Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kasvosokeus?

Vierailija
03.05.2008 |

?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erota eri ihmisten kasvoja (tunnistan ihmiset vaatteista, ruumiinrakenteesta, hiuksista...). En ymmärrä ilmeitä. Vain suun liikkeillä on merkitystä, koska ilman niitä minulla on vaikeuksia ymmärtää puhetta (vaikka kuulen aivan normaalisti).

Vierailija
2/5 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ihmisiä kuin tutussa paikassa. Esim. lasteni kaverit tunnistan vain, kun he ovat meillä. Jos he tulevat kadulla vastaan, niin en tunnista. Minua luullaan monesti ylpeäksi, kun en kaupassa tervehdi vaikkapa lasteni kavereitten vanhempia, mutta en vain tunnista heitä. Kysyn aina mieheltäni, että kuka tuo oli, joka tervehti. Mies tunnistaa kaikki. Elokuvien seuraaminen on mahdotonta, jos siinä on paljon henkilöitä. En pysy juonessa mukana ollenkaan, kun kaikki henkilöt ovat keskenään samannäköisiä (siis miehet ja naiset tietysti erikseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä sekoitan myös romaanien henkilöt. Olen joskus lukenut monisatasivuisen kirjan ja alkanut ihan loppumetreillä miettimään, että kukas toi nyt olikaan kun siitä on vauhkottu sivukaupalla, ja käy ilmi että se on joku tyyliin päähenkilön aviomies... :D

Ja leffoissa pitäisi kieltää lailla se, että henkilöillä on samanväriset hiukset.

t. 2

Vierailija
4/5 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on muutamia tuttavia, joiden kasvonpiirteitä en saa millään painettua mieleeni. Tunnistan heidät vain tietyissä paikoissa tai esim. autosta (muistan rekkarin). Tosi ärsyttävää ja vähän noloakin itselle...

Vierailija
5/5 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietysti joitain peruspiirteitä kyllä, mutta tarkkaa kuvaa en saa kuin pitkällä pähkäilyllä.