Päänsärky kohtaukset 4 vuotiaalla
4v on joitakin päiviä sanonut että päähän sattuu. En ole kinnittänyt siihen juurikaan huomiota kun on muuten leikkinyt normaalisti eikä koko ajan valita. Tänään hän on kaksi kertaa alkanut itkemään hädissään että päähän sattuu, osoitti kummallakin kerralla vasenta sivua korvan yläpuolelta. Nyt vähän pelottaa, itä ihmettä tuo oikein meinaa kun näyttäisi ihan tosissaan olevan. : (
Kommentit (11)
Voiko korvatulehdus noin säteillä päähän, ettei lapsi korvaa valita ollenkaan?
tää kirkas auringonpaiste myös aiheuttaa päänsärkyä myös minulla. Taipumuksena tosin on migreeniä mulla joten pää herkkä muutenkin..
Onko teillä migreeniä, sinulla esim?
Mun nyt 8 vuotias poika alkoi valittaa päänsärkyä alle 4 vuotiaana ja todettiin migreeniksi neurologin luona 4,5 vuotiaana. Ja kipu on aina toispuoleista vasemmalla puolella pojallani.
Mutta ilmanmuuta lääkäriin se lapsi, olipa nyt korvatulehdus tms..niin lääkäriin!
Miksi ei lapselle voi apua hankkia? Kyllä se lapsikin tuntee kipua ihan samalla tavalla kuin mekin.
tässä ei ole nyt kutienkaan kyse siitä että lapsi jatkuvasti valittaisi, nytkin tuo " kohtaus" meni ohi muutamassa sekunnissa. Minä vain ajattelen aina pahinta. Perjantaina tähän aikaan päivästä ei oikein lääkäriaikaa enää saa
mä veikkaisin korvatulehdusta. meidän 4 v valtteli pänsärkyä parina päivänä ja oli yskinyt viikon. korvia ei valittanut kertaakaan ja kun vietiin lekuriin oli molemmissa korvissa tulehdus. voi oireilla niin monella tapaa
Yritän soittaa lääkäriaikaa parhaillaan, saa nähdä kauanko joutuu jonottamaan.
Tiedän mitä eniten pelkäät eli aivokasvainta. Onneksi se on harvinainen lapsilla, ja siinä tyypillistä on oireiden jatkuva paheneminen, joten siihen kyllä kiinnittää huomiota ihan eri tavalla. Muistutan silti, että päänsärky ei ole tavallinen oire alle kouluikäisillä. Kannattaa varmuuden vuoksi käyttää lääkärillä. Syy voi olla korvatulehduskin.
T: Lääkäri
itse odottelisin siihen klo 16 asti, mutta pitäisin huolen, että oisin Lastenklinikan oven takana klo 15:50 lapsen kanssa, messissä pillimehuja ja jotain syötävää, jos kestää.
Näin meillä aina. Ihan varmasti mahdoton saada terveysasemalta tähän aikaan lääkärille aikaa. En tietenkään tiedä missä asutte.
Jos on lähempänä 5 vuoden ikää, vois olla myös poskiontelotulehdus. Veisin lääkärille.