Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saamme kantaaksemme? 5. lapsemmekin on vammainen

Vierailija
05.12.2008 |

Kaikki kuusi lastamme ovat syntyneet ennenaikaisina. Viisi ensimmäistä on diagnosoitu - kaikilla on jonkinasteinen cp-vamma ja lisäksi kaikilla on paljon muita ongelmia. Pienin on vielä diagnoosia, mutta pelkään, että hänkin on vammainen.

Miksi meille annetaan näin paljon? Emme jaksa enää pian tätä arkea, joka on terapiasta toiseen juoksua.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai rakastat jokaista lastasi ja olisit halunnut, että he ovat terveitä. Vastaajilla saattaa olla terveitä lapsia, mutta tilanne voi muuttua yhtäkkiä. Lapsi voi pudota keinusta, jäädä auton alle tms. eikä olla enää entisensä. Jos haluatte vielä lapsia, tutkituttakaa asia. Mutta luulen, että olette oman jaksamisenne kanssa jo äärirajoilla... Voimia teille ja lapsillenne hyvää tulevaisuutta toivoen,

Tepa

Vierailija
22/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leijonaemot.org

perheklubi.net

niihin tarkistetaan taustat...

ja supervoimia:::)))

ps nro 11- taidat olla kovin nuori???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

empatiaa siskot pliis

Vierailija
24/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisääntymisen. Ihan oma valinta nykypäivänä.

Vierailija
25/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on vaikeaa käsittää miksi tehdä lapsia kun jo ekan kohdalla on ollut ongelmia, tokan kohdalla toistuneet samat ongelmat, eli lasta ei saada pidettyä sisällä ja tämä on vaan toistunut ja toistunut. silti olette tehneet lapsia. aivan varmasti osa lapsista on saanut diagnoosin reilusti ennen kuin olette harkinneet viidettä tai kuudetta. minusta se on hyvin väärin lapsia kohtaan. saa kai sen sanoa? niin empaattinen en viitsi olla, että hymistelisin "okei tehkää vaan vammaisia lapsia tahallanne ja tietoisesti". minulla itselläni on vasta kaksi, molemmat terveitä mutta lisää ei tule koska kohtuni on heikko ja raskaus olisi riski. lääkärin mielestä riski on vielä suht pieni mutta en näe mitään järkeä siinä, että minulla on jo lapsia ottaa riskiä että jotain menisi pieleen. jos vielä haluan lisää lapsia tulen harkitsemaan sijaisvanhemmuutta.

Vierailija
26/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nyt ihan vähäsen epäilen aloituksen aitoutta.

Vierailija
27/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - ihmisellä on ennen kaikkea vastuu jo olemassa olevista lapsistaan - teidän täytyy nyt harkita pystyttekö oikeasti ottamaan lisää lapsia vastaan. Ehkäisykielto on liikkeesi johdon (miesten) keksintöä, jonka tarkoituksena on sitoa ihmiset arkeen niin tiukasti, että he eivät ehdi ajatella muuta kuin perheen asioita.

Vierailija
28/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muka voisi olla perinnöllistä?

Vierailija
29/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole osannut valmistautua asiaan, olet joko h:tin tyhmä tai provo.

Vierailija
30/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin noin varhasilla viikoilla synnyttäminen on riski. Itselläni on kaksi erityislasta ja lisää lapsia en tee, koska ikää on jo liikaa ja pelkäisin kolmannenkin olevan erityislapsi.

Esikoinen on kehitysvammainen ja kuopuksella adhd/ asperger piirteitä.

Itse olen kotona ja töihin tuskin koskaan palaan.

Haluan että arki pyörii kotona hyvin.

Onko tuet kunnossa? Omaishoidon palkkio ja hoitotuet? Niiden avulla voit olla pois työelämästä ja sinun työtäsi on lasten tukeminen.

Vierailija
31/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla tuurilla voi tulla jonkinasteinen vamma. Tai onhan siihen tietenkin paljon isompi riskikin kuin ei keskosella. Mutta noin monen lapsen saama vamma samassa perheessä on jo melko ihmeellinen sattuma. Nykyisin kuin kuitenkin pystytään jo melko varhaisilla viikoilla syntyneitä keskosia auttamaan hyvään alkuun ja ihan normaaliin tulevaisuuteen.

Vierailija
32/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään uskoisin että suurimmalle osalle ei tule yhtään mitään. Ja samalla tavalla täysaikainenkin vauva voi vammautua synnytyksessä, saada raskauden aikana jonkun aivoverenvuodon, vammautua myöhemmin elämässään. Jollain tuntuu nyt taas olevan vimma haukkua keskosia. Ihan kuin sille kukaan mitään mahtaa jos lapsi keskosena syntyy. Sinulle keskosia ja heidän vanhempiaan pelotteleva voi kuule oman lapsesi kanssa käydä ihan mitä vaan.

Vierailija
33/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan HIRVEÄÄ millä lailla täällä suhtaudutaan toisten väsymykseen ja tragedioihin. Ap voit lohduttautua ainakin sillä, että sulla on kaikki mahikset säästää lapsesi niiltä TUNNEVAMMOILTA mitä tämän ketjun äidit aiheuttavat ja ovat jo aiheuttaneet omilleen. Olen järkyttynyt tästä epäinhimillisyyden määrästä. Ei ole mahdollista kasvattaa lapsistaan tasapainoisia, toiset huomioon ottavia ihmisiä jos äidit lasettaa täällä netissä tällaista skeidaa toisten niskaan.

Vierailija
34/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vanhemmatkin on jotenkin vajaita, kun eivät tajua lopettaa ajoissa.

Jos ensimmäinen lapsi on vammainen, niin jotenkuten vielä ymmärrän, että toinen tehdään terveen toivossa. Siihen se pitää jättää. 2 cp-vammaista vielä voi mennä jotenkuten. Ei 6.

Tämä on provo, Onhan?

Ei teille ole annettu lapsia vaan olette ne itse tehneet.

Nyt viimein piuhat poikki.

Voi kamala mitä tekstiä.. kuinka voit sanoo noin, ite oot sit varmaan jumalan lahja mielipiteines...

Vierailija
35/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsenne teini-iässä pahoinpitelevät kavereitaan, ajelevat ylinopeutta toisten yli tms mitä lapset ja nuoret, jotka eivät saa kokea myötätuntoa ja lohtua- tekevät. Olisitte pistäneet piuhat poikki tai antakaa lapsenne huostaan jo nyt, niin kaikilla on parempi olla. Nyt ja tulevaisuudessa.

t

Vierailija
36/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo todettu vammaisiksi. Ihan siis omien voimavarojen takia, kun kyllähän vammaisten lasten hoitaminen rasittaa varmasti enemmän sekä henkisesti että fyysisesti.

Vierailija
37/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu kahdessa raskaudessa sikiön vaikea kehitysvamma. Ensimmäisessä raskaudessa uskoin vielä sattumaan, mutta toisen kohdalla oli jo selvää, että jostain perinnöllisestä voisi olla kyse. Kaikki perinnöllisyysneuvonnat käytiin läpi ja tiesimme uuden raskauden olevan enemmän kuin suuri riskeiltään, mutta silti...uskalsimme yrittää uudestaan. Nykyisin olen maailman onnellisin terveen lapsen äiti, eikä kukaan ulkopuolinen mieheni lisäksi tiedä aiemmista raskauksistani.

Meidän tilanteessamme kehitysvamma havaittiin ajoissa. Jos näin ei kuitenkaan olisi tapahtunut, niin olisimme nyt kahden kehitysvammaisen vanhempia, eikä kukaan varmasti olisi ymmärtänyt päätöstämme tehdä vielä se yksi "terve" lapsi, vaikka toive olisi ollut varmasti aivan yhtä voimakas.

Nykyisin joudumme vain puolustelemaan "yksilapsisuuttamme".

Vierailija
38/45 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset mielellään tee vastoin Jumalan tahtoa mutta onneksi tuttavapiirissäni on pari järjellä viisaasti ajattelevaa perhettä joissa lastenteolle on laitettu piste äidin terveydellisistä syistä, ajateltu,että on oikein olla äiti niille lapsille joita jo on, että heillä on oma äiti pitämässä huolta , eikä raamatun tekstiä orjallisesti noudattaen yrittää täyttää maa. Ja samoissa seuroissa edelleen kulkevat kuin ennenkin.

samoin ajattelisin, että ap voisi laittaa piuhat poikki ja stopin lastenteolle ja keskittää voimavaransa jo olemassaoleville lapsilleen jotka, jos normilapsetkin tarvivat äitiään ja teettävät työtä, vaativat varmasti vielä enemmän sitoutumista ja valvontaa yms.Koska oletettavaa on, että mahdolliset seuraavatkaan lapset eivät ole terveitä ja vaativat taas enemmän äitinsä ja isänsä voimavaroja.

Ehkä edellisillä on ollut aika ronski ulosanti esittää ehkäisyn käyttämistä mutta eikö ole oikein ulkopuolisen sanoa totuus, tässä jos muisakin asioissa jos ei asianosainen itse oikeasti sitä tajua?? Olen itse joutunut kavereilleni sanomaan aika rumastikin, lähinnä miesasioissa, kun ovat soutaneet ja huovanneet, jälkeenpäin ovat kyllä muistaneet sitten kiittääkin vaikka loukkaantuneita ensin ovatkin olleet.

Kun ap:tilanne kerran on sellainen, ettei tervettä lasta heille suoda johtuen äidin fyysisistä syistä niin kannattaako itseään rasittaa vielä lisää vaiko todella olla äiti niille kuudelle jotka jo maailmassa on. minusta kuusi on oikein mainio määrä lapsia ja kunnioitettava määrä.kannattaa miettiä itsessään onko se raamatun sana oikeasti ainoa oikea ja todella niin sitovaa, että pitää sokkona kaikkia sääntöjä noudattaa ja ottaa kaikki vastaan mitä annetaan??

Vierailija
39/45 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olen täällä näitä juttuja seliallut.huh huh,ongelmia riittää

Vierailija
40/45 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä jaksatte vielä harrastaa seksiä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi