Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuva! Hiiri puri lasta ( 1v 10kk ) sormeen! Tätyykö tehdä jotain eritysitoimenpiteitä

Vierailija
04.05.2008 |

vai riittääkö pelkkä haavan puhdistus? Niin ja kyseessä siis ihan tuollanen ulkona elelevä peltohiiri...

Eli eikös tuo DiPeTe rokotteessa, joka neuvolassa annetaan, ole jäykkäkouristus?? Ettei tarvi siis sitä hakee nyt enää erikseen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lekuriin. Varmuuden vuoksi. Myyräkuumeet, rabiekset ja muut helvetit

Vierailija
2/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rotta puree, verenmyrkytysriski on suuri ja estolääkitys tarpeen, mutta jos oli tuollainen kasvissyöjäjyrsijä, riski ei ole yhtä suuri. Kannattaa tarkkailla kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta vaikka hiiren purema tai eläinten puremat, niin saat tietoa. Itse en uskaltaisi vain seurata, vaan kävisin varmuuden vuoksi näytillä.

Vierailija
4/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puremat

Eläimen kuten myös ihmisen puremat vaativat lähes aina lääkärillä käyntiä ei vain haavan ja verenvuodon vaan myös tulehdusvaaran vuoksi. Eläinten puremissa kudoksiin voi joutua muutakin epäpuhtautta kuin bakteereita, joita voi olla vaikea kotioloissa puhdistaa. Puremahaavat eivät välttämättä vuoda paljon verta.

Toimi näin puremissa

* Puhdista puremakohta välittömästi vedellä ja miedolla pesuaineella.

* Pane ilmava suojasidos tarvittaessa ja kiinnitä se. Varmista jäykkäkouristusrokotteen voimassaolo. Mikäli rokoteasia on epäselvä, käänny lääkärin puoleen.

* Hakeudu lääkäriin tulehdusvaaran takia.

Vierailija
5/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villin lihansyöjäeläimen purressa on aina tarpeen.

Vierailija
6/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä möllejä löytyy, jotka kysyvät mielummin keskustelupalstalta, kuin soittavat lääkäriin??? Kyseessä on sentään lapsen terveys!

Vierailija
7/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä verkkolääkäreiltä.

Vierailija
8/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistä näitä möllejä löytyy, jotka kysyvät mielummin keskustelupalstalta, kuin soittavat lääkäriin??? Kyseessä on sentään lapsen terveys!

Vierailija
9/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että tää on keskustelupalsta, mutta mitään ei saa edes kysyä ilman, että tulee heti kauhea lynkkaussakki kimppuun!! Mä kun vaan en ole sellanen heikkohermo, joka lähtee ihan joka asiasta lääkärille ensimmäisenä. Ajattelin, että jos jollain on kokemusta, että tekeekö ne oikeasti siellä lekurissa mitään, vai nauraako tai kiukutteleeko pihalle, kun taas yksi ( turhaan? ) hermoileva äiti turhaan käyttää oikeasti sairaiden aikaa... Mutta kiitos ja näkemiin, enkä enää ikinä kysy täältä mitään! Inhottavaa porukaa!

Vierailija
10/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkäkouristukseen on lapsesi rokotettu, mutta näissä tapauksissa voidaan antaa joskus tehoste. Varsinkin kun on lapsesta kyse, niiin ei sulle naureta.

Vierailija
11/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en herkästi lapsia lääkäriin vie, mutta tuollaisessa tapauksessa ainakin soittaisin päivystykseen ja kysyisin, mitä pitää tehdä. Varsinkin, kun selvisi, että puremat voivat olla todella vaarallsia.

Vierailija
12/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toistasataa henkilöä on sairastunut myyräkuumeeseen Pohjois-Savossa tammi-maaliskuussa. Kansanterveyslaitokselle on ilmoitettu 101 diagnosoitua myyräkuumetartuntaa Pohjois-Savon sairaanhoitopiiristä alkuvuonna. Koko maassa todettuja myyräkuumetartuntoja on ollut 490.

Riski sairastua akuuttiin rajuun tautiin kasvaa syystalvella, jolloin metsämyyräkannan ennustetaan nousevansa rajusti. Myyräkuume alkaa kovalla kuumeella, johon ei liity hengitysoireita. Päänsärky, pahoinvointi ja vatsa- ja selkäkivut ilmaantuvat muutamassa päivässä. Noin viisi prosenttia sairastuneista tarvitsee munuaisen vajaatoiminnan vuoksi keinomunuais- eli dialyysihoitoa.

Myyräkuume on munuaisoireinen verenvuotokuume, jonka aiheuttaa metsämyyrien eritteistä tarttuva Puumala-virus. Taudista toipuminen kestää viikkoja.

Vierailija
13/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua huudellaan ja jos sitä saat alat haukkumaan ja hyvästejä heittelemään. Kasva aikuiseksi.

" Mä en enää leiki sun kaa" olet kuin hiekkalaatikolta huutava taapero.

Vierailija
14/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä " mölli" on heidän mukaan tehnyt ihan oikein, eli riittää tässä vaiheessa, että olen puhdistanut haavan ja seurailen muutaman päivän haavan paranemista. He eivät kuulemma itsekään sen enempää olisi voineet tehdä. Nykyään, kun lääkärit välttää antamasta mitään " varmuuden vuoksi" antibiootteja ja etukäteen ei voi oikein näille myyräkuumeille sun muille tehdä mitään, vaan ne hoidetaan vasta, jos oireita ilmaanntuu. Näin vastattiin mulle, joten kiitos vaan ilkeistä kommenteistanne!!

Vierailija
15/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ruukaa lapsia joka yskäisystä lääkäriin rehaamaan, mutta aika helpolla soitan kysyäkseni neuvoa. Saa sitten kotihoito-ohjeet ja rauhallisemman mielen.

Vierailija
16/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap/14 miksi herne meni palkoineen nekkuun. Olet vieläkin kotona etkä toimi niin kuin sinua ohjeistettiin, [b]etkö välitä lapsestasi[/b].

Apua huudellaan ja jos sitä saat alat haukkumaan ja hyvästejä heittelemään. Kasva aikuiseksi.

" Mä en enää leiki sun kaa" olet kuin hiekkalaatikolta huutava taapero.

Voi jessus! Siis siitäkö tässä nyt on kyse, etten välitä lapsesta? Taidat olla itse HIEMAN tekopyhä? Mua vaan jurppii, että tää on oikeasti KESKUSTELUPALSTA ja sitten kun täällä jotain kysyy, niin saa saavillisen paskaa niskaa! Mä jo sanoin, että mä en ole mikään heikkohermo, maalla kun asutaan ja täällä on kaikkiin ötököihin tottunut ja sulassa sovussa ollaan tähän asti pärjätty ( eikä kenellekään ole koskaan mitään tullut ), niin en viitisi mahdollisesti turhaan ruveta oikeasti kipeiltä aikaa viemään yhden pienen pureman takia. Ja onhan tuo lapsi syönyt jo tuota multaa ja kaikkea mahdollista tuolta ulkoa, että eiköhän se myyräkuume ja jänisrutto olis jo tullut, jos on tullakseen ( meillä kun noita metsän elukoita kulkee ja oleilee ihan pihassakin )?

Vierailija
17/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mutta kiitos ja näkemiin, enkä enää ikinä kysy täältä mitään! Inhottavaa porukaa!"

Vierailija
18/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko ystävällisesti kertoa, mitä ne siellä sanoivat??? Nyt tämä tosiaan jo kiinnostaa. Ja jos et soittanut, voisitko kertoa, miksi et? Tämä kiinnostaa vielä enemmän.

Vierailija
19/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko MUN kirjotus oli tän palstan " rivointa" ...? Älkää oikeesti naurattako!! :DDDDD

Vierailija
20/25 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voisitko ystävällisesti kertoa, mitä ne siellä sanoivat??? Nyt tämä tosiaan jo kiinnostaa. Ja jos et soittanut, voisitko kertoa, miksi et? Tämä kiinnostaa vielä enemmän.