Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko omakotitalossa nyt sitten niin paljon sitä hommaa muka?

Vierailija
01.05.2008 |

Ajattelin et ostettais talo mut mies aina sanoo mun laiskuudestani.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennettävä keskuspölynimurin loota, luotava lumet pimeänä talviaamuna pakkasessa...

Vierailija
22/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pakko sanoa, että isoa tilaa siivoaa mielummin kuin ahdasta. t: 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanha talo niin hommaa varmasti tulee enemmän. Pihan voi pitää myös enemmän luonnontilassa jos ei jaksa nysvätä. Lumityöt sitten tieten talvella edessä.

Vierailija
24/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kahdesti okt:ssa, siis muussa kuin lapsuudenkodissa ja olen saanut sovittua, että naapurin traktori ja kunnan traku ottaa lumet myös meiltä. Tosin nyt ei mies halunnut ees, kun haluaa tehdä nekin työt itse.

Joskin tänäkään talvena luomista ei ollut kuin ehkä kerran tai kaksi. t: 7

Vierailija
25/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyrät pilaa nurmikon, korjaat vahingot. Jos omenapuussa on tuholaisia, myrkytät ne. Jos rusakot syö taimet piloille, ostat uudet tilalle ja istutat ne. Jos naapurin lapset kivittää ikkunasi rikki, tilaat ikkunankorjaajan. Jos lämpökattila hajoaa, palelet kunnes se on korjattu. Kun tulee syksy ja lehdet putoaa puista, haravoit ne. Kun kesällä nurmikko kasvaa, leikkaat sen. Jne.

Vierailija
26/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään talonmies?? Huoltomiehen jos tilaa niin se maksaa samoin kuin okt:ssakin. Valmiissa talossa ei mielestäni enää ole kohtuuttoman paljon tekemistä; se nurtsi ja lumenluonti (traktori hoiti sen 2x tänä talvena), katon ja rännien puhdistus ja puuosien huolto. Tietysti vanhassa on enemmän tekemistä kuin juuri valmistuneessa.

Mutta toisaalta saa tehdä ne hommat kun haluaa, rivarissa oli aina talkoot juuri kun olisi halunnut tehdä jotain muuta. Sitten kyylätään kiukkuisena jos et osallistu....

Vierailija
27/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millainen lämmitys, vaatiiko esim. sauna puusavotan syksyisin.

Sori.. mut pakko sanoo tähän että puuhommat tehdään ainakin meilläpäin KEVÄISIN..

Vierailija
28/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko millainen lämmitys, vaatiiko esim. sauna puusavotan syksyisin.

Sori.. mut pakko sanoo tähän että puuhommat tehdään ainakin meilläpäin KEVÄISIN..

Vierailija
29/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi kesällä hioa ovet ja rakentaa vaja. Pihatöitä on jonkin verran. Aidan rakennus ja maalaus, pensasaita pitäisi leikata pikimmiten.

Ensikesän projektiksi jää katon uusiminen.

Vierailija
30/30 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu talotyypistä ja omista vaatimuksista..... kaikki tehdään itse, joten on ja on :)