@-->- TAMMENTERHOJEN vkl -<--@
[color=A020F0] [b]
Perjantain höpinät:[/b]
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8866850&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (15)
Ihana kuulla että olet päässyt kotiin! Voimia ja halauksia aj jaksamisia vielä viimeisiin päiviin. :) Kyyneleet tirahti simmuihin kun huomasin että olet päässyt kotiin (ai miten niin itkuherkkä..)
Sinda ja vupii: Toipukaahan pian nuhasta. Lähetän täältä parannussäteitä molemmille ;)
Elina: minä olen kyllä kuluttanut aikaani miettimällä ihan samaa kuin sina, eli että jos tulisi raskaaksi nopeasti synnytyksen jälkeen ja saisi tietää odottavansa kaksosia :) hurjaahan se olisi mutta kait siitäkin sit selviäis. Menis vain kyllä kaikki autoista lähtien vaihtoon.. ;)
Pupina: Meillä on tuop philipsin perus itkuhälytin ostettu esikoiselle ja itse en ole kyllä siihen tyytyvainen. Ei läheskään aina reagoi itkuun tai muuten vain temppuilee ja huollossa ei löytynyt kuitenkaan vikaa..
Zatulle ja Ariellalle: ONNEA 30 ylittymisestä. toivottavasti ei kriisiä pukkaa ;) ;)
ÄitiyskorttiG. Kortti aina mukana ollut ihan alusta lähtien, kun siitähän kaikki tiedot saa jos jotain sattuu ja alkuraskauden aikana ainaakin siit ä tietää että odotan jos itse en olis pystynyt kertomaan. Minulla kanssa käsveska AINA mukana.
Ihanaa tänään minun vanhemmat tulevat hakemaan meidän tytön hoitoon. Pääse viettämään kahdenkeskistä aikaa ukon kanssa. Joskos sitä jaksais vaikka hempeillä kun ei tarvitse aamulla ennen seiskaa herätä tytön kanssa ;) Ajateltiin mennä syömään kunnon pihvit ja katsomaan joku elokuva. Tosinn on me ennenkin suunniteltu ja sit kuiteski nukuttu vaan kotona kun ei ole jaksanut mihkään lähteä..
Nyt en enää muista mihin muihin piti kommentoida... Ihanaa viikonloppua kaikille kuitenkin!
oma ( . ) ei muutosta rinsessa potkii kovasti ja venyttelee koipiaan rauhalliseen tahtiin, kun alkaa oleen vissiin aika ahdasta tuolla massussa.
äityli ja rinsessa 30+3
[color=A020F0] Liekö lievää syysmasennusta vai mitä, kun on niin vesinen kelikin. Lumet ovat melkein kaikonneet, muutama kurainen kasa pihan perällä.
Ei oo taas kerenny palstaileenkaan kuin pikaisesti viikolla. Yhden viestin tosin kirjotin varmaan keskiviikkona, mutta kun tää palsta kaikessa viisaudessaan hukkasi sen, niin vedin herneet nenään ja sammutin koko netin *%&#£-keles...
Saatiin eilen vihdoin viimein siivottua ja tyhjennettyä pari kaappia vaavin tavaroille. Mies sai pyyhkiä yläkaapeista pölyt kun ei tämmönen hukkapätkä mihinkään yletä :/ koko komeus 167cm katsos..
Kaikenlaista tavaraa sitä olikin jo kerynyt ja nyt kun on kaappi niin nyt voisi alkaa pestä noita vaatteitakin.
Ikävää vain oli kun tuli touhattua siinä illalla niin oli jotenkin tuskanen olo eikä meinannu uni tulla. Heräilin jatkuvasti ja puoli kahden maissa nousinkin vessaan/juomaan ja koitin hetken torkkua soffalla. Jossain kohtaa kömmin takaisin sänkyyn ja sain nukahdettua.
Kävin muuten eilen paikkakuntani kirppiksillä etsimässä pinnasänkyä ja pöyristyin suorastaan hinta/laatusuhteesta.. En tiedä mitä ihmiset oikein ajattelevat tuodessaan tosi törkeän näköisiä pinniksiä myyntiin (likaisia, osasta pinnoja poikki tai pohjasäleitä, huojuvia tekeleitä )ja kyljessä hinta: 70¿ SIIIS voitteko kuvitella?? Seinäjoen Huvikummustakin saa ihka uuden puun värisen 59-79¿ hintaan ja varmaan jostain muualta vieläkin halvemmalla...
No eihän se tietysti hullu ole joka pyytää ;-)
[b]Zatu[/b]lle sympatia rutistukset ja ruusuja ees multa -<--@ kun ukkos niitä ei varmaan hoksaa tuua vaikka niin tylysti pakitti =)
Itse koin vähän samaa mielialaa tässä, kun ukkoni sanoi, että ei oikein taida uskaltaa ettei tuu mitään jutskoja. Oli ristiriitainen olo: hienoa kun murehtii mutta sitten vaivihtaa tsiikkaa peiliin, että tämän mahanko takia se... ;-) Me naiset ny ollaan semmosia värkkejä joskus, että tulee mietittyä turhia. *heh* mahtaisi sitä oma ukko kanssa katsoa vähän vinoon jos kävisi lukemassa mitä kaikkea tulee joskus kirjoiteltua, mutta kuten sanoit: ennemmin tänne palstalle ne höyryt kuin jättää ne tonne korvien väliin muhimaan !!
[b]Sulina[/b] kiitti muuten vinkistä tuohon joulukorttijutskaan!! Ei jostain syystä käynyt itellä ees mielessä, että voisi korttiin kirjoittaa jo tulokkaasta vaikka takavuosina on koirienkin nimet aina olleet korteissa ;-)
[b]Ariella[/b] aivan muuten...ei ollenkaan huono idea tuo miehen sairaalakassi myös !! Kun käytiin keskiviikkona synnärillä tutustumassa, niin oikein huomattiin miten huonosti mies onkin ottettu huomioon siellä: ei ruokaa, kahvistakin pitää maksaa jne.. Tilatkin ovat jotenkin kolkot, eli käytävällä pitää odottaa tuolilla jos joutuu leikkaukseen tma. Kyllä sitä ukoille ees TV huoneen toivoisi jossa voisivat keskenään turista.
[b]Tuiskulle[/b] TSEMPPIÄ ja JAKSAMISIA!! On varmasti raskasta maata sairaalassa, itse olen vuosia sitten ollut viikon kovan ripulin vuoksi sairaalassa ja oli henkisesti kovaa maata siellä. Niin ja onnea myös omalle tuvalle!! Mukavaa kun on tiedossa kaikenlaista uutta !!
Nyt iski nälkä =)
[/color]
Mary 31+3
Ihan sopiva päivä siis shoppailuun, kun ei ulkona kehtaa olla. Kovin oli liukastakin.
Ihan mukava oli kierrellä, kun ei ollut mitään erityistä osteltavaa. Pojalle kunnon kengät tuli vihdoin ostettua, niin tarkenee talvella ulkoilla.
Huonosti nukuttu yö takana taas ja tässä mietinkin, että meniskö pojan viereen päikyille vai keittäskö sufeet. Taidan kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon... (yksinpuhelua ;D )
Ei tässä muuta... Paitsi että eilen illalla CHICCAa mietin. Mahdatkohan koneelle ehtiä edes sen ison projektin keskeltä? Toivottavasti olet jaksellut hyvin, ilmoittele kuulumisia, kun ehdit!!!
Joku muukin oli mielessä, mut en saa millään oikeeta nimimerkkiä nyt yhtäkkiä päähäni =/ Pitäis käydä listalta katsomassa.
-Tau- 31 tasan =)
[color=darkviolet]Siis voi kettu mikä keli! Meiän p*ska etuveto uppos pihaan, ku peruutin lähtiäkseni akan kans kauppaan. Heijata piti sit siinä ett pääsin liikkeelle :O Ja ei tuossa nyt niin syvästi loskaa oo. Ukko on jo täynny mun napinaa tuosta kotterosta. Ylistän aina Sierraa, ku se on neliveto :) Pitää iltasella silti vähä vihjasta, ett jäikö se aamulla kii ku mä meinasin :D Kettumainen akka luonteeltaan - ai mää vai :b
Akka innossaan möyri pihalla. Laiton vuorelliset kurakinttaat lapasten päälle ja kurapöksyt niin riemua riitti, ku sai huoleti mönkiä missä vaan. Ittee vaan jotenki masentaa tää ilma kuten [b]Mary [/b]tuumaski.
Ollaan sit herkuteltu tortuilla ja juhlapöydän konveheille :) Aikas laiskasti on tätä päivää vietetty, mut tarviiko sitä aina sähkästä.
( . ) kurjasti aamulla pakotti jalkoja, pohkeita tarkasti ottaen jotenki jomotti. Sitkuttelin sit sängyssä ja yritin pitää ylöspäin. Ja mitä yöstä muistan niin jalkapohjia kutitti ja hankasin niitä sängyn laitaan :/ Just ku sai puhtaat paperit kokeista niin saapa nähä nytkö ne ois sit arvot alkanu kohoon. .seurata tilannetta, ett jatkuuko kutina.
[color=blue]Pupina [color=maroon]juu tuota hermafrodiittia hain, kits :) Eilen tosiaan vaan aloin miettiin, ku jotku tuskailee tällä palstalla noissa alotuksissa, jos sukupuolta ei näy ultrissa. Mikähän mahollisuus se sillon ois, ett kyseessä on sukupuoleton vauva. Vaikka taitaa aika harvinaista ollakki, mut pitää nyt kattoo löydänkö tietoo tuon sanan avulla.
[color=blue]Sulina [color=violet]hienoa, ett pikkujoulut meni hyvin :) *hmm* ei kovin usein peipi hikkaa, ei välttämättä etes joka päivä. Jos nyt oon oikeen vielä tulkinnu hikaksi vaimeen rytmikkään hytkytyksen ;)
[color=blue]Äityli [color=maroon]viettäkää rentouttava ilta/yö :) kahen kesken. Tai siis kolmisteen, ku rinsessa on yksiössään ;)
[color=blue]Mary [color=violet]jos sie oot hukkapätkä niin mie oon kai sit joku maata pitkin kasvanu :D Pituutta 161, mut popojen koko i s o. No on kieltämäti risasesta pinnasängystä julma hinta :O Eri asia, jos ois siisti ja tosi vanha. Kesällä yhellä rompetorilla siisti pinnasänky, patja ja pinnasuojat oli 15,-
Juu en oo saanu ruusuja enkä vielä sitä ukkoakaan ;) äkkiä sitä tosiaan tässä olotilassa kattoo peiliin tässäkö se syy on. .jos pakit saa. Niinku ei ois ite koskaan toiselle sanonu, ettei sytytä.
[color=darkviolet]Arvatkaas mitä mulla on baarikaapissa?? Jouluolusia :b kirjotin sen ostoslistaan ja ukko ihmetteli, ett mitäs ihmettä :O Pitäähän noita kausiolusia saaha ja kannattaa ostaa varulta jo nyt jossei enää likempänä joulua kaupoista löytys. Pidetään sit omat joulurääpiäiset ens vuojen puolella, eikös vaan :)
Kello on vasta kolme, mut taianpa laittaa jo saunaan tulet. Lekotella akan kans lepposissa löylyissä ja herkutella jätskillä, kuten perinteisesti lauantaina. Ukosta ei tiiä kuinka myöhään sillä menee, ku on systerillä kattilan vaihtoo tekemässä.
Z ja peipi 30+1
Meillä vielä on tuo esikoinenkin niin pieni niin olis se hurja jos olis neljä alle kolmivuotiasta =). Käytiin eilen miehen kanssa saunassa kun mun vanhemmat toi mun 14vee siskon meille viikonlopuksi, eli saatiin siis saunoa kahdestaan kun sisko laittoi Eetun nukkumaan. Mutta siis ;) kerroin miehelle noista mun aatoksista että aatteles jos tulisin heti pian taas raskaaksi ja tulis kaksoset. Odotin vähän henkeä pidättäen ja mies kyllä yllätti mut positiivisesti! Sanoi, että no ekana tulee kyllä mieleen että lapset olis tervetulleita! Minä kun olin ihan satavarman että se sanoo, että sit pitäis kyllä miettiä aborttia. Tuumasi, että vois olla rankempaa päästä yli keskeytyksestä kuin hoitaa vauvat. Ja lupasi että saisin sitten vaikka kodinhoitajan parina päivänä viikossa auttelemaan =). Voi että minä rakastan tuota ukkoa! Niin, meille ei kyllä oo suunnitelmissa seuraavaa kun vasta sitten ku nämä kaksi saadaan kouluun =) Meillä on kyllä tuvassa pinta-alaa aika monellekin taaperolle, mutta auto pitäis myös vaihtaa! Siis mulla alkaa oikeesti jo vauvakuume kasvaa seuraavaa varten =O)
Lumet oli kadonneet meiltäkin viime yön aikana =( Otin ilon irti tuosta lapsenlikasta ja kävin aamulla kirppiksellä. Iso kasa löytyi vaatteita pojalle seuraavaa kasvupyrähdystä varten ja itsellekin vitosella kiva äippämekko, joka tosin on vielä iso mahasta. Jospa se sopisi vaikka jouluna =). Mennään tänään kälyn miehen 30-vee synttäreille ja tuodaan varmaan heidän tyttö (6kk) mukana meille sitten kun tullaan kotiin. Pitää kuitenki lähteä aikasemmin, kun Eetu lähtee mukaan niin lupasin, että otetaan tytsäkin meille nukkumaan. Äitinsä tulee sitten hakemaan kun väki lähtee baariin, kun pitää kuitenki imettää yöllä. Mukava kun asutaan aika lähekkäin (9km) niin on helppo tehdä noin.
Mary: Meillä on käytettynä ostettu pinnis, 20 euroa maksoi meille ja kahdella oli ollut aikasemmin, oli maksanu uutena sen 59¿. Ja hyvin on menetellyt! Uutena hommattiin oikeastaan vain sitteri ja turvakaukalo ja nekin sieltä halvemmasta päästä. Lipasto/hoitopöytäkin on mun pikkusiskoa varten hankittu sillon 14 vuotta sitten ja sekin on kiertäny aika monella sukulaisella ja on nytki kälyllä. Ne kalliit pinnikset on muuten mun mielestä ihan järkyttävän isoja!
En oo laittanu masukkia joulukortteihin. Laitetaan sitten pääsiäisenä ;)
( . ) Sisko tuli aamulla viereen sänkyyn ja katteli kun mun masu pomppi puolelta toiselle. Käskin sitten kokeilla ja tuumasi, että tuntuupa oudolta ja hassulta... Meinasin yöllä herättää ukon kun vauva yritti punkea takapuoltaan oikealta läpi! Oli aika hurjan näkönen maha, kun oli tosi terävä ja korkea huippu siinä kohtaa =/. Kahdesti vain kävin vessassa ja yksi ei-niin-pahan kramppi iski vasempaan jalkaan. Ei edes tarvinnu nousta sen takia kun helpotti pian. Kova möyrintä jatkuu edelleen niin, että aiheuttaa välillä jopa suppareita! Ei onneksi kivun kanssa, mutta olo on aika epämiellyttävä. Ihan hassua muuten, kun Eetu hikkasi sillon tosi paljon, monta monta kertaa vuorokauden aikana, ja nyt oon koko aikana vain pari kertaa tuntenu hikan. Mieskin muisteli, että valittelin sillon Eetun hikkaamisesta että mikäs tätä vaivaa ;)
Elina ja masukki 30!!! jotta kriisiä pukkaa täälläkin!
Eilen mulla oli neuvola ja vauvalla oli kaikki hyvin,kovin potki kun sydänääniä kuunneltiin:)tänää yx naapurin tantta tuli mulle ulkona sanomaan että onpas teillä suloiset tytöt ja taasko teille on lisää perheenlisäystä tulossa kun sun maha pömpöttää,niin mä sanoin siihen että no on ja mitä se sulle kuuluu,välillä vaa tympii noi utelut ja yms..tänää meijän nuoremmalle tytölle alettii antamaan tota tavallista maitoa ja hyvin näyttää menevän alas,eikä ole ilmennyt mitään oireita,onneksi..no eipä noin pienestä määrästä varmaa helposti tulekaan mitää oireita kun hän saa noin 10mm kerrallaan sitä maitoa korvikkeen seassa..mua kyllä vähä mietityttää että miten jaksan sitte kun on tää kolmaski syntynyt ja kun mä joudun olemaan heidän kanssaan päivät yksin nii tulee varmaa aika raskasta olemaan kun mies ei aio olla kotona kun vaa ne päivät mitkä mä oon sairaalassa niin sitte hän menee taas jo töihin..mutta hyvää viikonloppua kaikille terhoille
mansemamma rv 33+3
Tosiaan vettä täällä pukkaa!
TUISKUALLE:
Tsemppiä viimeisille viikoille ja jaksamista. onneksi olette kunnossa :)
OMA fiilis:
Masennuin tänään heti aamusta, kun totutusta kaavasta poiketen se huono ja kivulias vessapäivä yllätti tänäänkin. Maha kun on toiminut yleensä joka toinen päivä, mutta nyt sain maata sitten kaksi päivää putkeen p***se hellänä, että mua veetutti! Sitten iltapäivällä soitin isännälle raksalle, että miten olisi tuo ruokapolitiikka tänään...Äijä olikin jo kaffella kantakuppilassaan ja lupasi soittaa pian takaisin...En jaksanut oottaa, vaan painoin päälle. No siitä tuli typerää sanomista ja kimpaannuin. Niinpä en sitten enää vastannut ja vedin punasta luuria ja päätin lähteä ite kipeen hanurinin kanssa kauppaan ja kebabbilasta hakemaan pizzaa mulle ja esikoiselle - EI tartte auttaa!
Olin siis valmiiksi ärtynyt ja kipeä ja sitten isännän kanssa meni totaalisesti hermo, kun tultiin kaupasta kotiin hän ilmoitti lähtevänsä kaverin kanssa ryypylle. Kuittasin sitten tosi epäkypsästi, että uutta p****ako lähet sitten hakemaan? Otti niin paljon kaikki aivoon!!! Olisin halunnut vaan juosta ulos ovesta ja nostaa kytkintä - ihan yksin! Mulla on oikeesti kaikki tunteet nyt niin pinnassa, eikä asiaa auta yhtään se tunne, että meillä ei isännän kanssa ole mikäänlaista parisuhdetta edelleenkään tällä hetkellä. viimeks elokuussa on hempeilty, nice!
Joten liekö ihme, että riidan päätteeks, kun toinen lähtee baanalle, niin aika pohjamutia sitä tässä ryömitään, life sucks! Niin ja kun muuten ei huomiota ole saanut, mutta sitten yhtenä iltana saunaan mennessä isäntä kyllä viitsi huomauttaa lisääntyneestä selluliitista, niin OLO OLI MAHTAVA - not!
Kävin sitten tuon pakollisen " mitä jos ei" -ajatusleikin päässäni. Toivon, että ei olisi alettu raksaproggista, eikä tehty tätä toista lasta, eikä sitä, tätä eikä tota, niin voisi olla, että meillä olisi vielä loistavaa seksiä ja laatuaikaa pariskuntana....
Sori, mä tiedän, oon raskas! Pakko oli jonnekin vaan vaahdota....
Huomenna en pasko enkä kärsi perssäryistä, vaan menemme esikoisen kanssa uimaan, siitä jos omakin mieli taas piristyisi. Hitot noista äijistä!
Äitee ja Aatutar 30+1
[color=CD3333]Kylläpä kuulosti kurjalta sun päivä,toivottavasti tänää olis jo paremmin...
[color=36648B][b]Sokereista kysymys:[/b] Eli, nyt eilen pidin koko päivän säntillisesti kirjaa sokereista, osaisko joku viisaampi esi tulkita yhtään näitä??
Huomennahan mä meen seinäjoelle käymään että sieltä tulkittevat varmasti,mutta utelias kun on.. Eli näin ne mulla meni:
Paasto(10h):[b]5,7[/b] 1.5h jälkeen [b]5,9[/b]
Ruokaa ennen(en aamupalan ja tän välis juonut ku puoli desiä mehua)
[b]7,2[/b] ja 1.5h jälkeen [b]8,5[/b]
Ennen iltapalaa [b]8,5[/b] ja 1.5h jälkeen [b]8,3[/b]
Ennen tuota iltapalaa olin ollut syömättä hyvän aikaa..
tänä aamuna mittasin yön jälkeen ennen syömistä ja nyt oli [b]5,3[/b] ja 1.5h jälkeen oli [b]6,0[/b]..
Ja lisään noihin eilisiin ,että oltiin eilinen shoppailemas joululahjoja,eli liikuttua tuli,eikös sen pitäis vaikuttaa laskevasti??[/color]
[color=8B0A50] ( . ) eilen illalla tuli taas niin mojovia kohdunsuun vihlaisuja .. samoin supisteli kivuttomasti.
Tänä aamuna ei millää ois huvittanu nousta klo 8 ,kun herra 1vee5kk alkoi huhuilla sängystään,katsottiin hetki jättisaukkoja yms. ykköseltä ja juotii soffalla aamu maitoa ja mä kaffia, sitten otin ja paistoin lättyjä pinon..[/color]
[color=#556B2F]Ai niin, saatiin hienoja uutisia. Miun ukko sai täältä päin töitä eli lopettaa reissu työt parin viikon päästä!! JES; ei enää painajaisia ,kuinka se ehtii synnytykseen,jos sattuis olla eteläs.. ihanaa..[/color]
[b]Maria ja himpula tasan 32 ![/b]
[color=912CEE][b][size=3]Tervetuloa takaisin, tuiskua !!
Voi mieletön, ihan ku ois lukenut omaa tekstiä jonkin aikaa taaksepäin. Oli nimittäin ihan samanlaisia tuntemukstia ja ketutusta. Koita kestää ja jaksaa, toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa!
Zatu: pietään peukkuja, ettei siun kutina siitä ylly! bd bd Miulla kans alkoi illalla kutisemaan ja tänään jatkuu kahta hurjempana, omasta mielestä. Keskiviikkona on labra, jotenka sinne asti meinasin sinnitellä. Kauhee pahalle tuulelle tulee vaan tuosta kutkasta, kun sille ei mahda yhtään mitään. Tekis mieli ottaa juuriharja ja kuopsuttaa sillä.
Maria, miun ohjeissa lukee, että ennen aamupalaa eli se paasto, yläraja on 5,4, ennen muita aterioita pitäisi olla alle 5,8 ja 1,5 tuntia aterian jälkeen alle 7,2. En sit tiedä, onko muilla paikkakunnilla eri arvot käytössä, ainakin sokerirasituksessa tuntuu olevan ihan paikkakuntakohtaiset rajat. Liikunnan pitäs tosiaan laskea sokereita. Tsemppiä mittauksiin!
Osaako kukaan muuten neuvoa hyvää vinkkiä, kuinka vaahtomuovipatjan saa kuivaksi nopeesti? Neiti valutti aamumaitonsa sänkyyn ja kaikki piti pestä, nyt on sit märkä patja tuolla kuivumassa ja kestää varmaan viikon, ennen kuin sen saa laitettua takas sänkyyn. Onko teillä muilla varapatjoja, vai kuinka toimitte kun tuollaisia vahinkoja sattuu? Entäs jos sitä kaikkea maitoa ei saa pois? Onkohan siitä haittaa?
Mutta nyt puuron kimppuun. Mukavaa sunnuntaita, vaikka sataakin ja on harmaata!
T: Monttu 33+2
Notta tuan varjos nua mun arvot on aika korkeita?? no,huomena saa tuomion seinäjoella..
[color=551A8B] Voi [b]Mieletön[/b] sua! Voin kyllä hyvin kuvitella mitkä fiilikset on kun kaikki alkaa mennä joku päivä alusta saakka hieman vinoon..Siinä ei paljoo tarvita, kun ydinlataus on valmis ja sitten jos kaiken vielä kruunaa toisen viihteelle lähtö JESH! Toivottavasti fiilikse ovat jo nyt vähän valoisammat...sateesta huolimatta. Mikä sun mahassa nyt onkaan? Ummtusta siis olettaisin, mutta ootko kokeillut siihen mitään tai tiedätkö mikä aiheuttaa? Jeees, tuosta selluliittikommentista voisi kyllä joku ukko saada herkästi kuonoonsa *vink vink* -heh-
[b]Marialle[/b] sokruista, sulla näyttäisi olevan noi paastoarvot hieman koholla kuin myös ruuan jälkeiset. Mulla on paastoarvot vielä enemmän koholla kun sulla, mutta ruuan jälkeiset ovat ok. Mulla aloitettiin Protaphan insuliini siten, että illalla piti ensi pistää yksistään. Nyt annos jaettiin siten, että 3/4 illalla ja 1/4 aamulla noin suurinpiiretein. Mulla aloitettiin 6:sta yksiköstä iltaisin ja nyt mennään jo n.30 yksikössä, joka on siis jaettu iltaan/aamuun. Insuliini ei ole mun paastoarvoja muuttanut yhtikäs mihinkään...
Nuo tavoitearvotkin muuttuvat raskauden myötä, MUISTAAKSENI paastoarvon pitäisi olla n.5.2 ja ruuan jälkeisen alle 8. Mutta meet siis Ä-polille huomenna, joten kyllä Eeva (ja Pörri) sulle kertoo ;-) Eeva on se lääkäri, hieman hmmm....no näät itse ;-) Pörri on diabeteshoitaja, aivan mahtava tyyppi: tosi suorapuheinen eikä emmi kertoa asioita suoraan =)
Aattelin sen pinniksen nyt hommata kaupasta, kun noi kirpparilla olleet olivatkin niin kalliita. Aattelin ostaa sen jonkun kuitupatjan (ei siis vaahtomuovi) joka kuivaa äkkiä, jos kastuu. Lienee viisasta ostaa heti kaksi patjaa...vai riittääköhän se jos ostaa kaksi petaria...voiko sen petarin alla pitää sitä muovifroteeta vai hiostaako petarin läpi?
Jep katoin kanssa siellä huvikummussa, että myynnissä oli tosi tykkyjäkin sänkyjä: painavia yms. Hankala semmosta siirrellä.
Turvakaukaloa tsekkasin kaupasta myös, ovat ryökäleet kalliita. Tsekkasin semmosta mallia, jonka sai säädettyä kolmeen asentoon ja kävi ihan 4 vuotiaalle saakka sen ansiosta. Voitteko kertoo mulle, miten vanhaksi asti teidän mukelot ovat matkanneet autossa selkä menosuuntaan? Tuttavien lapset ovat jo melkein alle kahden vanhoina käännetty naama menosuuntaan. Suositus on kuitenkin ihan jotain muuta.. Jos nyt ostan pelkän vauvan turvakaukalon niin sitten pitää hommata myös turvaistuin, joka on selkä menosuuntaan. Luulisi tuommonen yhdistelmä tulevan edukkaammaksi...ovatkohan hyviä? Jalustallinen malli on kuitenkin se, jonka aion hommata. Oli niin kätevä ottaa irti, että !!
Mulle on tullut taas nuo nukkumisprobleemat takasi :/ pyörin ja kiekkaan vaikka kuinka kauan kun meen maate, unta ei taho tulla ja oon tosi ärtynyt tietty. Sitten vaavikin alkaa myllätä ja potkia tietysti... Viime yönäki puoli neljän aikaan kukuin ylhäällä, kävin veskissä ja juomassa vettä ja vedin vaan rinkiä takan ympäri ku ei oikeen mikään huvittanut.. Sitten kun nukahdan, niin ei meinaa aamulla millään päästä ylös ku on niin poikki. En halua kumminkaan nukkua pitkään ettei seuraavakin yö mee ketuille. En ota ees tirsoja iltapäivällä, joten sekään ei voi olla syynä.
Jostain syystä mulla särkee oikeaa olkapäätä kun hetken makaan. Ja mikä kummallisinta: kun nukun vasemmalla kyljellä niin oikeaa olkapäätä särkee... Todennäköisesti joku paikka on jumissa jossain lapaluiden tms välissä mutta kun ei tohdi mennä hierojallekaan eikä ne ees ota kaikki vastaankaan raskaana olevaaa.. Koitin yöällä heilutella keppiä: tiedättehän keppijumpan? Se venyttää tosi mahtavasti just hartian ja selän lihaksia ja kyllähän mä tunsin kuinka kireitä ne on..
Vaavin hikasta, mu mielestä ei oo vielä hikannut, mutta kummaa " tärinää" tuo pitää välillä. Ihan kuin olis joku vibra sisällä =) Mistäköhän se johtuu, onko sillä niin ahdasta jo, ettei oikei muuten pääse aina liikkuun..? Mikäli alkaa kunnolla liikkuun tuolla, niin tulee kyllä itse pysähdyttyä ja odotettua, että saa ittensä uuteen asentoon. Sen verran mullistus tuntuu ja näkyy mahassa.
Kerroinkohan jo aikaisemmin, että olin siellä ä-polilla torstaina...? *tämä muisti* Noh vaavin painoarvio oli nyt vähän alle 2kg, joten ihan keskivertokäyrää mennään tällä hetkellä näillä viikoilla. Se eka painoarvio heitti mut käyrän yläpuolelle, mutta jo seuraava korjasi kohdalleen. Näemmä mitä pienempänä aletaan painoarvioita tehdä sitä enemmän ne on mahdollista mennä pieleen. Eli nyt näyttää siltä, että rask.diabetes ei vaikuta vaavin kokoon. No tietysti varmaan mun loppuajan syömiset kanssa vaikuutavat...
[b]Zatu[/b] mua jäi vaivaamaan viime yön uni...voitko vilasta siitä kirjasta...tosin unikin oli niin ufo, että tuskin siellä on.. Lyhykäisyydessään blondin naisen pää räjähti ;-) Jep, eli olin jossain pihalla (vaikutti omalta lapsuuden kodilta, mieskin asui siellä). Yhtäkkiä pellolta tuli kaksi tosi isoa koiraa: kullanvärinen ja tumma. Halusin, että tumma jää meille ja niin halusi koirakin. Seuraavassa hetkessä pihaan alkoi tulla ihmisiä: osa tuttuja ja kaksi ihan outoa. Outo mies vaikutti mukavalta, mutta outo vaalea nainen suorastaan karmi minua. Nainen kutoi koko ajan turkoosia villapaitaa. Jostain syystä alettiin porukalla pelaamaan jotain pallopeliä ja tää nainen kutoi samalla. Yhtäkkiä siirryttiin talon valtavalle lasikuistille kaikki pöydän ääreen (paitsi mä istuin kuistin toisella reunalla keinutuolissa). Mä yritin saada sitä naista lähteen ja mulle oltiin siitä osaksi vihaisiakin. Mua ahdisti kauheesti, että ettekö te tajua että sen pitää lähteä, yritin unessakin pääni puhki miettiä syytä miksi sen pitää lähteä, mutta en itsekään osannut selittää...välillä se kävi jossain: haki lisää lankaa siihen villapaitaan. Sitten yhtäkkiä, kun se istu siinä pyödässä ja kutoi, niin sen pää räjähti. Ihan siis *bum*. Kutominen loppui, mutta se vaan jäi istuun siihen ilman päätä. Verta ei tullut yhtään, kukaan ei ollut moksiskaan. Uni loppu siihen ja mä heräsin.
On ollut hieman epätodellinen olo, kun se juolahtaa aina välillä mieleen. Naisen kasvot olivat jollain tapaa tutut ja jollain tapaa oudot, en osaa yhdistää mitenkään kehenkään hlöön. Melkein kaikki muut unessa olleet hlöt olivat ihan tunnistettavissa. Kaikenlaisia unia sitä pitääkin nähdä. Niin ja kun heräsin, niin ensimmäisenä sanoin ukolle, että sun äitis menee kihloihin. *hihiii* oli kyllä hieman yllättyneen näkönen ukko *nauraa vieläkin ilmeelle*. En käsitä mistä seki tuli päähän, ihan utopiaa.
Jasshoo, pitänee mennä miettimään, että mitähän syötävää sitä täänään keksisi =)
[/color]
Mary 31+4
Voi kuinka hienoja uutisia, että Tuiskua olet päässyt kotiin!!!!
Kyllä sitä saa monesti miettiä, kuinka onnekas on ollut kun tämä(kin) raskaus on edennyt hyvissä merkeissä. Pientä esimakua mahdollisesta tulevasta särystä sain, kun perjantaina en pystynyt kävelemään kunnolla kuin vasta illalla. Meillä oli nimittäin torstai-iltana mammajumpassa sijainen, joka veti sellainen " hikirääkin" että oksat pois. Perjantaina sitten nivusissa tosissaan tuntui jumpat. Aivan järkyttävää.
Vitsit on kyllä hassua, että meidän perheeseen tulee toinenkin joulun lähellä syntyvä lapsi. Esikoispoikamme on syntynyt joulukuun puolivälissä ja on pikkuisen haasteellista kertoa sukulaisille yms. pojan lahjatoiveet, kun pitää keksiä äkkiseltään tuplalahjat (siis nyt esim 2 v & joululahjat). Sitten ei saakaan mitään koko vuonna.
No joo, tavallaan on helpompaa tulevaisuudessa sitten järjestää tuplasynttärit pojille yhtäaikaa.
Jännä tunne on tullut, että pitäis vielä kokea kaikenlaista ennenkuin vauva syntyy. Tällä en sen kummempia tarkoita kuin mm. uimassa käynti perheenä. Käytiin lauantaina uimassa porukalla kun miehen tytär on viikonloppua viettämässä. Sitten välähti taas mieleen, että seuraavan kerran mennään uimaan vasta josksu ensi syksynä, kun vauvan viitsii viedä yleiseen uimahalliin (en tarkoita vauvauintia) suositushan taitaa olla n. 1 vuoden iässä.
Meidän poika muuten osasi uida ihan itse sellaiset käsikellukkeet käsissään. Siellä se poika onnessaan uiskenteli menemään! Aika hienosti noin pieneltä, pakko myöntää vaikka oma lapsi onkin kyseessä :)
Täysin itsekkäänä vain omista jutuista kirjoittaneena poistun paikalta, kun ukkeli vaatii tietsikkaa omiin tarkoituksiinsa.
terkuin Taneli + perttuvauva tasan 33
[color=8B7B8B]I' m back!
Lukaisin nopsaan tuossa viime viikon palstat..ja huomasin häpeäkseni, että olin laittanut liikkeelle paino G:n vastaamatta siihen itse ollenkaan...Puolustuksekseni voin sanoa, että puolivälissä viikkoa kyllä itse asiassa vastasin siihen myös, mutta kun tää palsta hävitti mun viestini *selittää*
No pituuteni tulikin tuossa jo aikaisemmin, 167cm, jota manasin siis hukkaptäkänä...tosin Zatu lohdutti maata pitkin kasvaneena ;-)
Ja painoni ennen raskautta oli 79kg, kävi tosiaan siitä -6kg kesän aikana ja nyt ollaan takaisin samassa painossa kuin raskauden alussa.
Mulla oli äsken vaiks kuinka paljon kommentoitaava nuihin loppuviikon viesteihin, mutta nyt on pää taas ihan tyhjä. TYHMÄ kun ei laita mitään ylös samalla kun lukee...
[b]Zatu[/b] taisi kysellä, että kuinka moni mamma on vielä töissä. Täällä viittaa yksi sellainen! Joulukuun 8. alkaisi mammaloma. Raskasta välillä tää kyllä on, mutta ainakin tähän asti on vielä menny.
[b]äitiliini[/b], mites kävi appivanhempiesi kyläilyn kanssa: toivottavasti pidin lauantai-illan suunnitelmistasi kiinni ja kävit kavereiden kanssa syömässä!! Mitä ukkos on aiheesta mieltä, jos kävit syömässä? Toivottavasti omaa omat mielipiteensä, vaikka mitä oot kirjottanu täällä niin ei tohdi juurikaan vastustaa vanhempiaan...?
*heh* huomasin tässä, että olen kovasti väkivaltaisia ohjeita jakanut täällä 8-o Marialle tässä taannoin ojentelin pesäpallomailaa aseeksi ja mielettömälle tänään vihjaisin, että joku ukkko voisi saada kuonoonsakin selluliittivihjeistä... en mä OIKEASTI oo mitenkään väkivaltainen.. Olen sen tosin huomannut, että varsinkin nyt raskausaikana kyllä kimpaannun aika nopeasti ja vauhdilla 0-->100.. Nyrkkejä en oo tosin heilutellut ;-)
Harmi kun en ehdi viikolla juurikaan palstailla täällä, kun teillä muilla näyttää silloin olevan kovasti juttua ja asiaa ja galluppia aina käynnissä. Näin viikonloppuna täällä on aika rauhallista..
Ukko tuossa totesi äsken, että hänelläpä onkin tiedossa nyt kyllä maailman parhaat 40-synttäri ja joululahja!! Hän täyttää siis tiistaina 40!! On kyllä niiiin onnessaa tästä meitin tulokkaasta... Aiotaan bilettää tän firman laajennuksen avajaisia viikko ennen joulua ja samalla sitten hänen nelikymppisiään siinä samalla.. Oon pikkuhiljaa järjestelly ruoka/juoma yms systeemejä, ittehän aion olla vaan mukana juhlimassa myös en tällä kertaa aio " tehdä" mitään ja häipyä sitten jossain kohtaa takavasemmella ja kotiin nukkuun ;-)
Kyllä on jo pimeetä pihalla tähän aikaan. Pitänee käydä vielä pikaisesti kaupassa.
[/color]
Mary
[color=darkviolet]Herättiin tunteroinen sitten akan kans päikkäreiltä, nyt on potut tulella ja viidakkokirja pyörii teeveessä. Ennen unille menoa luettiin yhtä vanhempaa Mowgli kirjaa ja eilen viidakkokirja kakkonen, mikä just on pyörii. Hassua, ku mäkin oon pienenä tykänny tästä viidakkokirjasta. Tosin sillon oli vaan se yks osa.
[color=blue]Elin@ [color=violet]osaa ne ukot joskus yllättää positiivisesti :) ja hyvä ku pystyy porisee kaikki asiat tarvittaessa, vaikka " ennakkoon" niin ei tuu sitten yllätyksiä, jos sattuskin lapset sikiään nopeeta tahtia ;) Meillä joku aika sitten puhuttiin myös perheen koosta ja oli puhetta piuhojen panemisesta poikki (ukolla). Pitäs ottaa selvää toimenpiteestä, ett vois harkita sitäki mahollisuutta tosissaan.
[color=blue]Mansemamma [color=maroon]bd bd huippua :D hienoa, että oot sanonu naapurin tätille suoraan. Noita ihme sammakoita tuppaa jotku päästään suustaan :O
[color=blue]Mieletön [color=violet]*halaa* toivottavasti sun masun toiminta alkas rauhottuun. Eikö ne tosiaan saanu siihen annettua mitään rohtoa, joka helpottas?
Toivottavasti ukollas oli kunnon rapula ;D sellasta mä toivon, ku jos lähtee ykskaks rimpsalle ja pilaa muut suunnitelmat.
Kuulostaapa tutulle tuo " selluliitti kommentti" , oma ukko kerran muinoin tuumasi, ett ootpa paljon hoikemmassa kunnossa ku sillon ja sillon :O siis täh!! Pitääkö tommosta laukoo ääneen, pitäs mölyt mahassaan. Ja omasta mielestä en ollu ollu etes älytön tynnyri. Keskenmenoihin tais lohtuna olla herkut sen lisäksi, ett paino kerkes nousta " odotusten" takia.
[color=blue]Maria [color=maroon]tosi mahtavaa tuo ukkos työpaikka uutinen :) :) varmasti nyt paljon mukavampaa nähä enempi ja olla huoleton laitokselle ehtimisen kanssa bd bd.
[color=blue]Monttu [color=violet]sanoppa muuta! Juuriharja vieressä pitänee alkaa nukkuun, jos kutka jatkuu. Mulla on neuvolassa käynti torstaina niin pitää sillon kysellä vähä, jos ei ala tosissaan kutittaa sitä ennen. Nyt jalkapohjakutkat on ollu tosi ohimeneviä.
Onko teillä saunaa? Lämmitä se ja anna patjalle yksinoikeus sen käyttöön.
[color=blue]Mary [color=maroon]petaria ei kai suositella vauvoille. Mut meillä ei ikinä sattunu vahinkoja, joten kyllä yhellä patjallaki pärjää. Kangaskauposta saa metritavarana sitä suojafroteeta, joten sitähän voi leikata koko patjan mittaset palat. Mä en tätä pinnisaikaan harrastanu, mut sitten ku akka siirty jatkettavaan sänkyyn ja alettiin kokeileen oleen ilman vaippaa. Hyvä suojaus oli poikaa.
Meillä akka oli jotain 2 vee, ku käänty kasvot menosuuntaan matkustajaksi. Oltiin reissussa ja oli ihan älytöntä kitkuilua ja huutoa takapenkillä pitkällä matkalla. Käännettiin penkki niin se loppu siihen. Joillaki lapsillahan voi tehä pahaaoloa " väärinpäin" istuminen autossa. Tuon reissun jälkeen ois tieten voinu penkin kääntää, mut se jäi :O
En jaksa muistaa minkä ikäseksi matkusti kaukalossa, mut Actan penkissä oli hyvin säätöä istuvempaanki asentoon (sellanen ruuvilla säädettävä pyllynalusjuttu) ja muistelen ett 9 kilosta olikos se peräti 20 vai 25 kiloon asti.
Akka ei viel paina 20 kiloo, mut hyvän aikaa sitten on siirrytty pelkkään korokkeeseen.
Pitäspä itekki viihtiä taas heilutella keppiä. Yhteen aikaan yritin suht säännöllisesti sitä harrastaa, koska se tekee nannaa hartioille. Ja löysin viel hyvän ohjelman netistä.
Mä katon myöhemmin tohon uneen selkoa, ok :)
[color=blue]Taneli [color=violet]akka kyseli eilen saunassa, ett millon näkis delffiinejä. Siinä sitä jäi sit miettiin, ett jaa-a tuskin ehkä ens kesänä vielä viihtii matkustaa Tampereelle asti. Kesällä oli muuta ohjelmaa niin paljon reissussa ettei tuota voinu lisätä lomailulistaan.
[color=darkviolet]( . )vahingossa laiton pienemmän masun niin alko hymyilyttään, piti vaihtaa tähän isompaan mikä on todellinen kuva :D
Viime yönä ei naurattanu yhtään :/ ukko oli sit ottanu muutaman tömpsyn. No aivan sama muuten, mut siinä oli varmaan pari ainaski liikaa. Se ties sitä, ett r-puteli meiningillä tuli mökille. Heräsin siihen ettei saa ovee auki.
No, kieltämäti meiän lukko on alusta asti ollu hermoja raastava toiminnan suhteen. Pääsi sit sisälle ja meni vessaan. Aloin miettiä mitä se viipyy ku kuulin kuorsausta :O Näin homma alko - kaikkee en kehtaa etes kertoo, vaikka ei ookkaan mun häpee vaan ukon.
Akka heräs sit mistä mä en tykkää yhtään, oon sanonu ettei tulis mökille liian seilingissä. Luulen, ett nyt oppi kantapään kautta.
Loppujen lopuksi mua tosissaan supisti ja itkin itekseni olkkarissa ukon onneks simahtaessa. Aamulla kävi ilmi, ett täysin oli filmi poikki ukolla. Ja mähän kerron varmasti k a i k k i. Tilanteen käsittely on vähä kesken tavallaan, koska kattilaprojektia piti mennä tänään viel jatkaan.
Anteeksipyynnön sain, mihin en kommentoinu mittää.
Oli pakko saaha päikkärit sitten tänään ja se helpottiki kummasti. Mut pahemmin en oo uskaltanu touhuta mittää, koska aamullaki oli viel masu ykskaks tuskasen kireenä. Eli mulla ainaki murehtiminen ja äänen korottaminen saa suppareita aikaan.
Että näin.
Nyt pitää saaha murua rinnan alle.
Z ja peipi 30+2
[color=00868B]Kylläpä on apea sää ulkona. Sataa jotain tihkua ja niin pimeää, ettei aamusemmallakaan meinannut hoksata mikä vuorokaudenaika on kyseessä.
Olin tosiaan eilen illalla pikkujouluissa. Oltiin työporukalla syömässä ja sen jälkeen vaan istuttiin iltaa. Minä jaksoin jopa puoleenyöhön saakka :) Sit tuli väsy ja huono olo tupakansavusta, joten lähdin kotiin nukkumaan. Miehellä meni omissa kemuissaan pidempään; puoli neljän aikaan soitti tulisinko hakemaan, kun taksijonot oli järkyttävän pitkät. Oli muitakin ihmisiä pikkujouluissa liikenteessä.
Nyt se tuolla makaa krapulassaan. Ei käy yhtään kateeksi :)
Tänään pitäis vähän (miehen kiusaksi) imuroida ja ruokakauppaankin pitäis ehtiä.
Hikotteleeko kenekään muun masuvauva niin paljon kuin meidän Papu? Parhaimmillaan olen neljä hikkaa havainnut päivän aikana.
Mut mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille!
Sulina + Papu rv 34+2