Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS-05 VAPPUviikkoon!!!

28.04.2008 |

Huomenta!

Onko vappusuunnitelmia?

Aurinkoista viikkoa kaikille!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee vasta puoli yhdeksään, joten tässä tällainen leppoisampi aamu.

Mimmi sitten näyttäisi säästyvän mahataudilta. Jännäsin kovasti, että sairastuuko juuri eiliseksi, kun Mimmi pääsi sirkukseen. Ihan hyvin oli jaksanut katsoa koko ohjelman,vaikka 2h esitys olikin. Mie ja Moona oltiin sillä aikaa käymässä pappalassa.

Mekin siivottiin auto ja saatiin kotona vielä siivottua tuo parveke. Nyt pitäisi miettiä mitä kesäkukkia sinne haluaisin. Viime vuonnahan sinne tuli joku tauti, ja kaikki kukat kuoli. Nyt olen putsannut kaikki kukkaruukut ja pitää avata enemmin parvekelaseja, jotta ilma vaihtuu kukkasille.

Korvapuustiko oli kylvännyt maissin siemeniä, mistä niitä saa? Voisin papalla niitä kasvattaa.

Eilen kerkesin myös käymää 2xlenkillä. Toisen sitten hölkäten. Siinä on hyvä treenata tuota poikittaista vatsalihasta ;)

VAPPUNA me ollaan ihan kotosalla. Mie oon klo 16.30 töissä. Vappupäivänä sitten mennään lastentapahtumaan tuonne kaupungin puistoon ja ehkä käydään papalla. Hienoa ilmaa on ainakin luvattu.

Nyt pitää mennä vahtimaan neitien puuronsyöntiä. . . kuulostaa, että ne on ihan jossain muualla kuin suussa. =)

Tuulia, Mimmi ja Moona

Vierailija
2/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saikulla maalisneidin kanssa. Oksentaa, oksentaa. Ja pyykkikone pyörii iloisesti. Itelläkin vähän heikko olo.

Vappusuunnitelmat vielä auki, riippuu ollaanko terveenä kaikki. Todennäköisimmin ollaan jokatapauksessa kotosalla, simaa ja munkkeja yms perinteistä.

Pyöräilystä: Vinkkejä ei ilman appareita ajoon ole antaa. Meillä esikoinen alkoi kunnolla vasta ekaluokkalaisena uskaltaa ajaa... harjoiteltiin toki aikaisemminkin. Kärsivällisyyttä siinä kyllä tarvitaan sekä opettelijalta että opettajalta. Meidän esikoinen on tyyppiä jos ei kerrasta opi niin sitten ei kannata edes harjoitella! Jep, eipä se pyöräily ihan kerrasta onnistunut. Oma kunto siinä kyllä kasvaa jos vaan jaksaa pyörän vierellä juosta.

Nyt potilasta hoivaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta taas kotiuduttu ja ruokaa tässä just samalla valmistan.Ja oottellen, et missähän meijän miesväki viipyy...

Minä kävin tänään koulun jälkeen tutustumassa tulevaan harjoittelupaikkaani.Pieni ryhmis on, vain kahdeksan lasta, mutta onneksi monen ikäistä mahtuu mukaan. Työpaikkaohjaaja vaikutti ihan kivalta näin ensivaikutelmalta.

Viikonloppu hurahti koulutehtävien ja pihahommien parissa. Toki poitsun kanssakin touhusin, käytiin mm. metsäretkellä ja sekös oli Juusosta kivaa. Lauantaina mummu ja pappa haki Juuson yllättäen yökylään.

Vappusuunnitelmia ei olla vielä tehty. Hienoa ilmaa ainakin on luvannut, joten saapas nähdä mitä keksitään.

Mutta nyt täytyy ruveta kastiketta väsäämään ja sit onkin kohta jumppaan lähtö edessä,ihanaa!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
4/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aamulla satoi vettä ja kun olin eilen " pilkkonut" taka- ja etupihan lumikerroksia, sain ihastella töistä tullessani lähes paljasta etupihaa! ;)) Takapihasta ei sitten puhutakaan-siellä on lunta vielä luvattoman paljon.

Joo, meidän topi ei osaa polkea. Ei pätkän vertaa. Istuu joskus satulassa ja heiluttaa sarvia ja siihen jää. Mies veti eilen narusta, mutta poitsu vaan hassusti heiluttaa jalkojaan eikä ymmärrä laisinkaan, että pitäisi jotain muutakin tehdä. ehkä loppukesästä. Ja hermoja ei riitä tuohon harjoitteluun yhtään: jos yritän auttaa, hällä menee välittömästi hermot. Ja siirtyy muihin hommiin. Pyörä on siis koristeena pihalla. Voisikohan sen sarviin ripustaa kesällä jonkun amppelin.. ;))

Terhi: Esikoisen kanssa nostimme apurattaita ylöspäin aina sen mukaan kun tasapainoa tuli lisää. Lopussa olivat siis ihan tosi ylhäällä. Liikkeellelähtöä harjoitteli sitten isomman pyörän kanssa siten, että opetteli hakemaan polkimen ylös oikean jalan puolelta ja lähtö tapahtui alamäkeen. Hällä tuo pyöräily oli veressä eikä tarvinnut paljoa auttaa, mutta tämän toisen kanssa on tilanne sitten ihan eri...

Jos Nuutti haluaa polkea ilman apurattaita niin naapurin mies (liikunnanopettaja) opetti tyttöään viime kesänä siten, että olivat jaliskentällä ja isä työnsi pyörään kovat alkuvauhdit. He merkkasivat aina viivan, mihin asti tyttö pääsi pyörällään. Se motivoi. Ja aina kerta kerran jälkeen lapsi sai otettua yhä enemmän itsekin vauhtia. Sitäkin voisitte kokeilla. Eikä kaatuminen ole kovin kivuliasta.

Pojat katsovat lastenohjelmia ja minä ajattelin juoda kupposen kahvia. Luin eilen oppilaiden tekstejä koko illan ja tänäänkin jatkan samaa puuhaa. Vielä viitisen viikkoa. Lehtovi: joko lomat mielessä?!

Ajattelin, että lähden poikien kanssa heti kesän alusta ajelemaan pitkin Suomea sukuloimaan jne. Viime kesänä meiltä tämä reissu peruuntui, kun molemmat olivat kuumeessa vuoronperään. Siihen sitten menikin kesän kaksi ekaa viikkoa...

Oletteko jo terveiden kirjoissa, Sengi ja muut vatsatautilaiset? Toivottavasti olette.

Mukavaa alkanutta viikkoa! Mitä suunnitelmia vapuksi? Minä ajattelin lähteä lasten kanssa oman mummoni luokse. Miehestä en vielä tiedä, miten töiltään pääsee. Nimittäin kun on illassa ja minä ajattelin ajella mummon luo jo keskiviikkona. Olisi kiva tempaista jotain keskellä viikkoa. Saisi sitten vappupäivää viettää ihan vain perheen parissa ulkoillen tms.

Terhi ja Tuulia: olette olleet kyllä hirmuisen reippaita. Onnittelut hienosta painonpudotuksesta. Minä olen ollut väsynyt ja jotenkin saamaton kaiken tuollaisen suhteen (seliseli..): eiköhän tästä energiaa jostain löydy, kun valon määrä lisääntyy. ;))

Pippandii

Vierailija
5/23 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia odottelen kotiin, ei vaan näy eikä kuulu. Mummo kävi hakemassa heidät tänään, kun mie olin viiteen asti töissä.

Nyt mie oon juoksemassa käynyt kiireen vilkaan sen 15min ja ruuankin väsäsin, kun on kuulemma lapsilla kauhea nälkä.. Kyllähän he kohta tulevat, juuri kun olen kirjautunut vauvasivuille ;). Varma konsti.

Meillä töissä vatsatauti/norovirus jatkaa kulkuaan. Tänään taas saanut peppuja pestä ja vanhemmille soitella. Jospa nyt ei tulisi uutta kierrosta. Tosin, miulla ei ollut tuota noroa.

Pyöräilystä jäi viimeeksi mainitsematta, että ei Mimmikään osaa jarruttaa. Hyvin jaksaa polkea kylläkin. Meilläkin siis äiti kävelee ja Mimmi menee fillarilla. Moonaa sitten työnnellään kolmipyöräisellä. Aatella, että joskus molemmat likat osaa itse pyöräillä ja mie saan mennä omalla fillarilla. Haaveilen..miten helppoo elämä voisi ollakaan kahden ison lapsen kanssa =) Hih hih.

Moonan kun saisi nyt vaipattomaksi. Kesällä sitten. Mimmi oppi kyllä tosi helposti. Lauantaina kun pidin tässä kotona Moona nakupellenä, niin ei mitään hajuakaan siitä millo pissahätä. Taisin siitä kertoakin jo.

Höh, ei tämäkään näyttänyt tuovan lapsia kotiin. Menen siis sohvalle löhöämään. Huomenna meen taas rusauttaa selkää. Hitsi, siellä on niitä lukkoja vieläkin..

Tuulia

Vierailija
6/23 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on alkanut, nimittäin LOMA!! Ai kuinka ihanaa. Jäin töistä pois pari päivää aikaisemmin kuin suunnittelin. Tilintarkastaja ei saa tilinpäätöstä valmiiksi, joten turha mun on työpaikalla kökkiä. Pidän nyt pari ekstrapäivää ja menen sitten toukokuussa pariksi päiväksi takaisin töihin, jahka tilinpäätös on lopullisesti valmis.

Kyllä on jotenkin niin mukava fiilis, kun saa olla välillä kotona. Ei ole pakko lähteä yhtään mihinkään. Aamusella olen vähän siivoillut ja kohta olisi vuorossa Jennan huoneen raivaus. Se on oikeasti tosi sekaisin. En ymmärrä kuinka se voi olla kuin pommin jäljiltä, vaikka ei siitä kauan ole kun kaikki tavarat laitoin paikoilleen. Huokaus...

Pyöräilystä: Ei Jennakaan osaa vielä pyöräillä. Ollaan yritetty harjoitella, mutta kun ei suju, niin ei suju. Kaipa tuo kesän aikana oppii. Minä kun kuvittelin, että tyttö vaan istuu pyörän selkään ja rupeaa polkemaan, kun eihän se vaikeaa ole. Mutta mutta, kai se sitten on vaikeaa =)

Voi sentään, kyllä mä niiiiin kateellisena luen Terhin ja Tuulian laihdutusjuttuja. Mistä te ammennatte sen tahdonvoiman?

Huomenna pitäisi kai laitella vähän ilmapalloja ja serpenttiiniä. Kaunista ilmaa ovat kai vapuksi luvanneet. Olis kiva, jos pääsisi vaikka grillaamaan ulos. Grillatut maissit on vaan niin herkullisia, Jennan lemppareita.

Nyt mä lähden jatkamaan siivouspuuhia.

Marju, Jennukka ja masuasukki 29+5

Vierailija
7/23 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lomaa Marjulle!

Juu ei olla parannuttu, kiitos kysymästä. maalisneiti alkaa olla terveiden kirjoissa taas. Esikoisemme aloitti oksentelun aamuyöllä.

Täällä on liki 20 astetta varjossa. Niinpä kävin eilen kesäkenkäostoksilla ->lapsille... Toivon ettei ennen talvikenkäkelejä tartteis ostella kelleen jalkineita.

Huomenna töihin, jos en itse sitten sairastu. HAUSKAA VAPPUA!

Vierailija
8/23 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että tämä ihka ihana norovirus tarttui sitten miuhun. Kerkesin olla hetken töissä, kun tuli ihan älyttömät vatsakivut. tunnin verran kärvistelin ja sitten olikin jo ihan oksuolo...

Tämä päivä mennyt taas vessan ja sängyn väliä ravatessa. Kamalinta nämä vatsakivut.

Mummo hakee lapset hoidosta, heitä taas odotellessa. Menenpä takaisin vaakatasoon.

Sairasteleva Tuulia, joka ihailee aurinkoa makkarin pimennysverhon takaa ;)

Vierailija
9/23 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäisi pakata huomista maalle lähtöä varten, mutta en vaan jaksa. Niinpä notkun vielä hetken täällä ja pakkaan sitten kiireellä aamulla..

Vappusuunnitelmat ovat siis seuraavanlaiset. Huomenna matkaamme länteen ja torstaista lauantaihin laitetaan mökkiä kesäkuntoon. Anoppi on luvannut ottaa Kaisaa hoitoon, jos halutaan mennä juhlistamaan tämän päiväistä 8v.hääpäiväämme jotenkin. Sunnuntaina taas nokka kohti kotia ja illalla käydään juhlimassa naapurin tytön syntymäpäiviä.

Äh, väsymys sumentaa pään. Ei tule mitään järkevää mieleen. HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!

Kuulumisiin ensi viikolla

kua ja Kaisa

Vierailija
10/23 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille nää juhlapyhät on kirosana, ensin joulu ja pääsiäinen ja sit vappukin....maalisneiti oksenti kerran kunnolla eilen aamulla ja koko päivän yli 39 kuumetta, HUOH!! Että mie en jaksa että 3 vatsatautia 5 kuukaudessa. Tai mitä sitten lie olikaan, voihan se olla että kuumeenkin takia oli huono olo. No pikaista paranemista TUULIALLE, meillä tuskin tuota Noroa kuitenkaan, varmaan inha tauti!!!

Noora lähti mummolaan, kuullostaa varmaan hölmöltä kun on puolikuntoinen...mutta meillä on täällä remontti ja tämä oli sovittu aikoja sitten. Saa sielä huilata huomattavasti paremmin. Eikä kuumetta enää ollut kun 37.4. Mie kuopuksen kans tääl valmistan levylihapiirakka jne. ja mies tulee vasta kasin aikaan illalla kotiin. Mutta sit hällä on 4 pvää vapaata, kivaa!

Heippa kaikille ja hyviä vointeja =)

Vierailija
11/23 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisisa sairastupiin! Täällä myös ollaan sisällä vaikka on näin kaunis ilma. Henrillä on 39 kuumetta. Mulla oli tuo sama tauti viime viikolla ja tietty henri sai sen nyt vappuna. Oli hauska katsoa kun hän viimeiseen asti yritti et lähdetään leikkipuistoon. Ei jaksanut munkkia syödä ja arvasin, et nyt ei ole kaikki kunnossa. Mittasin kuumeen ja olihan tuota tarpeeksi. Sit ehdotin Henrille et jos kuitenkin meniskin lepäämään kun silmät seisoi päässä. Nyt on nukkunut jo kaksi tuntia eli kipeä on! Me ollaan nyt koko huhtikuu vuorotellen sairastettu. Ei jaksaisi enää. En tiedä, onko sattumaa vai mitä mutta kun Henri oli tarhassa, oli aina tosi terve eikä esim. viimeisen puolen vuoden aikana ollut k+ertaakaan poissa sairauden takia mutta nyt kun on pph:lla niin johan on kipeä. Plääh.

No, jotain iloistakin. Tänään selvisi, että pääsen mun lempiosastolle töihin 19.5 alkaen. Mun piti ensin mennä toisella osastolle (johon en oikein olisi halunnut) mutta nyt pääsenkin tuttuun ja kivaan paikkaan koko kesäksi. Yes! Vaikka on aika surku mennä kesäksi töihin kun olen tähän asti ollut kotona. Rahaa vaan tarvitaan paljon eikä meillä ole sitä : (

Kaikesta huolimatta hauskaa vappua kaikille!!!

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
12/23 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaas, lähteekö viesti, mulla on ollut muutama päivä vaikeuksia sivuston kanssa...

Vierailija
13/23 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi pitkään kirjoitella, kun viime päivinä on häipynyt teksti jos toinenkin jonnekin.

Tuulialle sen verran, että ihan tavallisesta siemenkaupasta ostin maissinsiemeniä. Satoa tuskin saadaan, mutta tarkoitus on saada jotain korkeaa ja vihreää alasleikatun pensasaidan tilalle kesäksi. Äkkiä ne itivät, nyt on jo muutama sentti näkyvissä.

Nyt syöttämään pikku ahmattia. Puolivuotisneuvolassa oli jo päässyt kymmenen kilon miehekkäämmälle puolelle.

Ja vielä kerran: hauskaa vappua ja voimia kaikille sairaille ja äideille!

Vierailija
14/23 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä jo aiemmin tällä viikolla kirjoittelemassa, mutta kuten Korvapuustillekin, minullekin kävi kurjasti eli tekstit hävisivät taivaan tuuliin... Sitten en enää ehtinyt (enkä jaksanut kirjoitella uusiksi)... Mutta jospa nyt toimisi.

Kurjaa, kun niin moni on viettänyt vappua kipeänä. Toivottavasti voinnit ovat jo paremmat!

Meillä vappu meni oikein mukavasti. Eilen oli kolme lapsiperhettä kylässä, muksuja yhteensä 6, heistä yksi 11-vuotias, sitten siskoni 6-viikkoinen vauva ja loput 3x5v sekä Saana. Vilskettä piisasi... Eilen lapset painattelivat lähinnä pihalla, viihtyivät hirveän hyvin tuolla meidän takapihalla juoksentelemassa. Muutenkin meni tosi kivasti, eli syötiin hyvin ja juteltiin mukavia sekä pelailtiin erilaisia pelejä. Muksut nukahtivat klo 23, aikuiset sitten klo 1, joten tänä aamuna jaksoi olla ihan pirtsakkana (suurin osa porukkaa oli meillä yötä). Oli siis oikein hauskaa. Käytiin jo eilen päivällä vapputorillakin, joten ei tarvinnut lähteä tänään ryysikseen.

Tänään on sitten paitsi siivoiltu vieraiden jälkiä ja myös tehty puutarhahommia, joita riittää... Tämän talon edelliset asukkaat eivät ilmeisesti ole olleet mitään hirveitä viherpeukaloita, joten piha on päässyt vähän ränsistymään. Minulla on suuret kunnostussuunnitelmat, joten hommaa riittää pitkin kesää. Mutta se on kivaa, nautin puutarhatöistä kyllä suunnattomasti - mukava nähdä kättensä jäljet ;-)

Kiitokset niistä pyöräilynopetteluvinkeistä! Täytyy kokeilla. Meillä ongelma ei niinkään ole se suoraan polkeminen, se sujuu, mutta liikkeellelähtö ja kääntyminen ovat hankalia.

Itsekurin pitämisestä oli puhe: Ei se itsekuri aina pidäkään, mutta koetan huolehtia siitä, että liikun riittävästi, se paikkaa muut rötväykset. Minulla on ollut sellainen ajatus, että nyt tai ei koskaan. Alan lähestyä kultaista keski-ikää, joten painonpudotus ei tule ainakaan tämän helpommaksi. Siksi ajattelin, että nyt se on pakko tehdä. toivottavasti tsemppi jatkuu vielä pari kuukautta, että saisi ne loputkin kilot pois...

Jahas. Nyt taidan lopetella, kun pää lyö tyhjää... Seuraavaksi maksan laskut. Yäk.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Terhi, jolla onneksi on huominenkin vapaata + lapsukaiset

Vierailija
15/23 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin kirjotin pitkät pätkät ja sit herjaa jostain rekisteröitymisestä :(

Maalikselle iski nyt ripuli ja hänellä oli ihan selkeesti äsken nestevajausta kun alkoi yökkimään. Ei oksentanu mut oli hetken heikossa kunnossa. Pakotettiin sit juomaan ja onneks tuo piristyi ja suostui syömään yhden sipsin. Muuta ei sit ole juuri syönytkään, puolikkaan nakin päivemmällä. Vitsi että huolestuttaa!

Samoiten stressaa tää meiän ulkoremppa, lisäkustannuksia tulee liki kaks tonnia, huoh! Tulee aika köyhä kesä, ei ainakaan reissuja tehdä.

Nyt poistun valittamasta...

Vierailija
16/23 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset nukkuvat vielä. Taisi jäädä vapusta univelkaa. Esikoisella on tänään kerhosta lomapäivä ja hyvähän se on, että uni maistuu. Ihme on se, että Santtukin nukkuu vielä ja jopa ihan omassa sängyssä.

Ollaan Santtua vähän yritetty lahjoa omassa sängyssä nukkumiseen. Hän sai kaupasta Maija-veturin, kun oli nukkunut seitsemän yötä omassa sängyssä. Ajattelin, että se jäisi sitten päälle, mutta pyh se mitään jäänyt. Viime viikonlopun lapset olivat mummilassa yökylässä neljä yötä ja Santtu sai nukkua mummin vieressä. Heti, kun tulivat kotiin Santtu tuli yöllä meidä sänkyyn. Olimme miehen kanssa kahden pitkän viikonlopun Levillä ja kyllä oli ihanaa nukkua ihan rauhassa monta yötä. Oli myös ihanaa saunoa ihan rauhassa ja syödä ihan rauhassa. Ja se iltaisin ollut hiljaisuus oli mahtavaa. Tämä kaikki on niin harvinaista herkkua, että tuntui ihan juhlalta!

Vappuna oltiin kylässä serkun perheen luona. Ulkona grillattiin ja istuskeltiin aika myöhääkin ja hyvin tarkeni. Puoliltaöin tultiin kotiin. Eilen käytiin katsastamassa kaupungin hulinaa, eli kauppatorilla. Vappulounas oli niinkin hohdokas kuin hampparit mäkkärillä. Ainakin lapset tykkäsivät.

Meillä on menossa sama harjoittelu kuin Telin perheessä. Eli apupyörät otettiin pois esikoisen pyörästä. Käydään läheisellä hiekktiellä harjoittelemassa, on kaatuminen edes hiukan pehmeämpää. Hyvin osaa jo ajaa eteenpäin. Eilen sitten hoksasi sen liikkeellelähdön. Osaan myös kaartaa. Eipä noihin mitään poppaskonsteja ole minullakaan. Kovaa harjoittelua vain. Ei kyllä lähellekään autoliikennettä ole vielä hetkeen asiaa. Tarttis saada vielä varmuutta.

Santtu ei osaa polkea ollenkaan. Hajoitusta sekin vaatisi, mutta hän ei oikein olen kiinnostunut pyöräilystä. Eipä tuota voi pakottaakaan. Hänkin haluaisi, että apupyörät otetaan pois.. jep..

Minuunkin on iskenyt joku viherpeukalointi. Laitoin esikasvatukseen kesäkukkia. Olen ihan noviisi ja netin turvin etsin ohjeita. Tuoksuherneet ovat kyllä itäneet ja kasvaneetkin jo kymmenen senttiä. Jotain niille kait nyt tarttis tehdä, mutta mitä? Ilmeisesti vaihtaa multa ja lannoittaa? Jotain tukilankojakin pitäisi viritellä ja ulkoiluttaa. Mä olin ihan onnesta soikeana kun ensimmäiset alut nostivat päätään . Kävin monta kertaa päivässä katselemassa, että joko, joko. Toivottavasti saan niistä oikeista kukkia kesällä.

Nyt meidän nappulat heräsivät. Aamupuuhiin siis.

Tovivottavasti kaikki sairastelijat paranevat nopeasti ja pääsevät nauttimaan kevätsäistä!!

T. lappu & Santtu

Vierailija
17/23 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan toimiiko nämä..

Miekin kirjoitin eilen kahteen kertaan pitkät pätkät ja ei lähettänyt. Kyllä sieppasi..

Vierailija
18/23 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan terveenä, kop kop. Tauti ei tarttunut muihin, mutta mie olinkin sitten kipeänä senkin edestä. Ehkä hieman vieläkin on maha hellän tuntuinen, ne vatsakivut olivat tosi kovia.

Vappua vietettiin tässä kotona vain. Eilen sitten vappujuhlassa, jossa mukavasti lapsille pomppulinnaa jne. Iltapäivällä lapset oli mummolassa muutaman tunnin. Mies aamunkoitteessa ensimmäisenä kun sai silmänsä auki tummasi, tänään on se päivä! Eli HD:n vakuutukset pärähti voimaan. Suloinen..Mies sitten heti hakemaan pyörää tallilta ja pärtsäilemään. Iltapäivällä miekin sitten pääsin kyytiin..on se sitten kivaa. =) selkä kesti ihan ok, kun muisti istua ryhdikkäästi ja jännittää sen poikittaisen vatsalihaksen.

Itsekuria ei kyllä aina ole täälläkään. Mie oon nyt jäänyt siihen hölkkäämiseen koukkuun. Kunto kun antaa kyllä myöten, eli miksei sitä lenkkiä sitten koiran kanssa voi tehdä hölkäten..

Tänään miulla oli työtön päivä, ja pidin lapset kotona. Oltiinkin koko päivä humputtelemassa. Vein yhden työhakemuksenkin postiin, taas saa jännittää miten käy! Tytöt nukkuu, annan nyt ottaa pikku tirsat..illat vaan tuppaa venymään tuonne klo 22 asti edelleen. Ysiltä ollaan kyllä jo sängyssä ja Mimmi tulee sen sata kertaa pois; miuta ei nukuta jne.

Jees, nyt pitää siivota että voi alkaa odottamaan tuota ukkokultaa kotia. Meil sopimus, että se kuka on himassa tekee myös suurimman osan kotitöistä ;). Sitten illalla lenkille ja sitä ennen cittariin etsimään tytöille jotain kevyempiä kenkiä. Lenkkarit oli aika kuumat.

Moikka!

Tuulia ja co

Vierailija
19/23 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää toimii... Täytyy varmaan varmuuden vuoksi ottaa kopio kirjoitetusta, niin ei mee hukkaan...

Me olemmekin tänään muksujen kanssa olleet ahkeria. Aamusta lähdettiin Kodin Ykköseen ostamaan vähän terassikamoja muksuille ja vähän aikuisillekin (lapsille terassille tuolit+pöytä sekä pari mattoa ihan kaikille). Sitten vielä ruokakauppaan. Sitten kotiin ja syötiin. Loppupäivä vietettiinkin ulkona. Pestiin leikkimökki ja sisustettiin se. Sitten minä pesin vielä kaksi pientä terassia, niin saa huomenna öljytä ne (meillä on 2 pientä ja 1 iso terassi, iso terassi on katoksen alla, joten sitä ei tarvi joka vuosi öljytä). Sitten kaivelin puutarhasta kasveja pois, kun meinaan pistää istutukset osin uusiksi. Ja sitten vielä öljysin kaksi puutarhatuolia, yhden jätin huomiseksi. Ja sen lisäksi vielä normaalit pyykinpesut jne. Nyt onkin sellainen olo, että on tullut tehtyä hommia. Mutta kivaa oli, ja muksut tykkäsivät kovasti, kun saivat leikkimökkiin kesäkamat, niin saavat leikkiä kunnolla.

Nyt vietetään sitten rauhallista koti-iltaa, lapset ovat jo sängyissä, eivät tosin vielä nuku. Huomenna olisi tarkoitus joko jatkaa puutarhatöitä tai siivota varasto - riippuu siitä, missä kunnossa mies on. Hänellä on ollut flunssaa jo kaksi viikkoa niin, että se tulee ja menee. Nyt on taas se tulossa-olo, eli jos olo on huomenna samanlainen, mies lepää ja minä tongin puutarhaa. Muuten sitten siivotaan yhdessä varasto. Huomenna iltapäivällä lähdetään mökille, meinaan urheana kastaa talviturkin...

Hauskaa, että Tuulia on jäänyt koukkuun hölkkäämiseen. ;-) Minäkin kyllä tykkään siitä jo nykyään, kun jaksaa juosta hyvin. Alkuun lähes inhosin, mutta sitkeästi piti vaan juosta.

Tänne ei siis ihmeempää. Taidan siis jatkaa perjantai-illan viettoa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terhi, Saana ja Nuutti

Vierailija
20/23 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mie en jaksa :(

Esikolla tekee rankkaa nää vatsataudit, todella. Tänään vielä oksenti ja nyt pelkää syömistä ihan hulluna kun pelkää että oksentaa. Mahaa huutaa ruokaa ja likka oli ihan vetelä kun ei ees juonu.

No lääkeruiskut kehiin ja nesteytys väkisin kohalleen. Viimenen ruutta olikin sit kiisseliä jota likka sit pyys jopa lisää :O

Täytyy jotain tehdä et nää vatsataudit loppuis, ei oo enää normaalii tämmönen. Jos ei ole ummetus ni sit tätä.

Ulkoremppa eteni tänään huimasti, etupihan ulkolaudotus on kohillaan ja ens pyhinä päästään maalaamaan. Maalataan siis itse, säästetään hiukan. Remppa kyl jatkuu viel kauan kun on tuo takapihakin, sit ikkunat ja savupiippu.

Jospa meil ensi yönä nukuttais, viime yönä ei sitä juuri tehty, maalisneiti itki vähän väliä...Ja tietty kuopuskin viel syö öisin. Täyttää muuten ensi viikolla puoli vuotta!