Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini on harhaluuloinen. Mitä sairautta tämä voisi olla?

Vierailija
02.01.2015 |

Ikää jo 70, mutta ollut ikänsä kaikenlaisten harhaluulojen vallassa. Käynyt töissä normaalisti ja hoitanut asiat, mutta minä olen saanut lapsesta asti kuunnella kaiken maailman salaliittoteorioita. Kuinka naapurin mummot kyttäävät ja salakuuntelevat ovien takana. Mitään ei kannata puhua hänen huonoina päivinään, koska puskaradion kautta tieto leviää ja seinilläkin on korvat jne.

kehenkään ei voi luottaa, maailma on paha, ja jos joku ei onnistu esim. Reseptin uusiminen apteekissa, on sekin kiusantekoa ja suunnattu häntä vastaan. Ei osaa olla läheinen kenenkään kanssa. Ei edes lapsenlasten. On useimmiten takakireä ja saa raivareita pienimmästäkin.

lääkäriin joskus nuorena koitin suostutella, mutta muut ovat hulluja, ei hän. Ei hoitoa, ei lääkitystä. Mitähän tapahtuu kun/jos muisti alkaa pätkiä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on ihmisen kuudes aisti, ei sairaus. Tämä yliaisti on lapsena meillä jokaisella, mutta koska se on aikuisiällä suurimmalla osalla meistä ns. uinuvassa tilassa, niin törmätessämme henkilöön, joka käyttää vaikkapa vain osittainkin kuudetta aistiaan olemme ymällään ja koemme tilanteen outona.

Kuudes aisti on eräänlainen sympaattinen aisti ja tarkoittaa kykyä aistia ympäristössämme olevia asioita intuitiivisesti. Nähdä näkymätöntä mailmaa ja kokea yliluonollisia asioita. Se ei ole mikään psyykkinen sairaus, vaan yliaistin mukanaan tuoma kyky. 

Joillain meistä saattaa olla myös seitsemäs, telepaattinen aisti, tai paremminkin kyky  uinuvana. Tämä kaikki on ehkä outoa ja pelottavaa suurimmalle osalle palstalaisia, mutta he, ketkä ovat kohdanneet esim. enkeleitä, tai aistivat muuten henkimailmaa ja kokevat etiäisiä. Heille se on jo tutumpaa.

Minusta on sanottu, kuulin vahingossa ihan itse, " hitto, kun se tajuaa kaiken"!  No, aistin ja hoksaan luen ihmisiä

kummallisen hyvin.

Vierailija
62/64 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja pitää muistaa, että jos ihminen on yksinäinen , jotkut voi hyvinkin käyttää tämän ihmisen yksinäisyyttä hyväksi.

Itse olen pikkukunnassa ja liikun lähes aina yksin ja täällä se on pistetty merkille, esim. kauppojen myyjät osaa infota muille kuten naapurit. No, nykyään saa aika rauhassa olla.

Aina ei välttämättä ole kyse skitsofreniasta, mutta sairastuuhan sitä, jos kanssaihmiset aiheuttaa ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyyhkiinny pois ne epäluulot. Mieheni kärsii tästä sairaudesta eivätkä ne hänen vainoharhat ole lähteneet pois eikä hän niitä unohda. Kun oireilee eikä syö lääkkeitä niin harhoja tulee vain lisää. Hän ei ole ennen syyttänyt minua mistään mutta nyt viime kerralla minä yritin tehdä hänen selän takana milloin mitäkin. Ei pettämis juttuja mutta kaikkea muuta mistä olisi hänelle haittaa. Loppujen lopuksi kun sain hönet hoitoon vasten hänen tahtoansa niin pilasin hänen elämänsä. Kaikkeni olen koittanut tehdä hänen ja meidän perheemme eteen. Tällä hetkellä olen täysin henkisesti ja fyysisesti loppu, oma mielenterveys vaakalaudalla ja mietin että mitä teen. Rakastan puolisoani yli kaiken mutta tuntuu etten vain jaksa enää. Tätä on jatkunut jo yli 2v eikä loppua tule, tulee uusia kuvitelmia vain vaikka tällä hetkellä on lääkitys. Riitelemme jatkuvasti kun hän syyttää eri asioista. 

kaikille ketkä ovat/ovat olleet samassa tilanteessa haluan lähettää paljon voimia!

Vierailija
64/64 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyyhkiinny pois ne epäluulot. Mieheni kärsii tästä sairaudesta eivätkä ne hänen vainoharhat ole lähteneet pois eikä hän niitä unohda. Kun oireilee eikä syö lääkkeitä niin harhoja tulee vain lisää. Hän ei ole ennen syyttänyt minua mistään mutta nyt viime kerralla minä yritin tehdä hänen selän takana milloin mitäkin. Ei pettämis juttuja mutta kaikkea muuta mistä olisi hänelle haittaa. Loppujen lopuksi kun sain hönet hoitoon vasten hänen tahtoansa niin pilasin hänen elämänsä. Kaikkeni olen koittanut tehdä hänen ja meidän perheemme eteen. Tällä hetkellä olen täysin henkisesti ja fyysisesti loppu, oma mielenterveys vaakalaudalla ja mietin että mitä teen. Rakastan puolisoani yli kaiken mutta tuntuu etten vain jaksa enää. Tätä on jatkunut jo yli 2v eikä loppua tule, tulee uusia kuvitelmia vain vaikka tällä hetkellä on lääkitys. Riitelemme jatkuvasti kun hän syyttää eri asioista. 

kaikille ketkä ovat/ovat olleet samas

Lähde menee. Tuossahan itsekin sen sanot ettei se muuksi muutu. Jos onkin joku parempi jakso tai kausi, niin kohta taas mennään uusilla harhoilla ja syytöksillä. Kyllähän ihmiset joutuu puolison hylkäämään esim. alkoholisimin takia. Sinä et voi häntä pelastaa etkä parantaa. Mitä siitä kukaan, yhteiskunta tai muut läheiset hyötyy jos kohta on yhden hullun lisäksi kaksi hullua?