Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikien äidit! Kyselisin neuvoja poikien pippelin pesuun?!

Vierailija
05.12.2008 |

Minkä ikäisenä pitää alkaa pesemään pippeli niin että vetää esinahkaa taakse? Vai riittääkö "tavallinen" pesu? Eli miten pestään?

Tyhmä 2-vuotiaan pojan äiti kyselee...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta nukkaa...ja välillä on punainen vähän ni pakko huutaista sieltä...

kai se riippuu myös kuinka löysä se esinahka on..mun pojalla se on aika löysä, ni pakko pestä sielt sisältäkin..mutta hyvin varovasti..

Vierailija
42/54 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan suihkutettua siitä..

en ole keneltäkään kyselly tätä mutta ihan maalaisjärkeä oon käyttäny..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 12 ja minulla on jo karvoja peskää ihan reipaasti nahan alta mitatkaa myös pippeli ja katsokaa onko karvoja

Vierailija
44/54 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut onneks ei tarvii kun oma poika on ympärileikattu. takuuvarmasti puhdas. ja pojalla on ikää alle 2, ja leikkaava lääkäri sanoi et törkeän likainen pippeli olikin vaikka leikkaus tehtiin tosi pienenä.

Vierailija
45/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

runnella poikalastensa penistä. Jospa vaikka jätettäisiin poikalasten pesu isien hommaksi kun se ei äideiltä onnistu. Pakko vaan repiä esinahan kiinnikkeet ja aiheuttaa pysyvä vamma kunhan saa vaan pestyä sieltä minne ei tarvitse edes päästä.

pitaahan se pippeli pesta kunnolla ihan pienesta pitaen. no nyt tiedetaan ainakin etta mista naita juustokikkeleita kasvaa.

Varmaan on monenlaisia mielipiteitä tästä aiheesta...Mutta itse en ole vielä "runnellut" pienen poikani (1 v 10 kk) pippeliä. Normaali kylpy tai suihku on meillä tähän asti riittänyt, ilman mitään terveysongelmia. Itse olen kuitenkin miettinyt tätä asiaa ja ajatellut kysyä aiheesta tulevassa 2-v tarkastuksessa.

Ja täytyy vielä tähän lisätä ettei varmaan kukaan tervejärkinen äiti revi lapsensa ruumiinosia.

Ja tiedoksi vaan, joissakin tapauksissa tämä kyseinen alapäänpesu jää äitien tehtäväksi, kun lapsen isä asuu muualla.

Terveisin

Yksinhuoltajaäiti

Vierailija
46/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin lukenut lehdestä (Kaksplus?) että pitäisi alkaa pesemään ihan pieneltäkin pojalta.

Lapset terkka kuitenkin sanoi, että pesut aloitetaan, kun poika itse osaa pestä. Eli vanhempien ei pidä mennä pippeliin koskemaan, mutta toki isän olisi hyvä näyttää miten tulisi pestä.

Vierailija
47/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä mitenkään omituisena. Esinahka sinällään ei liiku kuin 1-2mm, ehkä ihan hyväkin jos tulee olemaan ahdas. Itse "toimenpide" kestää ehkä sekunnin. Kevyesti vedän taaksepäin samalla suihkuttaen. ei siis mitään numeroa tai koskettelua!

Olen töissä vanhainkodissa, siellä pesen päivittäin vanhojen miesten esinahan alusia. Niitä kyllä joutuu oikeasti rullaamaan taaksepäin.

Vierailija
48/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoisin että jos ei ole mitään aihetta (esim. tulehduksia tai kutinoita tai hajuja tai lääkärin määräystä venytellä tiukkaa esinahkaa), niin antaa esinahan olla. Lapsi pesee sitten isompana kun osaa.

Vierailija
49/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

# Leave the foreskin alone; wash only what is external and readily visible.

# Never forcibly retract your son's foreskin and don't permit anyone else to do so.

# Make certain your son's medical attendants understand his foreskin is not to be retracted or tampered with.

# Always stay with your son during his doctor visits and exams.

# When teaching the child to bathe and care for himself, let the child retract his own foreskin if he wants to. He will not retract it beyond the point of discomfort.

# A child's foreskin does not need to be retracted regularly for cleaning until the end of puberty. It should not be retracted during early childhood

Vierailija
50/54 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten sattui niin että esinahka tulehtui ja kuroutui umpeen. Poika joutui leikkaukseen ja nyt on uskontokunta vaihtunut. Nuorempi räplää sen verran paljon nahkaansa että en usko sen tulehtuvan ja käsken häntä pesemään nahan alta myös

Vierailija
51/54 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun liikkuu

Vierailija
52/54 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija