Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****ENSKAT viikolla 18****

28.04.2008 |

Hyvää vappuviikkoa enskoille ja enskavauvoille! Luulisin, että riittää yksi pino koko viikolle, kun saattaapa enskat olla vapun vietossa. No, tehdään toinen pinkka, jos näyttää venyvän.

Tässä viime keskustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12986645&p=1&tmo…

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan joku, mihin viime viikko vilahti? :) No, touhua on kyllä piisannut. Käytiin MLL:n perhekahvilassa ekaa kertaa tytön kans ja kyllähän siellä olivatkin tyytyväisiä, kun uusia naamoja tuli mukaan. Ja kiva oli jutskailla muidenkin äitien kanssa. Sitten kävin kaupungilla

yksikseni (isi hoiti Pätkistä) shoppailureissulla: mukaan tarttui mm. kissasuojus vaunuihin, kesävaatteita tytölle ja äipälle vähän ulkoiluvaatetta. Kävin myös syömässä (ihanaa syödä kerrankin rauhassa!). Ulkoiltu ollaan myös melko paljon, kun on niin ihania ilmoja ollut. Ja ollaanpa ehditty vielä kyläilläkin parissa paikassa viikon aikana. Kiinteiden maistelu jatkuu, nyt alotettiin uutena banaani: hyvin maistuu. Se vaan värjää kakan melko hurjan väriseksi: mustia pilkkuja! Viime yönä neiti nukkui mukavan pätkän muutamalla tutin korjauksella: 21.30-06, mut sitten ollaankin siitä lähtien kukuttu eikä ole vielä aamunokosiakaan otettu. Itellä jomottaa ikävästi päähän, niskat taitaa olla jumissa.

TIPU: olipas sulla " kiva" ostosreissu ollut :( Toivottavasti suklaa kuitenkin auttoi. Siellä keinuteltu vauvakeinussa, varmaan Siennasta ollut huisin hauskaa! Tuo treffien peruminen on kyllä ärsyttävää, ja usein se just sattuu olemaankin sama henkilö, joka niitä peruu. Meillä yks kaveri-pariskunta on sellasii, että jos on sovittu, että tulevat silloin ja silloin käymään, niin heitä voi oottaa about 3-4 tunnin päästä siitä vasta. Jos silloinkaan... Aina tulee jotain muutoksia suunnitelmiin. No, tän kun tietää, niin siihen on jo tottunut.

GAIOLE: Kivasti junareissu mennyt, varmaan ollut Piiperöllä mukavaa ihmeteltävää. Jokos on alkaneet yöt sujua paremmin? Meillähän Pätkis myös tuossa vaille 4 kk ikäisenä alkoi punkea itseään istumaan ja kysyin lääkäriltä 4 kk lääkärineuvolassa, että saako sylissä nostaa istumaan tuettuna. Saa kuulemma ja sanoi, että on " vanhanaikaista" tietoa, ettei istuttaa saisi. Jos itse nousee, niin voi tosiaan tuettuna istuttaa. Ei nyt tietysti hirveen pitkää aikaa kerrallaan olla istutettu.

BUTTERFLY: Tosi kiva, että poikien isovanhemmat käy teillä usein: tuleehan heillä ihan erilainen suhde silloin lapsenlapsiinsa, kuin jos pari

kertaa vuodessa näkisivät. Meillä Pätkiksen toiset isovanhemmat näkee tyttöä myös viikoittain (joskus ukki puuhailee tuossa meidän pihapiirissä jotain juttujaan montakin kertaa viikkoon) ja toiset isovanhemmat n. kk välein. Kivaa hääsuunnittelua sinne!

HANNNAH: Sie oletkin mukavasti aktivoitunut taas palstailemaan, hyvä juttu. Ellahan onkin päässyt kokemaan nyt paljon uusia juttuja, kun keinumista ja pyöräilyä ootte harrastaneet. Hih, viinimarjoista on varmaan tullut ihania ilmeitä, voin kuvitella. Me on vähän mietitty, että josko raaskisi ostaa syöttötuoliksi sen Stokken Tripp Trappin, mutta hinta vähän hirvittää. Tosin se menee kyllä sitten tosi pitkään se tuoli. Pitää vielä vähän funtsia. Täällä muuten yks, joka myös ihan tykkää silittämisestä! Se nyt sitten onkin lähes ainoa kotityö, jota silleen suht mielelläni teen :) Kenkäasiaa olit pohtinut: meillä sai Pätkis ristiäislahjaksi sellaiset ihanat punaiset kengät, joten ne varmaan sitten aikanaan otetaan käyttöön.

HERMIONE: Eetukin päässyt keinumaan, taitaa olla mukavaa puuhaa lasten mielestä. Sama täällä, että itse ikkunoiden PESU on ihan ok puuhaa, mut se muu siihen liittyvä toiminta on ärsyttävää. Pitäs se urakka kyllä aloitella, on sen verran kakkaiset ikkunat. Ja olet kyllä oikeessa, että pihahommat on kivoja, kun saa omaan tahtiin tehdä. Täällä toinen maalaistalon tyttö, joka tottunut pihatöihin pienestä pitäen. Ja joskus lapsena keljutti, kun parhailla helteillä piti olla heinäpellolla, kun kaverit lähti uimaan. No, eipä tuosta pahempia traumoja kuitenkaan ole jäänyt ja töitä oppi ainakin tekemään :)

SARA-MARIA: Hienoja unia poitsu vedellyt siellä! Hyvän kokoinen poika, meillä tyttö oli 4 kk neuvolassa 6 kg. Mut hän onkin tuollainen siro tipukka.

HELTSY: Kiiako kohta lähtee konttaamaan? Ainakin harjoitus on jo hyvä. Kyllähän tuo tyttö äidin perään jonkun verran on, mut isi kelpaa kyllä melkeinpä yhtä lailla. On ollut tosi paljon isänsäkin kanssa ihan alusta asti, kun synnytys oli sektio ja sen jälkeen tarvitsin apua nostelussa ja hoitamisessa. Ja muutenkin, tykkäävät toistensa seurasta :)

ÄITIJAEDWINA: Kivan nimen tyttö saanut, onnea!

Dajm + Pätkis 4,5 kk

Vierailija
2/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm: Kylläpä teillä nukutaan hyviä unia yöllä! Ihana ajatus, että meilläkin - ehkä - voisi olla samanlaista jo muutaman kuukauden päästä. Syöttötuolista kirjoittelit Hannahille. Mun siskon pojalla on sellainen feikki Tripp trapp, joka oli maksanut noin 50 euroa, en vaan muista mistä.

Kiva että Gaiolen ja Piiperön junamatka oli sujunut mukavasti. Meiltä ei valitettavasti pääse junalla toiseen mummolaan (toiseen mummola onkin lähellä), bussilla menee reilu kaksi tuntia. Olen sitä mietiskellyt, että olisiko helpompi mennä bussilla vai autolla, jos kesällä menen yksin pojun kanssa¿

Butterfly: Minkälaiset häät teillä on suunnitteilla? Me mentiin naimisiin reilu vuosi sitten talvella, aika perinteisesti vihkiminen kirkossa ja juhlat ravintolassa, joka on auki vain tilauksesta, noin sata vierasta. Äkkiä se vieraslista kasvaa, jos molempien sukua ja ystäviä kutsutaan.

Hannah: Ei voi käsittää, miten Ella on kakannut vaan 2-3 viikon välein.. Meillä kakataan nykyään ¿harvoin¿ n. 4-5 kertaa vuorokaudessa, aikaisemmin 8-10 kertaa.. vielä kun osakestoillaan, niin on saanut tottua tuohon kakkavaippojen pesuun. Heh, hauska kuvitella Ellan viinimarjailmeitä =)

Kiva että Siennan isi ehti käydä tyttöä hoitamassa. Ootko kokenut miten rankaksi sen, kun mies on paljon työmatkoilla vai nautitko omasta ajasta?

Hermione: Myöhästyneet synttärionnittelut!! Käytkö millä salilla? Mä kävin ennen raskautta Lady Linella. Pari viikkoa sitten kävin tutustumassa siihen entiseen Kuntostudioon/ME-keskukseen, mikähän sen nimi nykyään olikaan..

Sara-Maria: Onko teidän poitsu iltapäivät ja illat hyvätuulinen? Ihania yöunia oli teilläkin vedelty. Meillä jos jää toiset kunnon päikkärit jostain syystä pois, niin Justukselle tahtoo tulla känkkäränkkä torkkujen välissä¿ Saa nähdä, miten tuo ristiäispäivä menee, kun toiset ulkounet jää pakosta pois.

Hienoa, Kiia lähtee varmaan pian konttaamaan! Meillä mies huomasi ihan äskettäin sellaisen, että poika jää katsomaan minun perään ihan eri tavalla kuin muiden, jos käyn eri huoneessa. Mies nauraa, että poika katsoo, että sinne ne maitohanat nyt hävisi =) Suostuu kyllä olemaan miehen kanssa kahdestaankin, muilla hän ei vielä olekaan ollut hoidossa. Ymmärrän kyllä hyvin, että haluat käydä omissakin menoissa ja olisi kiva, jos Kiia sen aikaa viihtyisi isin kanssa.

Ihana nimi Edwinalla, tai siis Lotalla!

ON: Just kävin laittamassa tutin parvekkeella, saa nähdä ehdinkö.. no niin, taas itketään, palaan omaan napaan myöhemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..josko toinen tutinlaittokerta olisi auttanut sen verran, että vielä hetken nukkuisi.

Meillä hyvät yöt jatkuu, eilen Justus meni nukkumaan yhdeksältä, kahdelta syötiin ja puoli kuudelta vasta herättiin seuraavan kerran. Tosin silloin hä olikin sitä mieltä, että on aamu, mutta ilmeisesti isi sai hänet vielä nukkumaan.. ainakin kun seitsemältä soi miehen herätyskello, oltiin kaikki unessa ja Justuksen kanssa jatkettiin vielä kahdeksaan.

Viikonloppuna kokeiltiin myös korviketta Aventin pullosta ja hyvin maistui, eikä tullut mitään oireita. Tähän mennessä ollaan kokeiltu korviketta vaan pari kertaa ja on tullut kaarella ulos, mutta ongelmana oli ilmeisesti liian suurireikäinen tutti pullossa (Ainun), koska samaa ongelmaa oli myös pullosta annetussa rintamaidossa. Hyvä tietää, että jos ei ehdi pumppailla, niin voi jättää korvikkeellaakin hoitoon.

No, nyt siellä taas itketään..

Aurinkoista päivää! mama & justus 8 viikkoa

Vierailija
4/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi viikko ja uudet kujeet. Viikot menee kyllä tosi nopeesti ja välillä tuntuu ettei mitään oo saanu aikaseksi.

Heltsy: Pianhan se kiia sieltä konttamaan lähtee ku noin kovin jo harjottelee. Mä en osaa oikein tuohon vastata kuinka äitin perään tuo poitsu on. Pari kertaa viikossa oon illan poissa ja kyllä iskä tuntuu silloin pärjäävän pojan kanssa kunhan oon vaan maitoa jättänyt. Kylässäkin viihtyy kyllä muidenkin sylissä, toki tuo asia kerkee vielä muuttumaan kunhan poitsu tuosta kasvaa.

Hannah: Teillä oli siellä onnistuneet pyöräilyreissu ja keinumaankin siellä oltiin päästy. Viinimarjojen maistelusta oli varmasti kivat ilmeet ellalla.

äitijaEdwina: Teillä oli tyttö saanut kauniin nimen.

Tipu: teillä on siellä ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Sienna oli sitten löytänyt pistorasian, ei kivaa. Kuullostaa tosi kivalta mennä tuollaselle aamiaiselle, ei tarvi sitten ite paljoa laitella aamusella mitään.

Dajm: teillähän pätkis oli nukkunut kivat yöunet. Yksinään shoppailemaan pääseminenkin on kyllä välillä tosi mukavaa ja todellakin tuo että saa syödä rauhassa.

Mama: Ei meillä aina kovin hyväntuulisia olla kun iltasin nuo unet jää sellaseks torkkumiseksi, pääsääntöisesti kyllä viihdytää. Suuremmilta huudoilta kyllä yleesä vältytään ja iltasin kyllä sitten nukahdetaan hyvin. Meillä tuntuu nuo ilta-ajat olevan sellasta tankkausaikaa. Korviketta olitte kokeilleet, hyvä että maistu toisenlaisesta pullosta eikä tullut ulos. Voi sitten jättää justuksen sen varassa tarvittaessa hoitoon. Meidän varmaan tarttis kanssa testata miten tuo korvike pojalle maistuu, nyt on vielä saanut pumpattua maitoa ja pakkasen jemmoilla, että ne hoito-ajat on pärjätty.

Meillä oli sitten tänään ensimmäinen äiti-vauva-jumppa ja ihan kivalta vaikutti. Tosin se vaan on meidän päikkäriaikaan. Poitsu nukahti sopivasti automatkalla, mutta vaikka se heräskin jumpan aikana niin viihtyi kohtalaisen hyvin loppuun asti. Tietenkin kotimatkallakin nukahti mutta siirsin sen vaan vaunuihin nukkumaan ja onkin siellä sitten nukkunu siitä asti. Viime yönä meillä taas vedeltiin aika unelma pitkät unet 21-5 ja n.6-8.30. Eilen tosin jäi aamun päikkärit lyhyeks ja sitten kyläiltiin missä ei malttanu nukkua ja illalla iski kyllä sellaset väsyhuudot että syötin ja niin se sippas sänkyyn.

Mutta josko sitä koittais vielä käydä vaunuttelemassa ja samalla ulkoiluttamassa koiran ennenkuin poitsu herää.

-Sara-Maria ja poitsu-

Vierailija
5/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs viime viikko vierähti. Joka päivä kyllä oli jotain menoa. No tänään onkin hyvä olla sitten vaan kotosalla.

Sain eilen mun oman neuvolakortin. Ihan samoissa mitoissa Saaga kasvaa. 3kk painossakaan ei ollu ku muutaman kymmenen gramman heitto. Ihan on äidin tyttö. :)

Sara-Marian poitsu nukkunu komeat yöunet. Toivottavasti jatkuu samalla mallilla. Mäkin olen harkinnut äiti-vauva jumppaa mutta taitaa mennä syksyyn ku kaikki ryhmät loppuu ny kesäksi.

Maman Justuskin nukkuu hyvin ja korvike maistuu. Mä oon arkaillu (en kyllä tiedä miksi) noiden korvikkeiden kanssa enkä ole kokeillu sopiiko Saagalle. Toisaalta meillä kyllä on aina jonku verran maitoa pakkasessa.

Dajmin ostosreissu kuullosti mainiolla. On se vaan helpompi käydä yksin kaupoilla ku ei tarvi heijata vaunuja, nostaa tuttia tai viihdyttää pientä.

Hannnah oli pohtinu kenkä asiaa. Mä olen pitäny Saagalla muutaman kerran (kyläilyreissu) ni sellasia H&M tossuja. Sit meillä on anopin ostamat sandaalit. Ajattelin et ne saa riittää siihen asti ku rupee kävelemään ja sitten vasta ostaa sopivat ja kunnolliset ensikengät. Ei sitä kuitenkaan tiedä miten se jalka kasvaa vielä.

Kylläpäs Tipun Siennalla on ollut vaarallinen tutkimusretki. Onneksi ehdit väliin ennen kuin hurjia ehti tapahtua. Mä aina aika ajoin katon meidän kotia sillä silmällä että mitä kaikkea pitäis siirtää ylemmäs ja mitä peittää ku neiti alkaa liikkuun. Vielä kyllä on jääny ihan ajatus tasolle.

Edwina saanut kauniin nimen! Hienoa että ristiäiset meni hyvin. Ny voi äitikin sitten rentoutua.

Heltsy: Meillä Saaga on väsyneenä äidin perään. Mut muutoin kyllä muutki kelpaa. Välillä kyllä katsoo pitkään jos ei oo esim mummua hetkeen nähny et kukas toi on.

Hermionelle myöhästyneet onnittelut!

Tipu kyllä kyseli Gaiolelta mutta.. Mä oon nähny et moni matkustaa junassa sellaisella jonka edessä on varattu pyörätuolille paikka. Siihen saa kätsästi sitten vaunut pidettyä auki. Ja ne junavaunut on matalalattia mallia. Käsittääkseni tuollaisen paikan voi lippua ostaessa pyytää. Tosin taitavat olla suosittuja (ainaki loma-aikaan jne) et kannattaa hyvissä ajoin varata lippu.

Nyt pitää mennä hoitaan kotiakin välillä!

Vilkutuksia enskoille!

Susanna ja Saaga (tänään) 4kk

Vierailija
6/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopsasti pyytämään anteeksi, etten ilmestynytkään treffeille sinne sanomataloon! Meillä menee yöt aika vähillä unilla, kun Ninni itkee kipeetä masua ja nyt oli molemmat lapset kipeenäkin, että ihan unohdin.. Aikasemmin en oo ehtinyt tulla anteeksi pyytämään, mutta nyt kun aikaa vähän löytyi ni oli pakko tulla..

Henna, Ninni 6vko ja Joel 1v 2kk

Vierailija
7/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

dajm: mä kans odotusaikana " haaveilin" stokken sängystä ja syöttötuolista, mut niin ne vaan sit jäi. kalliitahan ne on (vaikka ostaisi käytettynäkin) mutta periaatteessahan ne kasvaa laspen mukana. stokken sänky jäi eka ostamatta koska saatiin pinnasänky ilmaiseksi, niin en sitten kyllä enää edes miettinyt asiaa. yks kaveri kans kauppas käytettyä tripp trappia mulle ja harkitsin jo ostamista, mut sit kyselin et miks myy. no se tripp trapp ei sit kasvanukaan lapsen mukana :) tai siis siellä neiti kieltäytyi menemästä ko tuoliin noin kaksvuotiaana, koska halusi " isojen tuoliin" eikä auttanut vaikka kuinka muokkasi tripp trappista isojen tuolin koska tämä kaksivuotias oli tomerasti sitä mieltä että se on vauvojen tuoli ja hän ei siihen istu vaan samanlaiseen tuoliin kuin kaikki muutkin.

mamajajustus: se feikki tripp traap on varmaan se emma-merkkinen, ainakin sellaisia olen nähnyt, vaikka voi kyllä olla että niitä on useampiakin.

kyllä sitä ellan 2-3 viikon välein kakkailua moni muukin ihmetteli, mutta neuvolan tädin mukaan ihan ok, jos ei se vauvaa itseään vaivaa. ja eihän se oikeastaan vaivannutkaan paitsi silloin kakkaa edeltävänä päivänä. toisilla kun maha vaivaa jatkuvasti niin ei tuo mielestäni kovin paha ollut jos parin kolmen viikon välein oli yksi kitinäpäivä. neuvolassa vaan sanoivat että neiti käyttää tuon kaiken rintamaidon niin hyvin hyväkseen tuohon kasvuun yms ettei siitä vain riitä useammin kakattavaa. se kun on tuo eri äitien maito kai hiukan erilaista ja tietenkin joka vauvan ruoansulatus toimii omalla tavallaan.

oletko muuten kokeillut eri merkkisiä korvikkeita? meillä ei ole korvikkeita käytetty yhtään, päin vastoin, koitan juuri tyhjentää pakkasesta lypsettyjä maitoja puurojen sekaan ennen kuin vanhenevat. yks kaveri tossa vaan puhui et heillä tutteli lensi aina yrjökaarena pihalle mut sit toi NAN sopi hyvin, kokeili vielä useampaan kertaan kun ei uskonut että noissa voisi olla niin paljon eroa, mutta aina sama lopputulos, niinpä käytti pelkkää nan:ia.

sara-maria: onkohan ollu puhetta joskus aiemminkin, et mikäs koira teillä on? meiltähän löytyy kultainennoutaja ja dobermanni.

susanna: hauskaa kun sait neuvolakorttisi. mullekin äiti kaivoi sen jo silloin odotusaikana esille. niitä on sitten ollut kiva vertailla noihin ellan neuvolajuttuihin. ja sitten meillä on vielä tuo mieheni vanha neuvolakortti. saa joka neuvolakäynnin jälkeen katsoa onko neiti isin vai äidin mitoissa :)

ON: ella heräsi tänään joo kuudelta kun isin kello soi (loma loppui ja joutui taas lähtemään töihin, onneksi vaan 3-päiväinen työviikko edessä). mutta pullollinen velliä ja käynti potalla riitti ja jatkoimme unia vielä klo 9 asti. lenkkiseuraakin koitin tossa soitella, mut kaikilla tuntui olevan tälle päivälle jotain muita suunnitelmia, niinpä sitten kävin ellan ja toisen koiran kanssa heittään " yksinäni" tunnin lenkin. ainakin tuntui kun olisi ollut yksin liikenteessä, ella kuorsasi ja koiruus nuuski pitkin ojia, eikä ollut lainkaan kiinnostunut mun seurasta. tulin hiukan kahvittelemaan sisälle ja näpytteleen tietokonetta, mutta ajattelin mennä takaisin pihalle, jos vaikka taas pienen läntin pihaa rapsuttelisi haravalla, kun ellakin varmaan nukkuu vielä tunnin tai pari.

hannnah ja ella vajaat 8kk

Vierailija
8/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vappuviikko! Olen tosi iloisella ja pirteällä tuulella, vaikka nukuinkin vähän huonosti (ei Siennan vika tällä kertaa). Kai se piristää mieltä kun oma rakas on tulossa kohta kotiin.

Dajm oli päässyt itsekseen tuulettumaan, kivaa. Mulle noi yksin ulkoilut on niin harvinaisia, että nautin niistä ihan älyttömästi. Tripp Trappia mietit. Meillä on sellainen ja voin kyllä suositella.

Mama&Justus: mun mies ei oikeastaan ole ¿työmatkoilla¿ vaan pitkällä työkomennuksella ulkomailla eli yleensä 5 viikkoa kerrallaan poissa ja sitten viikon lomalla kotona. On tietysti ihanaa kun se käy kotona, mutta täytyy samaan hengenvetoon sanoa, että on se myös aina vähän stressaavaa, koska se sotkee aina mun ja Siennan kuviot. Mun ¿normaaliin¿ vauva-arkeen kun ei isi kuulu ollenkaan, ollaan niin tottuneita olemaan kaksistaan. On varmaan melkoinen totuttelu sitten marraskuussa kun se tulee pysyvästi kotiin¿ Kyllähän arki on paljon helpompaa kahden aikuisen vetämänä ja ikävä on aina kova kun mies lähtee, mutta onneksi tämä ei ole mikään loppuiän kestävä tilanne.

Hienoa, että teillä hyvät yöt jatkuu ja Justukselle uni maistuu!

Heltsy taisi kysellä siitä, onko vauva kovasti äidin perään. Meillähän Sienna oli tosi kova vierastamaan lähes kaikkia, kunnes se yhtäkkiä joku aika sitten loppui. Varmaan tulee taas kohta takaisin kun on varsinaisesti vierastuksen aika. Mun perään se on tietysti ollut aina, kun kaksistaan paljon ollaan. Ihmeellinen juttu on se, että isäänsä se ei ole koskaan vierastanut vaikka harvoin näkevät. Kai se jotenkin sitten muistaa ja tunnistaa. Hyvä tietysti niin.

Sara-Maria: kiva kun pääsitte jumppaan. Sienna ainakin on aina ihan poikki jumpan jälkeen, uni tulee heti kotimatkalla.

Susanna: hauska, että pystyt vertailemaan Saagaa omaan neuvolakorttiisi! Aloin miettiä, että onkohan mun aikana edes ollut mitään neuvolakortteja kun en ole sellaista koskaan nähnyt, mutta sitten huomasin, että meillä onkin 10 vuotta ikäeroa, joten sekin voi selittää jotain. Vitsi, mä olen ihan dinosaurus. Niin, ja kiitos junavinkeistä, pitääpä kysellä lipputoimistosta. Yleensä olen ostanut lipun automaatista, mutta siellä ei voi tehdä mitään paikkavalintoja.

Henna: nou hätä, arveltiinkin, että sulle tuli joku ylitsepääsemätön este. Toivottavasti tavataan seuraavilla treffeillä. Jaksuja sairastuvalle.

Hannnah: teillähän on unta riittänyt pitkään! Meillä Sienna nukkui seiskaan asti, itse heräsin viideltä tukalaan oloon kun rinnat oli ihan täynnä maitoa. Sienna ei oikein illalla innostunut imetyksestä, ja kun yösyöttöä ei taaskaan ollut niin kertyyhän sitä. Olisi pitänyt vaan suosilla pumpata illalla. Viides syötötön yö putkeen takana¿

Siennalla on nyt niin kova vauhti päällä, että pitää jo ihan erilailla vahtia kuin vaikka viikko sitten. Vieläkään ei ryömi, mutta kierii paljon määrätietoisemmin haluamaansa paikkaan, sen sijaan että vain vahingossa kierähtäisi johonkin suuntaan. Menee monta kierähdystä peräkkäin, eli selvästi on johonkin matkalla. Lampun johdosta sen taas hain monta kertaa. Kyllä se sitten sippasikin tosi nopeasti unille, kai se liikunta väsyttää.

Käytiin mun työpaikalla kollegan kanssa lounaalla ja sortteerasin vähän omia tulevia lomaraha-asioitani. Te joilla vanhempainvapaa on kohta loppumassa ja jäätte hoitovapaalle, oletteko hakeneet jo kotihoidon tukea? Kauankohan sen käsittelyssä menee? Mulla loppuu vanhempainvapaa 9.6. ja sen jälkeen olen 5 viikkoa ¿kesälomalla¿ ja sitten pitäisi alkaa hoitovapaa, en vaan ole vielä saanut hakemusta täytettyä. Printtasin paperit tänään, josko saisin ne täyteltyä. Tuumasta toimeen.

Tipu & Sienna 7kk+

Vierailija
9/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pahoittelen, että en kauheasti ehdi kommentoimaan keskusteluja. Olette heti viikon alkuun olleet niin ahkeria kirjoittamaan, että vierähti jo kelpo tovi juttujen lukemisessa. Mutta nopsaan jotain.

Ergosta jotkut kyselivät. Me ostettiin se vasta tuossa ihan vähän aikaa sitten, eli ihan valtavasti ei olla ehditty käyttämään. Se on varsin mukava päällä, mikään ei tietenkään ole niin mukava kuin kunnon liina, mutta tuon Ergon puolesta puhuu kyllä se, että se on tosi nopea laittaa päälle. Liinan kanssa mulla ainakin on hankalaa jos on liikkeellä jossain, niin se roikkuu aina maassa jne. kun sitä yrittää mallata päälle.

TrippTrapp meillä on. Kaveripiiristä on siitä niin hyviä kokemuksia, että ostettiin sellainen myös meille. Tilattiin se Saksasta - netin kautta sai helposti ja säästi muutaman kympin Suomen hintoihin verrattuna. Paljon ei olla vielä käytetty, kun Kalle ei oikein pysy kunnolla vielä istumassa siinä.

Neuvolakortti mulla oli myös lapsena, vaikka ikää on mullakin jo yli 30. Sellainen nätti vaaleanpunainen :)

Ei tule nyt kirjoittamisesta oikein mitään, Kalle istuu sylissä ja kitisee. Jäi iltapäiväunet alle tunnin mittaisiksi, joten ilmeisesti taas väsyttää. Yritän vielä vähän sitä viihdyttää, mutta kohta kaiketi täytyy taas laittaa unille.

Nopeasti kuitenkin vielä omaa napaa: se riisipuuro todella aiheutti huimat vatsanväänteet, mutta nyt olen parina päivänä antanut kaurapuuroa ihan vähän, ja siitä ei tunnu tulevan mitään ongelmia. Aika erikoiselta tuntuu kyllä, mutta olen tyytyväinen kuitenkin!

Nyt loppuu pinna... siis sylissä...

B+K

Vierailija
10/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä pitkän tauon jälkeen taas totaalisesti koukussa tähän palstaan... vähän väliä ramppaan katsomassa onko uusia viestejä...

tipu: aivan varmasti sinustakin on neuvolakortti aikanaan täytetty. miehenikin on vuosimallia -66 ja häneltäkin tosiaan löytyy... eli ei muuta kun etsimään omaasi...

hoitovapaahakemuksen vein kelaan samalla kun vein nuo isukin isäkuukausihakemukset, oisko siitä joku 3-4 viikkoa aikaa, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään päätöksiä...

isukki tuli, pitää mennä...

hannnah

Vierailija
11/49 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut päiväjärjestys sekaisin. Eetu heräs vasta klo7 jälkeen ja jotenki aamu meni sitten tosi nopeesti. Mä oon nyt yrittänyt opettaa poikaa sisälle nukkuun päiväunia ja ihan hyvällä menestyksellä. Kahdet unet nukkunut tänään ja mä jopa nukuin myös päiväunet Eetun vieressä. Eetun ollessa hereillä ei sitten koneella ole voinut ollakaan, viihdytystä tarvii! Iltapäivällä oli ihan älytön kiukkunen ja syy siihen selviskin kun syötin sosetta neljän maissa. Lusikka kilahti pikkuseen hampaaseen =) en saanut katsottua suuhun mutta sormella kokeilin niin hammashan sieltä on ikenestä läpi tullut. Eilinen meni pihahommia tehdessä, maalattiiin terassi ja siivottiin pensasaitaa, vielä on kyllä tekemistä siinä urakassa.

Nopeesti yritän jotain kommentoida..

Äiti ja Edwina, nätti nimi tytöllä. Mun kaverin tyttö sai myös vasta nimekseen Lotta.

Sara-maria, siellä nukutaan hyvin, hieno juttu. Ja jumppaankin olette päässeet =) kiitos onnitteluista.

Susannan Saagalle 4kk onnittelut!! ja kiitos synttärionnitteluista!

Dajm, kiitos pinon pystyttämisestä! mukavaa että muutkin tekee sitä ettei ole mun vastuulla. Me tilattiin Saksasta syöttötuoli ja on kyllä hyvä. Nimi oli Hauck Alpha tai jotain sinne päin...

MamaJaJustus, mä käyn ladylinella. Hyvä että siellä on nukuttu hyvin ja että myös korvike kelpaa pullosta. Kyllä se omia menemisiä helpottaa huomattavasti.

Bianco, hyvä ettei Kallelle kaurapuuro aiheuta vatsanväänteitä. Täälläkin välillä nukutaan huonosti päikkäreitä ja sitten kitistään sylissä väsyneenä. Jaksamisia sinne!

Tipu, ompas ihanaa että saat miehesi kotiin tällä viikolla. Jännä että sulla loppuu vanhempainvapaa kuukautta aiemmin ku mulla vaik meidän lapsilla ei oo ku viikko ikäeroo. Eetu kyllä synty vähän ennen laskettua aikaa ja syntyikö Sienna yli LA:n? siinäpä sitä eroa tuleekin heti. Hienosti teillä menee nyt yöt ilman syöttöjä!

Hannnah, kiva että ollaan koukutettu sut palstailemaan =) siellä on pyöräilty ja kuulostaa että pottailussakin olette jo ihan vanhoja tekijöitä. Meillä on paljon vielä opittavaa verrattuna teihin..

Kenkäjuttuja mäkin olen mietiskellyt. En vielä ole ostamassa mitään ja ajattelin että alkukesä mene varmaan vielä villasukilla ja töppösillä.. ehkä?!

mulla ei kyllä olekaan käytettyjä kenkiä jemmassa, kai ne on uudet ostettava kunhan se aika koittaa. Eipä niitä tosiaan alkuun varmasti paljoa tule käytettyä.

heltsy, meillä herätään yleensä kuuden jälkeen. Eetu tykkää olla iskän kanssa ja nyt kun ollaan kyläilty, tykkää olla vieraitten sylissä. Toivottavasti Kiialla olis taas ohimenevä vaihe tuo että on niin äitin perään.

Nyt miehen kans seurustelemaan..

hermione ja Eetu 7kk

Vierailija
12/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla nopeeta kokeileen josko nyt pääsen vastaamaan viesteihin. Eilen nimittäin kävi sillain että kun yritin alkaa vastaan niin kone ei päästänyt, tuli vaan ilmoitus ruutuun että viestien lähettäminen tältä koneelta on estetty jatkuvan häirinnän takia!! Siis jotain että tästä Ip osoitteesta on häiritty tai jotain. Että kiva homma, en oo kyllä mielestäni ollut edes niin aktiivinen että vois sanoa häirinnäksi. No, nyt pääsin kuitenkin normaaliin tapaan.Katsotaan miten käy päivemmällä kun nyt tarttee mennä puurolle, Kiia jomalttamattomana pyörii sylissä.

h+k

Vierailija
13/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on Eetulla sitten jo toinenkin hammas tullut ikenestä läpi. Liekö ollut jo eilen, en tiiä ku vasta nyt aamulla sain kurkattua suuhun. Poika kyllä kitisee siihen malliin että taitaa suu olla kipeä. Laitoin supon kun ei syöntikään ei oikein sujunut =(

Heltsy, ompa ihme homma sen tietokoneen kans. Et sä todellakaan mikään häirikkö ole! Mikähän lie ollut vialla, toivottavasti on ohimenevää!

Jeps, lakanoiden vaihtoon ja muitakin kotihommia on tehtävänä. Nyt laitoin muka Eetun ulos sen takia että saisin imuroitua. Noo, kostean kelin takia toi sunnuntaina maalattu terassi ei oo vieläkään kuiva ja piti laittaa vaunut etupihalla. Keskuspölynimuri sijaitsee juuri siellä joten empä sitten imuroikaan jos haluan että Eetu nukkuu.. No onhan tuolla varastossa tallessa ihan tavallinen imuri, täytyy varmaan sillä alkaa huristelemaan.

h+e

Vierailija
14/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ilmoitus tullu heltsylle. Varmasti vaan joku ohimenevä vika.

Onnittelut Hermionen Eetulle hampaista! Olikos nämä ensimmäiset hampaat.

Luulin viikko sitten että Saagalle tulee hammas ku ala ikeneen oli ilmestynyt kaksi valkoista pistettä mutta eipä tilanne ole siitä edennyt. Onneksi, en vielä kaipaa hammasta koska keksii sillä kuitenki purra tissiä. :(

Henna, ymmärrän ettet päässyt paikalle. Ehkä sitten seuraavalla kerralla. :)

Täällä on ollu puhetta myös syöttiksistä. Mä oon vähä ajatellu sitä Emman " feikki" Trip Trappia, jos uutena ostetaan tuoli, mut pitäis käydä kattoos kaupas sitä kyllä eka.

Tipu: Et sä mikään dinosaurus ole! :)

Noissa kelan papereiden käsittely aika taitaa riippua kotipaikasta.

Harmi ettei Biancon kallelle riisipuuro sopinut, mut ehkä sit vähän myöhemmin.

G: Onkos kuinka monella menkat jo alkanut?

Mulla alko eilen, vaikka täysimetän, aarg. Olis kyllä voinu olla vielä pitkään poissa. Mut positiivisena ettei oo ollu mitään kipuja ku ennen saatto mennä buranaa paljon. Nyt vasta veskis huomasin et on alkanu. Hetken piti kyllä miettiä et mikäs juttu tää on ennen ku hokasin. Kyllä sitä vuodes kummasti unohti.

Täytyypä sanoa et onneks en uskonu nlalääkärin puhetta et täysimetys suojaa raskaudelta ekat 6kk, ja pah minä sanon!

Jep mut AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!!

S&S

Vierailija
15/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli sama ilmoitus ku heltsylle =) ip-osoitteesta tullut toistuvaa häiriköintiä tms. Nyt taisin päästä läpi...

Susanna, joo Eetun ekat hampit on nää. Eikä oo menkkoja näkynyt. Ajattelin just eilen että mulla on ollut edelliset menkat jouluna 2006!!!

Vierailija
16/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa herjasi samasta asiasta ku muillekkin, josko nyt kuitenkin saisin kirjotettua ja lähetettyä eteenpäinkin.

Hermione: Eetulle onnittelut ekoista hampaista :) ja unekin alkaa sisällä maistumaan. Pitäis varmaan itekkin ruveta päiväunia välillä nukuttamaan sisällä ettei aivan totu tuohon ulkona nukkumiseen.

Susanna: Varmasti kiva seurata ja verrata omaa kasvua Saagan kasvuun. Meillä äiti oli kanssa säilyttänyt neuvolakortit ja niitä pääsen tarvittaessa kurkkimaan.

Galluppin vastailen, että onneks on nuo menkat pysynyt vielä poissa ja toivottavasti pysyykin vielä pitkään.

Hannah: Voi olla että tuolla odotuspuolella on ollut puhetta noista koirista. Meiltä löytyy tuolla parivuotias hovawart talosta.

Tipu: Siennalla alkaa siellä olemaan vauhtia kun liikkeelle on lähdetty.

Bianco: Hyvä että kaurapuuro maistuu ja sopii kallelle.

Poitsu heräs viime yönä pari kertaa syömään ja aamulla jo 7 ylös. Toki sitten simahti ysin aikaan päikkäreille. Meillä näemmä nukutaan joko tosi pitkä yö tai sitten herätään tuo pari kertaa syömään.

Ajattelin tässä lähteä hiukan pihahommiin ja jättää vaunulenkin välistä ainakin aamupäivältä. Koira saa kuitenkin aktiviteettia illasta ku mennään treeneihin, ei tarvi sen takia liikkeelle lähteä. Toki voi olla että kaupungilla piipahdan ku täällä on yhdessä lastentarvikkeessa loppuunmyynti ja postissa pitäis piipahtaa.

Onko teistä kukaan törmännyt missään turvavyön jatkopalaan? Luin jotain keskusteluja aiheesta, mutta en pahemmin saanut selville saako niistä mistään ja onko ne sallittuja. Meillä nimittäin toisessa autossa ei meinaa takapenkin turvavyö riittää turvakaukalon kiinnittämiseen, etupenkille en oo vielä koittanut, ymmärtääkseni siinä ei oo airbaggia joten vois kiinnittää eteenkin. Toisessa autossa millä yleensä kuljetaan on jalusta turvakaukalolle. Joskus vaan näemmä on tilanteita että tarvii tuolla toisella liikkua jos haluan jonnekkin päästä.

Mutta nyt pihalle, ilmakin on niin mahtavan lämmin.

-Sara-Maria ja poits-

Vierailija
17/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ketjun toukokuun pk-seudun treffejä varten.

Katsotaan osaanko linkittää:

<a href=" http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=13017085&p=1&tmo…" />http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=13017085&p=1&tmo…;

S

Vierailija
18/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta kotiuduttu ja toista päivää ollaan kotosalla. Ollut kuitenkin niin paljon mietittävää ja tekemistä, että konella olo jäänyt tyystin. Siksipä ajattelin nyt ryhdistäytyä ja tulla " ilmoittautumaan" . =)

Pinoja en kerinnyt kylläkään lukea kovin suurella ajatuksella, joten kommentoinnit jää toiseen kertaan.

Äiti ja Edwina, taisin huomata teidän kasteilmoituksen lehdessä! Kauniin nimen tyttärenne sai. =) Ja ihana sää oli juhlistaa Lotan ensimmäistä suurta juhlaa.

Galluppiin sen verran, että mulla alkoi ekat menkat päivälleen 10 kk tytön syntymästä.

Susannalle ja Saagalle kiitokset tämänpäiväisestä! Joo ja unohdin käydä tsekkaamassa kahvilan huomisen aukiolon. Luulisin, että muistit kyllä oikein aukeamisen.

Meidän reissusta sen verran, että oli hirmu mukavaa olla mummolassa, kun näki miten tosi paljon vanhempani tykkäsivät, kun tyttönen oli kyläilemässä. Ja minusta oli kiva osallistua koulun juhliin. Vanhoja opettajia ja luokkakavereita oli nostalgista tavata. ;) Poikettiin sunnuntaina kotimatkalla vielä pappalassa, joten tyttönen näki oikein urakalla isovanhempia viikonlopun aikana.

Pyykkikone pyörii ja lisää on pestävä, kunhan saa nuo kuivumaan. Oltiin myös mökillä viikonloppuna, joten pyykkiä kertyi kummasti. Odotan kyllä kesää tosi paljon, koska mökillä on ihanaa olla veden äärellä ja nauttia luonnon kauneudesta.

Nyt täytyy mennä. Mukavaa vappuviikon jatkoa kaikille!

T. iida-linnea ja tyttönen 11,5 kk

Vierailija
19/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt juuri ehdi kommentoida, mutta piti tulla huhuilemaan Buuffaa ja kyselemään mitä sulle ja Neealle kuuluu. Jos olet siellä jossain taustalla niin kirjoitahan kuulumisia.

Siitä neuvolakortista vielä: täytyy sitten vetää sellainen johtopäätös, että mun vanhemmat on sen aikanaan hukanneet kun en ole koskaan sitä nähnyt. Tuskin enää mistään löytyy, sen verran monta muuttoa on takana mun lapsuuden jälkeen. Harmi, olisi hauska vertailla omaa ja lapsen kasvua.

Hermione: joo, Sienna syntyi 11 päivää lasketun ajan jälkeen, ehkä se selittää eron meidän vanhempainvapaiden päättymisessä. Mä aloitin äikkärin 2 päivää ennen sitä pakollista ajankohtaa. Lähetin tänään paperit Kelaan, saa nähdä koska päätös tulee.

Menkkagalluppiin: ei ole näkynyt vielä. Edelliset oli marras-joulukuun vaihteessa 2006... Mun puolesta sais pysyä pois ikuisesti, paitsi tietenkin jos lisää lapsia joskus halutaan.

Meidän päikkäreille on nyt tapahtunut jotain kummallista. Sienna nukkui aamupäivällä vain tunnin ja äsken heräsi 45 minuutin jälkeen parkumaan. Meni vartti että sain sen taas rauhoitettua nukkumaan. Yleensä vetelee tässä iltapäivällä ihan kevyesti 2 tuntia, joten olen aika ihmeissäni. Onneksi nukahti takaisin, olisi tullut tosi pitkä ilta muuten.

Siennan kiukkuitkuun on nyt tullut " puhetta" sekaan, eli itku ei enää ole pelkkää äääääää vaan siellä seassa on sellaista " mäm-mäm-mäm" ja " väv-väv-väv" -ääntelyä. Mistä tulikin mieleen, että aamulla taidettiin molemmat herätä kuudelta siihen, kun naapurin lapsi veti hirveät itkuraivarit ja huusi äitiä ainakin vartin. En ole koko lasta edes koskaan nähnyt (se on käsittääkseni seinänaapuri naapurirapun puolella), mutta äänekäs se on, mokoma. Siennan aamu alkoi sitten kanssa kuudelta, kun ei enää nukahtanut takaisin.

Huomenna tulee isi, jee! Täytyy laittaa se heti siivoamaan kun meillä on kamalan likaiset lattiat, saan niin huonosti yksin imuroitua kun Sienna pelkää imuria. Nyt kun se liikkuu tosi paljon niin vetää tietysti kaikki pölyt vaatteisiinsa... Hmm, tätäköhän sillä robotti-imurilla tarkoitetaan...

Vappugalluppia oli joskus pystyssä. Me ollaan aatto ihan kotosalla, kun isikin tulee vasta kuuden aikaan kotiin. Sitten vappupäivänä on treffit Siennan kummien kanssa Kaivarissa, mennään ihan perinteisesti picnicille. Meillä on pullo samppanjaa (mun lempparia, keltaista leskeä) ja lupasin väsätä jotain piirakkaa yms. Kivaa!

Tulipas taas tarinat. Nyt muihin hommiin.

Tipu & Sienna 7kk+

Vierailija
20/49 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä vastaileen, hyvä homma. Huomasin tuolta muista keskusteluista että aika yleinen ongelma tuo " häiriköinti" ollut, ja täällä meidänkin pinossa ainakin hermionella ja Sara-Marialla.

Hei, me käytiin Kiian kanssa aamulla ulkoilemassa läheisessä puistossa ja kokeiltiin vauvakeinua kanssa. Voi että kun tykkäs siinä ja toisessa keinussa mun sylissä olla. Ja aurinkolaseja sisäänajettiin myös, hyvin antoi olla päässä.

Väsyttää ihan pirusti. Tänään oli pakko ottaa jopa vajaan tunnin unetkin Kiian nukkuessa, kun oli niin väsyolo. Niinpä nyt vaan pikaisesti kommentteja että maltan mennä nukkuun.

Tipu: mä oon huomannut Kiian itkussa samanmoisia sävyjä kun sä. Ja aika sulonen on myös " enenenen.."

Mukavaa että saat miehen taas kotiin. Nauttikaapa vapusta!

Kiva juttu että Iida-Linnean ja tyttösen reissu oli mennyt hyvin. Eiks ookkin ärsyttävä purkaa kaikki tavarat ja pyykit kun tulee kotiin!?

Sara-Maria: mun yks kaveri joutui ostamaan sellasen jatkopalan turvavyöhön kun ei riittänyt vyö ympäri. En muista enää mistä osti mutta kalliiksi sitä moitti.

Susannan galluppiin sitten. Ei ole mankkoja kuulunut, eikä niitä tännekään ihan heti kaivata.

Saagalle muuten myöhästyneet 4kk onnittelut!

Hermionen Eetulle onnittelut hampuista! Kiiallehan tuli kanssa kaks ihan perätysten, oisko ollut vajaa viikko väliä.

Bianco: onneksi Kallelle sopii kaurapuuro. Mun on pitänyt koittaa tota riisipuuroa kanssa mutta vielä en oo saanut aikaseksi.

Hannnah olit miettinyt tuota kenkäasiaa jossain vaiheessa. Kiialla on kahdet kengät jo nyt käytössä, toiset H&M:ltä ja toiset Merrelit. Mutta lähinnähän ne on vaan äidin silmän iloksi hankittu:) En tiedä sitten miten tehdään kun niillä olis oikeesti tarkoitus kävelläkin jo, ostaako ihan uudet vai mitä.

ÄitijaEdwina: ihana nimi tuo Lotta! Täälläkin taidettiin pongata tuo teidän ilmoitus lehdestä.

Apua, kello on jo taas noin paljon! Nyt jää loput kommentoinnit toiseen kertaan. Mies kattelee telkusta jalkapalloo mutta mä meen kyllä samantien petiin.

heltsy ja kiia, torstaina 7kk