Voiko lapset saada ruokamyrkytyksen, kun eilen tein pastaa ja kattila seisoi yon yli liedella, nyt annoin sita lautasella ja sekaan ketsuppia? Ovat oppineet minulta etta kylma suol
ainen makaroni on hyvää! Erityisesti vähän seissyt, kun osa on kuivahtaneita ja osa limaisia lötköjä. Huom! makaroni oli tavallista vedessä keitettyä, ei mitään juustoa tms mukana.
Kommentit (27)
Ei tosta varman myrkytystä saa, mutta söisitkö ap itse?!
Söin, kun tykkään sellaisesta itse.
ap (helpottunut vastauksista, enemmistön mukaan on vaaratonta :))
Vierailija:
makaroni kuuluu riisin ohella niihin hlposti pilaantuviin ruokiin joista saa nämä myrkytykset tms. helposti. en antaisi lapsile enkä söisi itsekään. eri asia jos makaroni olisi ollut jääkaapissa. mutta silloinkaan en liluta sitä siinä vedessä.
Vierailija:
makaroni kuuluu riisin ohella niihin hlposti pilaantuviin ruokiin joista saa nämä myrkytykset tms. helposti. en antaisi lapsile enkä söisi itsekään. eri asia jos makaroni olisi ollut jääkaapissa. mutta silloinkaan en liluta sitä siinä vedessä.
Vierailija:
Vierailija:
suomalaisista. Säästäkää meitä elämänne eriskummallisuuksista!!!! Mitä ruokaa te oikein syötte?????
Olisiko ollut iso homma keittää uusi satsi...?
Koirammekaan ei syö tuollaista jätöstä joka seissyt yön yli.
mut kuitenkin vain keitit pussin makaroonia.. mitä TEKEMISTÄ siinä on?
Yön yli seissyt lötkö vähän kuivahtanut makarooni kuivana. Ketsuppia vaan sekaan. Vai on lapsesi tämän sulta oppinut. Onnea vaan. Sä varmaan syöttäisit niille ketsupilla höystettyä räkääkin, oppineet sulta kaivamaan nenästä niin miksei sitten lautasellekin laittais?
mutta sanoisin etteivät lapsesi sitä nyt kuitenkaan todennäköisesti saa.
Ruokaan kerääntyy seistessä toksiineja, joista sen myrkytyksen voi saada.
No tokihan me YLEENSÄ syömme ns. normaaliruokaa, mutta tämä on meidän oma " herkku" . Itse opin tähän kotona. Eikö teillä ole mitään " luurankoja keittiönkomerossa" ?
Kuka syö HUONEENLÄMMÖSSÄ yön yli seissyttä ruokaa??? Keitä uus makaronipussi, ei siinä mee kuin 10 min.
19 ei ole ilmeisesti koskaan syönyt esim italiansalaattia. Kylmänä sekin meillä syödään.
onko ap nyt syöttänyt lapsilleen
A) yön yli seisonutta KEITETTYÄ MAKAROONIA
b) yön yli seisonutta PASTAA KASTIKKEINEEN PÄIVINEEN???
KUMPAAAAAAAAA??
Ihan sama asia! Pasta on vain muka sivistyneempi ilmaus.
Ja minäkin olen syönyt kylmää makaronia, ei hasumpaa!
Ja meillä jää usein ruokaa liedelle ja syödään sitä sitten seuraavana päivänä ja koskaan ei ole kukaan sairastunut mihinkään.
Vierailija:
Ihan sama asia! Pasta on vain muka sivistyneempi ilmaus.
Ja minäkin olen syönyt kylmää makaronia, ei hasumpaa!
Ja meillä jää usein ruokaa liedelle ja syödään sitä sitten seuraavana päivänä ja koskaan ei ole kukaan sairastunut mihinkään.
laittaa sen yöksi jääkaappiin. Ihan yhtä kuivunutta se on sieltä syötynä ja edes hiukan siedettävämpää bakteeritasoltaan - luulisin. Mitään ruokaa ei kannata säilyttää yön yli liedellä ja sitten pistellä poskeensa, kun ei ennenkään ole sairastuttu -periaatteella. kerta se on ensimmäinenkin.