Montako lusikallista sokeria laitata kahviin?
Minä laitan sellauseen isohkoon kahvimukiin 3 lusikallista sokeria.
Kun ollaan jossain vaikka kylässä niin en ilkeä laittaa, kuin korkeintaan 2, kun tuntuu että kaikki muuten katsoo :)
Kommentit (7)
vain pelkkää maitoa.
Kyllä tuo sinun määrän on minustakin tosi paljon. Turhia kaloreita!
Ei näytä monikaan käyttävän sokeria kahvissa... Ja sitten tuijotetaan jos joku muu laittaa 2 tai jopa 3 lusikallista.
Olen vasta vajaa vuosi sitten alkanut juomaan kahvia. Tarvitsin pientä piristystä, kun olin kolmen pienen lapsen yh, nuorin oli tuolloin alle 1v ja valvotti vielä öisin.
En siis pidä kahvin mausta ja ilman sokeria se on ihan kammottavaa. Mutta nyt jos en juo kahvia niin päätä alkaa särkemään. :/
Juon kerran viikossa espresson, johon laitan lusikallisen 100 % kaakaojauhetta.
ette halua käyttää sokeria, niin pari vinkkiä:
Vähälaktoosinen maito on makeahkoa. Itse en edes tykkää siitä kahvissa, kun on niin " makeaa" .
Jos kuumennat mikrossa maitoa mukin pohjalla ja sitten kaadat kahvin siihen päälle, niin on makeampaa. Lämmitetty maito muuttuu hiukan makeaksi.
-5
Kun korjasin ruokailujani terveellisempään suuntaan, jätin myös sokerin pois kahvista. Aluksi meinasi maistua kitkerältä ilman sokeria, mutta aika nopeasti siihen tottui. Nyt en voi sietää sokeria kahvissani, yksikin lusikallinen saa sen maistumaan tosi makealta.
Samalla vaihdoin kahvimaidon kevytmaidosta rasvattomaan. Nykyisessä kahvimukillisessani on melko paljon vähemmän kaloreita kuin vielä 6kk sitten. Ja mielestäni kahvi maistuu nyt paremmalle kuin aikaisemmin.
nyt yleensä en yhtään mutta liian vahvaan kahviin yhden.
serkkuni laittaa aina 4-6 lusikallista ja on todella laiha :D :D