Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kommentoit; raivostuinko turhasta ex-miehelleni? (ov)

Vierailija
04.05.2008 |

Erosimme ex-mieheni kanssa avoliitosta yli kolme vuotta sitten. Meillä on 5-vuotias lapsi. Isä kuuluu lapsen elämään joka toinen viikonloppu. Olen pyytänyt häntä osallistumaan enemmänkin (olisi hänen aikatauluunsa sovitettavissa), mutta käytäntö on osoittautunut toiseksi. Minun elämäni on täysin lapsen ehdoilla tapahtuvaa, ja mielelläni teenkin kaiken lapseni eteen. Mutta tänään jokin teki päässäni tenän: lapsen isä kertoi hänellä olevan " ottajia" ja seksikumppaneita. Näin tämän kuultuani PUNAISTA, sillä jos hänellä ei ole aikaa lapselleen niin missä välissä hän nämä naisensa etsii ja ajautuu suhteisiin. Minulta puuttuu uudet ihmissuhteet täysin, sillä elämäni on niin täysin lapsiarkeen sidottua. " Sinkkuviikonloppuina" lataan akkuja enkä siis jaksa baareissa juosta.

En ole sinisilmäinen ja siis tajunnut olen että elämä kummallakin etenee uusia uria. Mutta tuo tiedon esittäminen minulle - se oli jotenkin piste iin päälle ja kilahdin.

Kun tiukkasin että miten se minun oma aika, on minullakin oikeus uusiin ihmissuhteisiin niin juttu kääntyi minua vastaan: minun kanssa ei kuulemma ole mahdollista sopia hoitoaikoja viikonloppujen ulkopuolelta. Mä en ymmärrä enää mistään mitään; olenhan nimenomaan pyytänyt ex-mieheltä apua.

Kävin alkuvuodesta läpi burnoutin jolloin suoraan kerroin tilanteestani lapsen isälle. Pyysin tukea ja apua. Hän oli jopa normaalia etäisempi tuona aikana. Toisen kohtaaminen heikoimmillaan oli hänelle liikaa. Onneksi minulla on mahtava äiti, joka auttoi vaikeimman yli; missähän olisinkaan lapseni kanssa ilman häntä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että yrität saada lasta tapaamaan enemmän isäänsä, se on myös lapsen kannalta tärkeää. mutta jos isä ei ole kiinnostunut asiasta ja haluaa elää vielä " nuoruutta" ja vapaata elämää niin anna sitten asian olla.

olisiko äidistäsi vielä apua jos annat lapsen hoitoon vaikka kerran viikossa iltaisin ja otat itsellesi sitä omaa aikaa, se on erittäin tärkeää sinulle niinkuin kaikille muillekkin ihmisille että saa tehdä välillä niitä omia juttuja edes hetken aikaa. sitten sinä päivänä kun lapsi on hoidossa niin teet jotain kivaa josta itse nautit tai herätät henkiin unohtuneen harrastuksen.

jätä exä omaan arvoonsa. olet ainakin yrittänyt.

ja yritä saada itsellesi omaa aikaa.

ai niin ja vastaus kysymykseen: et raivostunut turhasta: miehellä ei ilmeisesti ole asiat oikeissa tärkeys järjestyksissä.

Vierailija
2/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sopiva lääkitys olis sulle varmaan helppo löytää?!" ?

uteliaana vastausta odottaa ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huoletti tuo oma tilanteesi. Sieltä perheneuvolasta saattaisi löytyä jokin konkreettinen ehdotus arkesi helpottamiseksi, väylä tuettuun hoitoapuun tms.

Vierailija
4/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokeilepa kertoa miehelle kuinka lapsi näkee isäänsä niin harvoin kun ei isällä ole aikaa että varmaan alkaa pitää sitten sinun tuleevaa miestäsi tärkeämpänä varsinkin jos on jo kerennyt etäytymään isästään. Auttaisko ehkä häntä tajuamaan jotain?

Vierailija
5/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia selkeät sopimukset ja pysyä siinä. Piste.

Eksälle ei kuulu sinun burnoutisi, eikä sinulle hänen naisensa.

Vierailija
6/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eksälle ei kuulu sinun burnoutisi, eikä sinulle hänen naisensa.

Liian raskaasta arjesta johtuva burnout vaikuttaa kyllä, samoin se, jos lapsi kärsii liian vähäisestä isänsä näkemisestä.

Vierailija
7/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erostanne on jo 3 vuotta niin onko tuo nyt ihme että etsitään jo uusia ihmissuhteita? Ala sinäkin jo hakeutumaan ihmisten ilmoille vapaina vkonloppuinasi. Luulisi että jaksaisit vallan mainiosti kun kuitenkin saat sitä vapaa-aikaa niinkin usein kuin joka toinen viikonloppu...?

Vierailija
8/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä suuttuminen oli siis aiheetonta.

Jos mies ei noudata tapaamissopimuksia niin siitä voi suuttua, mutta jos olette sopineet, että mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu ja niin tapahtuu, asiasta suuttuminen on taaskin aiheetonta.

Jos sinusta tuntuu, että sopimusta olisi hyvä muuttaa, joko lapsen tai oman jaksamisesi takia, niin OK, mutta hermostumalla ja mustasukkaisella exälle jäkättämisellä et vie sitä asiaa eteenpäin vaan asiallisella keskustelulla.

Vierailija
9/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ap.

Vierailija
10/10 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sellaista tunnetasolla roikkumista. Ap ei todellakaan kuulosta siltä, että olisi tehnyt selkeästi eron. Se roikkuminen voi oikeasti olla myös se syy tuohon väsymiseen.