailija
05.05.2008 |

Itse olen niin laiska ja aamu-uninen, että jään torkkumaan sänkyyn. 9vee ottaa itse aamupalaa ja pukee vaatteet päälle. Tarkastan vain, että on asianmukaisesti pukeutunut ja toivotan hyvää koulupäivää. Kun lapsi oli ekalla, nousin ylös ja katoin aamupalat jne. Nyt on onneksi oppinut niin omatoimiseksi, että saan olla taas oma laiska itseni ja nukkua puoleenpäivään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kyseessä vuorotyöläinen, silloin kyllä ymmärrän että unet saatava eikä 9v. tarvitse huolenpitoa niinkään kuin täyspäisen ja nukkuneen vanhemman.

Vierailija
2/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tokaluokkalainen laittaa kyllä omatoimisesti aamupalan itselleen ja pukee vaatteet päälle itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap syy, että jäät arkiaamuisin nukkumaan tuohon aikaan?

Siis oletko vuorotyössä?

Jos olet äitiyslomalla tai kotiäitinä niin kuulostaa mielestäni tosi oudolta...

Vierailija
4/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, jos olen työmatkalla ja paitsi yhtenä päivänä viikossa, kun lapsi lähtee samaan aikaan kuin isänsä ja isä katsoo aamulla perään. Minä kyllä jään silloin nukkumaan ja herään ihan omia aikojani jonkin ajan päästä. E ole yötöissä, mutta aika usein illalla menee etätyössä pitkälle yöhön.

Vierailija
5/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla huono äiti.

Vierailija
6/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös aamu-uninen ja nukuin kuopuksen kanssa, kun isommat lähtivät kouluun. Nyt on ollut pakko herätä aikaisin, mutta kyllä ottaa koville. Ei mun luontainen rytmi ole ollenkaan sitä, että noustaan aikaisin ja käydään aikaisin nukkumaan.

Vierailija
7/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen myös aamu-uninen ja nukuin kuopuksen kanssa, kun isommat lähtivät kouluun. Nyt on ollut pakko herätä aikaisin, mutta kyllä ottaa koville. Ei mun luontainen rytmi ole ollenkaan sitä, että noustaan aikaisin ja käydään aikaisin nukkumaan.

Harvan rytmi se kai nyt noin yleisesti ottaen on, ei minunkaan. Silti on aamuisin noustava töihin!

Anteeksi, mutta musta antaa todella huonon esimerkin isommillekin lapsille jos äiti vaan jää laiskana nukkumaan kun he heräävät kouluun. Ja siis etätyötä öisinkin tekevän syyn ymmärrän - lapset kuitenkin näkevät ja varmaan ymmärtävät että äidillä on syy nukkua, kuten esim. vuorotyöläisellä.

Aina täällä vaahdotaan kuinka esikoisen vieminen tarhaan kun äiti jää vauvalomalle on niin traumaattista ja lapsi kokee sen epäreiluksi mutta ihan ok on kai sitten että annetaan lapsille sellainen malli, että huolehdipa nyt itsesi koulutielle, äiskä on pikkuisen väsynyt. Eipä ole epäreilua ei.

Vierailija
8/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan mieheni töihin vuosien ajan, tein töitä kotona, osan aikaa kotirouvana ulkomaan komennuksella. Nousin laittamaan miehelle aamupalaa, oli kiva viettää aamuhetki yhdessä. Nykyäänkin toki herään laittamaan pesueelle aamiaista.

Varmaan riippuu vähän siitä, mihin on tottunut. Jos menen vanhempieni luokse, äiti haluaa aina passata mulle aamupalan valmiina eteen. Jotenkin se tuntuu tosi kivalta. Pieni elehän se on, ei suuri vaiva. Kun tietää, miten mukavalta se tuntuu, haluaa itsekin tuoda sen saman mukavan olon toisille. Lapset ovat kyllä osanneet ottaa itsekin aamupalaa ihan pienestä, uusavuttomia eivät ole.

Vierailija
9/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräävät ja peseytyvät, syövät aamupalan ja lähtevät. Mihin siinä äitiä tarvitaan?

Vierailija
10/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heräävät ja peseytyvät, syövät aamupalan ja lähtevät. Mihin siinä äitiä tarvitaan?

Vierailija
11/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun viimeinenkin on mennyt niin saatan joskus mennä takaisin nukkumaan :)

Vierailija
12/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähti jo ekaluokalla itsenäisesti kouluun, tosin olin silloin alkusyksystä pari kuukautta kotona äitiyslomalla, mutta sen jälkeen kun palasin töihin, niin on lähtenyt itse kouluun.

Nyt olen kotona taas äitiyslomalla, ja lapsi 9-vuotias tokaluokkalainen. Lähtee edelleen itse kouluun, osaa laittaa aamupalan ja pukeutua. En herää sitä varten, että koululainen lähtee kouluun, vaan toisista syistä, esim. jos vauva on herännyt aiemmin. Paljon on kyllä joutunut ohjaamaan tokaluokkalaistakin aamutoimien tekemisessä, esim. siinä, ettei voi jäädä ennen pukemista ja aamupalaa leikkimään, aamupalaksi ei riitä yksi hedelmä, ja pukeutuminen sään mukaankin on aika haasteellista! Eli ihan hyvä, että olen ollut nyt kotona varmistamassa, että nuo aamutoimet sujuu, koska vaikka lapsi niistä itse selviääkin, niin vähän hiomista niissäkin taidoissa on...

Vierailija
13/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain seuraksi ja osoittakseni välittäväni. Jos en ole ehtinyt nukkua tarpeekis, menen takaisin nukkumaan.

Vierailija
14/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yökaudet olen valvonut vauvan kanssa, voi mies lähettää lapset töihin lähtiessään kouluun, jos vauva sattuu silloin nukkumaan.

Vierailija
15/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsia valmennettu alusta alkaen oma-aloitteellisuuteen. Tämä ei suinkaan tarkoita välinpitämättömyyttä, vaan sitä ettei haluta kavattaa lapsista avuttomia nynneröitä. Apua toki saa aina kun pyytää.

Vierailija
16/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on lapsia valmennettu alusta alkaen oma-aloitteellisuuteen. Tämä ei suinkaan tarkoita välinpitämättömyyttä, vaan sitä ettei haluta kavattaa lapsista avuttomia nynneröitä. Apua toki saa aina kun pyytää.

Meillä myös näitä tuttuja, jotka kasvattaa lapsistaan näitä " pärjääjiä" . Reppanat sitten juoksevat kaikki kaverit aina läpi iltapäivisin, joissa tietävät, että joku aikuinen on kotona. Hakevat sitä turvaa sitten niistä muista aikuisista, kun kotoa ei sitä saa.

Vierailija
17/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali perhe ollaan, ja lapset voi hyvin. Turha yleistää. Sääli tietenkin jos tuttavanne lapset kärsivät.

23

Vierailija
18/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali, onnellinen perhe ollaan. Ei tarvitse yleistää. Ikävää tietenkin jos tuttavanne ovat välinpitämättömiä.

23

Vierailija
19/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluunlähdöstä? Eivät takuulla halua, en ikinä usko sitä, ellei sinulla ole jo teini-ikäiset lapset, se on tietty eri juttu.

Vierailija
20/29 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli autetaan toisiamme ihan vaan auttamisen ilosta, toiselle hyvää mieltä tuoden. Ei siksi, että ei osaisi tai selviäisi itse.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi