Miksi tummat paidat alkavat haista tosi nopeasti hieltä?
Onko muilla samaa ongelmaa tai ennen kaikkea ratkaisua pulmaan?
Olen aivan tavallinen nainen, käytän hyviä, tehokkaita dödöjä, käyn joka päivä suihkussa, vaihdan paidan joka päivä ja pesen sen pian ja silti perhanan hienhaju pukkaa tummiin vaatteisiin. Ja sitten taas ostamaan uusia t-paitoja ja neuleita, kun en voi olla lemuvaatteissa. Höh :(((.
Kommentit (24)
Mulla on neljä teiniä ja kaikkien tummat vaatteet haisee pian pesun jälkeen. Tummassa väriaineessa on pakko olla joku juttu, joka saa ne haisemaan, kun vaaleat vaatteet eivät lemua ollenkaan.
Samalla lailla alkaa puuvillaiset paidat haista jos ne on tummia. Tää juttu on huomattu meilläkin! Siinä värissä on pakko tosiaankin olla jotain joka reagoi hien kanssa erityisen ärtsysti.
Eli sama ongelma ja luulen sen eniten johtuvan siitä että suurin osa tummista ns. ei-lakanapyykistä ei vaan yksinkertaisesti puhdistu 40 asteessa, kun jostain muistan kuulleeni, että puuvilla puhdistuu vasta 60 asteessa..mutta eihän Espritit ym. sitä kestä! Niinpä Biothermin ym. dödöjä käyttävänä kyllästyin kanssa hommaan ja sattumalta löysin Lidlistä "hajunpoistoainetta" eli iso 1,5 litran suihkupullo, en muista nyt tähän hätään nimeä, niin sitä pesun jälkeen esim. just kainaloihin ja avot, haju on tiessään, vähäksi aikaa. Joidenkin pesujen jälkeen sitten uusiksi...
Voiskohan olla vaatteen huono laatu?
Olen huomannut että h&m:n t-paidat "pilaantuvat" nopeiten.
Minkähän väristä pulloa pitäisi etsiä? Olisiko jotakin tuntomerkkejä?
ap :)
pesen haisevat vaatteet ihan reippaasti 60:ssä, eli ei varmaan pesulämmöstäkään kiinni!
Rexona antpersipirant, apteekin dödö (nimeä en nyt muista).
ap
Olen kyllä laittanut sen jäkeen 60 asteeseen myös Espritin vaatteita. Sillä haju on kaikonnut pois. Välillä käsittely pitää uusia, mutta on ainakin halpa ja hyväksi koettu keino!
mä liotan yön yli etikassa - tehoaa. Joskusjoutuu uusimaan, mutta eipähän oo kallista puuhaa!
Mietin, että jos kyse on pesukoneen pesuainejäämistä, jotka saavat vaatteet haisemaan. Jostain syystä sitten tarttuisi tummiin helpommin... Laita koneeseen ruokasoodaa, pesuaineeksi etikkaa ja pyöräytä 90 asteessa.
Missä suhteessa laitettatte etikkaliuosta. Esim. jos 2 l vettä, paljonko etikkaa? Eihän vaatteet ala haisemaan sitten etikalle (katselin tuota pissanhaju-ketjua aj siellä puhuttiin etikanhajusta).
Ensin siis etikkaliuokseen likoamaan yöksi ja sitten pesu normaalilla kirjopesuaineella; niinkö??
Jaksatteko vielä neuvoa haisulia?
Loraus etikkaa siihen muutamaan litraan, ei se ole niin tarkkaa. Meillä käytetään huuhteluaineenakin etikkaa, eikä ne vaatteet ja vaipat tuoksu enää kuivana etikalle.
lirautan ehkä desin pari 10l ämpäriin, eivät haise etikalle pestyinä...
Homecaren Blue Magic Ball.
Sama firma myy myös Swipe-pesuaineita.
Toi Pallo vapauttaa hopeaioneja vaatteissiin ja hopeahan siis tappaa bakteerit.
En itse uskonut aluksi, mutta kokeilin ja toimii. No muutama vanhempi, hiestyneempi (hmm... kielipoliisit, miten kirjoittaa paita, jossa useamman kerran hikoillut ihminen sisällä =)) paita ei siitä tokene. Tai no haju poistuu, mutta alkaa haisemaan nopeasti uudelleen.
Vaikka hieman hintavampi pallo on, mutta kestää satoja pesuja.
että tummat vaatteet haisevat pahalta. Omani ei, mutta teinin tummat vaatteet ovat pahan hajuisia pesun jälkeenkin. Vaaleat ovat ihan ok.
Mistä saa ostaa sitä Homcaren boltsia?
esim. Esprit-t-paidat tai puuvaillaneuletakit. Eli ei tule tekokuiduista.