♥ Ensikkojen viikot 19 & 20 ♥
MetteMarin ja Killan kuulumisia ainakin innolla odottelen, huhuu :x Entäpäs Diina? Tsemiä nyt kovasti kaikille!
Pieniä vieroitusoireita olen potenut, kun ei ole palsta oikein pelittänyt... Hih.
Täällä menkat loppui suunnilleen eilen, ajattelin kp 12 testata ainokaisen Clearbluen o-testin tuolta kaapista pois pyörimästä. Muuten en ota asiasta stressiä :) Meistä tuntuu kummastakin nyt siltä, että näillä mennään ilman murehtimisia ja tukimuksiin hakeudutaan viimeistään sitten kun valmistun koulusta (vuoden päästä, siihen tähtään). Varmasti itselleni kuitenkin niitä synkkiäkin hetkiä tulee, mutta niistä selviää parin päivän alakulon jälkeen...
Kommentit (93)
kiitos kaikille enskoille tuestanne! kiitos myös emmaemilialle, varmasti laitan sulle sähköpostia lähipäivinä....meitä luovutettujen siittiöiden tarvitsijoita tosiaan on aika vähän ja olis kiva kuulla samaa kokeneiden ajatuksia....
mites täällä muuten? mites piinailijat?
meillä nyt sitten tyksissä edessä inssi, ehkäpä ensi viikolla...viime viikon söin tamofenia, niistä ei mitään oireita paitsi alkuun nipistelyä vatsassa mistä sitten lieneekään johtunut...huomenna ultra tyksissä, nähdään sitten onko mitään tapahtunut...
mehän ollaan ostettu talo (tai paperit vielä tekemättä) ja saatiin nyt sinne avaimet ja tällä viikolla aloitetaan remontti, neljän viikon päästä pitäisi vanhasta asunnosta saada kaikki tavarat ulos, eli edessä paljon kiirettä jo pelkästään tuon remontin ja muuton kanssa. sinänsä hyvä etten itse jaksa nyt niinkään miettiä tuota mahdollisesti tulevaa inssiä ja piinailua vaan koitan keskittyä uuteen taloomme.....en tiedä onko ihan tyhmästi mietitty mutta ei ole voimia vetää täysillä nyt tuota toista inssiä.....
leijona kp10
ja tietty muillekin piinailijoille.
Mulla ei ollut oireen oiretta ennen plussaa, joten no worries! Iso halaus!!!
-kyyli ja tyttö 1v. 3pvää
BAULIE: Kiitos uudesta pinosta, olet loistava palstaemo!
KILLA: Tsemppiä piinaan, ei tosiaan kannata huolestua oireettomuudesta! Toivotaan, että perjantai tulee nopeasti, kyllä on jännää!
LEIJONA: Onnea talokaupoista ja tsemppiä remonttiin! Mukavaa, että teillä on mukavaa touhua remontin ja uuden kodin merkeissä. Ehkä vain parempi, jos saa pidettyä ajatukset irrallaan tästä lapsettomuushommasta. Kerrohan huomenna ultra ¿kuulumiset!
METTE: Mikä siellä on tilanne? Joko testi polttelee kaapissa? Mä puhaltelen sulle täältä ¿+++¿!
(.) Juuri tuossa miehen kanssa lääkäristä tullessamme totesimme, että tämä jos joku kasvattaa kärsivällisyyttä. No, tilanne on nyt tämä (kp 12):
1.Se limakalvo on vain 6,5 mm. Eli lääkehoito jatkuu, tavoitteena 8 mm.
2.Lääkäri määräsi Zumenonin lisäksi Estradot ¿hormonilaastarit
3. Seuraava ultra viikonpäästä tiistaina, sitten tueksi Lugestronit
4. Siirto aikaisintaan ensi viikon pe, mahdollisesti vasta kahden viikon kulutta
5. Siitä 16 pv testiin
6. Jos plussa, niin kaikkia lääkkeitä (Zumenonit, luget, laastarit) jatketaan raskauviikolle 10
Huoh, vielä niin niin monta askelta tuohon kohtaan 6. Ja mä sekoilin niiden lääkeannosten kanssa, ilmeisesti nyt niin, että laastarin vaihto joka toinen päivä ja Zumenonit 3 tbl/ pv. Pitääköhän vielä soittaa lääkärille ja tarkistaa¿
Nyt vain odotetaan ja yritetään epätoivoisesti kasvattaa sitä limakalvoa¿
Mitä muille kuuluu?
-Diina-
Baulie: Kiitos jälleen loistavasta pinosta! Olet korvaamaton! Mikäs teillä tilanne?
leijona85: Hienoa kuulla sinustakin! Onnea uudesta talosta ja tsemppiä remppaan! Ja varmasti ihan hyväkin, jos hoitojen aikaan muuta tekemistä ja puuhaa, koska kyllähän tää enimmäkseen sitä niiin piinaavaa odottamista on¿ Käy toki kertoilemassa kuulumisia meillekin, oman jaksamisen mukaan tietenkin.
Killa: Älähän nyt mitään maatasi myy. Ei kai niitä oireita tarvii hirveemmin ollakaan noilla päivillä, vaikka sitä niin itsekin toivois, et ois edes jotain! Kaikki on mahdollista kunnes toisin todetaan, joten eikun bdbdbdbdbd!!! Äkkiä se perjantai sieltä tulee ja siihen kerkee jotain oireita vielä tulla¿:)
-Diina-: No, jopas on sulla coctailit:)! Ei ihme, jos pää vähän pyörällä¿ Mutta hienoa, että saatte ainakin kunnon hoitoa, että pyritään parhaaseen mahdolliseen tulokseen, eikä vedetä ns. sinne päin! Ainahan ne plussamahdollisuudet paranee, kun varmistetaan mahdollisimman hyvin, et olosuhteet on otollisimmillaan. Kovasti peukkuja, et homma etenee suunnitellusti aina tuohon vaiheeseen 6! Ja kiitos plussapuhaltelusta:)! Puhaltelen sulle kans takas ¿++++¿!
(.): pp13 ja tää käy yhä kauheemmaksi¿ Iik! Eilen suunnittelin, et testailen vasta keskiviikkona, jos on tarvis¿ No, viime yö oli ihan kauhea. Olin jotenkin ihan sekaisin; heräilin useita kertoja ja näin aivan jotain sekoboltseja unia yms.. Kertaalleen yöllä heräilin selkeisiin menkkakipuihin ja säntäsin vessaan, koska mulla ei ollut mitään suojiakaan ja tuntui et lainehdin kohta. No, siellä mitään ollut tullut. Sit näin jotain unta, et mulla oli olkapääkipua, jota sanotaan tulevan keskenmenoissa¿ Tai en tiedä oliko unta vai koskiko oikeasti?! Luulin, että oli totta, mutta ajattelin päivällä, että taisi olla ihan unta vain.. No, joka tapauksessa masussa alkoi viime yönä jonkinlainen myllerrys, jota jatkunut myös tämän päivää¿ Totta kai toivon, että nyt tää olisi SITÄ! Mutta saattaapi olla menkat alkamassa ja nuo luget vain tekee käynnistymisen vähän eksoottisemmaksi:)¿ Luget siis ekaa kertaa käytössä mulla, joten pistän kyllä paljon näitä kaikkia niiden piikkiin. Mutta ei auta kuin odottaa, mutta jännäksi menee. Menkat loistaa toistaiseksi vielä poissaolollaan, mutta sen verran kyllä kipuilee, että voi olla vain ajan kysymys kun valahtaa¿ Mutta pienen pientä toivon kipinää siis yritän pitää täällä vielä yllä. Testaan siis keskiviikkona, jos on vielä tarvis¿Huomenna mulla aamu ja jaksa nousta aamulla testailee, aika kiirusta nuo aamulähdöt mulla.. Ja huomenna aloitan kaiken lisäksi siellä uudessa duunissa ekaa päivää, jotta yritän olla edes jotenkin klaari ekana päivänäni:)! Kertokaa joku mulle, et onko inssin jälkeen yleensä virallinen testipv pp14? Ei sanoneet mulle tarkasti, enkä tilanteessa osannut oikein ajatella edes sinne asti¿
Jännityksestä tärisevä MM ja pp13
...luin tuolta toisen pinon alta, et sulla luget pitäneet vuodon poissa. Ootko sit lopettanut luget, jos olet testannut negan jollain pp:llä? Tyyliin pp 14? Mä vaan aloin miettiä, et mulla möyryää niin kovin masussa nyt, et oisko ne menkat alkamassa, mutta luget pitää vuodon poissa...? Pitäskö siis testata kuitenkin jo huomen aamulla pp 14 ja lopettaa luget siihen, jos nega..?! Perkule, kun en tullut tarkemmin kysyneeksi silloin inssissä, niin hölmistynyt silloin... Muutenhan kai oli tarkoitus jatkaa lugeja jos raskaus olisikin alkanut..? Tai oliko tässäkin tapauskohtaisia eroavaisuuksia...? Luulin, et kaikki selvää, mut nyt ihan tollona... Ja tosiaan kun noista lugeista ei ollut edes puhetta ennen inssiä. Menopur ja pregnyl oli sovittu, mutta lugeista sain tietää vasta inssissä käytyäni.. Ja jotenkin ajattelin, et viivästytän testausta mahdollisimman pitkään, mieluiten niin, että menkat ois jo vähän ns. myöhässä testatessa, mut pitääkö testata ns. ajallaan jos luget käytössä?
Kertokaa jos parempaa tietoa teillä...? Kävisin vielä tänä iltana sen testin valmiiksi sittenkin huomisaamulle.
MM huuli pyöreänä..
mulla ainakin oli ohjeena sekä insseissä, että nyt tässä IVF:ssä että luget lopetetaan pp 14 kun on testattu oli tulos sitten mikä hyvänsä. Luulin ennen, että niitä pitää syödä plussan jälkeen vielä kun on tehty inssi, mutta selvisi ettei tarvitse. Samoin luulin, että IVF:ssä pitää syödä (tai siis enhän mä niitä syö...) plussan jälkeen, mutta eipä kuulemma tarvitse tuoresiirrossa ainakaan. Oma keltarauhastuotanto pitäisi olla silloin käynnistynyt, jos ei siinä ongelmia ole todettu.
Tosiaan tokassa inssissä jatkoin niitä hädissäni pp 16 asti, kun en tiennyt että saa lopettaa ja olin testannut haalean plussan. No se oli selvästi kemiallinen ja menkat olisivat varmaan alkaneet paljon aiemmin, jos en olisi lugeilla niitä viivyttänyt. Tuhrua on kumminkin aina tullut lugejenkin " läpi" .
En tiedä voiko olla erilaisia ohjeita klinikoilla, mutta tosiaan mulla on aina inssin jälkeen pitänyt ne heti lopettaa vaikka tulos olisi mikä tahansa.
Killa (menkkakivuissaan :( )
mmmmmmmmmmmmmmmm
Taidan tehdä niin, että oottelen tuon ukko-kullan kotia ja mietitään sit kimpassa, joko käydään testi huomisaamulle tai sit käyn testin vasta huomenna ja testaan tarvittaessa ke-aamuna. Tuskin siitä kauheeta vahinkoa, jos vasta pp15 testi eli tänään vielä jatkan lugeja ja vielä huomennakin, jos testaan vasta ke. Tosiaan sitä keltarauhashormoniahan tuo on, että kai se vaan tukee omaa tuotantoa, et yks pv sinne tai tänne... Mietin vaan, kun mulle määräs reseptin kuitenkin 100kpl:lle. Ja oisko maininnut, et mulla jatkettas kuitenkin, jos plussaan. Vitsi kun sitä oli niin hömelö siinä tilanteessa, sama mitä oisivat sanoneet... Mutta testi siis huomenna tai ke ja soitan viim. ke klinikalle ja varmistan asian vielä sieltä omalla kohdallani... Ja tuun kertoo tuloksia teille heti kun jotain selvillä...:)
MM jotenkin itkuisissa fiiliksissä... Tuohon työpaikan vaihdokseen liittyy niin paljon tunnelatausta... Mun pian ex-pomo tosi sadistinen ja nyt toivon, et sillä rintamalla tulis ainakin selkeetä kohennusta. Pitkäaikainen jännittyneisyys vissiin purkautuu nyt näin helpotuksen itkuna..:)
pikaisesti kerron päivän kuulumiset...elikkä
tyksissä olivat ainoastaan 15min myöhässä, wauuu!! lääkäri olikin toinen (mukavampi onneksi) ja löytyi kaksi hyvää munasolua ja kaunis limakalvo....kokoja en muista, ne meni niin äkkiä etten huomannut kuunnellakaan...ja viidessä minuutissa olinkin sitten ulkona =) eli ajatus olis se että sunnuntaiksi toivotaan ovulaatiota jotta heti maanantaina päästäis inssiin. pitää nyt siis vain toivoa ettei perjantaina tai lauantaina...
se ettei tätä pitänyt sen kummemmin ajatellat niin hahhaa sille! nyt alkoikin jännittää kun taas jälleen kaikki hyvin..no, onneksi tuo talojuttu vie oikeasti paljon aikaa.
sellaista olisin kysellyt että kun saatiin tamofenin avulla nuo kaksi isoa munasolua aikaiseksi niin kuinka todennäköistä on että molemmat hedelmöittyy??? huh jos saiskin kaksi kerralla ;)
vastailen teille muille paremmalla ajalla...
aurinkoista päivää kaikille enskoille!!!
leijona
Näitä palstoja lueskellessa olen todennut että lugejen käytössä on tosi isoja eroja eri hoitopaikkojen välillä. Joissakin paikoissa niitä käsketään käyttää vielä monta viikkoa plussaamisen jälkeen, toisissa paikoissa käsketään lopettaa saman tien. Itselläni oli ohjeet jotain tältä väliltä, eli jatkoin niitä jonnekin rv 7 asti.
Mutta tosiaan jos oma hormonitoiminta toimii normaalisti, niin ne luget ei kai ole mitenkään oleelliset vaan ovat mukana lähinnä tukena ja varmuuden vuoksi.
Eroja on myös siinä, pitääkö ne vuodon pois vai ei. Mulla on molemmissa nega-hoidoissa vuoto alkanut pp 12 lugeista huolimatta, plussa-hoidossa ei mitään vuotoa ollut missään vaiheessa, ei edes keskenmeno aiheuttanut mitään vuotoa.
Mulle lääkäri sanoi, että jos vuoto alkaa lugeista huolimatta kovin aikaisin (tyyliin jo viikon päästä siirrosta) on aihetta epäillä, että keltarauhanen ei toimi kunnolla. En tiedä miten sitä sitten hoidetaan, varmaan ainakin luge-annostusta isonnetaan?
Paljon peukkuja täältä kaikille piinailijoille!
Oma napa: viikon päästä meillä on keskenmenon jälkitarkastus ja uuden hoidon suunnittelu. Meidän klinikalla ei ole kesätaukoa, joten hyvässä lykyssä jo kesällä päästäis uuteen ICSIin. Tai en tiedä vielä, tutkitaanko meitä jotenkin lisää ennen uutta yritystä. Jos tutkitaan niin sitten tietysti niissä tutkimuksissa voi mennä joku kierto, ennen kuin päästään aloittamaan.
Myös tätiä odottelen kohta paikalle, jos ei keskenmeno ole sotkenut kiertoa täysin, nyt kp 28. Sanottiin että 4-6 viikon päästä kaavinnasta pitäisi menkat tulla.
Brooke
Huiskutuksia kaikille enskakamuille, kaikilla tuntuu tällä hetkellä olevan kunkin tilanteeseen melko ok tilanne..?! Pahoittelen omanapaisuutta, mutta pikaiseen vaan jänskäfiilareita käyn purkamassa... (lähdössä testiostoksille...:))
Brooke73: Kiitos sullekin lugeselvityksestä:)! Käytäntäntöjä taitaa olla todellakin monia noiden tabujen kanssa...
(.): Tänään oli siis eka päivä uudessa työpaikassa ja hyvillä mielillä edelleen vaihdan työpaikkaa. En tiedä onko hyvän edellä, kun tuntuu äkkiseltään " liiankin" hyvältä?! Mutta tuohon taaksejäävään työpaikkaan verrattuna mikä tahansa tuntuu varmasti paratiisilta...:) Sit asiaa: Menkat loistaa edelleen poissaolollaan ja nyt alan olla jo aika ärtynyt, sillä väkisin alkaa toivo herätä liiankin...:/ En siis vielä eilen testannut, mutta tänään menossa testiostoksille ja ajattelin testata jo tänä iltana ja vielä huomen aamulla... Eikö tänään pitäisi mahdollinen plussa jo näkyä illallakin? Ja jos negaa, niin vielä huomen aamulla mahdollisuus...:) Olo on outo, toisaalta tuntuu, et en ole raskaana, mutta menkkojen viivästyminen ihmetyttää, vaikka mulla kierrot olleet 30-32pv yleisesti ja nyt vasta kp30. Mutta eikö sitä lasketa noita päiviä nyt ovulaatiosta, kun se tod. näk. on ollut silloin 2 vko:a sitten. Oireita ei juuri ole, jotain tuntemusta masussa, mut rauhoittunut selkeästi siitä mitä oli eilen ja toissapäivänä.. Eilen illalla oli vihlontaa reisissä, kyljissä, rinnoissa ja masussa.. Ja ajattelin, et nämä vois olla juuri raskausoireita, mutta silti tuntuu, että ne ei ole sitä, vaan kuvittelen vain. Kyllä tää on ihmeellistä; ensin toivoo, et ois niitä oireita ja sit kun jotain on, niin niitä ei pidä minään...*pudistelee päätään*
Vimeistään huomenna kerron kuin ämmän käy tai doubleM:n:)
MM, pp14
Ärsyttää, kun nämä sivut tökkii koko ajan. Ensin ei meinaa päästä koko keskustelu -osioon, sitten ei pääse kirjautumaan ja sitten ei saa viestiä näkymään jonkin virheen takia... Tökkiikö muilla?
Valivalit siis ensin ja sitten asiaan ;)
Brooken kanssa olen samaan mieltä tuosta Luge-asiasta, käytännöt näyttää vaihtelevan oikein kunnolla. Mulle tosiaan sanottiin, että jos plussa tulee, niin niitä jatketaan rv 10 saakka.
METTE: Jännää! Voi vitsi, kerro sitten heti miten kävi! Meinaatko jaksaa odottaa aamuun? Onko sulla muuten töihin lähtö aamulla? Jos on, niin sitten testaisin jo tänään, että ehtii vähän sopeutumaan testitulokseen¿ Kumpa se nyt olisi +! Ainakin ¿oireet¿ ovat tosi lupaavat¿
LEIJONA: Hyviä kuulumisia, te tosiaan pääsette heti putkeen toiseen inssiin. En osaa mitään todennäköisyyksiä sanoa siihen, että hedelmöittyykö 1 vai 2 munista. Oliko ne tasakokoisia? Voihan olla, että vain toinen niistä irtoaa¿ Tai sitten teitä odottaa tuplaonni! Kaikki on mahdollista ;)
BROOKE: Onpa teillä onni, kun ei ole kesätaukoa klinikalla. Itsellä ahdistaa jo nyt, että jos tämä hoito ei onnistu, niin vasta elo-syyskuussa seuraavat mahkut. Toivotaan, että kierto ei veny ja pääsette pian projektissa eteenpäin.
KILLA: Mikä tilanne siellä?
BAULIE: Mitäs kuuluu?
(.) Joo, olen saanut neljä oikein! Nimittäin luin tänään Zumenonien yleisimmät sivuvaikutukset ja minulta löytyy ne kaikki: rintojen arkuus, päänsärky, turvotus ja pahoinvointi. Että hyvin menee¿Ja nyt on vielä annosta nostettu, joten katotaan mitä tästä vielä tulee. Olisin valmis kyllä ottamaan mitä vaan vastaan siitä riemusta, että tämä nyt onnistuisi¿
-Diina-
Joko, Mette, testasit?! Mä olen saanut illallakin heikon plussan tikkuun, vaikka jopa seuraavan päivän verikokeessa HCG oli tosi alhainen, joten kyllä tuolla pp:llä on ihan mahdollista että se näkyisi! Tosin voi myös olla ettei näy, joten jos nyt testaat niin kannattaa testata aamulla uudelleen! Mulla on peukut ihan täysillä pystyssä sun puolesta! bdbdbdbdbdbdbdbdbd
Diina: juu tökkii täälläkin nää sivut! :/ Sielläkin hommat etenee, mutta aika pitkälle sulla suunnitellaan siirtoa?! Tosin mä en PASseista tiedä mitään, että onko tuo ihan tavallinen aika.
ON: mieli on niin matala, ettei oo tosikaan. :( HYvin oireetonta on, tänään ei edes menkkaoireita vaan alkaa olla enemmänkin jo sellainen alkukierron olo, joka on mulla aina ollut huono merkki. Pari viimeistä päivää on mennyt lähinnä itkeskellessä, kun olen aivan varma negasta. Tietenkään en voi sitä plussaa olla toivomatta, mutta usko siihen on mennyt jo aikaa sitten. Tekisi mieli jo testata, että pääsisi tästä, mutta toisaalta en jaksa mennä negan testattuani töihin, joten kyllä se ainakin sinne perjantaille saa jäädä ja menen siihen veritestiin.
Killa pp 11
Kiitos taas Baulielle pinon avaamisesta! :)
Mette: mites siellä vikat piinailupäivät etenee?! Koska meinasitkaan testata?
Täällä on ihan maansa myynyt olo eli oon aika varma, että peli on menetetty. En tiedä onko tää jotain itsesuojelua, mutta tuntuu että tässä oireettomuudessa ei paljon kannata toivoa... No perjantaina se selviää miten ämmän käy!
Killa pp 9