(O) (o) (O) Huhtihippusten loppurutistus eli vko 18 (O) (o) (O)
Kommentit (26)
Moikka!
Kyllä se LA on vasta huomenna. Eilisen iltaa kuuntelin suppareita, mut katosvat taas mokomat nukkumaa köydessä. Meilä isi otti aikaa ku katottii telkkua: " Nyt niitä tulee jo 10 minuutin välein, joko lähetää..." , " No tuleeko niitä supistuksia?" . Meinas jo alkaa ärräpäät lentelee, kun tuo isukki käy kierroksilla. Muistaaksein sama juttu oli Tyttiä oottaessa.
Mie se nyt tänää yritän kans siivoilla. Tytti on hoidossa. Siirsin sohvatkii pois paikoiltaa ja tyhjensin ne leluista. Jopa luuttua heiluttelen. Pitäis vaa jatkaa, mut hengästyttää ja yskittää... Mut ei siis supista... Ai ku sais ees tän räkätaudin ohi. Illalla taas oksensin ku yskitti niin kovasti.
Huomenna ois taas sitte neuvola. Kait se ois sinne mentävä.
Mut nyt siivous tunnelmiin takas. Jos haukkais ekaks jotain välipalaa. On niin kova nälkä jo.
Terkuin Tytikkä rv 39+6
Odottelu senkun jatkuu.. Täällä ei ole edes harjoitus-suppareita.. Plääh!
Kaikki synnytykseen viittaavat on hävinny jonnekkin kaukaisuuteen..
Meillä kans poika kotosalla torstaihin asti kun hänen perhepäivähoitaja on lomalla, eli täällä ei kauheasti lepäillä..
Tytikkä; tiistaina, eli huomenna olis tosiaan laskettu aika, saa nähdä miten käy.
Kävin äsken kaupungilla ostamassa kotiutumisvaatteet vauvalle (vähän viime tippaan x) ) sekä ilmapalloja ja serpentiiniä pojalle vappua varten, ehdinköhän itse koristelemaan vai jääkö miesten kontolle?
Palaillaan taas asiaan.
Niin ja onnittelut taas kaikille jotka tässä välissä ovat ehtineet hakea hippunsa!!
äiti-05-08 rv 39+6
Eli sille 24.4. äippäpolireissulle jäätiin. Antoi kyllä vaihtoehdoksi palata pe, mut miusta ei ollu mitään järkeä, kun kerta olin jo siellä ja lapsetkin hoidossa.
Käynnistely alkoi 10.45 yhdellä murusella ja sain kaikkiaan kolme murusta puoleen yöhön mennessä. Puolenpäivän aikaan alkoi jo supistella, mut ei kipeitä... Illalla väli oli 2 minuuttiakin, mut Litalginin annon jälkeen kävin nukkumaan ja herätessäni puolentoistatunnin jälkeen, väli oli 4 minsaa, tosin napakoituneet sentään olivat. Aamuun sit kärvisteltiin, kunnes edellisen päivän lääkäri (joka sanoi homman olevan ohi ennen aamua) tuli antamaan häätökäskyn, eli kalvot puhkaistiin vartin yli kahdeksan. Siitä sitten homma lähtikin rullaamaan - tarvin ilokaasua jo aika pian - ja sen jälkeen jo alettiin valmistella epiduraalia, kun vielä oli matkaa ja supistukset aika kipeitä. Spinaali ei olisi auttanut koko aikaa.
Epiduraalin laiton jälkeen homma alkoi edetäkin, tippa toki auttoi asiaa. Toisen annoksenkin ehdin saada epiduraaliin lääkettä, kunnes aika pian tuli paineen tunne - ja pääsin ponnistamaan - autuas epid. ponnistaminen ei sattunut yhtään. Paikat pysyi kasassa - ei yhtään tikkiä, vain pientä asfaltti-ihottumaa.
Prinssimme syntyi siis 25.4. klo 13.18 Mitoilla 4065g, 54 senttiä ja py 37.3. Eli vuorokausi tuli oltua laitoksella ennen kuin pääsin tuoksuttamaan vauvan tuoksua :))
Poika voi hyvin. Oltais varmaan jo eilen päästy kotiin, mut isännän varpajaiset ja toisaalta miun halu levätä kunnolla vaikutti asiaan. Ja piti meidän muutoinkin odotella tähän päivään. Pojalla oli se ultra niistä munuaisista vasta tänään. Munuaiset ovat täysin ok - joten voimme huokaista helpotuksesta. Paino on jo lähtenyt nousuun, joten toivottavasti äitiltä se lähtee samassa suhteessa laskuun ;))
Siskot leikin lomassa välillä käyvät kurkkaamassa veljeään. Nuorin isoista siskoista vain tahtoo omia tuon " vinkuvan-nuken" , kun joku hänen luokse menee, alkaa aikasta kova äläkkä... No, taitaa mennä pian tuokin vaihe ohi, kun kovasti opettelee kävelemään, niin ei varmaan kohta huomaa koko pientä miestä ;)
Huomenna pitää jo lähtä kauppareissulle, kun on nuo esikon synttärit vapunpäivänä - eli paluu arkeen tulee nopeasti. Tosin näissä hormoonihuuruissa vielä jaksaa - saapahan sitten ens viikolla alkaa levätä...
Nyt ei muuta tule mieleen ja taitaa tuo saunakin kutsua.... palaillaan ja koittakaa nyt loputkin huhtihippuset jakaantua ;)) ja onnea jo jakaantuneille!
--Mirpa ja pieni mies, kera isojen siskojen--
Hiljaista tuntuu täällä pinossa olevan. Ihan samat tuntemukset kuten Pahnulla tosta yöllisestä vessareissusta. Ei vielä luvassa vauvauutisia. Neuvolassa käyty tänään ja kaikki ok. Paino on pudonnu jostain kumman syystä pari kiloa, (nestettä?) mut se ei haittaa. Perjantaina yliaikaiskontrolliin äitipolille. Toivottavasti antavat ainakin takarajan tälle raskaudelle kun kokoarviokin on neljäkiloo ja rapiat. Mitenköhän isoks antavat kasvaa? Eivät varmaan mielellään vielä käynnistele kun esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Vähä on alkanu taas jalkapohjat ja kämmenet kutista, mutta uusia kokeita ei enää kuulemma oteta kun olivat arvot viimeksi laskeneet ja tuo polikäyntikin on ihan lähellä.
Olga-Severiina 40+5
Olenko ainoa vai tökkiikö teillä muillakin kone tällä sivustolla?
Mulla ei näy kuin kuusi viimeisintä viestiä ja jouduin viiteen otteeseen kirjautumaan sisään ennenkuin tunnisti.. Voi kyllä olla et mun tuuri näiden teknisten laitteiden kanssa on taas kohdillaan.. ;)
Omassa navassa ei mitään uutta, huomenna taas neuvolaan kun tuskin tänäänkään mitään tapahtuu.. Toivottavasti muilla olis parempaa tuuria ja olisitte jo tositoimissa.
Mä niin toivoisin et tänään syntyis, tai sitten vasta perjantaina, koska haluaisin että lapsi saisi ihan oman syntymäpäivän eikä mitään juhlapyhäpäivää..
mirpa1:lle paljon onnea!!
äiti-05-08 rv 40
siis varmaa nää sivut vähä. Miun kirjautuminen sentäs onnistu toisella yrityksellä, mut jo eilisestä sivut on täällä avautunu tosi hitaasti, mut kaikkee muuta voi netistä lukee ja hakee normaalilla nopeudella.
Mirpalle Onnittelut. Aletaa tosiaa käydä täällä vähiin. Ei olla saatu viel ees kokonaista sivua pinoa.
Mie käin tänää neuvolassa. Kaikki ok. Siel oli terveydenhoitajaopiskelija. Tosi hyvä sellainen miusta. Miulla siis ja vauvalla kaikki kunnossa, ainoastaan vähä valkuaista pississä. Johtunee valkovuodosta.
Eilisestä siivouksestakaa ei ollu supistusapua. Jopa kolme supistusta tuli illan mittaa. Plääh ja iso sellanen. Haluisin jo niin tän nyytin kainaloo. Isilleki sopis jo hyvin. Se kyselee koko ajan et supisteleeko. Eilen soitti kesken työpäivänkii ja kysy. Sil ois huomenna työpäivä ja sit vasta maanantaina et sopis ihan hyvin vauvan jo tulla. Ja maanantaina ois ne 30 vee juhlat. Jos sais niitä piettyy sit jo viikonloppuna jos nyt syntyis.
Mut nyt pitää joutuu taas enne ku isosisko heräilee ni tekee jotai järkevää.
Hanna rv tasan 40
Mie tulin ihan vaan tsemppailemaan teitä. Hyvältä kuulostaa monenkin kohdalla nuo supistelut, joten jotain siellä varmasti tapahtuu!
En ole päässyt lueskelemaan teidän viestejä sanotaanko viikon ajalta, kun on tuolla pihalla ollu niin paljon raivailemista ja tutkimista. Nyt pitääkin ihan ajatuksella lueskella pinoa läpi, että ketkä kaikki on saaneet nyytin syliinsä.
Lillero ja rinsessa 2 vko
Torstaiyönä laitoinkin viestiä tänne pikaisesti. Supistukset yltyivät siitä ja meille syntyi aamulla (24.4) klo 9.04 poika. Painoa 3670g, pituutta 51,5cm ja päänympärys 35cm. Rv oli 39+6. Ihanaa tämä vauva-arki. Olen ihan onnesta soikeana.
Vähän synnytystarinaa samalla:
Keskiviikkoiltana tuskailin taas kerran kotona, että miksi tämä ei jo synny. Kipuja oli alamahalla ja -selässä, mutta uskoin kaiken taas loppuvan kuten ennenkin, kun kävin nukkumaan. Pyysin vielä miestä hieromaan jalkateriä ja neuvoin ylimalkaisesti nämä " vyöhyketerapiapisteet" . Hän niitä sormillaan aika kivasti paineli. Yöllä heräsin klo 2 ensimmäisen kerran supistukseen. Kuuntelin sitä ja se tuntui aiempaa vähän kivuliaammalta. Odottelin siinä wc-käynnin jälkeen sängyssä. Vähitellen supistukset muuttuivat säännöllisiksi. Kivut olivat jo sellaisia, että tunnistin niiden olevan sitä itseään. Ensin ne tulivat 10min välein. klo 3.30 mies heräsi ähinääni ja kyseli, että supistaako. Sanoin niin tekevän ja hän rupesi valmistelemaan lähtöä. Olin siis vieläkin kauheassa räkätaudissa. Nenä oli tukossa ja ääntä ei juuri lähtenyt. Ajattelinkin, että hyvä äänenvaimennin synnytykseen valmiina :D.
Soittelin klo 4 synnärille ja sanoin, että supistukset tulevat 7-10 min välein ja että miuta on ohjeistettu lähtemään siinä vaiheessa liikkelle, kun harjoitussupistelua jo niin paljon ja kauan takana. Oli vähän nyrpeän oloinen kätilö puhelimessa ja sai siis minulle pahan mielen aikaan. Töksäytteli siihen malliin siellä, että tuntui ettei sinne olisi saanut lähteä menemään. Oltiin synnärillä 4.30. Kätiö teki sisätutkimukset perustutkimusten lisäksi klo 5. Olin kahdelle sormelle auki. Kivut olivat jo aika hirveät. Kätilökin ihmetteli, että taitaa edetä aika nopeasti tämä. Olin esittänyt toiveen, että haluaisin kokeilla avautumiseen ammetta ja kivunlievitykseksi spinaalia. Molemmat lupasivat.
Klo 6 sisätutkimuksessa ilmeni, että olen 4cm auki. Kätilö sanoi, että ei taideta keretä ammeeseen. Hän lähtikin valmistelemaan synnytyssalia valmiiksi. Klo 6.30 pääsimme saliin. Siinä laittoi ekaksi mulle tipan, koska tarvitsin iv antibiootin, kun mulla oli se streptokokki positiivinen raskausaikana. Neljännellä kerralla sai vasta tipan laitettua. Ihan kivaa lisäkipua supistusten lisäksi. Yhteen hermoonkin tökkäsi tippaa laittaessa ja sain armottoman käden pakotuksen siitä:(. Vähän yli 7 kätilö teki taas tutkimuksen ja olin auki 6cm. Pyysin spinaalia siinä vaiheessa. Osa supistuskivuista oli ihan kauheita. Ilokaasulla olin siinä pärjäillyt ja hengittelemällä rentoutuakseni.
Keinutuolissa onneksi tippaletkujen kanssa pystyin olemaan, kun sängyllä olo oli aika tuskaista. klo 7.30 sain spinaalin ja kaikki kivut loppuivat siihen. Olo oli mieletön. Sain oleilla ja jutustella siinä samalla miehen ja yhden opiskelijan kanssa niitä näitä. Ei olisi uskonut, että olin synnyttämässä. Spinaalin saamisen jälkeen kätilö puhkaisi kalvot ja supistukset yltyivät siitä. Spinaali kuitenkin vähän hidasti supistusten rytmiä, joten sain vähän oksitosiinia niitä vauhdittamaan. Klo 8.40 olin täysin auki. Sitten odoteltiin noin 15 min vielä, että tulee ponnistamisen tarve. Klo 8.55 tuli kauhea paine peräsuoleen ja tuntui että nyt tämä tulee. Vauvaa lähdin ponnistamaan aika korkealta.
Klo 9.04 syntyi ihana mustatukkainen suppusuu poikamme kolmen supistuksen aikana. Napanuora oli kerran kaulan ympäri, joten ponnistaminen piti kerran keskeyttää, että kätilö sai pyöräytettyä sen pois sieltä. Vauva oli vähän sinertävä sen vuoksi, mutta kaikin puolin hyvävointinen. Synnytyksen kokonaiskestoksi laitettiin 6,5h. Ponnistaminen kesti 9min. Jälkeiset tulivat 15 min päästä vauvan jälkeen.
Kivut olivat pahimmat ponnistaessa. Tuntui, että kuolen ja repeän moneen kappaleeseen, kun tuntui, ettei sietä mitään mahdu tulemaan. Kaikenkaikkiaan synnytys sujui tosi hienosti. Pari tikkiä sain nirhaumiin, mutta olo oli jo tunti synnytyksen jälkeen sellainen, ettei tuntunut synnyttäneensäkään. 1,5h synnytyksestä söin hyvällä ruokahalulla lounaan. Istuminen ei ole tuottanut vaikeuksi eikä kyllä mikään muukaan :). Olo on suorastaan euforinen.
Vauva voi siis oikein hyvin. Syö parin tunnin välein ja valvoo päiväsaikaan katsellen pyöreillä silmillä maailmaa. Pääsin kotiin jo lauantaina, kun maito nousi hyvin ja vauva oli hyvävointinen.
Toivotan jaksamista kaikille loppusuoralaisille. Odottamisen ¿tuska¿ on vielä kirkkaana mielessä.
Eveliinukka ja ihana poitsu 5vrk
Nyt sentään kirjautuminen onnistui ekalla kerralla.
Siis voi apua, mun pää taitaa olla lahoamispisteessä kun edellistä viestiä kirjoittelin.. Vastahan tänään on tiistai joten ei tää meidän tämän viikon pino vielä mikään pitkä voi ollakkaan, varsinkin kun tuntuu että aika harva enää jaksaa kirjoitella tai sitten ovat siirtyneet jo onnellisesti vauvapuolelle.
Kävin poitsun kanssa leikkipuistossa päivällä parin kilometrin päässä kotoa muttei sekään kävelylenkki saanut mitään tuntemuksia aikaiseksi eli yli mennään..
On taas terkkari huomenna ihmeissään kun en vieläkään ole saanut tätä punnerrettua ulos, hän kun oli jo kolmisen viikkoa sitten sitä mieltä että olis jo tulossa. En kyllä itsekkään uskonut että menis näin viime metreille..
Nyt pitää mennä paistelemaan tippaleipiä ja sitten kauppaan, palataan taas!
äiti-05-08 rv 40
maanantaina oli aika äitipolille ja lähettivät kotiin.huomenna täynnä 42 viikkoa,toivottavasti laittavat käynnistykseen.
painoarvio oli maanantaina 3900g ja kohdunsuulla pientä edistystä.maanantain jälkeen supistellut pikkasen,mutta ei niin paljoa että olis pitänyt sairaalaan lähteä.eli kyllä tästä nyt vappuvauva tuleekin,tänään pakkailen vielä itelleni mukaan viimoset tavarat ja aikaseen nukkumaan ja valmistautumaan huomiseen.
aurinkoista ja iloista vappua vielä huhtihipuille ja onnittelut vauvansa saaneille,jospa se päivä olis sitten huomenna mulla......
t:äityliini-81,villi nelikko ja vappuvauva
Hei ja toivottavasti ette pahastu, kun tänne tuppauduin muistelemaan. Odotan tällä hetkellä kolmatta lastamme, laskettuaika elokuussa. Tasan kolme vuotta sitten kärvistelin kuitenkin supistusten kanssa pikkukakkosta odotellessa. Minut passittettiin yliaikaiskontrollista kotiin rv41+4 ja teki mieli itkeä ja huutaa, sillä olo oli jo aikamoinen. Kotona sovin ystäväni kanssa seuraavan päivän vappuaaton bileistä ja lähdin koiraa ulkoiluttamaan. Kontaten tulin sitten takaisin, sillä supistukset olivat voimistuneet lenkillä. Siitä sitten homma eteni ja vapun aaton aamuna syntyi tyttömme joka siis täyttää huomenna kolme.
Pystyn niin hyvin samaistumaan odotuksen viime metrien tuskaan ja toisaalta siihen ihanan jännittyneeseen " joko nyt" -fiilikseen. Ja voi miten ihanan palkkion lopuksi saakaan! Hieman kateellisena täällä pinoanne lueskelin, sillä oman kolmosen odotusta on edessä vielä monta viikkoa.
Tsemppiä teille kaikille huhtihippusten odottajille!
Lyle huhtihippusen vuosimallia -05 äiti
Eli yhdessä koossa edelleen ja laskettu aika siis tänään eli hyvin paljon mahdollista, että toukokuulle mennään, vaikka olisin kyllä valmis lähtemään vaikka heti =)
Aamulla kun kävin vessassa huomasin että tuli verensekaista limaa aika paljonkin itse asiassa. En sitten tiedä mitä oli ku luulin että limatulppa tuli jo viikko sitten kun tuli sellanen iso köntti, mut soitin sitte äippäpolille ja ne sieltä sano et toi veri voi olla limatulppaa. Siinä tapauksessa synnytykseen voi mennä se kaks viikkoakin vielä :( Ku mulla oli sellanen käsitys että mitä verisempää limaa, sen nopeammin synnytys alkais, mut taisin olla väärässä sitten... :( Ja ku kerranki luulin et jotain oikeesti tapahtuis, mut ei :(
Täällä taas vaan valitan :P
Mut täytyy jaksaa loppuun asti vaikka väkisin =)
Indy rv 40+0
sisään, olin jo kolme kertaa kirjautunu, ku onnisti ja sittenki heitti ulos ja nyt sit kokeilen jos onnistuis.
Eli kokonaisena vielä, mies sai pahoitettuu just vappu fiiliksetkii, nurisemalla miten ennakkoluulonen oon, ku sanoin etten tykkää tonnikalasta. Asia josta käydään aina sota. Ihanku ei vois ite tietää mistä ruuasta tykkää ja mistä ei.
Mut aattelin tulla vaa toivottaa kaikille hyvää Vappua, jospa saatais nää lapsukaiset kunnialla tässä vapun korvilla ulos.
Eli Hyvää Vappua kaikille jäljellä oleville hippusille!!!!
Toivoopi Tytikkä rv 40+1
eli tyttö syntyi lauantaina 26.4 klo 12.41. Painoa 3580 g ja pituus 50 cm, pipo 34.5 cm. Kotiin päästiin tiistaina ja tässä pikkuhiljaa harjoitellaan vauvanhoitoa..
No kirjotellaan sitten yksikseen täällä jos kaikki muut on jo jakautunut :)
Saa sitten ainakin valittaa mielensä mukaan jos kukaan ei ole lukemassa ;)
Tää on ihan hirveetä tää odotus jo! Eipä mulla mitää erityisemmin vaivoja ole, niitä perusjuttuja; vatta alkaa olla isona jo edessä ja sitten on tuo esikoinen jonka perässä joutuu koko ajan juoksemaan niin ottaa aikalailla voimille jo kaikki!
Ärsyttää oikein itteäkin jo kun ei oo jaksanut viimiseen kuukauteen hymyillä enää ku on jotenki sellanen kestomasennus meneillään kun oon niin kyllästynyt tähän vatsan kantamiseen jo! Ja sitten ku mä kuukauden verran jo oon elätelly toiveita et tää vauva tulee aikasemmin ku laskettuna aikana :/ Mut eipä tullu, ei !
Kyllä muuten varmaan jaksais odottaa laskettuun aikaan edes, mut tuntuu et on pari vuotta putkeen ollu raskaana kun esikoinen täytti just 1 vuotta ja mulla oli laskettu aika eilen, joten nää raskaudet on ihan peräkkäin ollu niin ei ihme et alkaa kyllästyttää pikku hiljaa :( Seuraavan lapsen ikäero tulee tähän kuopukseen, joka siis vielä on vattassa, olemaan ainakin kolme vuotta jos olis päässy sit yli näistä raskauksista jo ja olis vähän kärsivällisempi :D
Oon ihan yli kade niille jotka synnyttää jo joskus rv 38 tienoilla! Mulle kun se tuomio on annettu jo et menee yli ku esikoinen synty rv 41+4 ja sanottiin et jos eka menee yli niin toinenkin menee :(( TOIVON todella ettei tarttis ihan noin kauaa kuitenkaan odotella...
Mä luulin että mulla meni n. viikko sitten limatulppa ku kuvailin sitä terkkarille ja kysyin et onko valkovuotoa vai mitä ja terkkari sit sano et se tais olla limatulppa.
No kuitenkin eilen aamulla mulla tuli verensekaista limaa aika paljonkin! Hätäännyin ku ei mulla esikoisesta sellasta tullu ja soitin sit synnärille siitä ja ne siellä sanoivat et se olis limatulppa... Joten en nyt sit tiedä voiko limatulppa tulla ensin ja sit taas viikon päästä, siis silleen osissa et väliä on viikko?
No kuitenkin sanottii myös et se enteilee synnytystä, mut ton jälkeen kun tota verensekaista limaa tuli niin supistukset on vaan vähentynyt :( Joten saa sit nähdä kauanko tässä vielä joutuu olemaan kotosalla yhtenä :(
No jos lopetan valittelun jo... =)
Indy rv 40+1
Kyllä täälläkin vielä tuskaillaa. Mut onneks vaa kuumuutta. Ehkä kuitenkii on hyvä et saahaa kohta nää lapsukaiset ku en varmaan kuumemmalla ilmalla jaksais. Toivoin et saisin oottaa kesäaikaa masun kaa, mut nytkii on jo karmeen kuuma ja hikoiluttaa tuolla ulkona. Meillä kun on varjossa 20 astetta lämmintä, mitäköhän tuolla takapihalla on täydessä auringonpaisteessa, ilman minkäänlaisia tuulia. Kuuma ainakii. Otin jo äsken mahanahalle aurinkoo. Aattelin jospa tuo kaveri tulis jo ulos kun näkee miten ihana ilma.
Eilen ilta meni hirmusissa tuskissa. Vauva paino päätään niin alas ku mahollista. Se aiheutti sellasen kivun peräsuoleen päin ku ois puukolla viilletty. Koko ilan pystyin ottaa vaa ihan pikkuruisii askelia ja kävelee kumarassa. Sama oli aamulla, mut meni ohi. Puolen päivän aikaa tuli yks supistus jonka yhteydessä tuo kipu tuli kovana, vauva punki päätään. Hirvee tuska. Mut siinäpä miun supparit taas oli...
Onneks olin ajatellu koko ajan et vauva syntyy vasta toukokuussa. Esikoisen synnytin 41+1, joten jos samoille mennää niin vasta ens keskiviikkona. Plääh.
Jokohan äiti-05-08 ja Pahnu ovat kadonneet synnyttää???
Nyt kattoo uunoo.
Terkuin Hanna rv 40+2
elikkäs keskiviikkona 30.päivä aamulla mentiin äitipolille ja sieltä sitten käynnistykseen.klo 17:52 syntyi mustatukkanen tyttö,painoa 4000g ja pituutta 51cm.tänään päästiin kotiin.ainoa pieni huolenaihe on reikä sydämmessä,mutta lääkärin mielestä se umpeutuu kyllä itekseen.heinäkuussa kontrolliin.mutta nyt lähen syöttämään tyttöä.hyvää viikonloppua kaikille!
enää muita odottajia?!?
Mie täällä vielä kärvistelen kokonaisena. Pahnu missä sie oot?
Eilen jo soittelin synnärille kun niin kovat vihlovat kivut (ku puukolla raastais), isäntä ja mein äiti on niistä niin huolissaa et toivovat et soittelen mistä johtuuvat. Juttelin jopa itse lääkärin kanssa. Johtuuvat löystymisestä ja pitää odotella niitä suppareita. Illalla niitä tulikin. Otin jopa aikaa. Aluks tuli 20 minuutin välein ja sit 15 minsan välein. Mut loppuvat mokomat ku pääsin nukkumaan.
Olo on muuten mahottoman hyvä. Mut aika ison osan kyl nuo viiltävät kivut päivästä pilaavat. Mies on ihan hermona, kiukkuu miulle ja Tytille kaikesta. Se saa meijät molemmat itkeskelemään... Mut ehkä tää tästä.
Terkuin Tytikkä rv 40+4
Elikkäs pikkuruinen prinsessamme syntyi 29.4 klo.13.09 . Painoa vain 2455g ja pituutta 46 cm . Synnytys oli todella nopea ja äiti sai pahat repeymät ja vuosi 2500ml ,joten nukutuksessa jouduttiin kuromaan paikkoja kiinni . Nyt kuitenkin kaikki jo hyvin ja olemme päässeet kotiutumaan . Kirjoittelen myöhemmin tarkempaa kertomusta synnytyksestä .
Yöllä tuleviin supistuksiin en kyllä luota! Viime yönäkin monta kertaa katsoin kelloa toiveikkaana, mutta yllättäen vessareissun jälkeen ei tullutkaan seuraavaa supparia. Silloin kun sellainen ihan oikean tuntuinen, tuju ja pitkä supistus tulee, niin huomaan, että syke nousee - kaipa sitä jo vähän jänskättää milloin sitä lähdetään tositoimiin... Ei sen puoleen, että mikään kiire ois. Viikothan täällä tulee täyteen vasta lauantaina. Olikos se Tytikän päivä jo eilen?
Tänään täytyy imuroida, käydä sovittaa esikoisen kanssa niitä tuulihousuja ja vielä jos illalla hiukan ulkoilis muksujen kanssa, kun pitäis tuon isännän saada lopputyötä tehtyä. Hommat ei ainakaan lopu kesken! Meille on vapuksi ja loppuviikoksi tulossa appivanhemmat kylään, joten sitten tuosta siivouksesta ei oikein tule mitään, joten pitänee jo aloittaa nyt.
Pahnu 39+2