Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ~ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ~ ♥

05.05.2008 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi pitkää kirjoitusta rustailla jos teksti ei tulekaan näkyviin, niin kuin eilen ja tänä aamuna.

Vierailija
2/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona oli se neuvolalääkäri. Kohdunkaula oli lyhentynyt alle 2cm:n, kohdunsuu oli pehmeä. Vauva oli kuulemma jo syvällä lantiossa. Hyvältä siis näyttää, mutta eiköhän se silti mene laskettuun aikaan asti.

Luin tuota uutta meidän perhe-lehteä ja siinä oli juttu suorittajaäideistä. Mie oon varmaan just sellainen. Tajusin, etten ole pariin viikkon käynyt yksin yhtään missään. Oma pinna kiristyy ja sitä enemmän kyttää mitä mieskin tekee. Jos mie lähden tuulettumaan, mies saa hoitaa lasta ja kotia haluamallaan tavalla, kumpikin on tyytyväisempi ja koko perhe voi paremmin. Miten sitä ajatteleekin, että jos vaan on koko ajan kotona lapsen kanssa, niin lapsi tykkää. Pah, miusta tulee vaan katkera. En ole aikaisemmin tätä tiedostanut. Jutussa oli kerrottu ihan täydellisesti miun ajatukset. Lapsen saannin jälkeen olen tuntenut pienoista katkeruutta siitä, että oma elämä meni. Toki siihen on jo tottunut, mutta itsehän sitä on vastuussa omasta elämästään. Mulla huumori on kadonnut jonnekin ja sitä vaan miettii, että missä vaiheessa miusta tuli tällainen tiukkis.

Onneks nyt tajuan tän ja otan kyllä enemmän omaa aikaa ja teen itselleni tärkeitä juttuja. Sen puoleen on helpompi olla kotona lasten kanssa kuin töissä, on enemmän aikaa ottaa niitä omia hetkiä + ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä ettei olisi tarpeeksi lasten kanssa. Huomaan, että äksyilen paljon enemmän esikoisellekin kun itseä todellisuudessa harmittaa jatkuvat kotityöt ja lapsen viihdyttäminen. Siihen alkaa kypsyä, eikä se tietenkään yhtään helpota toisen lapsen jälkeen, päinvastoin.

Eilinen oli kyllä kauhupäivä neidin kanssa. Oltiin miehen kanssa molemmat ihan helisemässä. EI millään suostunut käymään nukkumaan, riehui vaan. Isi ei taas kelvannut mihinkään, ulvoi vaan äitiä sängyssä. Mies urhoollisesti hoiti nukuttamisen, eihän sitä voi periksi antaa, että äiti aina hoitaa kaiken. Se on vaan molemmille tosi raskasta. Varmasti tilanne vähän helpottaa kun vauva syntyy. Todennäköisesti esikoinen hieman protestoi sitten äidille ja on enemmän isin tyttö.

Viime yönä supisti kyllä niin kipeästi, että varauduin jo synnytyksen käynnistymiseen. Mut eipä ne supparit sitten jatkuneet. Joka päivä on nyt sellaisia tosi kipeitä supistuksia. Ärsyttävää, kun koko ajan on hieman valmiudessa, mutta kuitenkin saattaa mennä vielä monta viikkoa. Esikoisen aikaan oli ihan sama juttu, joka päivä supisteli lupaavasti, mutta kuitenkin meni sitten laskettuun aikaan asti.

Leivoin äsken oikein kuitupitoisen marjapiirakan. Se oli joku paionvartioiden ohje. Siihen tuli mm. ruis- ja grahamjauhoja. Kunhan tuo mies tulee kohta lounaalle kotiin, niin pitää maistaa sitä. Kyytipoikana on vaniljavaahtoa.

Ihanaa kun nää sivut alkoi toimimaan, tässä oli ihan tyhjän päällä kun ei päässyt kirjoittamaan eikä lukemaan muiden kuulumisia.

Tytteli-83 rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Täälläkin ollaan heräilty, suihkussa käyty ja perunat+veriletut kypsyy lounaaksi. Ollaan tänään menossa OYSsiin niihin astmakokeisiin, puoli yhdeltä vasta aika. Tarkoittaa päikkäreiden siirtymistä. Jos ei sitten torkuta ennen lähtöä pikkasen. Toivottavasti Luka jaksaa olla ja tehdä niikuin pyydetään.

Eilen käytiin joella katselemassa, kun voimalaitos juoksuttaa vettä ohi. Aina keväisin tätä tapahtuu, kun Oulujoessa on sulanut jäät niin vauhdilla, että vedenpinta nousee. Luka ei varmaan muista edes, että ollaan viimevuonnakin käyty. Nyt oli ihan innoissaan, vaikka sitä kovaa ääntä vähän pelkäsikin aluksi. Tällä mammalla alkaa kunto llla huono, ennenkuin se kokonaan loppuu.. Hiiiiitaaaaasti piti lyllertää ja silti supisti koko ajan kävellessä. Vesshätäkin tuli ja sehän ei asiaa yhtään helpottanut. Noh, hengissä selvisin autolle saakka ja pääsin istumaan, sithän se helpotti.

Pinnasänkykin on nyt kuosissaan, suurinpiirtein. Reunapehmikkeen tilasin netistä, mutta kauampa saa pakettia odottaa.. Tilasin samalla synttärilahjan siskon 4-vuotiaalle, jolla oli eilen synttärit. Eli ei ole lahjaa vielä, mutta sattuipa että heidän keskimmäisellä pojalla oli vattatauti, eli synttärit siirtyy ens viikkoon. Hyvä meikäläiselle, jospa se paketti pian tulis.

Nyt syvennyn tuohon "Me naikkosiin"hetkeksi ennen lounasta, eilen tuli, eikä ole kerennyt silmäillä ollenkaan.

rouva rv 36+3

Vierailija
4/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin yritin MONTA MONTA MONTA kertaa päästä edes lukemaan tätä pinoa, niin EI ONNISTUNUT!!!!

Nää sivut on VÄHÄN vaiheessa!?!?

Mutta nyt siis luen nuo teidän jutustelut ihan ajan kanssa ja palaan sitten mielipiteineni radalle ; )

eart

PS. Pikkasenkos oli vieroitusoireita kun en päässyt sivuille pariin päivään!!! outoa?!?

Vierailija
5/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää onkin ma-ke pino!!!! Voi sun p.... en siis EDELLEENKÄÄN pääse tuohon pe-su -pinoon (edes lukemaan). Pääseekö muut?!?

Vierailija
6/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos avaisimme täysin uuden To-Su -pinon, kun se vanhan on jotenkin lukkiutunut?

Kirjoitin sinne ummet ja lammet ja painelin viestiä ihan skitsona muutaman kerran, eikä se varmaan mennyt sittenkään perille.

Kaikki on kuitenkin hyvin. Katteksi käy tuon Tyttelin tilanne...siellähän alkaa olla jo kohta vauva maailmassa...itselläni ei ole vielä toivoakaan kun paikat on hädin tuskin sormelle auki ja kaulaakin jäljellä ne 3cm + kova on...argh...no eipä tässä mikään kiire vielä olekaan synnyttämään.

Tänään on ollut menkkajomotusta alavatsalla, josko se pehmittelisi paikkoja vähän.

Timajalle kirjoitin edelliseen pinoon, että vauvan pyllyn erottaa siitä, että kun hellävaraisesti vatsan päältä liikuttelee, koko vartalo seuraa mukana. Päätä taas kykenee liikuttamaan niin, ettei mikään muu osa vauvasta liiku mukana...ja pää on paljon kovemman tuntuinenkin käteen...ah, taas jomottelee... :)

Niin, ja Mariialle piti sanomani, etten suostuisi kääntöyritykseen minäkään jos istukka on edessä, eikä vauva koosta tai napanuoran sijainnista ole mitään hajua...sitä paitsi niistä kääntöyrityksistä onnistuu vain 40%, miksi ottaa riskejä? Kai ne riskit edes kerrottiin siellä?

Ai vitsit, että tuo vauveli taas melskaa tuolla kohdussa. Maha on kulmikas välillä ja liikkuminen tuntuu ilkeälle. Vauva todellakin tuntuu täyttävän koko kohdun...tiistaina sitten selviää, mitä kaliiberia vauveli on ja onko nyt vihdosta viimein kääntynyt oikeinpäin, kuten minusta tuntuu...

Mansikkapirkolle jaksamisia. Ole onnellinen, että olet päässyt siitä miehen retaleesta eroon ja pysy tiukkana passiasioissa...

Kanelisokeri rv 36+0 (jipii, taas yksi viikko ohi...)

Vierailija
7/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans mennään varmaan melko pitkälle.. eli toinen kateellinen tyttelille, jonka lukemat näyttää olevan päivän mua jäljessä. Eilen oli neuvola, sf 33cm, verenpaineet ok, sydänäänet hyvät, painoa 600g/vk, vaikken edes ole herkutellut.. =(

Monilla tuntu vatsa toimivat mulla taas vähän päinvastoin.. Juon litrakaupalla vettä, syön hedelmiä ja muutenkin terveellisesti, luumuja olen ottanut avuksi ja tuntuu vähän auttavan, neuvolas suosittelivat jotai apteekin valmistetta mutta en ole kokeillut. Laiskuus iskenyt ajottain, eilen pesin pyykkiä ja tänään vähän siivoilin. Pitkiä kävelylenkkejä ollaan tehty miehen kanssa, ajattelin kans leipoa tässä joku päivä jotain. Eilen tein hyvää marjapuuroa pitkästä aikaa puoliks puolukoita puoliks omenahilloa, tuli oikein herkullista.

Alkuviikosta kävi vieraita, sunnuntaina sisko muutti 7km päähän, olin mukana muutossa vaikkei musta apua paljon ollutkaan. Kaveri ja vanhin veli kävivät maanantaina. Loppuviikko onkin ollut hiljaisempaa, laatuaikaa itseni ja mahani kanssa =))) Mies lupas viedä mut ulos syömään tänään, vähän hemmottelua näin loppuvaiheessa, koskahan se kyllästyy mun valituksiin raskausarvista ja kiristävästä,pingottavasti ihosta... Uni maistuu edelleen hyvin, vaikka potkuja tuntuu aina välillä, mutta nukahdan autuaasti uudestaan =)

Hyvää Viikonloppua kaikille!

Vierailija
8/51 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lisäks kaikki viestit hävis, sain ne näkyviin kun muutin, että tekstikentässä näkyy kerrallaan 10 viestiä. Normaalinäkymässä ei viestit näy. Ärsyttävät nämä sivut kun tökkii!!! Nyt kun ois nää kriittiset viikot kun haluaisi purkaa ajatuksia muiden odottajien kanssa.

Tytteli-83

ps, kokeilin laittaa uuden aloituksen, mutta eipä tullut näkyviin

Vierailija
10/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa ehkä löydetty toisemme uudelleen tuon leirin jälkeen. Tekee paljon enempi mieli olla lähellä ja tehdä toiselle hyvää. Kyllä se puhuminen on avainsana kaikkeen. Nyt kun molemmat tietää pohjan tuolle puhumiselle, niin on helpompi käsitellä kaikkia asioita.

Täällä on jo hieman tukala olo. Iltaisin tosiaan turvottaa ja muutenkin on jo hirmu kömpelö fiilis. Mihinkään ei taivu. Keskiviikkona ois sitten neuvolalääkäri. Toivottavasti kohdunsuu ois jo kypsynyt, ettei mielellään menis yliaikaiseksi.

Hieman meinaa tylsyys iskeä. Laiskotuttaa, ettei jaksais ulos lähteä. Pitää jossain vaiheessa lähteä ostamaan pakkausteippiä ja multaa. No hei, ehkä mie laitankin parvekekukat tänään, siitä saan tekemistä. Pitää vaan käydä ostamassa niitä.

Tytteli-83 rv 36+0

Vierailija
11/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumVioletRed]Kuulostaa oikein hyvältä tuo [b]Tyttelin[/b] parisuhdeleirin anti¿ Itse olen tässä miettinyt, että kuinkahan sitä kohta osaa taas asua ¿normaalisti¿ eli koko perhe saman katon alla. Muutamat kaverit ovat myös rakentaneet ja sanoneet että ensikuukaudet meni opetellessa taas toisen tavoille ; ) No jospa tämä vauva meitä yhdistäisi :D

Minun oli myös tarkoitus laittaa jossain välissä joitain [b]kesäkukkia[/b] mutta nekin on jääneet. Istutettiin kyllä esikoisen kanssa krasseja ja kehäkukkia laatikkoon, kun piha on toistaiseksi pelkällä soralla¿ Loppuviikosta pitää ryhdistäytyä ja hakea edes multaa lisää ja jokunen kasvi. Olen aina laittanut paljonkin kukkia ja tykännyt niitä hoitaa, mutta nyt on ajatukset sadassa muussa asiassa, joten sitäkään ei ole nyt mietitty¿

Mutta me taidetaan lähteä nyt tuonne rakennukselle. Viikonlopun jälkeen jäi kaikki ruokatarpeet sinne, joten mennään sinne syömään ja päiväunille. Toivottavasti sää pysyy aurinkoisena vaikka viileämpää on luvattu kuin viimeviikolla.

Hyviä vointeja kaikille ♥art rv36+0[/color]

Vierailija
12/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippäloma alkoi tänään :) mut olenhan mie ollut jo 2 viikkoa saikulla!

taas maha teki täys tyhjennyksen!? kai se vaan sit on sekaisin jostain ku n. joka toinen päivä tyhjenee kunnolla!!

mua ihmetyttää ku mulla ei ole enään lääkärikäyntiä(koska oli 2viikkoa sit supistuksientakia ja sain sit saikkua ku kohdunsuu oli pehmentynyt ja vähän lyhentynyt!) niin..ei se tehnyt mulle mitään tutkimuksia et mahtuuko se vauva tuleen sieltä alapäästä vai ei!? mä olen ihan kade teille ku saatte painoarviot ja kunnontutkimukset!! mä sit jännittelen et mahtuuko pikkuinen syntyy vai ei! muutenki pelottaa synnytys!!

tyttelille..

ihana lukea et olette löytänyt toisenne uudelleen :) ja vielä paljon

onnea uudelle taipaleelle <3

Vierailija
13/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! Ihanalta kuulostaa tuo Tyttelin parisuhdeleiri. Meidän piti kanssa muutama vuosi sitten mennä sellaiselle, mutta sitten se jäi. Tekisi varmasti tosi hyvää. Tässä kaiken kiireen keskellä kun meinaa parisuhteen hoitaminen jäädä unholaan. Onnea teille!

Mulla oli pitkästä aikaa ihan mahdoton yö. Valvoin aamuneljään, kun oli koko ajan kauhean kuuma. Ja erityisesti jalkapohjista! Mistäs sekin voi johtua. Pyörin ja hyörin ja mieskin valvoi kun ei saanut unta. Aikamoinen hyörinä siis meidän makuuhuoneessa, vaikka ei siitä syystä, mixstä mies varmaan olisi toivonut. Mulla on ollut viikon verran niin tukala olo, ettei seksikään ole maistunut yhtään. Ihan pahaa tekee mieskullan puolesta, vaikkei ole kyllä mitään sanonut. Näin muuten ekan vauvauneni. Olin synnärillä ja jotenkin miehen sisko ponni9si sen lapsen mun puolestani. Sanoi, että helposti meni, ja mä olin kaktkera kun en saanut itse lastani synnyttää. Tyttö oli iso, vaikka viikkoja vasta 33, eikä yhtään meidän tai aikastempien lastemme näköinen. Ihan outo heppu. Huh, onneksi oli unta.

Kävin äsken uimassa ja uin kilsan, teki tosi hyvää. Aamulla oli kuopuksen keskustelu päiväkodissa, ja mua jännitti sekin. On nimitteäin sellainen viikari, että oksat pois. Onneksi kaikki oli hyvin, ja hoitaja ainakin tuntui pojasta kovasti tykkäävän;)

Oikein mukavaa viikkoa kaikille, mun on pakko ruveta nyt sitä esseetä vääntämään, vaikkei vähempää vois kiinnostaa. Muta jos sais tällä viikolla molemmat esseet pois alta, vois rauhassa ryhtyä nauttimaan kesästä ja vauvan odotuksesta!

Selma

Vierailija
14/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus meni päikkäreille jo nyt ja minä pääsin surffailemaan.

Tänään on taas sellainen päivä, jotta tuntuu, ettei olisi raskaana ollenkaan. Ei niin minkäänlaista ikävää tuntemusta. Näillä näkymin synnytän varmaan vasta elokuussa :)...Vauva kyllä potkii koko ajan, mikä lie ylivilkas yksilö siellä on tulossa *_*. Potkut ovat melko mojovia ja maha hytkyy välillä ihan kamalasti. Ei kuitenkaan pidä luulla, että minulla olisi jotenkin helppoa...nuo yöt ovat nimittäin ihan syvältä kun ei pysty kunnolla asentoa vaihtamaan, ilman tunnetta siitä, että lantio räsähtää alta. Viime yönä kaiken lisäksi särki lonkkaakin ihan kunnolla. Päivät tosiaan menevät ihan kivasti eteenpäin.

Huomenna punnitaan taas neuvolassa viime viikolla napaan ahdetut simat ja munkit...ahdistaa jo valmiiksi. No, ainakin pääsen kuulemaan sydänäänet jälleen kerran. Ensi viikon tiistaina onkin sitten jo sen synnytystapa-arvion paikka. Jänskättää, että mitä siellä selviää, vai selviääkö mitään.

Huomasin juuri, että minulle on nyt tullut se ns. poikaviiva ihan näillä viime metreillä. Himmeä viiva, mutta ihan näkyvissä kuitenkin. Eipä ole ennen moista ollutkaan, vaikka sekä tyttöjä, että pojan olen saanut. Ehkä en vain muista. Viiva tekee ylävatsalla heti navan jälkeen pienen mutkankin, ja ihan selkeä tuo tosiaan on, en varmaan näe harhoja...poikafiilis minulla on koko ajan ollut, enemmän tai vähemmän, mutta tällä kertaa en ole niin vahvasti tuntenut kuin aiemmilla, että tuleeko kumpi vai kampi... :p

Sikäli nyt näyttää hyvältä, että luulen vauvelin kääntyneen pää alaspäin. Närästääkin taas siihen malliin, että näin varmaan on. Niitä kohdunsuun vihlaisuja minä vain kaipailen, että missä ne viipyvät, kun ei tuolla alaosastossa ole minkään sorttisia tuntemuksia...paitsi pientä menkkajomotusta. Yleensä olen ollut jo pitkään ihan henkipatto näillä viikoilla...

Tyttelin parisuhdeleiri kuulosti ihan kivalta :)

Nyt pitää lopetella. Palailen asiaan uudelleen illemmalla :)

Kanelisokeri 35+3

Vierailija
15/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kuumottavista jalkapohjista...

Minulla oli edellisessä raskaudessa kuumottavat ja kihelmöivät jalkapohjat. Käsitin, että kyseessä oli " levottomat jalat" , mikä on raskausaikana ihan normaali ilmiö, joskin melkoisen ikävä...Sille ei käsittääkseni voi oikein mitään. :( Onneksi sekin meni synnytyksen jälkeen ohi.

Noista maksaläikistä piti vielä kirjoittaa, että en nyt tiedä ovatko " kesakot" kasvoissani niitä, mutta minulle on nyt loppuraskaudessa ilmaantunut sellaisia viiriäisen munan kuvion näköisiä ja värisiä pisamia poskipäihin. Ärsyttäviä, mutta onneksi saan ne meikillä peittoon. Ei ole tuollaistakaan ennen ollut. Tietääkö joku, että lähteekö ne pois synnytyksen jälkeen, vai pysynkö Peppi Pitkätossuna koko lopun elämääni?

Nyt on minuakin alkanut kutittaa, lähinnä vatsa ja käsivarret kutiavat, blaah. Pitää alkaa rasvaamaan ihoa...

Ihanaa kuun puolivälissä pääsen kampaajalle :))) Sitten en varmaan pääsekään lähimpään puoleen vuoteen mihinkään...pitää nauttia nyt kun on vielä mahdollista :)

Kanelisokeri

Vierailija
16/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, onneks hieman viileni kelit. Ei ole ihan niiiin tukalaa.. :D

Vaikkakin viime yö kyllä oli todella tukala. Hikoilin taas kovasti.

Yöllä oli taas hankalaa löytää hyvää asentoa välillä mutta nukuin aika ok. Kerran heräsin vessaan ja sitten valvoin 5.30-6.30. Pöh. Vauvakin piti kovaa mylläkkää siihen aikaan :) Onneks nukuin uudestaan ja heräsin vasta 8 jälkeen sit.

Mutta ei kivaa kun nokka ihan tukossa.. piti yö olla tosi kohoasennossa.

Hitsin allergiat..

Nyt olen tämän aamun peseskellyt pyykkiä monta koneellista jo. Mistä sitä aina riittää.. :D

Kunhan tuo yks koneellinen vielä pysähtyy, lähden kaupoille. Muutamassa pitää käydä..

Kyllä muuten illalla taas turvotti ihan kamalasti :(

Mies hiero jalkoja ja nostin kohoasentoon ja kyllä se auttoikin.

Nyt tän aamun sormet olleet melko nakit taas.

Kiva Tytteli että oli hyvä ja antoisa parisuhdeleiri teillä! :)

Kiva Zurite ja Niina kun tapasitte siellä kätilöopistolla.

Tintti: mulla kans tulee nyt noita täystyhjennyksiä suunnilleen joka toinen päivä, on tullut viime su lähtien. Olen itekin ihmetellyt että mitähän se enteilee.. ei ole normaalia vatsantoimintaa meikäläisellä. Ummetustakaan ei ole oikeastaan ollut, mutta ei se liiankaan hyvin ole toiminut raskausaikana.

Minäkin aattelin että jos kävis uimassa taas pienen tauon jälkeen.. joko viel tänään tai sitten huomenna aamusta. Saas nyt nähdä miten omat olot menee..

Nyt tuntuu alaselässä koko ajan, on tuntunut tämän aamun.. että katsellaan.

Vihlo mulla eilen hieman taas alapäässäkin. Se on sitten tosi kurjaa kun sillon tuntuu ettei pysty kävellä.

Pitäs alkaa siirtään koneelle kuvia lauantain vauvakutsuilta.. :)

Mukavaa päivää! :)

a_j + pötkis 35+4

Vierailija
17/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, onneks hieman viileni kelit. Ei ole ihan niiiin tukalaa.. :D

Vaikkakin viime yö kyllä oli todella tukala. Hikoilin taas kovasti.

Yöllä oli taas hankalaa löytää hyvää asentoa välillä mutta nukuin aika ok. Kerran heräsin vessaan ja sitten valvoin 5.30-6.30. Pöh. Vauvakin piti kovaa mylläkkää siihen aikaan :) Onneks nukuin uudestaan ja heräsin vasta 8 jälkeen sit.

Mutta ei kivaa kun nokka ihan tukossa.. piti yö olla tosi kohoasennossa.

Hitsin allergiat..

Nyt olen tämän aamun peseskellyt pyykkiä monta koneellista jo. Mistä sitä aina riittää.. :D

Kunhan tuo yks koneellinen vielä pysähtyy, lähden kaupoille. Muutamassa pitää käydä..

Kyllä muuten illalla taas turvotti ihan kamalasti :(

Mies hiero jalkoja ja nostin kohoasentoon ja kyllä se auttoikin.

Nyt tän aamun sormet olleet melko nakit taas.

Kiva Tytteli että oli hyvä ja antoisa parisuhdeleiri teillä! :)

Kiva Zurite ja Niina kun tapasitte siellä kätilöopistolla.

Tintti: mulla kans tulee nyt noita täystyhjennyksiä suunnilleen joka toinen päivä, on tullut viime su lähtien. Olen itekin ihmetellyt että mitähän se enteilee.. ei ole normaalia vatsantoimintaa meikäläisellä. Ummetustakaan ei ole oikeastaan ollut, mutta ei se liiankaan hyvin ole toiminut raskausaikana.

Minäkin aattelin että jos kävis uimassa taas pienen tauon jälkeen.. joko viel tänään tai sitten huomenna aamusta. Saas nyt nähdä miten omat olot menee..

Nyt tuntuu alaselässä koko ajan, on tuntunut tämän aamun.. että katsellaan.

Vihlo mulla eilen hieman taas alapäässäkin. Se on sitten tosi kurjaa kun sillon tuntuu ettei pysty kävellä.

Pitäs alkaa siirtään koneelle kuvia lauantain vauvakutsuilta.. :)

Mukavaa päivää! :)

a_j + pötkis 35+4

Vierailija
18/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka nää sivut ilmotti että en ole kirjautuneena sisään vaikka olinkin. No, sit se ei vaan antanut mun lähettää viestiä kun ilmotti että otsikko puuttuu. Sit se viesti kuitenkin nyt näkyy kahteen kertaan.. että just joo.. :o

Vierailija
19/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeää kun ilmat viileni, mittarissa ei ole kuin +4 astetta =( minun puolesta olisi vielä saanut jatkua lämpimät ilmat =) vaikka tuskimpa olivat viimeiset lämpöiset päivät kun kesähän on vielä tuloillaan =)

Voi saakeli että on muuten kipeä toi vasen pohje, toissa yönä heräsin kamalaan kramppiin pohkeessa ja siitä asti sit ollut tosi kipeä =( kävelykin on tolla pohkeella hankalaa! Jospa pian paranis. Torstaina olisi neuvola, pikkaisen hirvittää käydä puntarilla kun täs on kuitekki vaput ja esikoisen synttärit juhlittu ja tullut siten syötyä kaikkea herkkuja =) noo, jospa olisi neuvolantäti ymmärtäväisellä tuulella =) tähän mennessä painoa on tullut n.5kg koko odotus aikana, tosin turvotus ei ole vielä saapunut mun kaveriksi mut eiköhän sekin tule kun lähemmäs kesää päästään.

Täällä myös meinaa laiskuus iskeä, nytkin pitäis tuon kuopuksen ka lähteä ulkoileen mut ei oikeen houkuta kun niin harmaa ja sateinen ilma ulkona. Huomenna on parturi, käyn leikkauttaan ja värjäämässä hiukset =) Tämä " hemmottelu" on minun etukäteis äitienpäivälahja mieheltä ja pojilta =)

b

Hyviä vointeja kaikille!

Kauris ja pulla rv33+3

Vierailija
20/51 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miehen kanssa mukava viikonloppu anoppilassa. Miehet tekivät halkoja ja minulle tehtiin selväksi, ettei ole asiaa niihin hommiin.. No, anopilla on saumuri, jota ei ole demonit vallanneet ja alta tunnissa ompelin itselleni imetyspaidan.

Anoppi paistoi muurikkalettuja ja taisin imaista niitä ainakin kymmenen mansikkasoseen kanssa. Ai että olivat hyviä. Koko lettu oli niin ohut, että läpi näkyi. Meinasin tarjoutua auttamaan siinä paistamisessa, mutta katselin hetken sitä paistohommissa, ja päätin etten mene siihen väliin.

Jos ex-miehen mummon letunpaisto oli taidetta niin tämä nykyisen anopin letunpaisto on jo uskontoa.

Maha möyryää tuossa nenään alla. On semmoinen myrsky vesilasissa siellä että koko tissinalunen hytkyy. Metkalta tuntuu moinen. Napero on ollut venyttelytuulella viime aikoina ja välistä tuntuu että molemmissa kyljissä tuntuu kantapäät samaan aikaan. Älkää kysykö, miten se on mahdollista.

Täälläkin oli aamulla semmoinen max +5 astetta lämmintä ja hirmuisen kylmä tuuli on. Ex-mulkku toi sitten pojan kotiin shortseissa. Vähän katsoin hitaasti mutten enää sanonut mitään. Kun ei näköjään auta vaikka sanoisi. Poika on aamusta sittenköhinyt sen oloisesti että on kylmää saanut. Kiitti vaan taas vitusti, sanon minä. Ei muu auta kun hoitaa toista pientä jos tuosta nyt sairastuu. Päiväkodissa kävimme loppukeskustelussa ja hyvää oli pojasta sanottavaa ainoastaan. Sovimme, että ensi vuoden puolella sitten tuomme kaksi asiakasta heille. Naureskelin, että pitäähän heidätkin pitää työttömyydeltä ja tehtailla näitä mukeloita sillä silmällä pitäen. :D

Niin tuosta työhön paluusta olikin miehen kanssa puhetta. Hän sanoa paukautti että tekisi mieli jäädä kotiin hoitamaan poikia sitten kun äitiysloma on ohi. Minä katsoin silmät pyöreänä ja olisihan se aivan mahtavaa jos näin innostuisi. Kieltämättä mies, joka noin juttelee on mun silmissä suht hottis. Meinasin ihan innostua anoppilan saunassa ;)

Saas nähdä miten isyyskuukauden jälkeen vielä on innostunut..

Jahas, pitänee tuo töppähönö lähteä passittamaan ettoneelle. Jos saisi itsekin vaikka tirsaistua, kun 4 kertaa työllä juoksutti vessassa ja yrjöt meinasivat nousta kurkkuun maatessa. Niitä piti nousta nieleskelemään pariin otteeseen. Jesh.

- pirkko ja punkero 32+4