❀❀LOKAkuun Päivänsäteet viikkoon 18!!❀❀
Tässä edelliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12966288&p=1&tmo…
Ja esittelypinkka:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12941805&p=4&tmo…
Mukavaa viikonalkua kaikille! Lämmintä säätä pukkaa, ja kiva vappu näkyis olevan tulossa. Onko teillä vappusuunnitelmia? Meillä ei vielä oikein mitään...
- bee 17+1 -
Kommentit (23)
Olo on ollut niin normaali, etten aina edes muista olevani raskaana.. Työnantaja tuli kysymään laskettua aikaa, enkä heti sillä sekunnilla muistanut :D ei pitänyt kuitenkaan kalenterista tarkistaa, mutta tuntui hassulta, kun tähän asti ei mieleen ole mahtunut mitään muuta kuin pieni kasvava möykky vatsassa.. Sitten yhtäkkiä piti miettiä, että mikä se laskettu aika nyt olikaan. Työkaverit ei tosin muusta puhukaan kuin vauvoista ja raskauskiloista...
Vappuna meille tulee kavereita juopottelemaan :( Kuulun ehkä niihin, jotka eivät osaa pitää hauskaa selvinpäin, ainakaan kun muut ovat humalassa. Ärsyttää hirveesti, kun päissään jankuttavat samoja asioita.. Ei auta kun järjestää jotain tosi hyvää ruokaa, mitähän muuten laittaisi? Nyt ei kaloreita lasketa :) Grillikausihan on julistettu avatuksi, joten pihviä ja makkaraa :)
Fanny 15+1
Ihanan aurinkoista on, harmi vain että täytyy illaksi mennä töihin!!!!
Meilläkään ei vapuksi mittään, olen itse töissä joten eipä tässä kummempia......
GELEEN tapaan meilläkin yleensä vappu menee kylviessä=) Mies viellä arpoo mikä päivä lähtisi peltohommiin=) Missäs päin Gelee te vaikutatte? Me ollaan täällä nurmijärvellä
(.) ei kummempaa, jatkaa kasvuaan. Välillä tunnen liikkeitä mutta en edes joka päivä osaa niitä tunnistaa=) paino nousee tasaisen tappavasti vaikken mielestäni edes syö mitenkään enempää kuin normistikaan........Mulla on välillä jo ihan älytön turvotuskin,yö vuoroonkun menin niin tuntui ettei kengät mahdu jalkaan! Närästääkin nykyään ihan päivittäin muttei niin rajusti että joutuis ottamaan lääkettä siihen. Päätäni on alkanut taas oikein urakalla särkemään ja panadolit on ihan yhtä tyhjän kanssa siihen vaivaan=)
Nyt mentävä=)
Maranta 16+2
Hämeessä asustetaan ja toista päivää jo kylvöt meneillään. Toisaalta kiva saada ajoissa kylvöt alta pois ja nauttia keväästä ilman härdelliä :)
parempi juu saada kylvöt ajoissa tehtyä..... meillä kun suorakylvö niin vähän kauemmin saa odottaa maan kuivumista mutta aika hyvältä näyttää. Moni on täälläkin pelloille jo päässyt......riittää hulinaa teillä taas kun rakkoreita huristelee pitkin poikin=)
onkos teillä isokin tila? Meillä keskikokoinen, juuri sellainen ettei paljon tarvitse kokopäivä emännyydestä haaveillakaan=)
Juu ei toivoa jäädä emännäksi ;) Vuokrapeltoineen viljelyksessä n. 100 ha ja ihan viljatila. Tästä aamu-unisesta ei olisi navettaan herääjäksi :D
vaan niille joita niitä on nostan hattua!!! Jotain ois keksittävä jos haluaa jäädä tilalle...toiset sata peltoa saattas auttaa mutta mistäs sitä sitten saa;) noh...nythän sitä voi ja saa jäädä taas kolmeksi vuodeksi kotiin kun vaavi syntyy=)
Olo on mitä mainioin. Silloin tällöin kuvittelen tuntevani jotain koputusta vatsasta. Vaikea vielä sanoa että tunnenko jotain oikeasti. Muutaman kerran tuntemuksen ovat olleet melko selvät ja kestäneetkin tovin. Viime viikolla lääkäri kuitenkin epäili olisinko jo voinut jotakin tunteä, eli usko meni itseltäkin. No kaipa pieni jossain vaiheessa antaa selvempiä merkkejä itsestään.
Nyt olen keskittynyt töihin ja saanut työmotivaatiotakin takaisin. Toukokuun lopulla lienee pakko kertoa työnantajalle. Toivottavasti sitä ennen saan selvyyden tulevasta roolistani ja palkkakuvioista. Jänskiä aikoja, kaikin puolin.
Viiru 14+1
Täällä aiotaan viettää ihan oikeata opiskelijavappua nyt vielä kun siihen on mahdollisuus. Virvoitusjuomat ovat luonnollisesti erit kuin enemmistöllä, mutta aionkin satsata muihin eväisiin. Piknik-kori täyttyy kateutta herättävistä herkuista! :D
Täälläpäin on onneksi opiskelijavappuun keksitty myös sellasta koko perheen mukavaa päiväohjelmaa. En taida pomppulinnaan uskaltaa, mutta metrilakua ja hattaraa voi syödä ja puhallella saippuakuplia.
Jos jää vappuhulinoilta aikaa, niin tenttiin lukua tässä on vielä tiedossa ja parvekkeen tuunausta kesäkuntoon.
Siitäpäs tulikin mieleen, että onko opiskelevat äidit suunnitelleet miten syksyllä jatkavansa opintoja? Minä koitan olla asettamatta mitään hulluja tavotteita, mutta jotakin olisi hyvä saada aikaiseksi, että joskus valmistuisi.
Tervehdys kaikille!
Meillä on kyllä vappusuunnitelmia oikein olan takaa, ensin miehen siskon ja hänen poikaystävänsä tupareihin, sitten miehen kaverin luo pelailemaan. Eli toiset juo terästettyä simaa ja minä sokerilitkua, mutta onpahan siinä pelatessa itsellekin jotain tekemistä, muutakin kuin vaan toisten örveltelyn katselua... ;)
Ihana viikonloppu oli, oltiin lauantaina miehen tallilla (ei enää eläinkäytössä, vaan remppaavat siitä toiminta/bändi yms. tilaa) ja äijät rehki ja me naiset vaan istuskeltiin auringossa. Illalla sitten avattiin grillikausi ja tuli kyllä herkuteltua... Eilen käytiin sit sauvakävelyllä ja oli ihan mahtavaa, kun aurinko paistoi ja linnut lauloi! Mullakin alkaa kunto flunssan jälkeen vähän kohota, en enää puuskuta kaksin kerroin joka mäen jälkeen...
Mulle iski taas hirvee paniikki, että onkohan tuolla masussa kaikki kunnossa. Välillä luulen tuntevani jotakin hipaisuja siellä, mutta en ole varma, jos se on vaan ruoansulatusjuttuja... Kauhea menettämisen pelko taas yhtäkkiä vaikka jo pari viikoa oli rauhhallinen mieli...
Saneline 16+4
Ihanan lyhyt työviikko edessä, vaikka kyllä siis perjantaina töitä mutta silti..
Vappuaattona kaveri tulee meille vauvansa kanssa, grillataan ja juodaan simaa. Laitoin siman lauantaina käymään, toivottavasti tulee hyvää! Jotakin ihania herkkuja olis tarkoitus grillata, ainakin pekoni-aurajuusto-herkkusieniä ja broileria.. nälkä tulee kun ajatteleekin!
Ja teen jotakin hyvää jälkkäriä kanssa, en tiedä kyllä vielä mitä.
Torstaina mennään Turkuun tivoliin niin kuin joka vuosi ollaan oltu. Porukkaa siellä on tosi paljon mutta poika nauttii niistä laitteista! Itse en tällä kertaa mee niihin mutta mies pääsee munkin edestä!
Mahassa ei mitään uutta oikeestaan, jotenkin huolestunut olo kun en ole tuntenut liikkeitä enää vaikka en ole varma olenkohan niitä tuntenutkaan vielä?!
Meillä on tänään sairaalassa tällainen perhevalmennukseen kuuluva psykologon luento vanhemmuudesta, mennään sinne miehen kanssa illalla. En tiedä mitä siitä saa kun on äitinä ollut jo yhdeksän vuotta mutta eipä varmaan turha kuitenkaan ole.
katjaäippä ja masukki 16+6
Vitsi kun tuli nukuttua viime yönä hyvin. Illalla on töitä (=opena) ja käsiteltävänä on niin kinkkinen aihe, etten itekään pysy kärryllä, joten niitä sitten kelailin...
Kyrsitystä lisää se, että ajattelin olla oikein reipas ja yhdistää kaupassakäynnin, vaunulenkin ja koiranulkoilutuksen. Suunnattiin sitten tuonne kauppaan jonne on reipas neljä kilsaa (siellä ainoastaan on tuollaiset koirahäkit) ja perillä sitten huomasinkin, että jokaisen häkin avaimet oli napattu (ja koiria ei siis ollut paikalla...). Ei muuta kun tyhjin käsin takaisin kotiin (meillä on tuollainen nelikiloinen supersöpö koira, jote ei todellakaan uskalla jättää kaupan pihalle oman onnensa nojaan). Muksukin nukahti paluumatkalla ja sitten kun se herää niin mennään kauppaan AUTOLLA (olen superekologinen ihminen ja koitan välttää mm. auton käyttöä viimeiseen asti) kun tulee kävelyt korvista.
Vapusta oli juttua. Meillä taidetaan kökkiä ihan kotosalla. Itse kuulun myös niihin tyyppeihin, jotka ei ihan mielellään jaksa katsoa muiden juomista, ja kun on tuo 1v tyttökin, niin kotosalla on kivoin olla :) Ja voisihan sitä grilliä viritellä, jos ilmat vain sallii. Vappupäivänä ollaan sovittu menevämme toisen lapsiperheen kanssa lounaalle ja varmaan vähän kaupungilla pitää katella. Ja ostaa tytölle vappupallo :)
Ei hirmuisesti kyllä tule tänne kirjoiteltua ihan yksinkertaisesta syystä, ettei oman navan ympärillä tapahdu kertakaikkiaan mitään uutta. Vaihtelua tosin oli, että tänään sai taas aamulla leksailla (pitkästä aikaa!). Ja mulle on tullut supermini maha esiin :D Liikkeitä ei vielä tunnu vaikka kovasti koitan niitä kuulostella (istukka edessä)...
Coltsfoot ja miniH 17+0
Täällä yksi lokakuinen joka ei ole vähään aikaan kirjoitellut kun on ollu kaiken näköstä tässä...
Np-ultrassa käyty ja la siirtyi viikolla eli olisi nyt 1.11. mut jos ei haittaa nii roikkuisin täällä kuitenkin.
Vappua odotellaan täälläkin...ihan kotosalla varmaankin tai no vappumarkkinoilla tulee varmaan käytyä ja jos anoppilassa grillaavat niin varmaan mennään sinne syömään...Itsekin niin himoitsisin noita aurajuusto-pekoniherkkusieniä :P Itse ajattelin munkkeja paistaa ja ostaa kaupan simaa ja herkutella niillä.
Isovanhemmillekkin kerrottiin uudesta tulokkaasta ja anoppi meinasi ihan järkyttyä tai no ilme oli ainakin näkemisen arvoinen :D hyvinhän nuo ottivat..
täälläkin maha alkaa jo näkyä..no ei se mikään kauhean pieni ollut edes ennen raskautta mut kiinteytyny se ny on jonku verran..että sai kaivaa sit mammahousut kaapista :D
mutta nyt vielä vähäks ajaks pötkötteleen ennenku neiti herää päikkäreiltä...
pikku RV 13+3
Mulla kirjoitusinto hiipunut ihan samasta syystä kuin jollain muullakin oli: tuntuu, ettei tässä raskaudessa nyt oikein tapahdu mitään raportoitavaa. Ahkerasti olen kuitenkin jaksanut lukea teidän muiden kuulumisia. Olisihan kuitenkin mukavaa, että tämä lokakuisten ryhmä pysyisi suht aktiivisena, vaikka tällaisessa raskauden seesteisemmässä vaiheessa nyt ilmeisesti moni ollaan. :)
Meillä vappusuunnitelmat alkaa olla selvät. Aattona mennään kavereille grillaamaan ja sitten vappupäivänä vappulounaalle anopin ja appiukon kanssa. Ihanaa, mäkin vaan odottelen herkkuja, kun samppanjaan ei tänä vappuna tarvitse rahojaan laittaa.. :) Aika ihanaa ilmaa ovat vapuksi luvanneet! Nauttikaa siitä tytöt nyt, sillä mulla on mennyt monta vappua toooosi rauhallisesti ja eilen ilmoitin anopille, että ens vappuna voisin sitten juhlia vappua kunnolla, joten se on sitten ihan varma, että ens vappuna sataa lunta, jos meikälainen on oikein vappumeiningeissä mukana!! :)
Omaan napaan ei uutta. Olo on taas vähän tukkoinen, en tiiä, onko allergiaa vai jotain muuta. Ja masu kasvaa.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Cisse rv 16+2
Maha kasvaa, mutta alkuajan turvotus on kadonnut, joten ajoittain on jopa hieman inhimillisempikin olo. Liikkeitä tuntuu edelleen niin harvakseltaan, ettei senkään puolesta oikein aktiivisesti tunne että vauva on tulossa. Välillä tulee huoli että asukko siellä ketään...
Vappuna mennään kälyn tupareihin käymään ja kun minimiehen nukkumaanmeno koittaa, siirrymme kotiin veljeni ja hänen vaimokkeen kanssa jatkamaan. Selväpäinen vappu on tuttua kauraa, olinhan viimekin vappuna pallona:) Meillä jatkuu juhlien koko viikonloppu kun perjantaina mennään mökille juhlimaan miehen tädin pyöreitä vuosia.
Täytyy korkata grillikausikin takapihalla, vaikka meidän terassi on vasta osittain valmis.
Rouvaii, joka siirtyy huomenna viikolle 17+0
Eilen illalla oltiin siellä psykologin luennolla yhdessä noin kymmenen muun parinkunnan kanssa. Oli ihan pelkästään ensikertaa vanhemmaksi tuleville, mulle ei niinkään mitään uutta, mutta miehelle ihan hyvä luento.
Oli kyllä sitä mieltä kun hän on yhden rotikanpennun saanut kasvatettua kunnon aikuiseksi koiraksi niin osaa kyllä yhden lapsenkin kasvattaa! Kyllä hiukan rupes nyppimään tuollanen ajatusmaailma, ei kuitenkaan ihan sama ole koira ja lapsi. No ehkäpä hän tulee asian huomaamaan. Mies on kyllä tosi johdonmukainen ja hyvä kasvattaja mun pojallekin, joten ei hätää:)
Mulla on alkanut kiusaamaan pään jomottaminen, eilen koko päivän jomotti ja taas jatkuu.. en viitsit noita Panadolejakaan napsia kokoaikaa.
katjaäippä ja masukki 17+0
No niin,tännekin pääsee jo... Aamupäivästä herjasi tosta IP-osoitteesta et tältä koneelta on toistuvasti.. jne jne. No ei kyllä varmaan oo.
Ei tännekään mitään uutta kuulu. Edelleen odottelen eet tää vuotelu loppuis.. Alkaa käydä hermoille. Nyt pitäis päättää mitä teen töiden suhteen;jatkanko juhannukseen asti vai en. Lääkäri ei voi lämpimästi sitä suositella, liikuntaa ei sais harrastaa kävelyä lukuunottamatta jne. Töissä kuitenkin tavaroiden kantamista, koko päivä jalkojen päällä ja kaikki huimat 2x12 minsaa taukoja.Kyllä,ei ruokatuntia erikseen... Selkä väsyy edelleen herkästi, mut toi alavatsa mua enempi huolettaa, ja se et tää vuotelu jatkuu vielä vaan. Psyykkinen rasitus on aivan omissa sfääreissään, hirveä stressi päällä koko ajan. Raha ois kyllä tervetullutta tähän talouteen, kun nyt isännän tulot on kaikki mitä on (no, yks lapsilisä ja minimi elatusapu pojaasta). Se lisää stressiä ukkokullalle ja sit tulee sanottua rumasti...
Pää ihan pipi kaikesta miettimisestä...
Määitte & Mini08 16+4
Onpas täällä hiljasta..?? Mä aina välillä käyn kattoo täällä tässä työpäivän lomassa.
Määitte; toi on varmasti tosi raskasta henkisesti ja fyysisestikkin! Paha mennä neuvomaan noissa työjutuissa mutta vauva ja terveys tietty etusijalla...
Mä olen tänään erityisen monta kertaa tuntenut pieniä potkuja mahassa, tuntuu tosi ihanilta!!!!
Aivan ihana ilma ulkona, 24 astetta auringossa! Ja koivut on jo ihan vihreet. Pari tuntia vielä töitä ja sitten huominen vapaata ja perjantaina taas täällä. Eipä näitä hommiakaan loppujen lopuksi hirveesti enää ole jäljellä, touko- ja kesäkuu, sitten heinäkuu lomaa ja sen jälkeen elokuuksi töihin ja sitten alkaakin jo äippäloma. Nopeesti aika menee, ei voi muuta sanoa!
Superhyvää vappua kaikille " vappupalloille" !!
katjaäippä ja masukki 17+1
Oletteko kaikki vielä klaarasta vapusta toipumassa, vai temppuileeko tuo sisäänkirjautuminen teilläkin?
Mä vietin suomi-vappua muutaman täkäläisen suomalaisen kanssa, eli piknikattiin järven rannalla. Ihan kivaa, ja joku ihana oli laittanut kotitekoisia munkkeja, nam! Tänään oon menossa anopin kanssa puutarhakauppaan ostamaan parvekkeelle kukkia.
Mulla on vuotanut nyt muutamana päivänä nenästä verta, ja äsken huippasi päästä niin että oli pakko heittää pitkäkseen etten pökrännyt. Mitäköhän tää nyt on... Täytyy mainita gynelle, parin viikon päästä on kontrolliaika. Ehkä mulla on hemoglobiini laskenut tai jotain, ei oo oikein liharuuat maittanut viime aikoina.
Ja mitäs muuta, ihana sää. Täällä vaan on keväälläkin monasti niin kuuma, että mun täytyy suomalaisine vaaleine ihoineni pysytellä varjossa, muuten palan heti.
Työpäivä olisi, mutta esikoinen vatsataudissa, joten kotona ollaan. Nyt on iskenyt jokin ihme väsymys ja työmotivaatio edelleen nolla. Lasken päiviä äitiyslomaan. Vappuna ei tapahdu mitään erikoista kun on peltotyöt miehellä meneillään.
G rv 19, uusi viikko taas käynnistyi :)