Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v ja poikakaveri kohta 17v ja viettivät yön yhdessä, muilla kokemusta tästä?

Vierailija
04.05.2008 |

oli tullut sisään kun minä jo nukuin ja aamulla näin sen. Kyllä juttelin tytölle että antaa olla vimppa kerta, katsotaan sit kun on 15 jos ovat vielä yhdessä. Onko jonkun muun tyttö 14v nukkunut pojan kanssa? On vielä neitsyt ja juteltu siitä asiasta ollaan että en tavallaan sitä pelkää (haluaa itse odottaa kunnes 15 ja silloin hommataan pillerit) mut jotenkin sopimatonta, vai onko?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun 18 vuotias poikani kertoi minulle, että aikoo kohta harrastaa seksiä tyttöystävänsä kanssa. Meillä on ollut aina luottamukselliset välit.

Tyttöni 13v saa yöpyä 17 vuotiaan poikaystävänsä kotona ja ovat mökillä kahdestaan. Eivät ole harrastaneet seksiä, näin on tyttöni kertonut. Aikovat odottaa siihen, että tyttö on 17 vuotias.

Puhumme avoimesti asioista kotona.

Vierailija
42/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hankkii kondomit ym. puhuu jatkuvasti seksistä jne. niin tottakai lapselle tulee mielikuva että minun täytyy harrastaa seksiä kun äitikin sitä tuputtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajan tuomio on poistettu sen takia että raiskaajalla oli vakituinen työpaikka ja vankilatuomio olisi haitannut tekijän elämää.

Vierailija
44/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Raiskaajan tuomio on poistettu sen takia että raiskaajalla oli vakituinen työpaikka ja vankilatuomio olisi haitannut tekijän elämää.

Itä-Suomessa on tapana antaa näitä ' tuomioita' .

Kyse oli tässä siitä, ettei mitään hyväksikäyttöä ole tapahtunut.

Vierailija
45/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella erilainen kasvatus, erilainen tausta ja erillainen valistus kotona. Silti kaikki oli sen neitsyyden menettänyt alle 17vuotiaana.

Itse menetin 14vuotiaana kun olin seurustellut yli vuoden. En polttanut tupakkaa enkä juonut alkoholia. En pyörinyt kaupungilla ilman vanhempia. Poikakaveri löytyi koulun bileistä.

Osa kavereistani alkoi juomaan siinä 15v. korvilla(perjantaisin muutama olut/siideri ennen bileitä). Eivät he minusta menettäneet neitsyyttään yhtään sen aikaisemmin kun yksi nörttikaverini jonka kaikki vapaa-aika meni harrastuksen parissa ja sitä kautta neitsyydenkin menetti(kesällä eräällä leirillä). Pari kaveria menetti neitsyyden rippikoulussa(leirillä myös).

Ei ole kasvatuksesta, ei ympäristöstä, ei valistuksesta kiinni nämä asiat. Enemmän ne on sattumasta ja siitä että mitä se nuori itse haluaa ja ajattelee.

Vierailija
46/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonani eivät lapset nuku samassa huoneessa tyttöystäviensä/poikaystäviensä kanssa. Kirjoitin jo aiemmin että kotonani eivät lapset (varsinkaan alaikäiset) käyttäydy kuin pariskunta joka nukkuu yhdessä ja tulee sitten yhdessä aamiaiselle. En kannusta lapsia seksinharrastukseen sallimalla yökyläilyt.

Vierailija:

Jokainen lapsi tapaa poikaystävän ihan ilman teidän varoituksista huolimatta sillon kun niin on tarkoitettu. Seksiä he harrastavat juuri sillon kun se heistä tuntuu oikealta. Siihen ei mitenkään vaikuta teidän sanomiset tai estelyt.

Seksiä voi harrastaa vaikka koulussa välitunnilla, harrastuksissa tai siellä kaverin luona tai vaikka kotona omassa huoneessa keskellä päivää! Joten silläkö te oikeasti yritettä estää lapsianne ettette anna heidän nukkua kavereitten/poikakavereitten kanssa? =) Saanen nyt nauraa.

Jos nuori kokee aikansa tulleen niin ei siinä teidän valitsuksen kuulkaas paina. On hyvä avoimesti keskustella nuoren kanssa ja kertoa että kannattaa odottaa, mutta kyllä meistä jokainen tietää että kun se ihana poika osuu kohdalle ja kostekkelu tuntuu taivaalliselle niin ei ne nyt siitä kieltäydy sillon vain koska " äiti niin tahtoo" .. :D Sillon ei äitin/isän sanomat ole mielessäkään!

Vierailija
47/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko he tosiaan kypsiä haluamaan itse seksiä?

Kuinka monelle lapselle se on sitä, että antaa, ettei poikaystävä jätä. Ja jos äiti vielä on laukottanut hakeen pillerit ja antaa kondomit ja pyytää paria kotiinsa yöksi niin eikö siinä tule jo sellainen tunne, että pakko se on antaa kun kaikki sitä toivovat.

Puhuminen ei todellakaan estä tauteja ja raskauksia. Lapsi voi unohtaa pillerit ja se poikaystävä ei välttämättä halua käyttää kondomia. Tuskinpa se lapsi tulee äidille kertomaan, että mitä teen kun make ei suostu käyttään kortsua.

Jotenkin vaikutatte kamalan naiveilta.

Vierailija
48/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet töissä tai vaikka kaupassa? Miten katsot ettei tyttäresi makoile vaikka siellä poikaystävänsä luona sängyssä yms.? Mitä luulet että niissä kotibileissä(tyttöjen illoissa) tapahtuu? Voi kun te olette sinisilmäisiä. :) Nuori keksii kyllä selitykset. Sanoo että menee tekee Maikille läksyt, hmmm mihinhän se mahtaa mennä?

Vierailija
49/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovatko he tosiaan kypsiä haluamaan itse seksiä?

Kuinka monelle lapselle se on sitä, että antaa, ettei poikaystävä jätä. Ja jos äiti vielä on laukottanut hakeen pillerit ja antaa kondomit ja pyytää paria kotiinsa yöksi niin eikö siinä tule jo sellainen tunne, että pakko se on antaa kun kaikki sitä toivovat.

Puhuminen ei todellakaan estä tauteja ja raskauksia. Lapsi voi unohtaa pillerit ja se poikaystävä ei välttämättä halua käyttää kondomia. Tuskinpa se lapsi tulee äidille kertomaan, että mitä teen kun make ei suostu käyttään kortsua.

Jotenkin vaikutatte kamalan naiveilta.

Ne kuitenkin harrastaa seksiä jos mieli tekee ja silloin on parempi olla pillerit + kortsu matkassa.

Vierailija
50/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pari. Toinen tuli raskaaksi 14 vuotiaana ja poikaystävä jätti ja tyttö teki abortin.

Toinen jakoi surutta itseään kaikille. Ja hänellä oli sellainen koti, mihin sai tuoda poikaystäviä yöksi. Toki pojat tiesi, että sieltä saa helpolla ja ei tarvi kähmiä auton takapenkillä kun äiti peittelee parin ja hoitaa ehkäisynkin heidän puolestaan.

Mutta tämä olikin 70-lukua. Ehkä nykyään on normaalia, että lapsille lyödään pillerirasia kouraan jo 12 vuotiaana. Maailma muuttuu, mutta minun on vaikea muuttua sen mukana.

Eli meillä ei yövy lasten seurustelukaverit vielä 13-14 vuotiaina.

Vierailija
51/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tuttavapiirisi on pieni otos, tutkimusten mukaan suomalaisista 17-vuotiaista vielä puolet on neitsyitä.

Vierailija
52/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana limudiskossa ajatellen, että muut tytöt olivat jo kokeneet kaiken. Ajattelin, että neitsyys on taakka ja se ois saatava pois hinnalla millä hyvänsä. Otin lääkkeitä ja viinaakin. Lääkkeet olivat puskuroituja ja aamulla oli vaan hirveä kanuuna ja vanhemmat tosi vihaisia.

Jotenkin siitä sitten selkeytyivät ajatukset ja aloin keskittymään kouluun. Keskiarvo nousu kasista piirua vaille kymppiin. Sitten vanhemmat huolestuivat jo, kun kaverisuhteet kuolivat ja olin vain kotona nenä kiinni kirjassa. Ehdin minäkin sitten lukiossa poikiin tutustua.

Nuoret ovat herkkiä olentoja. Heidän ajatuksensakaan eivät mene samoja reittejä kuin aikuisilla.

Vierailija
53/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä tiennyt 14v. ehkäisystä? Monikin nuori tietää nykyään jo 10v. mikä on kondomi, mikä on e-pilleri ja miksi niitä käytetään. Uskon että nykynuoret yleisesti ottaen ovat todella vastuuntuntoisia jos tekevät näitä asioita selvinpäin! Kännisekoilut ovatkin sitten toinenjuttu.

Miksi puhut noin negatiiviseen sävyyn pojista? Miksi pojat haluaisivat ehdoin tahdoin naida ilman kondomia? Yhtälailla se tyttö voi haluta ilman!!!

Kyllä minä ainakin tiesin jo 14v. kaikki nämä asiat vaikkei äitini minua valistanutkaan. On minulla silmät ja korvat ja osasin lukeakkin. Tiesin kun aloitin seksielämän että mitä se tarkoittaa. En katunut asiaa todellakaan. Olin kypsä siihen kyllä ja uskon että aika moni 14v. on kypsä tekemään päätöksen mitä vartalollaan haluaa.

Vierailija
54/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiennyt, että mun olis pitänyt jo seksiä harrastaa.

Hyvin olen silti ehtinyt. Ikää on nyt 45 vuotta.

Vierailija
55/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla neljätoista silloin, kasilla. Sen jälkeen pyöri kaupungilla viikonloppuisin ja yöpyi aina eri amisjätkien luona. Oli yh-äidin kasvattama eikä äiti saanut mitään kuria häneen, vaan kaverini sai kulkea miten huvitti. Muut kaverini olivat lukiossa menettäessään neitsyytensä.

Vierailija
56/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tiedä mitä lapseni tekee kun en ole kotona. En ole kotiäiti vaan työssä käyn. Mutta minun ei tarvitse antaa lapselleni yhtä uutta lisämahdollisuutta seksinharrastamiseen. Aivan samoin en tiedä miten paljon herkkuja lapseni syö, mutta kotona pidän kuitenkin huolen siitä että meillä ei makeisia, sipsiä yms. ole tarjolla kuin noin kerran viikossa.

Minun talossani on minun ja mieheni säännöt ja niihin ei kuulu tyttö/poikaystävien yökyläilyt.

Vierailija:

olet töissä tai vaikka kaupassa? Miten katsot ettei tyttäresi makoile vaikka siellä poikaystävänsä luona sängyssä yms.? Mitä luulet että niissä kotibileissä(tyttöjen illoissa) tapahtuu? Voi kun te olette sinisilmäisiä. :) Nuori keksii kyllä selitykset. Sanoo että menee tekee Maikille läksyt, hmmm mihinhän se mahtaa mennä?

Vierailija
57/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin mieheni kanssa yhteen, 18v. mentiin naimisiin, 21v. saatiin ensimmäinen lapsi ja nyt ollaan vieläkin yhdessä. Lapsia on neljä. :)

Kypsä olin jo todella nuorena. Nuoret ovat erilaisia, miksi että näe sitä. Joku leikkii barbeilla vielä 13v., toinen miettii jo uraansa vakavasti, kolmas keskittyy kouluun, neljäs seurustelee jo vakavasti... Ihan on ihmisen luonteesta kiinni nämä asiat.

Vierailija
58/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etkö sinä tiennyt 14v. ehkäisystä? Monikin nuori tietää nykyään jo 10v. mikä on kondomi, mikä on e-pilleri ja miksi niitä käytetään. Uskon että nykynuoret yleisesti ottaen ovat todella vastuuntuntoisia jos tekevät näitä asioita selvinpäin! Kännisekoilut ovatkin sitten toinenjuttu.

Miksi puhut noin negatiiviseen sävyyn pojista? Miksi pojat haluaisivat ehdoin tahdoin naida ilman kondomia? Yhtälailla se tyttö voi haluta ilman!!!

Kyllä minä ainakin tiesin jo 14v. kaikki nämä asiat vaikkei äitini minua valistanutkaan. On minulla silmät ja korvat ja osasin lukeakkin. Tiesin kun aloitin seksielämän että mitä se tarkoittaa. En katunut asiaa todellakaan. Olin kypsä siihen kyllä ja uskon että aika moni 14v. on kypsä tekemään päätöksen mitä vartalollaan haluaa.

Ja maailma on sellainen, että miehet mielellään käyttää hyväkseen tavaraansa herkästi jakelevaa tyttöä. Näin se vain menee. Ja varsinkin jos äiti vielä on myöntyväinen asialle.

Minusta 14 v. ei ole kypsä aikuisten leikkeihin.

Miksi yleinen mielipide on vastaan lasten seksielämää? Miksi täällä kauhistellaan sitä jos 12-14 vuotiaat on jo äitejä jossain lahkossa? Hehän ovat teidän mielestä kypsiä seksiin, joten heidän täytyy olla myös kypsiä äideiksi silloin.

Vapaus antaa vastuun.

Vierailija
59/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos se äideille sopii. Sama kai se on.

Vierailija
60/62 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestäsi mikään nuoriin liittyvä tutkimus ei ole luotettava kun niihin ei mukamas vastata rehellisesti? Unohdetaan sitten samantien nuorten mielenterveydenongelmista ym. huonosta olosta kertovat tutkimukset, niihin kun on nuoret valehdelleet vastauksensa!

Onko sinulla esittää luotettavampaa lähdettä kuin Stakesin kouluterveyskyselyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi