Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikien äidit! Kyselisin neuvoja poikien pippelin pesuun?!

Vierailija
05.12.2008 |

Minkä ikäisenä pitää alkaa pesemään pippeli niin että vetää esinahkaa taakse? Vai riittääkö "tavallinen" pesu? Eli miten pestään?

Tyhmä 2-vuotiaan pojan äiti kyselee...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isompi poika alkoi pesemään esinahan alta varovasti vasta 5-vuotiaana (siis kylvyssä tai suihkussa ihan pelkällä vedellä). Pienempi täyttää kohta 4, eikä vielä sieltä esinahan alta olla pesty.

Vierailija
2/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myos sielta alta mutta kyllahan sinne pissaa keraantyy jo pienilla pojilla. meille muistaakseni lastenlaakari sanoi etta sita voi kylla esim kylvyssa pikkasen koettaa pesta sielta alta sen verran kun pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään asiaa ronkkia poikasi penistä. Sitten kun lapsi osaa itse pestä itsensä niin pesee esinahan alta, mutta esinahkaa ei mene kukaan muu liikuttamaan kuin lapsi itse. Alle 7v pojan esinahan ei tarvitse vielä liikkua mihinkään.

Vierailija
4/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaahan se pippeli pesta kunnolla ihan pienesta pitaen. no nyt tiedetaan ainakin etta mista naita juustokikkeleita kasvaa.

Vierailija
5/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 2½v poikani valitteli usein että pippeli on kipeä ja kirvelee. Neuvolasta sanottiin että ei missään nimessä saa vetää esinahkaa taakse koska se voi jäädä jumiin, siis ei menekään takaisin. Pienillä on kuulemma vielä usein niin kireä se esinahka. Th sanoi että varovasti voi suihkuttaa vettä siihen pippelin päähän ja vähän koittaa sitä raottaa jotta mahd roskat (joita sinne kuulemma helposti menee ja hiertävät sitten siellä kipeästi) saa huuhdottua pois. Myöskin sain ohjeen laittaa pesun jälkeen siihen päähän bepanthenia. Näin olen toiminut kerran päivässä ja pippelin kirvely loppui siihen.

Vierailija
6/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

runnella poikalastensa penistä. Jospa vaikka jätettäisiin poikalasten pesu isien hommaksi kun se ei äideiltä onnistu. Pakko vaan repiä esinahan kiinnikkeet ja aiheuttaa pysyvä vamma kunhan saa vaan pestyä sieltä minne ei tarvitse edes päästä.

pitaahan se pippeli pesta kunnolla ihan pienesta pitaen. no nyt tiedetaan ainakin etta mista naita juustokikkeleita kasvaa.

Vierailija
7/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EI saa pestä sieltä esinahan alta liian aikaisin. Eli vasta sitten kun lapsi itse on kykeneväinen pesemään sen tarpeeksi hellästi.

Vierailija
8/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskaan en ole sitä sen ihmeemmin pessyt, en etenkään esinahan alta.

Ja mitään tulehduksi tms. ei ole ollut, eli ihan hyvin on tullut puhtaaksi. Istuvat tosin puoli tuntia ammeessa saunan yhteydessä.

Siskon pojalla on taas erittäin tiukka esinahka ja tulehtuu monesti. Sen tulehduksen estämiseksi läkäri oli sanonut, että pitäisi yrittää pestä esinahankin alta, mutta tämä tämä 8v poika tekee itse. Tosin siinäkän ei ihan aina onnistu ja sitten on taas pippeli tulehtunut.

Vierailija
9/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EI KOSKAAN" vai etta "isat vaan saa pesta" ?

sehan nyt on selvaa etta sita pippelia ei saa runnoa mutta meille on kylla ihan lastenlaakari sanonu etta sita voi kylvyssa pesta sielta alta. meidan pojalle tuli todella paha tulehdus sinne alle jonka takia jouduttiin kaymaan monesti sitten laakarissa ja jopa saikulla ensiavussa joten jonkinasteista kokemusta on tuosta pippeliaiheesta.

Vierailija
10/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole KOSKAAN vedellyt esinahkoja mihinkään suuntaan! Ja hyvin on pippelit puhtaana pysyneet!

Vierailija
11/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon pojalla on taas erittäin tiukka esinahka ja tulehtuu monesti. Sen tulehduksen estämiseksi läkäri oli sanonut, että pitäisi yrittää pestä esinahankin alta, mutta tämä tämä 8v poika tekee itse. Tosin siinäkän ei ihan aina onnistu ja sitten on taas pippeli tulehtunut.

Vierailija
12/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole pessyt poikien pippeleitä,mies on näyttänyt kuinka pestään ja hoitavat homman itse ja tosiaan vasta koululaisena siihen on kiinnitetty huomiota. ei ole ollut tulehduksia,hajuja tai mitään muutakaan kun joka päivä hoitaa peseytymisen

Vierailija
13/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei näytä oikein ymmärtävän miehen anatomian päälle eikä taida kaikki neuvolatkaan olla ihan ajantasalla niin läpeensä naisistunut neuvolainstituutiokin on. Ja varmasti pippeli tulehtuukin jos mennään esinahkaa vetelemään ja päästetään sen alle kaikkea likaa. Siinä sitten ollaan kierteessä kun sitä ei voi olla hoitamattakaan, mutta parantuakseen sen pitäisi saada olla rauhassa.

"EI KOSKAAN" vai etta "isat vaan saa pesta" ?

sehan nyt on selvaa etta sita pippelia ei saa runnoa mutta meille on kylla ihan lastenlaakari sanonu etta sita voi kylvyssa pesta sielta alta. meidan pojalle tuli todella paha tulehdus sinne alle jonka takia jouduttiin kaymaan monesti sitten laakarissa ja jopa saikulla ensiavussa joten jonkinasteista kokemusta on tuosta pippeliaiheesta.

Vierailija
14/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli neuvot, kuinka esinahkaa vedetään taakse ja hän tekee sen itse, sillä jos sä menet aikuisen voimilla sitä nykimään, teillä on takuuvarma lekurireissu edessä... Meillä nyt 3½v poika, joka saa esinahan kokonaan taakse pippelin päältä ja pestyä siis sieltä alta. Vielä puoli vuotta sitten ei onnistunut, kun nahka oli sen verran tiukka. Ja vesipesu riittää, mitään saippuaa ei tarvii vielä.

Vierailija
15/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt pesevät itse tietenki 5- ja 6-vuotiaat..kysyin tätä asiaa kerran lääkäriltä kun esikoinen oli aika pieni ja hän sanoi, että jos on ahdas esinahka niin on oikeen hyvä "vetää" sitä ainakin pestessä, jotta se samalla venyy...joka suihkun aikana muistutamme erikseen vielä, että vedithän esinahan ja huuhtelit hyvin ? niin ja lapsemme kyllä tietävät, ettei henk.koht.paikkoja kaikki saa ronkkia, mutta me vanhemmat kyllä saamme putsata ja pestä, samoin mummu jos on hoitamassa tai joku sellainen aikuinen, joka on hoitamassa ja laittamassa nukkumaan, koska keskimmäisen poikamme pippelin seutu ja kivespussit ON RASVATTAVA joka ilta, muuten nahka lähtee...kun kutiaa, etenkin talvella..

Vierailija
16/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mies lapsena ympärileikattu, joten en voi siltä kysyä, mutta ei kai siis sieltä suositella saippualla pestävän laisinkaan!

Vierailija
17/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on noudatettu lääkärin ohjetta olla vetelemättä mitään nahkoja, poika on nyt 12-vuotias eikä mitään tulehduksia ole ikinä ollut.

Vierailija
18/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tosiaan se lastenlaakari sano etta sita voi koettaa venytella pikkuhiljaa kylvyssa jos se on liian tiukka. kylla mun mielesta pojille pitaa opettaa ihan lapsesta alkaen etta se pippeli pidetaan puhtaana, mulla on tosiaan ollu pari tammosta poikakaveria joille ei vissiin oo aiti eika isakaan opettanu etta sielta alta pestaan myos.. yoks. alapa jollekin 12v sitten opettamaan, kylla se pitaa alottaa sillon nassikkana niin on huomattavasti helpompi juttu.

Vierailija
19/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Oltiin 3v. pojan kanssa lääkärissä noin 3kk sitten näyttämässä pippeliä ja lasten lääkäri kertoi että joka päivä ehdottomasti pestävä esinahan alta jottei tule tulehdusta. Ja mielestäni veti esinahan taakse melko "väkivaltaisesti" mutta eipä ole poika valittanut/nyppinyt enää pippeliään vaan pesee sen ihan itse suihkussa käydessään.

Mikä tässä on sitten totuus ?

Ps. Ja kyllä sitä saa ihan saippualla pestä :)

Vierailija
20/54 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

]Sulla ei ole mitään asiaa ronkkia poikasi penistä. Sitten kun lapsi osaa itse pestä itsensä niin pesee esinahan alta, mutta esinahkaa ei mene kukaan muu liikuttamaan kuin lapsi itse. Alle 7v pojan esinahan ei tarvitse vielä liikkua mihinkään.

[/quote]