♥ Ensikkojen viikot 19 & 20 ♥
MetteMarin ja Killan kuulumisia ainakin innolla odottelen, huhuu :x Entäpäs Diina? Tsemiä nyt kovasti kaikille!
Pieniä vieroitusoireita olen potenut, kun ei ole palsta oikein pelittänyt... Hih.
Täällä menkat loppui suunnilleen eilen, ajattelin kp 12 testata ainokaisen Clearbluen o-testin tuolta kaapista pois pyörimästä. Muuten en ota asiasta stressiä :) Meistä tuntuu kummastakin nyt siltä, että näillä mennään ilman murehtimisia ja tukimuksiin hakeudutaan viimeistään sitten kun valmistun koulusta (vuoden päästä, siihen tähtään). Varmasti itselleni kuitenkin niitä synkkiäkin hetkiä tulee, mutta niistä selviää parin päivän alakulon jälkeen...
Kommentit (93)
Huomasinkin, että olen jo pinossa, mutta tulipahan vähän päivitettyä tietoja:)
Mukavaa, että aktivoidut ja päivittelit tietoja. Toivottavasti teillä tärppää oikein pian.
Nyt ei pysty muuta kuin omaa napaa: Olen aivan tulisilla hiilillä! Testaan huomenna, enkä pysty ajattelemaan kertakaikkiaan mitään muuta. Työt tökkii ja ajatukset tökkii. Mielessä pyörii vain testaaminen ja ennen kaikkea se testitulos... Apua, apua ja vielä apua, miten mä selviän tästä päivästä? Miten mä uskalla testata? Miten mä kestän negan? Mitäs jos se onkin positiivinen!?!
-Diina the Piina (pp 14)- :p
paljon tsempityksiä (jäitä hattuun -toivotukset jätän väliin, kun ei niistä mitään hyötyä olisi ;P)!!! On varmasti aivan älyttömän vaikeaa päättää, miten päin sitä olisi ;) En nyt osaa toivotella mitään muuta järkevää kuin sitä, että tätskä pysyisi kaukana poissa!!!
-baulie-
kp 6
Että mua jännittää sun puolesta. Olkoon huominen todellakin toivoa täynnä ja tuokoon se teille sen kaivatun plussan! ~~~~ Plussasäteitä täältä laittelen...~~~~ Kaikki peukut ja varpaat pystyssä täällä teidän puolesta! Kävin myös blogisi kurkkaamassa ja nuo kuvaamasi tunnemylläkät on niin tuttua...
(.):ssa ei yhtään mitään raportoitavaa. Tässä tokassa kierrossa, jolloin mulla luget käytössä, ei oikein niistäkään mainittavaa oiretta... En niitä kyllä kaipaakaan, mutta ihmetyttää silti. Viime kierrossa tuli valkkariakin ihan vatusti, mutta nyt tuntuu, et sitäkään ei ole.. Siis olo niin normaali kuin se tässä yleensä voi olla. Ei mitään masutuntemuksiaa ole mainita... Ei siis todellakaan edes toistaiseksi kauheesti jänskätä omasta puolesta, kun en millään usko näillä olemattomilla oireilla etenkään plussavani. No, tää ei tunnu äkkiseltään yhtä kovalta pettymykseltä kuin eka inssinega. Jotenkin siihen vielä toivo, et vika ois todellakin joku hyvin pieni ja siittiöt ei vain jotenkin ole päässeet oikeeseen paikkaan jne.. Mutta taitaa olla kuitenkin jotain mutkikkaampaa tää meidän lapsettomuus. Todellakin jo ajatukset siellä syksyssä ja järeämmissä hoidoissa. Ja jatkan myös kesällä "luomuhoitoja" eli vyöhyketerapiaa...:) Saan ainakin stressiäni hoidettua, koska vyöhyketerapeutti piti minua hyvin stressaantuneena...
Uudelle (sori en muista nikkiä): Tervetuloa!
Huiskuja kaikille enskoille!
MM ja pp11
Yksinpuheluksiko tämä menee tyystin...? Kaikkiko kesää viettämässä pois koneen ääreltä? Upeat ilmat olleetkin viime päivinä:)!
Täällä siis on testailtu tänään ja rantapallot lensi kentälle, joten eikun kesäloman viettoon ja uusia hoitoja odottamaan syksyllä. Testi siis odotetusti puhdasta negaa. Toki se harmittaa, vaikka toiveet olikin aikalailla olemattomat tässä kierrossa. Vähän jäi epäselvät fiilikset koko tästä hoitokerrasta; millainen munis kehittyi vai kehittyikö ja kun oli kerennyt karata ennen inssiä yms.. No, nyt kesälomaillaan näistä hoidoista, muuten kyllä koko kesän uarkoin töissä ilman oikeeta lomaa.. Mutta yritän lomailla näistä lapsettomuusasioista:)! Se on varmasti enemmän kuin tarpeen näiden kahden inssinkin jälkeen ja ei se tästään tule varmasti ainakaan helpottumaan jatkossa, joten kaikki voimavarat on valjastettava valmiiksi tulevaan. Vielä me se yksi inssi katsotaan syksyllä, vaikka vaikea siitäkään on mitään tulosta uskoa. Ja sit nokka kohtia IVF-hoitoa, menikö oikein? Eli aletaan kasvatella isompaa munissaalista kerralla. Siihen mun toiveet on jo suunnattu seuraavaksi. Saapa siinä vaiheessa sitten tietoa munisten laadusta yms., et onko siinä vikaa, kun raskautta ei vain kuulu...? Tähän asti kun lääkäritkään ei ole päässeet selville mistä kiikastaa..
Mutta nyt mä siirrän ajatukseni kesän viettoon ja yritän rentoutua max! Samoin toivotan kaikille enskoille mahtavaa alkanutta kesää ja tietenkin toivon, että voisitte mahdollisimman paksusti kesän edetessä...;)! Vaikka itsellä olisi tarkoitus viettää kesää sporttaillen ja kevennellen oikeesti... En ole katoamassa palstalta tyystin kesälläkään, sillä luomuhoidot jatkuu vyöhyketerapian merkeissä, mutta en varmaan yhtä aktiivisesti pyöri täällä kesällä.
Lämpimin ajatuksin MetteMari
...jos mun esittelyn vois ystävällisesti päivittää seuraavaan pinoon, kun nyt nuo hoidot saatiin alkuun...
Eli
MetteMari
Ikä: minä vm. -77, mies -74
Yritys aloitettu: ehkäisy jätetty pois 05/02, yritys alk. 09/02
Tutkimukset/hoidot: Perustutkimukset tehty -04-05 ja selittämättömiksi meidän diagnosoitiin huolimatta mun pienestä endolöydöksestä (poltettu pois -05) ja miehen siittiöiden normaalimuotoisuuden alenemasta (määrä kuitenkin korvaa kuulemma laatua). Clomit yhdessä kierrossa kesällä -05 tuloksetta. Tämän jälkeen taukoa hoidoissa. 03/08 menopur+pregnyl+inssi + luget -> nega. 04/08 menopur+lh-testi pos. + inssi +luget. -> nega. Syksyllä -08 seuraava inssi, jonka jälkeen siirrytään tarvittaessa IVF-hoitoon. Lisäksi vyöhyketerapiassa lapsettomuuden vuoksi 02/08 alk.
Halaukset ja pahoittelut. Ihan p**stä, että sinunkin piti liittyä tähän nega-kerhoon. Ei ole sanoa, mutta tiedät kyllä mitä ajattelen, eikös niin?
Minullakin ajatuksen kesän viettoon ja sporttailuun. Syksyllä voidaan lähteä sitten timmissä kunnossa kohti IVF:ää.
Jaksamista ja auringonsäteitä myös kaikille muille enskoille. Palsta varmaan hiljenee, itsekin vetäydyn taustalle ja kirjoitten blogia kesän ajan.
Plussarikasta kesää!
-Diina-
Minakin toivottelen kaikille oikein rentouttavaa ja plussarikasta kesaa.
Palaan koneen aareen varmaan loppu-kesasta kun olemme selvinneet muutosta.
Tassa olis paivatysta mun listaan jos en ole sita paivittanyt
Nuutti ja mies vm 77
Yritysta 06/06 alkaen.
Lapsettomuuden syyna syva endometrioosi, paljon kiinnikkeita ja arpikudosta, oikea putki tukossa. Simpossa jonkun verran epamuodostuneita, mutta maara korvaa laadun. Hormoniarvot kohdallaan.
Odottelemme julkiselle hoitoon paasya syksyn -08 aikana.
Metelle viela pahoittelut negasta....iso jaksuhali!
Muillekin oikein iso rutistus, ja kiitos, etta olette olemassa.
Voikaa hyvin!
Nuutti
Kyllä se tuo nega ottaa aina koville, olkoon se kuinka odotettu tahansa... Nega on aina nega ja taitaa poikkeuksetta aiheuttaa ainakin mulla pienoisen romahduksen. Ei välttämättä tuu heti siinä testin jälkeen, vaan räjähdän sitten viiveellä jostain pienestäkin asiasta, mikä ei normaalisti sais mua niin pois tolaltaan... Näin kävi myös eilen ja keittiön pieni kaaos sai mut tällä kertaa hajoamaan palasiksi työviikon jälkeen vapaalle jäädessäni... Että ainako sitä saa vapaansa aloittaa siivoamalla! Sai siinä myös mies kunniansa kuulla vaikka hyvin tiedän itse olevani se kovempi sotkija meidän taloudessa. No, sehän oli vain laukaiseva tekijä tunneryöpylle, eiköhän siinä ollut ihan muut asiat taustalla.. Että sitten itkettiin ja paruttiin oikein antaumuksella tätä elämän epäoikeudenmukaisuutta. Viimeksikin lugejen lopetuksen jälkeen oli se vaikein aika, kun menkat ei meinanneet alkaa millään. Ja nytkään en odota niitä kunnolla alkavaksi kuin vasta maanantaina. Inhoittaa tuollainen, kun ilman lugejakin se aika ennen menkkojen alkamista on kaikkein raastavinta. Pinna aivan järkyttävän kireellä. Ja nää luget tuntuu moninkertaistavan nuo juuri ennen menkkoja oireet. Mutta on vain jatkettava ja jaksettava... Eiköhän tästä taas pikkuhiljaa nousta.
Viime hoitokierroksella mun pitkäaikainen ystävä sai nejännen lapsensa. Nyt mun toinen pitkäaikaisimista ystävistä ilmoitti, että he alkaneet hieman miehen kanssa puhua perheenlisäyksestä. Tällä kamulla ei ole vielä omia lapsia ja se on ollut mun henkireikä, sillä tähän asti ei ole harkinnutkaan omia lapsia ja seurustellut itseään vanhemman miehen kanssa, jolla lapsia edellisestä suhteesta ja ollut aina tähän asti sitä mieltä, että hänen lapset olisi jo tehty. Todellakin aina tänne asti. Ja nyt alkanut yllättäen haaveilla vielä yhteisistä lapsista tän mun kamun kans. Tää on mun viimeinen pitkäaikainen ystävä, jolla ei vielä omia lapsia ja joka ei ole niistä tähän asti haaveillutkaan... No, mitään päätöksiä he eivät asian suhteen ole vielä tehneet, mutta voin vain kuvitella miten pian saankaan kuulla uutisia odotuksesta... Pelkään todella sitä hetkeä. Siinä vaiheessa tämä meidän lapsettomuus tekee oman "muurinsa" minun ja viimeisimmänkin pitkäaikaisen ystäväni välille. En ole tietenkään tätä ystävääni hylkämässä, niinkuin en ole hylännyt muitakaan ystäviäni kun he lapsia saaneet, mutta tiedätte varmasti mitä tarkoitan. Se tietty ulkopuolisuuden tunne, josta ei pääse ilman omaa lasta.
Mutta elämän on vain jatkuttava. Keittiön kaaos on nyt saatu haltuun ja muutenkin mökkiä vähän järjetykseen ja yhdet itkut itkettyä, joten jospa tämä tästä...;)!
Lämmöllä MM
Hei!
Olen aktiivinen taustailija hyvin harvoilla kommenteilla tänne kirjoittanut lapseton. Yrityksemme alkoi 12/05 ja selittämättömiä ollaan. Kovasti olen seuraillut ja myötäelänyt Killan, Nellan, baulien, diinan ja muiden polkua tässä samaisessa tavoitteessamme. Voisiko joku auttaa teistä minua? Olen juuri aloittanut ensimmäiset pistokset (eilen ensimmäinen) . Jännitys on aivan käsittämätön, hyvä että kasassa pysyn. Kävin Naistenklinikalla ohjauksessa, mutta puolet meni aivan ohi korvien jännityksessä. Eli onko Puregon pistoksista odotettavissa sivuoireita? Miten saan sen pisaran muodostumaan näkyville injektiokynässä ennen pistämistä? Onko kuinka tärkeää että pistän aina prikuullen samaan aikaan illasta? UÄ on keskiviikkona ja silloin katsotaan aikataulua Pregnylille. Pregnylistä jäi päähän kaikumaan sanat " se sitten sattuu kun sen pistät" ... Inseminaatio siis nyt yrityksenä.
Voi jos joku teistä kerkiäisi vastailemaan omien juttujensa lomassa olisin kiitollinen!
Ja toivotan kaikille kaunista kesää ja paljon +++++++ tuulia!
t. rusina
Elikkäs uusien sivujen ansiosta uusi nicki, eli ent. jennuli_88
Clomifeeniä saatiin väestöliiton lääkäriltä ja sitä syötiin viime kp 3-7. Kp 10 oli seurantaultra jossa vain yksi munasolu kasvanut kunnolla, 5 hieman kasvanutta, eli niillä mentiin. Kp 13 aloin tikuttelemaan ovista joka olikin kp 14-15, jolloin pupuiltiin 3 krt. Miehen simppanäytekin parempi kuin hyvä eli hyvät eväät eteenpäin.
Nyt vaan odotellaan että koska sitä viittii testailla että tietää sit varmasti?
14.5 siis alkoivat viime menkat. Viikon on tissit arastelleet, joka kyllä loppui tänään, ja viime viikon on melkein kokoajan ollut kamala närästys vaikka olen syönyt normaalisti... en tiedä onko vainoharhaisuutta vai oireita...? :) :x
En sitten ihan vielä näköjään ole kesätauolla palstalta ;)
Mette: Voi, kun tuo kaikki mitä kirjoitit on niin tuttua. Ja hassua, että juuri tuota ystävyys-teemaa olin pohtinut blogissani, niin ajatuksesi täällä kulkevat samaa rataa. Vaikka tämä virtuaaliystävyys ei korvaa aitoa kontaktia, olen niin iloinen että olet "siellä". Jaksamista sinne, kyllä meillä sais olla nuo negatestit testattu. Jospa kävisikin niin ihanasti, että sinä ja ystäväsi pääsisitte syksyllä yhdessä odottamaan pienokaisia..
Rusina: Tervetuloa joukkoon! Muistan hyvin ensimmäisen pistospäivän, kun tosiaan kädet tärisi ja jännitti ihan kamalasti. Itse kun ei oikein noita piikkejä rakasta... Mutta kun sitä pari päivää tekee, niin se alkaa sujua, ihan varmasti! Mulla on vaan valitettavasti tosi huono muisti näissä asioissa (pukkaan unohtamaan aina "ikävät" asiat, jotain itsesuojelua kai). En siis muista mitä lääkeainetta pistelin, enkä ole ihan varma mitä pisaralla tarkoitat injektiokynässä. Olisiko joku muu viisaampi, etten vaan ala neuvomaan väärin? Ei kai se pistäminen mitään minuuttipeliä ole, suunnilleen kun sen samoille tunneille osuttaa, niin hyvä. Pregnylistä jäi ehkä vähän kipeämpi pistospaikka, mutta ei se sattunut mulla yhtään sen enempää, joten huoli pois. Toivoittavasti saat keskiviikkona ultrasta hyviä uutisia!
Jennuliinille tervetuloa jälleen!
Pikaisesti oma napa: Parin päivän itkuilla selvisin negasta ja ajatukset ovat jo aika positiviset. Kyllä tämä on aika kohtuutonta touhua välillä. Onneksi mun alitajunta pelastaa mut auttamalla unohtamaan pahimmat kivut ja säryt, sekä henkiset että fyysiset. Mies on aivan ihana ja kyllä tässä tiimellyksessä taas kirkastui se, miksi häntä niin valtavasti rakastan. Hän on sellainen pakkaus, että jos pahin toteutuu emmekä lasta koskaan saa, on minulla suuri onni, että olen hänet rinnalleni saanut.
Mutta valoa, aurinkoa ja herkkiä hetkiä rakkaimpanne kanssa yöttömässä yössä toivottelen kaikille Ensikoille. Ja sitä jaksamista, sitä ihan jokaiselle!
-Diina- (tuossa vielä tuo blogin osoite, jos joku haluaa kesän aikana kuulusia lukea... Muistattehan kommentoida ;) http://sofia-1980.vuodatus.net/)
Ihan alkuun pahoittelut vielä Diinalle ja Metelle pieleen menneistä yrityksistä! :( Toivon tosissaan, että syksyn yritykset toisivat sitten teille lopulta ne plussat!
Diina: käyn kyllä blogia lukemassa! Kauniisti kirjoitat! :)
Mette: tiedän tuon tunteen, kun ystävät ympärillä alkavat päättää lisääntyä... Mulle on käynyt niin, että päätöstä on sitten nopeaan tahtiin seurannut se lisääntyminenkin ja kyllä onkin koville ottanut monta kertaa. Nimenomaan se ulkopuolisuus syö naista, vaikka kyllä sen lapsen haluaisi ihan sen itsensäkin takia. Nyt kumminkin tuntuu, että kai siitä on jo päässyt ylikin. Mulla on sellainen tilanne, että mun pikkusisko aloittaa yrittämisen myös näinä päivinä ja niin valtavan rakas kuin hän mulle onkin ja miten kovin hänelle lapsen soisin, pelkään miten meidän suhteeseen vaikuttaisi se, jos hän tulisi raskaaksi ennen minua. Toisaalta olen iloinen, että he yrityksen aloittavat, sillä yhteen aikaan hän oli sitä mieltä ettei voi aloittaa ennen kuin minä olen raskaana. Sain hänet kyllä uskomaan, että sitä on turha jäädä odottamaan, sillä huonoimmassa tapauksessa me emme koskaan sitä lasta saa...
Rusina: tervetuloa kirjoittelemaan! Mä en ole pitänyt niin hirveän tarkkana tuota pistoaikaa tai yleensä olen kyllä pistänyt samaan aikaan (kännykän hälyttäessä), mutta joskus olen joutunut pistämään tuntia ennen tai jälkeen jonkun menon takia, enkä ole siitä huomannut olevan mitään merkitystä.
Pisara muodostuu kynän kärkeen kun painaa napakasti kynän painikkeesta, joskus jopa vain kun kiinnittää neulan. Ekalla kerrallahan (tai ampullia vaihdettaessa) pitää sitä myöskin kääntää yksi naksaus, jotta varmasti saa pisaran muodostumaan, mutta muilla pistokerroilla olen aina saanut pisaran näkyviin ilmankin. Pisaran ei tarvitse olla mikään suuri, vaan sen verran että näet sieltä jotain tulevan. Itse olen myöskin varmistanut, että saan lääkettä, myös seuraamalla väheneekö neste ampullissa.
Mulle ei pienistä annoksista Puregonia ole tullut niin mitään sivuvaikutuksia, joskus pieniä mustelmia pistopaikkaan. Hoitsu sanoikin, että pistettävät hormonit on sikäli paremmin siedettyjä, kuin esim. Clomit.
Pregnyl on tosiaan hankalampi pistettävä, kuin Puregon. Ensinnäkin sen sekoittelussa on oma hommansa ja se pistetään isommalla (joskin pienellä) neulalla. Mulla jo ihan tämän neulan pisto sattui enemmän, kuin Puregon-kynän neulan. Lisäksi aine kirvelee kudokseen joutuessaan, joten hampaat irvessä sen joutuu pistämään. Sitten mulla on vielä tullut hitsin kipeä punoittava ja turvonnut alue pistokohtaan jälkeen päin, mutta se on kuulemma normaalia. Opinkin ekan kerran jälkeen miettimään pistokohtaa siltäkin kannalta, että mihin kohtaan housujen vyötärö tulee, jottei ihan siihen pistä. Mutta vaikka tuon Pregnylin pistäminen on ihnottavaa, niin niin vaan siitä on 4 (vai olikohan jo 5, en muista pistinkö IVF:ssä?!) kertaa selvitty! :)
Omia kuulumisia vielä sen verran, että IVF:n jälkitarkastus on tehty ja oltaisiin päästy PASssiin heti seuraavassa kierrossa. Ultratessa selvisi kumminkin, että en ovuloikaan tässä kierrossa, joten se sitten siirtyy. Nyt sitten on suunnitteilla lääkkeellinen PAS, johon päästään vielä ennen lomia, jos menkat alkaa ennen juhannusta.
Parisuhteessa on tosin nyt ollut sen verran kireää, että ehkä siirretään sitä lomien jälkeen ja koitetaan keskittyä vaihteeksi toisiimme näiden hoitojen sijaan. On nimittäin tämä koko rumba ja sen henkiset vaikutukset saaneet aikaan jonkinmoisen kriisin, kun ei ole toista paljon jaksanut huomioida omalta pahalta ololtaan. Vaan jospa se tästä taas, jos onnistuttaisiin keskittymään taas välillä vain toisiimme!
Jennuliini: plussaonnea sinne! *bd*
Huiskutukset vielä muillekin eli ainakin Nuutti, Baulie, Nella, Jennifer, Ronnuli ja Brooke on joskus lähiaikoina kirjoitelleet! Ja tietty muillekin, jota en nimeltä maininnut (mitä Oonalle kuuluu?!).
En tiedä miten täälläkään innostutaan kirjoittelemaan, joten toivottelen ihanaa kesää kaikille ihanille Enskoille! Jospa joku sentään plussan nappaisi vielä tässä kesän aikana ja koitetaan syksyllä rynniä oikein porukalla täyttämään tuota alakerran Enskapinoa! :)
Killa
...että en muista, siis mulla ei ollut tuota Puregon-kynää edes käytössä. Hölmö minä. Hyvä että Killa oli fiksumpi :)
.. mikä minulla oli käytössä.! Jos häipysi oikeasti sinne kesätauolle, kun ei musta ole mitään hyötyäkään kellekään, heh heh!
Siis Killalle ja Diinalle vastauksista! Eilis illan pistäminen meni ihan ok, käsi ei vaan millään meinannu rauhottua tärinältä, mutta mahamakkaroihin se uppos ja kyllä se ainekin sinne suihkahti. Kiitos Killa tuosta pisarainfosta, mä eilen tein niin että kun olin laittanut neulan kynään, naksautin yhden kerran annostelijaa ja painoin hieman sieltä päästä niin että pienen pieni pisara ilmestyi neulan suulle. En kuitenkaan painanut niin paljoa että annos olisi huvennut annostelijasta vaan pisaran ilmennyttyä naksauttelin loputkin annokset kynään ja pistin. Huh, olipa sekavasti kerrottu... Hoitaja laittoi mulle sen ensimmäisen ampullin kynään silloin "ohjauksessa", eli senkin puolesta mulle jäi hieman huono muistikuva miten se tehtiin. Mutta toivottavasti ei tarvi enää keskiviikon jälkeen pistellä tähän kiertoon. Vai onko yleistä että ekan ultran jälkeen vielä pistellään pitkäänkin smassa kierrossa? Jos lääke tehoaa tehokkaasti, ei kai sitä enää pistellä kun sitten Pregnyl.. Ah kun olisin ollut hieman sisäistävämpi siellä hoitajan luona...
Diina, kiitos kun muistelet kuitenkin! Ei haittaa vaikka ei kaikkea muistu mieleen, kyllä susta on hyötyä kuitenkin kokemustesi kera.
Ajattelin lähteä nyt käymään tuolla Novan kesäkonsertissa muiden 100 000 ihmisen sekaan. Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
rusina :x
Niin koska sitä uskaltaa testata että tulos on varma, mutta kuitenkin mahdollisimman pian??? :/ Onko 10. pvä liian aikaisin, kun viime menkat alkoi 14.pvä... tiedän että menkat ei itsestään tule vaikka en olisikaan raskaana.
[color=LightCoral][size=3]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=VioletRed][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Thistle][size=2]Aqua80
Ikä: Molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]baulie
Ikä: Kummatkin vm. -85
Kotipaikka: Jyväskylän mlk
Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Vaivana parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]-Diina-
Ikä: minä 27, mies 28
Yritys aloitettu: 10/05
- takana 1 IVF negatuloksella (10/07)
- 5 alkiota jäi pakkaseen
- PAS:ia aloitettiin valmistelemaan helmikuussa, mutta lääkäri näki " varjoja" ultrassa ja määräsi laparoskopiaan
- maaliskuussa 2008 laparoskopia, todettiin endometrioosia ja vaurioituneet munatorvet, jotka toimenpiteessä poistettiin
- toukokuuussa 2008 vuorossa ensimmäinen PAS
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]hilppa78
Ikä: minä 29, mies 31
Yritys aloitettu vuosi sitten
Tutkimukset ja hoidot: Huomasin etten ovuloi, yksityiselle gynelle sieltä lähete eteenpäin.
Julkisella 02/2008 munatorvien aukiolotutkimus
04/2008 hydroskopia ja laparoskopia
Näistä tuloksena yksisarvinen kohtu, munatorven pois leikkuu ja siirsivät toisen munasarjan alemmas joka oli paennut liian ylös. Ei enään mitään mahdollisuutta luomuraskauteen.
Nyt annettiin puregon- ja suprecurreseptit kouraan ja ootellaan syksylle IVF-hoito aikaa.
Tuskaa lisää että olen valmiiksi riskiodottaja koska on synnynnäisesti vain puolikas kohtu. Kuulemma keskenmenoja odotettavissa jos raskaudun.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Jennifer23
Yrityksen olemme aloittaneet, kuukausien vauvakuumeen tuloksena :) 12/07. Tammikuussa -08 mulla todettiin yksityisellä pco, sieltä sain sitten lähetteen julkiselle puolelle ja siellä tehtiin hoitosuunnitelmaa maaliskuussa. Lisää mutkia tuli matkaan kun tarvitsemaani clomifen-lääkettä ei ollut saatavilla ja hoitoon tuli tauko. Nyt sitten ollaan taas täysillä mukana ja syön nyt ensimmäistä terolut kuuriani, jonka jälkeen aloitan clomifenit.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]jennuli_88
Ikä: Minä 20 mies 22
Asuinpaikka: Turku
Yritykset aloitettu: 11/2006
Ensimmäiset puoli vuotta meni stressaamatta ja harrastettiin silloin kun teki mieli, sen jälkeen yritetty todella. Menkat jäi pois 6/2007. Lääkärissä käytiin 1/2008 jossa gynekologinen perustutkimus ja teroja syötiin 4 kuuria epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi. Myös verikokeet otettiin joissa ei moitteita.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Kathy@
Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]Killa
Ikä: molemmat 32v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
Hoidot: aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Koulunäkki
Olen 29-v (vm. 1979) ja mieheni vm. 1978, asutaan Espoossa. Naimisiin me mentiin viime huhtikuussa ja siitä asti on ollut jälkikasvu toiveissa. Alusta saakka on ollut pienehkö epäilys luomuvauvan mahdollisuudesta, koska mun kierrot on olleet sekaisin hamasta menneisyydestä lähtien. Oon syönyt Terolutia kp. 17-26 nyt elokuusta asti ja sillä menkat tulee ihan säännöllisesti. Mun gyne on tuon yks.vastaanoton lisäksi Väestöliitossa duunissa eli on hyvinkin asiantuntija tällä saralla (which is nice...)
Multa on otettu perusverikokeet (kaikki ok) ja kävin lisäks Jorvissa sellaisissa lisäverikokeissa, jotka nekin oli ok. Jorvin lääkäri myös vahvisti tuon oman gynen diagnoosin eli PCO on mun riesa. Nyt sitten homma etenee niin, että meen gynelle maaliskuussa ja silloin kai alkaa noi ovulaation induktio ¿hoidot.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]leijona85
ikä: minä 22 mies 27
asuinpaikka: turku
yritys aloitettu: 07/06
yksityisen kautta tyksiin, mulla kaikki verikokeet ja tutkimukset osoittivat kaiken olevan ok. miehen näytteestä ei löytynyt siittiöitä, ei myöskään tyksissä tehdystä kivesbiopsiasta, joten ainoa vaihtoehto on luovutettujen siittiöiden käyttö. tyksissä piti inseminaatio sitten tehdä luovutetuilla mutta ei ollutkaan siittiöitä joten yksityisellä huhtikuussa tehtiin meidän eka inssi luovutetuilla, nyt odotellaan...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]MetteMari
Ikää meillä: minä 31, mies 33
Yritystä: ehkäisy jätetty pois 05/02, varsinainen yritys alkoi 09/02
Tutkimukset/hoidot: -04-05 tehty perustutkimukset. Munatorvet mulla auki, pieni endopesäke löytyi, mutta lääkärin mielestä ei vaikutusta. Pesäke kuitenkin poistettu 03/05. Miehen simpat ok. Normaalimuotoisten määrä alentunut, mutta määrä korvaa laatua, joten lekuri määritteli hedelmöittämismahdollisuudet normaaliksi. Kesällä -05 yhdessä kierrossa clomit mukana tuloksetta. Hoidot jäi tuolloin vaiheeseen, sillä aloitin opinnot, eikä ollut aikaa, energia, rahaa hoitoihin. Nyt hoidot alkamassa todenteolla. Eka aika polille maaliskuun alussa, jolloin päätetään jatkot. Meissä molemmissa siis pientä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä ei selitä lapsettomuutta, joten kai olemme kategoriaa selittämättömiä... Plussan plussaa ei ole tiellemme osunut. Jospa hoidoilla jotain saataisiin aikaseksi:)!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]nellamaija
Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Nuutti77
Ikä: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehellä jonkin verran epänormaaleja uimareita, mutta ei pitäisi olla esteenä raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tähän mennessä kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]Oon@77
Ikä: 30 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Sannamary
Ikä: Minä vm -79 ja mies vm -80
Yritys aloitettu: 8/05
Hoidot: Viimeisin hoito femar+menopur+pregnyl ja inssi. Takana nyt siis kolme inssiä ja neljänteen vielä olisi tarkoitus mennä. Sen jälkeen kuulemma pitäisi ajatella jo IVF-hoitoa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]s-k-
Ikä: mie -83, mies -84
Kotipaikka: Oulu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Sonnai
Espoolainen pariskunta, mä vm. -84 ja mies -83. PCO-diagnoosin sain syksyllä 2005 rutiinitarkastuksen yhteydessä. Sinällään en diagnoosista yllättynyt, tiesin kyllä että jotain on pielessä... Kai oon sen jollain tasolla tiennyt " aina" . Tuolloin söin vielä pillereitä, mutta jätettiin ne sitten helmikuussa 2006 pois ja viimesetkin ehkäsyn rippeet jäi pois nyt loppukesästä. Kierto heitteleen ihan miten sattuu, kuluneen parin vuoden aikana on ollu käytössä niin terot, primolut kun metutkin, eikä mistään ole ollut kuin hetkellistä apua. Loppuvuodesta mulla todettiin lisäksi vielä kilpirauhasen liikatoiminta.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]@sunshine
ikää 31, miehellä 26
Ikiomaa vauvelia toivottu 5 vuotta, ainakin..
Tutkimuksissa ei mitään vikaa kummassakaan, joten monta vuotta ilman tärpin tärppiä on suuri mysteeri kaikille. Mun kierto täydellinen (lähes minuutilleen) ja miehellä kaikki " excellent" . Ensimmäinen inssi tehtiin 10 päivää sitten (luonnolliseen kiertoon), eli nyt kattellaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Vehnis
Ikä: minä 35 helmikuussa 08 ja mies 29
Mistä: Kanta-Häme
Yritystä: 12/05 alkaen
Hoidot, tutkimukset: Mulla vaikea endo, myös suolistossa, miehen simpat priimaa.
Julkisella IVF 03/07 ei pakkaseen, nega. IVF 05/07 kaksi pakkasukkoa, plussa, mutta km. 07/07. PAS 09/07 nega.
Yksityisellä: IVF 11/07, ei pakkaseen, plussa, mutta tuulimunaraskaus 12/07.
Nyt odotellaan lisätutkimuksia 2-3kk.
[color=LightCoral][size=5]♥ Plussanneet Ensikot ♥
[color=Black][size=2]milka1
Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
EmmaEmilia eli lyhyesti EE
Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bianco
Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok. Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuittu78
Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
trixie2
Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
kille75
Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuiskutiusku
Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-piggeliina
Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannis
Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Juliaana-82
Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-ninnuli1-
Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
YksityinenAsia
Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
käärö
Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Afternoon
Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
tuutimari
Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hellikki
Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2008.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
hapö2
Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
desejo, yleensä vaan dese
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
-marge-
Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
VihervaaranAnna
Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu. Eka IVF kesällä 2007, nega. PAS 10/07, PLUSSA!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Buumi73
Ikä: kumpikin 33v.
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!
[color=VioletRed][size=2]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Naksu
Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi-> ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :(
Plussa2/2008!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]Jessica
Vm: Minä -75, mies -72
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Ivf -07 ja 2 x pas kaikki negaa,
2. Ivf 01/08+.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=VioletRed][size=2]Mushu
Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: Kokeiltu Clomeja kaks kiertoo, Proveraa,Lugestronea ja primolutteja kiertoja tasaileen. Labrat ok,siittiöt ensiluokkaisia. Pco todettiin 02/07, painoa pudoteltu n.33kg ja käytössä Glucophage. Arimidex +Pregnyl inssit 1/08->nega, ja 2/08->plussa
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Thistle][size=2]tatjuska79
ikä: molemmat 28 v
asustellaan savon mualla
taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia
tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi. Ei päästy siirtoon asti, uusi yritys 02/08.
Plussa 3/2008, toisesta ICSI-hoidosta!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=56&m=12916758&p=1&tmo…
Tuossa edelliset keskustelut...
Uusi pino tulee nyt päivän etuajassa, mutta en varmaankaan huomenaamulla kerkeä päivittelemään, joten päädyin tähän ratkaisuun ;)
Terkuin,
baulie
(kp 2)
Olenkin tainnut joskus aikasemminkin kirjoitella tänne, mutta laitan nyt vähän tietoja itsestäni, niin liityn teidän pinoon:)
Ikä: olen 23-vuotias ja mieheni 30-v.
Yrityksen aloitimme 12/07 ja tammikuussa hakeuduin järjettömän pitkien kiertojen takia gynelle, jossa todettiin pco. Maaliskuusta olen ollut lapsettomuusklinikalla hoidossa ja nyt yksi clomikierto takana, josta ei toivottua raskautta tullut mutta hienosti säännöllisti kiertoani. Miehen sperma tutkittu ja se on ok, joten nyt sain ohjeeksi syödä clomia vielä 3 kiertoa ja jos toivottua tulosta ei ole tullut, niin sitten vuorossa munajohtimien aukiolotutkimus.
Tulipa perusteellisesti selvitettyä:) No, mutta ehkä siinä tärkeimmät.. Täällä nyt varmasti sitten jännitän kanssanne ja toivotaan parasta, että plussatuulet puhaltaisivat tänne Ensikoihin! +++++++jennifer