Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KESÄNUPUT ma-ke***

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viimeinen työpäivä menossa. Ei ole enää mitään hommia, vaan kaikki on tehty ja työpistekin siivottu. Taidan kohta suunnata kaupoille ja sitten lounaalle. Lähden kyllä jo hyvissä ajoin muutenkin kotio.

Ilma on tosiaan ihana ja huomaan, että vaikka en varsinaisesti hikoile olen nyt lämpimillä ollut lämminverisempi kuin yleensä. Yleensä pitää olla 25 astetta lämmintä ennen kuin lähden edes t-paidassa ulos. Tänä aamuna tulin töihin pelkässä villatakissa, eikä yhtään ollut kylmä. Mies oli tosi ihmeissään, miten tarkenen. Sellaista tämä raskaus on.

Oikein mukavaa vappua kaikille. Juokaa runsaasti simaa!

Eliador ja vimpula 34+5

Vierailija
42/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä herään nenä tukossa- koivu on alkanut kukkia- ja hiukset ihan märkinä. Tissien välistä valuu hiki ja tyyny on tietty semmoinen nihkeä. Ihanaa. Onneksi ei ole tämän enempi kesä vielä, mutta kyllähän tuo tietty ehtii vielä kun on se laskettu aika vasta kesäkuun lopussa.

Kävin vaihteeksi verikokeissa aamusta. Yllärinä oli että siellä odotti paastosokeriarvojen mittaus tuon normi kilpparikokeen lisäksi. Olin vähän hoona ja sitten älysin että illalla napsin namia, joten tod näk arvot on kohollaan. Jesh.

Sitten metsästin orvokkeja vapun kunniaksi pihamaalle. Jos tuo sumu tuosta laskisi ja tulisi se ennätyslämmin sää, mitä ovat lupailleet niin kovasti.

Ja kaksi päivää olen vinttassut hameessa ja neuletakissa. Vähän hitaasti mummot katsoivat prismassa kun olivat vetäneet vielä kaulaliinankin kaulaan ja takki oli tiukasti kiinni. Meikkä puhisee pienestäkin liikkeestä ja hulavehkeet oli ihan sopivasti tällä kertaa. Inhottaa se, että tulee kuuma ja huono olo.

Olkaas kiltisti sitten vappuhumussa. Ei liikaa simaa ja hörhöilyä ;)

- Pirkko ja punkero rv 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Kokeillaaas pääsenkö nyt kirjottamaan mitään. Tää tosiaan on temppuillut.. :o

Enpäs ookkaan eilisaamun jälkeen kirjotellu mitään.

Nyt oon tänään ekaa päivää virallisesti sitten äitiyslomalla! :)

Eilen mulla oli niinkin hurjasti ohjelmaa kun että kävin pesettämässä auton, tankkasin sen ja sitten kävin ruokaostoksilla.

Kamala väsy oli kans koko eilisen kun yöunet on mitä on..

Yritin ottaa päikkäreitäkin päivällä mutta kun uni ei tuu niin se ei sitten tuu.

Mä sitten tein pasteijoita eilen. Siinä meni parisen tuntia. Tein eri täytteillä, jauheliha-riisi ja tonnikala-riisi. Ihan hyviä niistä tuli. Mies ainakin yllättyi iloisesti kun tuli töistä kotia :)

Eilen oli apea päivä. Hitsin mielialat..

Välillä itketti vaan ihan ilman syytä. Sit olin myös aika äkäinen.. :D

No, sitten siinä 17 jälkeen tuli taas niitä todella kivuliaita supistuksia mitä su iltana myös. Reilun tunnin kesti. 20min oli aina väliä että ei niitä kamalan montaa kerinnyt tulla. Yks supistus kesti aina 2-3min. Aika kauan!?! Ihan järkyttävästi oksetti taas supistusten ajan. Alavatsalla sattui menkkamaisesti, alaselkä tulessa, vatsakin kovettui ja kontallaan piti taas olla.

Ja taas sitten nekin loppui kuin seinään..

Koko illan juili ja vihlo kamalasti alapäätä, oli tosi hankala kävellä, saati istua. Tosi hehkeetä siis.. ;)

Yö meni suht ok. Nukuin mä 22-6 aika kohtalaisesti, pari kertaa heräsin tosin taas kun närästi niin kamalasti.

6-7 mä valvoin ja 6.30 aikaan tuli taas sellanen tosi kipee supistus..samat kuviot ja eikun kontalleen. Se kesti sen reilu 2min taas.

Mutta jäikin sit siihen yhteen!

Onneks nukahdin uudestaan ja nukuinkin 7-8 sitten.

Neuvolassakin kävin sitten. Koko ajan luulin että mun aika on klo 10. Kalenteriinkin olin niin laittanut. No, 8.59 satuin sit kattomaan laukkuun että onhan neuvolakortti mukana.. ja samalla huomasin että se aika onkin klo 9! HITTO!

Mulla oli vielä yöpaita päällä siinä vaiheessa. Soitin pikapuhelun neuvolaan että myöhästyn vartin..

9.15 mä sit istuin siellä terkan huoneessa eli aika salamalähtö.. Nopeet lähdöt kyl tarvittaessa onnistuu.. ;)

Kerkes onneks 45min istua siellä.

Kaikki hyvin.

Painoa tullut 300g/vko edelliskerralta, yhteensä nyt 8,9kg.

Sf mitta nyt 33, ei enää mennä yläkäyrillä. Syynä tähän se että vauva on kiinnittynyt. Terkka kopeloi mua ja pää tuntui todella alhaalla. Sitä se varmaan su teki kun alkoi ne kovat supistukset :o Nyt ei kuulemma enää pääse vaihtamaan asentoa. Käsikopelolla tuumaili että vois nyt olla jotain 2-2,5kg.

Verenpaineet hyvät, pissa puhdas.

Hb:tä ei nyt mitattu kun se oli viimeks hyvä. Ens kerralla sit taas, eli viikon päästä pe seuraava aika.

Syke oli 150. Vauva ei tykänyt yhtään siitä laitteesta, pari nyrkin iskua suuntas suoraan siihen :)

Sanoi että voi syntyä periaatteessa koska tahansa tai sitten mennä sen 2 viikkoa ylikin. Koskaan kun ei voi tietää! Ja näinhän se on..ei voi tietää ei.

Äitipolillehan mulla on aika 13.5 et sitten näkee taas kokoa ym. Ihan kiva.

Sokerithan mulla on ollu ihan kunnossa, kotona olen mittaillut pari krt/vko. Viikon 36 jälkeen ei enää tartte mittailla.

Ihana ilma tuolla ulkona! +15 on nyt varjossa ja aurinko porottaa täydeltä taivaalta, mahtavaa! :)

Kunhan mies tulee töistä, me sitten jossain vaiheessa illemmalla grillaillaan tossa meidän takapihalla. Tosi suuret biletykset siis tiedossa.. ;)

Huomenna mennään vappulounaalle mun vanhempien luo.

Mulla on näitä kuumia aaltoja ollut jo kuukausia.. Hikoilen öisin joo myös ja päivät kuljen aina lyhythihaisessa.. töissä sitä ihmettelivätkin.. :D

Kynnet kasvaa ihan kamalaa tahtia, sais olla muutaman päivän välein leikkaamassa.

Ja nyt tuntuu että monen, monen kuukauden jälkeen alkaa taas karvatkin kasvamaan :D Saa jo ajella sääriä ja kainaloita entiseen tapaan kuten ennen raskautta.

Eilen pakkailin hieman jo sairaalakassia mutta hankalaa jotenkin. Kun niin paljon on sellaista mitä tarttee päivittäin.

Nytkin juilii ja vihloo tota alapäätä koko ajan.. :o

Niin joo. Minäkin sain mukaan neuvolasta nyt papereita. On tärkeitä puh.nroita ja tietoja synnytyksestä ja myös se lomake mikä pitää täyttää hätäkastetta varten ja toiveita synnytykseen myös.

Sullakin on Niina lauantaina tulossa kavereita kylään. Sama mulla :) ' Vauvakutsut' ovat mutta periaatteena ja ideana siis se että ollaan vaan ja vietetään aikaa yhdessä. Nämä kutsut täällä on päiväsaikaan ihan. Kunhan parikin tuntia ihmiset kerkeis olla niin kiva. Ja nyyttäri periaatteella mennään.

Palailen taas..

HYVÄÄ VAPPUA!! :)

a_j + pötkis 34+6

Vierailija
44/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistus, kun olette kovasti kirjoitelleet! Hirmu aika meni, kun luin kaikki läpi, mutta mukava oli kuulumisia taas katsella! Hurjalta tuntuu, että kohta voi jollakin olla jo vauva kainalossa!!

Me oltiin siis viikonloppu Prahassa, ja siellä olikin kevät jo ihanan pitkällä, kaikkialla ihanan vihreetä ja muutenkin kaunis kaupunki. Löydettiin meille asuntokin, joten nyt on se sitten valmiina, kun sinne elokuussa muutamme! Ihanaa, että joku asia on kunnossa, kun hommaa tuntuu olevan niin kovasti paljon. Lapsille kävimme päiväkotiakin katsomassa, ja kiva englanninkielinen päiväkoti löytyi miehen työpaikan vierestä. Puolta päivää ajattelimme jos aluksi siellä kävisivät. Saisivat kavereita ja oppisivat vähän englantia. Ja saisin itsekin vähän hoideltua asioita uudessa kotomaassa. Mutta toisena yönä sain hirveän mahataudin, ai että tän mahan kanssa on herkkua oksennella ja kärsiä mahakivusta. Siihen siiten kaatui suunnitelmat romanttisesta ja rentouttavasta lomailusta ilman juoksemista asioilla paikasta toiseen :( Lentomatkat kotiinkin oli ihan tuskaa. Munchenin lentokentällä jo mietin, etten ikinä pääse hengissä kotiin ja mihinkään en lähde kun keran kotiin pääsen. Mikään asento ei ollut hyvä, en ollut syönyt mitään pariin päivään ja heikotti ja oksetti ihan hulluna. Ja supisteli. Onneksi lopulta kuitenkin päästiin kotiin. Ihanaa!!

Nyt lapset on kotona, kun ovat kipeinä, jeee! Mun kaikki sairaslomapäivät taitaa mennä tosiaan ite kunnolla kipeenä tai lapset kipeenä. Tai siivoillen näyttöä varten, sunnuntaina taas olisi näyttö. Voi kun joku jo ostais tän!!!

Voi mitä valitusta, vaikka ulkona on ihana ilma ja on vappuaatto! Taitaa meilläkin mennä vappu rauhallisemmin kuin ennen. Ei siis juhlia eikä vieraita, kuten yleensä, vaan takapihalla perheen kesken grillaten. Huomenna ajateltiin, jos käytäs lasten kanssa piknikillä. Muisteltas menneitä opiskelijavappuja... ;)

Tänään oli neuvola. Hemppa taas tippunut, oli 106. Painoa ei nyt sitten paljoa ollutkaan tullut, ainopa hyöty mahataudista... Maha-asukki on nyt sitten kääntynyt poikittain. Ajattelinkin, että jotenkin oudosti siellä köllöttelee. Saas nähdä kääntyykö itsestään oikein päin. Ne kääntöhommat on ihan kauheita (en ole kyllä ollut koskaan, mutta kuulostaa). Mutta nyt on pakko hetkeksi pötkähtää sohvalle, ennen kuin lähdetään vähän ulos, vaikka on noin hieno ilma. Väsyttää niin pirusti. Mukavaa päivää kaikille!

Selma

Vierailija
45/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku, nyt nää sivut teki tempun mullekin, kirjoitin pitkän pätkän ja sit miut ulostettiin!

Enää ei kerkeä muuta kuin toivottaa värikästä ja herkullista Vappua!

Piia ja masu rv 32+1

Vierailija
46/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, loppuun asti saikkua tuli! Eikä tarvinnut edes valittaa sen kummemmin.

Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään muutoksia eli napakasti edelleen kiinni paikat. Pituus 3cm (viimeksi 6.2. ollut 3,6cm). Paino on nyt 76,9 eli +408g/ viikko on tullut viime käynnistä joka oli 17.4. Hb oli nyt noussut hieman, eli 125 asti, mutta raudansyöntiä jatkan yhä. Sf-mittaa ei otettu.

Painoarvioksi sanoi 1950g tällä hetkellä ja mittojen mukaan oltaisiin viikoista jäljessä jonkin verran, mutta tuntui ettei siinä mitään stressin aihetta, koska kasvu on kuitenkin ollut tasaista ja sitä koko ajan tapahtuu. Nyt kuitenkin tuntuu että pitääkö tässä ruveta syömään enemmän vai mitä??

Kylläpä nyt onkin rentoutunut ja helpottunut olo kun ei enää töihin tarvitse mennä. Nyt ei enää tarvi stressata kuin tuo tamman varsominen ennen omaa " varsomista" :)

Voi niin, meidän äippä oli kaivellut esille omat säilyttämänsä äitiyspakkaukset + ylimääräisiä itsetehtyjä vauvanvaatteita, ja kylläpä siellä oli aivan ihania retrohenkisiä potkareita yms. Ruskeavalkoista vaakaraitaa ja kaikkia hauskoja kuvioita ja kirkkaita värejä, ihania vaatteita :) Sisko oli kanssa ostanut koira-aiheisen bodyn ja pehmolelu-leijonahelistimen :)

Simatkin on pullotettu ja kylmässä ja nakit ostettuna. Munkkeja ostin kaupasta ja kävin tädin kanssa tekemässä vaihtokauppaa - minun tekemä simapullo pussilliseen tädin tekemiä munkkeja :)

Rupeaisko sitä siis tälle päivälle syömäänkin jotain...

33+5

Vierailija
47/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marii83: olisi se aika hassua olla samaan aikaan tutustumassa kättärillä. Meille molemmille taitaa olle tulossa ensimmäinen vauva ja saman ikäisiäkin ollaan (oletan että 83 on sun oma syntymävuosi).

Tänään oli kevään viimeinen opiskelurutistus mun kohdalla, jippii! Kaikkia tenttituloksia en ole tosin vielä saanut, mutta jos eivät mene läpi en ajatellut niille nyt mitään tehdä. Kummallinen koulu meillä kun pitävät opetusta vappuaattona klo 16 saakka. Perjantaina sitten on vielä viimeinen työpäivä, sitten pääsen aloittamaan äitiysloman! Toivottavasti mun vointi pysyy hyvänä ja vauva viihtyy vielä masussa niin saan oikeasti LOMAA.

Pikaista parenemista ja tsemppiä jaksamiseen selmalle ja muille sairasteluista kärsiville.

Mä en kyllä usko että se perätilavauvan kääntäminen nyt niin kamala toimenpide olisi. Vähän kovakouraisempi vatsahieronta vain. Tiedä siitä sitten, riippuu tekijästä ja siitä kenelle tehdään. Itse uskon että masuvauva olisi kuitenkin pää alaspäin, vaikka neuvolassa eivät osanneetkaan sitä sanoa. Vähän toivon että neuvolalääkärikään ei osaisi päättää miten päin vauva on, niin pääsisin ylimääräiseen ultraan.

sroigh ja masuvauva rv 34+0 (taas uusi viikko)

Vierailija
48/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tähän ulkokäännökseen liittyvistä riskeistä:

" Ulkokäännökselle otollinen ajankohta on silloin, kun lapsivettä on vielä riittävä määrä ja sikiön koko mahdollistaa käännön. Toimenpide voi käynnistää synnytyksen tai mahdolliset komplikaatiot voivat johtaa välittömään keisarinleikkaukseen. Näin ollen sairaalassa on oltava sektiovalmius.

Sikiön voinnin on oltava hyvä, se ei saa olla liian kookas eikä kiinnittyneenä syvälle lantioon. On tärkeää, ettei istukka ole kohdun etuseinämässä. Käännöstä ei ole turvallista tehdä jos näin on (istukka voi irrota kääntöyrityksessä). On oltava myös varmuus siitä, ettei napanuora ole kiertyneenä sikiön kaulan ympärille.

Toimenpide on helpompi tehdä uudelleesynnyttäjälle kuin ensisynnyttäjälle.

Joskus on tarpeen estää supistuksia lääkkeellisesti. Toimenpiteen aikana äiti makaa polvet ja lonkat koukussa mahdollisimman rentona. ultraäänikontrollissa lääkäri nostaa tarjoutuvan perän ylöspäin lantiosta ulkoisin ottein ja toisella kädellä lähtee ohjaamaan päätä pehmeästi asteittain kohti lantiota. Jos sikiö ei lähde kääntymään, lopetetaan yritys. Taitavasti suoritettuna toimenpide ei ole kivulias.

Toimenpiteen aikana ja sen jälkeen seurataan tarkasti sikiön vointia. Kohdun supisteluherkkyyttä ja sikiön sykettä tarkkaillaan ottamalla pitkään KTG-käyrää. Ulkokäännöksistä onnistuu noin 40%. Ohimeneviä sikiön sydämen sykkeen muutoksia esiintyy 5% ja vakavampia alle 0,5%. Hätäsektion tarve voi ilmaantua muutamassa tapauksessa tuhatta käännöstä kohti. Tällöin on syynä joko istukan irtoaminen tai napanuorakomplikaatiot.

Mikäli toimenpide sujuu ongelmitta, äiti kotiutetaan. Häntä kehoitetaan seuraamaan sikiön liikkeitä liikelaskentaohjeen mukaan ja tarkkailemaan omia tuntemuksiaan, kuten supistuksia, verenvuotoa tai kipua kohdussa. Jos äiti tuntee äkillistä kipua tai kohtu on jatkuvasti pinkeä tai tulee verenvuotoa, on syytä palata sairaalaan heti."

Lähde: Kätilötyö. Toim. Eija Lindqvist, Paula Immonen. Tampere 2006.

Vierailija
49/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista vappua kaikille kesämammoille!

Eilen tuli puuhailtua aika paljon ja oikea jalka turposi ihan hulluna, huh. Olipa kauhean näköinen. Ja jännää, että vain toinen jalka turposi, onko kenelläkään ilmennyt tällaista toispuoleista turvotusta?

Maha on ollut pari päivää sekaisin öisin ja eilen aamulla oli aikamoinen huimauskohtaus. Kaikki nuo jutut vähän pelottavat, rupesin jo katselemaan raskausmyrkytyksen oireita, mutta ei kai tässä tarvi nyt alkaa huolestua. Taitaa olla niin, että loppuraskauden oireita tässä aletaan keräämään.

Hikoilusta: joo, hiki on. Itse olen aina ollut vilukissa, mutta nyt olen istunut töissäkin t-paidassa. Muut naiset ovatkin kääriytyneet villatakkeihin ja kaulahuiveihin. Kivaa tämä lämmin olo, hyvää vaihtelua ikuiseen paleluun.

Eilen oli vika työpäivä. Ei edes itkettänyt, vaikka luulin, että olisi oikein haikea olo lähteä. Kyllä on mahtavaa, että nyt ollaan ihan virallisesti mammalomalla ja nyt voi kääntää ajatuksensa pesän rakentamiseen ja vauvan odotukseen (tosin minulla tuppaa ajatukset mennä huolien puolelle, jos on liikaa aikaa, joten täytyy kehittää jotain tekemistä).

Tsemppiä kaikille muuttaville ja rakentaville, se on aikamoista hommaa. Meillä on jo kuukausi muutosta ja kämppä on edelleen aika räjähtänyt. No, pikkuhiljaa...

Poltsi 33+4

Vierailija
50/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuskaillaan nenän tukkoisuuden ja kutituksen kanssa kuten on tehty jo pari viikkoa! Tosi rasittavaa! En muista edellisissä raskauksissa olleen näin pahaa limakalvojen turpoamista, ainoastaan kuivumista. Liekö tällä keväisellä ajankohdalla siitepölyineen osuutta asiaan.

Nyt supistelee taas mojovasti kun kävin aamulla putsaamassa suihkulähdealtaan. Se hyvä puoli tuosta nenän tukkoisuudesta oli etten haistanut kammottavaa hajua mikä tulee siitä altaan pohjalla olevasta liejumömmöstä! Mies ikuisti kameralla kun seisoin siellä altaan pohjalla kumihanskat kädessä ja lappasin sitä liejua!

Tänään pitäisi raahautua tädin synttäreille ja suoraan sanottuna ei kiinnosta yhtään! Ei voisi vähempää kiinnostaa tämän turvonneen, maksaläikkäisen naaman meikkaaminen! En todellakaan koe olevani hehkeimmilläni! Raskaus on onneksi hyvä tekosyy lähteä juhlista kesken pois kun alkaa tympiä. Voi olla että alkaa " supistella" hyvinkin aikaisessa vaiheessa varsinkin kun tytötkin on tänään niin huonolla tuulella että odotettavissa on kitinää ja rutinaa!

Miehellä on pitkä viikonloppuvapaa joten mun osalta jää kotityöt vähemmälle. Hän on onneksi sitä sorttia joka tykkää puuhastella keittiössäkin. Äsken juuri teki meille hyvät sapuskat ja sitä ennen siivosi keittiön perusteellisesti. Nyt se lähti tekemään takapihalle majaa tytöille! Ihana mies!

Hei tytöt, muuten! Nyt voidaan sanoa että ensi kuussa meidän vauvat syntyy! Toki joku voi ehtiä jo tällekin kuulle ja ehkäpä joku sinnittelee heinäkuullekin mutta joka tapauksessa h-hetki lähestyy!!!

GeddyLee 33+2

Vierailija
51/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Kirjoitellaan nyt sitten tämä päivä vielä tähän ma-ke pinoon, kun tuskin niin kovasti tulee juttuja tänään kun varmasti ihmisellä menoja....

Me kökötetään poikien kanssa kotona. Mies lähti rakennukselle aamusta. Huomenna tulee siskoni anoppinsa kanssa pesemään rakennukselta ikkunoita (jee yksi homma vähemmän). Leivottiin tuossa juuri kääretorttupohja, kun ajattelin väsätä siitä kakun huomiselle - siskollani oli juuri kolmekymppiset eikä päästy niille(kään). Niin tosiaan kääretorttupohja oli anoa vaihtoehto, kun eihän täällä nyt sitten mitään kakkuvuokaa satu olemaan, kun sekin jo pakattu!!!! No onnistuuhan tuokin. Huomenna haen tuorejuustoa, suklaata ja kermistä, niin eikähän siitä joku viritys synny ; )

Minulla oli eilen [b]neuvolalääkäri[/b] kaikki oli ok jopa kohdunsuulla ei mitään muutosta, sitten edelliseen kertaan jolloin sitä syynättiin melkein ultaralähetteeseen asti. Eli kuten arvasinkin niin ei varmaan mitään ennenaikaista synnytystä ainakaan täältä ts. kesäkuun vauvana ollaan ja pysytään ; )

Kiitos [b]Poltsi[/b] muuttotsempistä. Sitä tosiaankin tarvitaan. Olen nyt sitten ilmoitellut kavereille pikkuhiljaa että selityksen pitää olla sitten erittäin hyvä, jos aikoo loppusiivouksen skipata ; ) Yksin en TODELLAKAAN tee ja varsinkin kun on nuo riiviöt lisänä¿[/color]

Vitsi meillä jäi nyt sitten simat ja munkin laittamatta tänä vappuna. En millään ehtinyt ja jaksanat. Tosin, ei multa olisi varmaan löytynyt edes tarvikkeita¿ no ensi vuonna sitten kun kaikki on (toivottavasti) normaalia (lue. kaikki tavarat ja perheenjäsenet saman katon alla)

[b]-piias-[/b] mä kirjoitan aina tän tekstin ensin Wordiin ja siirrän sieltä sitten tänne. Multa on hävinnyt NIIN monta pitkää juttua näiden typerien sivujen takia, joten näin ainakin säästyvät ; )

Juu mutta nyt näyttää olevan ruokakin valmis, joten huomiseen :)[/color]

[color=MediumVioletRed]♥art rv35+3[/color]

Vierailija
52/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Me laitettiin tänään miehen kanssa vauvan sänky paikoilleen. Päätettiin siivota ja sitten samalla siirreltiin meidän sänky seinään kiinni, jotta pinnis mahtui viereen. Mie just petasin sen sängyn ja laiton kaikki reunapehmusteet. Nyt siitä vauvasta alkaa tulla yhä todellisempi kun sänkykin on jo odottamassa. Ostin myös Ainu-pupun siihen sängyn päälle, tosin täytyy vielä pestä se pupu. Mut on se sänky niin söötti =)

Miehellä on aika pahana allergia, pärskii ihan taukoamatta. Senkin takia piti tänään siivota ja vaihtaa lakanat. Sai yöllä tosi monta aivastuskohtausta ja tottakai minäkin heräsin niihin. Vaikea kuvitella sitä oloa kun itsellä ei ole allergiaa.

Eilen olin kavereiden kanssa iltaa istumassa, tosin olin jo 20.30 kotona. Mut oli ihan kiva mennä ilman esikoista ja höpötellä tyttöjen juttuja. Eipä tästä taas pitkään aikaan pääsekään mihinkään.

Pian lähdetään vappulounaalle. Appiukko tarjoaa. Toivotaan, että tarjolla ois jotain oikein herkkuruokaa.

Ens keskiviikkona ois sitten viimeinen lääkäri. Toivottavasti kohdunsuulla ois tapahtunut jo reilusti muutoksia. Ainakin pää tuntuu olevan jo tosi alhaalla. Mulla ei ainakaan ole paniikkia, että heinäkuulle menis. Sais tulla jo mielellään toukokuun puolella.

Pitäis vissiin joku päivä käydä ostamassa vähän multaa ja kukkia parvekkeelle. Sais siitä nätimmän näköisen. Näinköhän ne tän kesän helteet pamahtaa nyt toukokuussa ja sitten hytistään loppukesä. Semmoinen 20 astetta ois aika hyvä, sen yli jos menee niin tulee jo tukala olo, vauvalla myös.

Tytteli-83 rv 35+3

Vierailija
53/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun ihana keli ulkona :)

Varjossa +22..

Tossa joku aika sitten kotiuduttiin mun vanhempien luota vappulounaalta.

Mies meni päikkäreille. En tiiä pitäskö munkin kokeilla tulisko uni. Yö meni taas miten meni. Tulihan sitä heräiltyä vessaan ja muutenkin, hankala kun löytää hyvää asentoa. Alapäätä vihloo ja juilii koko ajan.

On se jännä miten vauva on niin alhaalla, tuntuu se pää selvästi tuolla tosi alhaalla ja onhan se tosiaan kiinnittynyt jo. Sellanen jännä painontunne alapäässä.

Aamupäivästä supisteli myös, seassa niitä kipeitäkin ja sitten sitä menkkamaista jomotusta.

Eilinen vappuaatto oli hyvin railakas ;) No heh..

Mies tuli töistä ja sitten käytiin jätskillä.

Illemmalla grillattiin meidän takapihalla ja syötiinkin siellä.

Käytiin sitten kävelemässä ihan 10min etanavauhtia, parempaan kun en vaan pysty.

Leffakin katottiin ja sitten unille.. tosi railakasta ;)

Illalla huomasin että turvotti ihan kiitettävästi. Nilkat ja sormet.. :o

Ajatella tosiaan että nyt on jo toukokuu. Osa saa varmasti vauvan jo tämän kuun aikana, suurin osa ens kuussa ja jotkut heinäkuulla.. Jännää!! :)

Selma: Kiva kiva että asunto löytyi Prahasta! :)

Täälläkin on mun miehellä pahana tuo allergia, pärskii kovasti. Mulla onneks se pahin meni jo ohi.

Nyt ei ajatus taas kulje yhtään...

Palaillaan!

a_j + pötkis 35+0 (uusi viikko taas!)

Vierailija
54/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tosi railakas eilisilta. Grillattiin pihalla ja kateltiin telkkua. Sitten kömmittiin pehkuihin jo tossa kymmenen pintaan;) Mulla oli yöllä tosi paha olo. Supisteli kipeesti, ja maha löysällä. Vaihdoin asentoa niin, että mieskin taisi tuskastua. Olin kontallaan ja kyljellään ja ajattelin, että kaikkeen sitä ihminen itsensä pistää;) Aamulla kun mies tuli halaamaan, ja sano, että sä olet tosi kaunis, niin ajattelin, että nyt sen kyllä täytyy huijata, niin epäseksikäs olo kyllä oli valvotun yön ja jättimahan kanssa ;)

Kanelisokeri: ja muutkin jotka kirjotti kääntämisestä. Kiitos infosta. Mulla kun on sitä kohtaan joku kammo. Tossa KAnelisokerin tekstissä sanottiin, ettei voida tehdä, jos istukka on etuseinässä, ja mullahan on. Joten nyt peukut ja varpaat ristiin, että pienokainen kääntyisi itse oikeaan asentoon! Kovasti ainakin mylläili viime yönä, on taas eri asennossa kuin eilen, mutta ei mun mielestä vieläkään pää alaspäin.

Hohhoijaa, kovasti väsyttää, ruoka on uunissa ja mies sai just trampoliinin pystyyn lapsille pihalle. Viihtyvät varmasti loppupäivän siellä. TAidankin viedä tuolle ukkokullalle oluen kasauspalkkioksi. Senverran kärttyinen olen minäkin tänään ollut. Vaikka oltiin muuten ihanalla piknikillä koko perhe, lapset olivat aivan innoissaan metsän siimeksessä syömisestä! OIkein ihanaa vapun jatkoa teille kaikille!

Selma

Vierailija
55/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Iltaisin turvottaa inhottavasti koko kroppaa. Kun oltiin syömässä, niin alkoi jo kengätkin puristaa, vaikka ne on semmoiset tossukat. Tulee tosi tukala olo. Mie haluaisin nyt pian synnyttää ja päästä eroon kaikista näistä raskausvaivoista. Onneks on enää nelisen viikkoa. Oon tänään viilennellyt jalkoja vaikka millä keinoin. Välillä tuntuu, että jalkapohjat on oikeasti ihan tulessa. Sisällä on ahdistavan kuuma ja esikoinen alkoi tänään jostain syystä pelkäämään tuuletinta!! Viime kesänä ei ollut moksiskaan, nyt kun laitoin sen päälle niin alkoi ihan hillittömästi itkemään. Sen jälkeen katseli sitä tuuletinta koko ajan tosi pelokkaasti ja kiers kaukaa sen. Toivottavasti menis tuo pelko ohi, ettei tartteis helteitä kärvistellä ilman tuuletusta.

Hitsi, ei edes tee suklaatakaan mieli kun on niin kuuma. Mie voisin vaan juoda koko ajan vettä. Yöllä ei viitsisi pitää ikkunaa kauheasti auki tuon miehen allergian takia. Lisäks kun asutaan tosi lähellä keskustaa, niin kaiken maailman moottoripyörät huristelee tästä ohi.

Viimeisillään olo kesäkuumalla on kyllä ihan tuskaa. Ois ihan painajainen, jos ois laskettu aika loppukesästä. Siinä saa mukavat turvotukset hankittua.

Kohta alkaa teho-osasto. Pitänee katsoa se, kun ei kauheasti väsytäkään. Onneks vielä on aamuisin viileää, jotta saa kämpän edes vähäksi aikaa kylmemmäksi.

Tytteli-83

Vierailija
56/57 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme koko päivän mökillä ja nyt on olo kuin metsäläisellä :) Kuopuksen nukkumaan meno oli melkoista piinaa nyt kun yritämme saada hänet nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman hyssyttelyjä yms.

Mies pitää huomenna vapaapäivän. Ressukka onkin ollut tosi väsynyt. Eilenkin nukahti jo kahdeksan jälkeen ja veteli sikeitä aamuun saakka :)

Oma olo on aivan hirveä. Naama on alkanut kukkimaan, kuten alkuraskaudessa, mahassa kasvaa valkeaa untuvakarvaa, joka kutisee aivan älyttömästi, turvotusta on vaikka muille jakaa, olisittepa nähneet minkälaiset rannut jäivät sukista nilkkoihin :( vauva pelmuaa kohdussa kuin viimeistä päivää, päässä humisee ja lantio tuntuu taas menevän hajalle pienemmästäkin ponnistamisesta. Kaiken lisäksi eilen ja tänään on ollut kipeitä supistuksia. Menkkamaista jomotusta alavatsalla, joka ei tunnu oikein hellittävän ja tietenkin sitä vatsan kiristymistä, mikä pistää keuhkot aivat lyttyyn.

Yhtäkkiä menin sitten tähän kuntoon, enkä tajua miksi? Huomenna on viikkoja täynnä 35, ehkä sitten se on syynä tähän huonontuneeseen olotilaan. Joka tapauksessa, aivan kamalaa on ja soisin tämän loppuvan pian. Onneksi minun kohdallani ei tarvitse sinne heinäkuulle saakka odotella, kun näilläkin lämpötiloilla tuntuu, että hikoilee ihan ämpärikaupalla yötä päivää.

Piti sinne vapputorillekin mennä kun lapset halusivat pallot. Saimme nekin ostettua, vaikka kylläpä niilläkin oli hintaa, koko perhe olisi syönyt mäkkärissä sillä rahalla mikä upposi niihin foliopalloihin. Hirveällä tuskalla kiersin toria läpi rattaita työnnellen kunnes sopivat pallot löytyivät ja pääsin autoon istumaan. Että voi ihminen olla heikko... :-/

Selmalle piti vielä siitä kääntämisestä kirjoittaa, että varmaankin kertovat siellä sairaalassa sinulle kaikki ne riskit ja saat tehdä päätöksen kääntämisyrityksestä niiden tietojen mukaisesti. Aika pieni oli tuo onnistuneiden käännösten prosentuaalinen määrä. Olin itsekin vähän hämmentynyt. Kaipa sairaaloista löytyy niitäkin lääkäreitä, jotka sen tekevät, oli istukka sitten missä tahansa. Minulla on tuo sama luultavasti edessä, mutta onneksi vauva on sillain viistosti poikkitilassa, eli ei tarvitse kamalasti vääntää. Nyt olen alkanut tuntemaan vauvan ääriviivat masussa. Selvästi tuntee, missä on jalka, käsi, pylly ja pää.

Nyt kyllä lopettelen ja painun pehkuihin. Hyvää yötä kaikille.

Kanelisokeri, vähän reilun tunnin kuluttua rv:lla 35+0... :)

Vierailija
57/57 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä kun kopioin viestin uudeksi sähköpostiviestiksi - multa muka puuttui ensin otsikko ja sitten en ollutkaan enää kirjautunut!

Minäpä kirjoittelen kanssa vielä tähän entiseen, tehkööt joku viitseliäämpi sen uuden :)

Eli hereillä ollaan vaihteeksi, tuli jotenkin niin tukala olo ja maha suorastaan kipeäksi että päätin kokeilla nousta hetkeksi ylös. Kauhea ralli alkoi mahassa. Minäkin tunnen missä on pää ja todennäköisesti olkapääkin tossa törröttää. Pää oli eilen illalla tosi alhaalla (en kärsinyt istua esim. saunassa muuten kuin taakse nojaten, kun pää painoi!).

Me mietittiin eilen vihdoin nimiä, tai siis vasta selailtiin kalenteria. Kun pitää tuo synnärille lähetettävä lappu viedä tänään viim. iltapäiväksi neuvolaan että laittavat sen sieltä postiin ja siihen on oltava ne nimiehdotukset, niin sama kai se on miettiä sitä nimeä sitten kunnolla.

Autokuumetta pukkaa, mutta se mun himoitsemani auto on 500km päässä. Ääh... Lauantaiksi suunniteltu Ikean uusintareissukin tais peruuntua, kun kuski on flunssassa, minä en oikein ajokuntoinen ja äidilläni ei C-korttia (auto MB Sprinter-kuormuri) ja sekin on sairaslomalla :)

Pojat tuli meille torstaina ja kauhea stressi päällä taas siivoamisista, koska ei tahdo enää oma kunto kestää tuota siivoamista ja kyykkimistä, se tuntuu niin epämukavalta. Ja ne nakkelee serpentiinejä pitkin lattioita ja hanskat ja huivit ja lippikset ei millään osu ainoaankaan eteisen kolmesta korista -> koirat pureskelee niitä (ja poikien äidin mielestä se on tietysti mun vika, ettei lapset millään osaa laittaa vaatteitaan mihin pitäis vaan nakkovat lattialle, vaikka asiasta joka kerta sanotaan).

Millä niihin sais vähän kuria... Ja kun ei sitä silti haluais koko viikonloppua kulkea niiden perässä nalkuttamassa kummankaan osapuolen kannalta, isäänsähän ne on tulleet tapaamaan mutta elämä olis helpompaa kaikille jos viitsisivät siivota jälkiään, tai tajuaisivat olla jo valmiiksi vähän siistemmin, etteivät joutuis kokoajan siivoamaan turhia/ tahallisia sotkuja.

Jännä juttu sekin, että joka kerta kun tulevat, ei nuorempi viitsi edes vetää vessanpönttöä (ja pissailee pitkin reunoja). Sitten kun siitä on 4-5krt huomauttanut niin sunnuntaina jo osaa vetää, ja sittenpä taas lähtevät pois ja ensi kerralla sama homma alusta. Vähän turhauttavaa. Ei vissiin kotona tarvitse vetää, tai äitinsä kulkee perässä vetämässä? Kas kun ei vielä pyyhi pyllyäkin... Pojalla kuitenkin ikää jo 7v (on eskarissa). Ei se tuo isompi 9v:kään takuulla siivoa jälkiään, ellet mene perässä vahtimaan että tuliko esim. jogurttipurkki roskiin vai jäikö pöydälle. Eilen saivat tölkkilimsat niin senkin isompi nakkasi vain omalle pihalle maahan sen tyhjän tölkin. Great... Pistin isänsä sen keräämään sieltä pois kun poika itse karkas kaverilleen samantien moneksi tunniksi.

Semmosta valitusvirttä tällä kertaa,

Alcatraz 34+0 (uusi viikko - uudet vaivat, he he!!)