Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KESÄNUPUT ma-ke***

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Nyt ärsyttää kun kirjotin pitkän viestin ja sitten se hävis =(( takapuoli ihan puutunu jo, joten lyhyesti.

Niina 1983, mekin ollaan menossa kättärille tutustuun keskiviikkona ellei olisi sama aika =) meillä 16.00, Mulla latinomies mukana et tuu juttusille jos näin on, tiedä vaikka ollaan yhtäaikaa synnyttämässä =)))

Raskaus etenee ihan hyvin, ei oo suppareita kuten a_j:lla aikamoisen kuulosta. Masukaveri kyllä liikkuu ettei huolta onko kaikki ok, välillä kyljet hellänä ja henkeä ahdistaa kun niin tulee potkuja.

Perjantaina neuvolalääkäri. joo no varmaan jäi puolet kirjottamatta mutta nyt täytyy levätä.

FinMex ´81 rv 35+1

Vierailija
22/57 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on myös just silloin 16.00 alkaen se Kättärin tutustumiskäynti. Hauskasti sattui :). Pitääpä tulla juttelemaan! Miulla on silmälasit ja melko pitkät tummat hiukset.

Niina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa te viisaammat ihmiset et onks suppareita erilaisia?? mul on mahakovettunut ja sattunut selkää+menkkamaisia kipuja!! sit myös mahakovettunut ja kävelessä vihlasee alapäähän todella kivuliaasti!! onks molemmat supistuksia?? vai toinen jotain muuta??

viikko sit ma oli lääkäri..ja kohdunsuu oli pehmee ja lyhetynyt 2.5-->2!

lääkäri kirjoitti loppuajan saikkua ennen aikaisten supistuksien takia, mut en tajunnut taas tätä asiaa kysyä lääkäriltä!! eli onks molemmat supistuksia vai ei??

jollain muullakin suoli toimii hyvin!! mulla kans kahtena aamuna heti ensimmäisenä on saanut mennä vessaan ettei tule housuihin! toivotaan et on ohi menevää!!

art kirjoitteli 4 vkonpäästä olis muutto edessä..sama täällä! pitäis vaan saada keittiö valmiiks (ei olla edes keittiön kaappeja saatu vielä) ja lattiaan laminaatti!!( yli 80neliöö) kiirettä pitää!! vanhasta asunnosta pitää luopua vikapäivä toukokuuta! enkä ole edes pakannut vielä!! miten artin pakkaukset on edennyt?

lääkäri vielä kielsi tekemästä mitään paitsi rauhallisesti saa kävellä, jos kykenee!! mut onneks äiti lupas tulla auttaa pakkaamisessa!! muuten tästä muutosta ei tulis mitään!!

toivottavasti saadaan muutto tehtyä ennen kuin pikkuinen synty..

tai sit siinä käy niin et kesken muuton lähetään synnyttään :)

onneks kaverit on luvannut auttaa, jos näin käy!

viel pari viikkoa niin varmaan ensimmäiset jo pitelee kääröä sylissä<3

nyt olis rv34+1

Vierailija
24/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen miut oli " häädetty" täältä vauva-lehden sivuilta pois, koska meidän koneen ip-osoitteesta on toistuvasti häiritty sivuja. No, voihan tätä minun kirjoittelua häirinnäksikin kutsua =). Olihan siinä, että samaa verkkoa saattaa käyttää useampi ja sen vuoksi sivullisetkin saattaa saada häädön. Tänä aamuna pääsin kuitenkin taas kirjoittelemaan. Lähetin kyllä sähköpostia ylläpitäjälle, lieköhän se auttoi vaan olikohan tuo moka jotenkin yleisempikin.

Kauheaa miten riippuvainen sitä onkin tästä palstasta. Heti jo mietin, että pitää käydä teille ilmoittamassa toiselta koneelta tilanteesta. Johan te olisitte ihmetelleet jos minä olisin yhtäkkiä lopettanut kirjoittamisen.

No joo, omassa voinnissa ei mitään uutta. Kävin eilen uimassa. Vielä se 1000m meni ja kyllä tuntuikin hyvältä. Uidessa en edes muista olevani raskaana. IHan lopussa alkoi vasta kohtukin kovettelemaan.

Jes, huomenna on palkkapäivä! Kyllä sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa. Tää päivä pitäis vielä kituuttaa ilman pennin hyrrää. Visa on vinkunut kiitettävästi. Onneks saa kaikki laskut maksettua tästä palkasta ja vielä jää mukavasti ylikin. Huomenna suunnistan Prismaan ja ostan kaikki kaapit täyteen. Onkin tosi paljon ostettavaa. Tykkään ostaa aina vähän ylimääräisiä tavaroita jemmaan, jotta ei tartte koko aikaa olla miettimässä mitä puuttuu. Esim. wc-paperia ostan aina kaikista isoimman säkin mitä kaupasta saa.

Palailen iltaisella!

Tytteli-83 rv 35+1

Vierailija
25/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sivusto temppuilee nyt kyllä, minullekin väitti, että käyttö on estetty...

Noista suolistojutuista: minullakin oli viikonloppuna tällainen mahakohtaus, ihan hirveät kivut ensin ja sitten kauhea ripuli ja oksetusolo perään. Huh, oli ikävä. Toivottavasti ei nyt kaikki olla menossa juuri nyt synnyttämään ;)

Mitäs mieltä olette äitiysjoogan venyttelemisistä? Meillä venytellään aika reippaasti ja sen seurauksena minusta tuntuu, että maha repeää ihan just, kun muutenkin venytetyt kudokset joutuvat venymään vielä vähän lisää. En voi sanoa, että se tuntuu mitenkään hyvältä.

Bongasin raskausarpia kyljissäkin, jippii... On tää hehkeää...

Poltsi 33+2

Vierailija
26/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta. Nyt olikin neljän viikon väli, ja seuraavaan kertaan kolme viikkoa. Eli ei mitenkään tiheään noita käyntejä vielä ole. Tällaisia tuloksia viikolla 32+4:

verenpaine: 122/84 (korkein tähänastisista mittauksista)

pissa puhdas

hemppa: 117 (noussut, mutta rautaa jatketaan)

sf-mitta: 29

paino: +650g/vko (yhteensä tullut 11 kg)

vauva pää alaspäin, syke tasainen, mutta ei mainittu lukemaa.

Paino tosiaan on jo pitkään noussut vähintään puol kiloa viikossa. Itse stressaan kovasti sen kanssa... Tulee liikaa verrattua edelliseen raskauteen, jolloin painonnousu tasaantui joskus viikon 25 jälkeen, ja loppusaldo oli 12-13 kg. Nyt mennään selvästikin yli.

Hyvinhän tämä raskaus on edennyt. Kovasti olen viime aikoina hommaillut, pihan ja kodin siivousta ym. Iltaisin tuntuu lonkissa ja selässä päivän touhut, mutta siedettävissä rajoissa mennään. Ja hyvähän se on touhuta, kun ei juurikaan supistele. Välillä säikähdän, että pitäisiköhän vähän rauhoittaa tahtia.

Mukavaa päivän jatkoa!

timaja 32+4

Vierailija
27/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään lomapäivä :)

Huomenna alkaa sitten äippäloma! :)

Heräsin sit kuitenkin tänään jo heti seiskan jälkeen. Eipä nukuttanut vaikka ois saanutkin nukkua ;)

On myös supistellut tän aamun tässä.. niitä menkkamaisia. Osa on aika ilkeitä :(

Ja se kassi joo.. en vielä eilen sitä sit pakannutkaan..

Mentiin eilen sit kylään kummipoikaa katsomaan ja kassi unohtui laittaa.

Kummipoika kohta 10kk, on jo iso poitsu :)

Koko eilisenkin siis supisteli niitä menkkamaisia.. mutta ei mitään samanlaista kun toissailtana ne tosi kipeet.

Joo, muakaan ei meinannu tää sivusto tänne päästää tänä aamuna. Jotain häikkää on..

Kohta jos lähtis ruokakauppaan ja autonkin vois pesettää samalla reissulla.

Päivällä aattelin leipoa jotain! Pitkästä aikaa...:)

Tarttuu teistä tää leipomisinto.. ;)

Hyvää päivää kaikille:)

a_j + pötkis 34+5

Vierailija
28/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Turvotusta pitää seurailla ja lisäksi verenpainetta...vaikkei verenpaineessa mitään ihmeellistä ollutkaan, ihan normaali, lähinnä siis tuon turvotuksen vuoksi...

Sisätutkimuksen tehtyään lääkäri totesi, ettei mitään kypsymistä ole tapahtunut, eli vauva ei ole vielä syntymässä aikoihin. Kohdunkaula on vielä pitkä ja kovahko, vaikka onkin jotenkin kait tullut eteen, mitä lie sekin tarkoittaa? Sisäsuu edelleen kiinni, ja ulkosuu sormelle auki.

Toki tilanne voi kuulemma muuttua nopeastikin. Mutta näillä näkymin mennään varmasti laskettuun aikaan, jollei jopa ylikin. Vauva on kaiken lisäksi lievästi poikittain, eli pääpuoli ei tuonne alas pääse painamaan paikkoja kypsiksi. Kylläpä onkin kaikin puolin ihan ok olo, kun ei närästä eikä alapäässä tunnu sitä tuttua melonia, mikä yleensä jo puolivälissä raskautta saattaa aiheuttaa tunteen, että synnytän juuri nyt, tähän paikkaan. :)

No, toivottavasti vauveli sentään suostuu tulemaan ajallaan ulos, minulla kun nuo tuppaavat olemaan niin isoja. Lääkäri väläytti sitä käynnistysvaihtoehtoakin, mutta tyrmäsin sen heti alkuunsa. Katsotaan nyt rauhassa mitä painoarvio kertoo...13.5. Voi olla, että on pakko hyväksyä se käynnistäminen ainoana vaihtoehtona, vaikka tiedänkin jälleen joutuvani melkoiseen myllytykseen...

Jep, tässäpä nämä kuulumiset. Ulkona on aivan ihana ilma. Pakko lähteä kuopuksen kanssa hiekkalaatikolle leikkimään, ei täällä sisällä ole mitään mieltä nyhjätä...mutta ennen sitä, maistan kyllä lasillisen simaa :)

Kanelisokeri 34+4

Vierailija
29/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin viime viikon ihan nettipimennossa, tytön kanssa yhdistetyllä työ- ja sukulointireissulla. Auton ratissa sain olla yli 200 kilsaa suuntaansa + sitten laivareissu. Sunnuntaina palailtiin kotiin, osa laukuista odottaa vielä avaamista olkkarissa. Ihan mukava matka kaiken kaikkiaan, vaikka tulikin ikävä omaa sänkyä! Alkoi myös se tyynyn asettelu vatsan alle kyljellä maatessa, tähän mennessä en ole tuntenut tarvetta. Ja hikoilu, erityisesti öisin¿ oon nukkunut usein ilman yöpaitaa, kun varsinkin rintojen seutu on hiestä märkä. Täällä on nyt ihan kesäilmatkin, toivottavasti ei ihan hirveitä helteitä tule alkukesälle kuitenkaan! Helpottaisi oloa huomattavasti. Meillä on muuten tiedossa vielä kuukauden päästä reissu siskon häihin :) Silloin ajattelin kyllä varata hotellihuoneen, ettei tartteisi turvautua siskonpetiin sukulaisten luona. Ja turvakaukalo ym. pitää varmaan varalta pakata mukaan.

Kävin eilen ultrassa ja neuvolassa, seuraava kerta on sitten kolmen viikon päästä. Eipä siellä mitään ihmeempiä kerrottu¿ keskimääräistä suurempi vauva, oli ultraajan arvio. Tämänhetkinen paino(arvio) mytylle 2130 g. Itselle oli tullut painoa suht maltillisesti, 200g/viikko, vaikka sf-mitta on edelleen yläkäyrällä (32). Eiköhän sieltä taas yli 4-kiloinen lapsukainen tule ¿ vaan ei haittaa. Kunhan vain ymmärtää syntyä ajoissa :) On raivotarjonnassa ollut jo pitkään, nyt puskee uutterasti pepullaan ja/tai jaloillaan tuonne oikean rinnan alle, siellä on ajoittain oikein muhkea patti, saa melkein jalasta kiinni napata ;) Aika ilkeä tunne, varsinkin istuessa.

Itsellä meinasi jo uteliaisuus voittaa vauvan sukupuolen suhteen. Mietin jopa vaihtoehtoa, että kysyisin sitä ultraajalta enkä kertoisi miehelle, joka ei halua tietää etukäteen ;) Mutta eipä näyttänyt jalkoväliään, joten salaisuudeksi jäi.

Minä ajattelin nyt toukokuun yrittää pakertaa väitöskirjan parissa parina päivänä viikossa ja ottaa muuten rennosti tytön kanssa ja kotihommia tehden. Vauvanvaatteet ja ikkunat odottaa pesua¿ saatiin ennen reissua suht hyväkuntoiset vaunut maalle kakkosvaunuiksi, niidenkin kangasosat pitäisi jotenkin saada puhtaaksi. Mutta kiva ettei tartte koko ajan roudata vaunuja edestakaisin mökille mennessä!

Viime aikoijen juttuja en ole ehtinyt oikein lukemaan, mutta tuota rintapumppu-asiaa voisin sen verran kommentoida, että meilläkin kokemusta Aventista. En saanut sillä mitään herumaan ennen kuin poistin sen rintaa vasten olevan pehmeämmän osan, jolloin otti napakammin rinnasta kiinni. Mutta ihan hyvin toimi sitten sillä systeemillä. Minä katsoin esikoista odottaessa valmiiksi pumpun + ostopaikan, että voi sitten tarpeen vaatiessa nopeasti hakea. Synnäriltä tullessa sitten käytiin noutamassa.

Hyviä vointeja!

Taika, 32+3

Vierailija
30/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten taas neuvola. Kaikki oli ihan mallillaan :) Vauvan syke ok (terkkari ei koskaan kerro tarkkaa lukemaa), verenpaine 116/73, sf-mitta 31cm eli kasvanut taas sen 2cm. Tasaisesti kasvanu :) Painoa oli tullut 300g/vko - näköjään hidastunut tuo painonnousu. Voi tietty johtua siitäkin, että oon yrittänyt noudattaa sitä ohjetta makean välttämisestä. Oli muuten tällä kertaa puhdas se pissa. Jes! Hemppaa ei otettukaan - terkkari taitaa luottaa siihen, että on pysyny vähintäänkin samana. Lapsonen oli edelleen pää alaspäin. Ensi viikon lääkärineuvolassa sitten selviää varmasti, että on oikein päin. Mielenkiinnolla kyllä ootan tota lääkäriä, että onko mahtanut mitään tapahtua tuolla alhaalla. Kiva sitten, kun samalla ultraavat. On varmaan hassua nähdä pikkuinen, joka ei enää mahdukaan kuvaan kokonaan!

Terkkari antoi jo mukaan sellasen lappusen, missä lukee kaikkia tärkeitä numeroita (synnytyspäivystys yms) ja muutakin tietoa siitä, millon pitää lähteä kohti sairaalaa. Tämä siksi, kun mainitsin, että lähisuvun vauvat on tullu ihan reilusti etuajassa. Rupeshan tuo vielä selittämään ajo-ohjeitakin. Tuntuu niin hurjalta, että kaikki tämä on tosiaan jo niin ajankohtaista.

Sitten muihin asioihin. Ensinnäkin suurkiitos kommenteista noihin tarvikehankintoihin liittyen! On ollut kiva kuulla kokemuksia etenkin noista rintapumpuista. Taidan kuitenkin jättää hankkimisen synnytyksen jälkeen, katsoo sitten onko tarvetta.

Närästys on tullut kyllä ihan pysyväksi vieraaksi. Mua on jo ennen raskauttakin närästänyt melko herkästi, mutta ei kyllä näin pahasti oo koskaan korventanut. Onneksi nuo on kuitenkin auttanut tosi tehokkaasti nuo Multitabsin raskaus-närästys-tabletit. Ne tehoaa äkkiä ja se on hyvä se.

Istuminen alkaa täällä suunnalla olla jo hiukan hankalaa. Selkä meinaa kipeytyä kovin äkkiä ja kun vauvakin jotenkin sitten kai nousee ylöspäin ja tuntuu menevän herkemmin noiden ylimpien kylkiluiden alle. Tuntuu hiukan ikävältä. Joku muukin mainitsi samasta asiasta.

Eilen tuli taas pestyä yksi ikkuna. Tarviin vaan jo miehen apua pesemiseen, kun meillä on sellaset puiset sälekaihtimet ja vaikka ne nostaa ihan ylös, ei ikkunaa saa kunnolla auki. Hmph. Mies joutui siis kanssa pesupuuhiin, kun en tämän mahani kanssa mahtunut sinne ikkunalasien väliin :) Mua meinaa turhauttaa, kun sitä on välillä niin avuton, kun ei vaan joku juttu onnistukaan itsekseen.

Joku muukin oli ajatellut leipoa. Mullakin olis huomenissa tarkotus laittaa uuni lämpimäks ja tehdä jotain hipleetä ja varmaan sämpylöitä. Appivanhemmat kun on tulossa ja mieskin on niin hipleen perään, niin aattelin sitten vähän leipoa. Jos joku ei tuota hiplee-sanaa ihan ymmärtänyt, se tarkottaa makeeta syötävää, esim. pullaa tai muita leivonnaisia. Ihan on vakiintunut mullekin sanavarastoon, kun tuo miekkonen on Savosta ja se sitä sanaa aina käyttää.

Jeesjees. Tällaiset täältä tällä erää. Vointeja :)

makri, 32+6

Vierailija
31/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Pikaiseen ilmoittaudun, että täällä taas roikutaan : ) Juuri tultiin kotiin esikoisen kerhostahakureissulta ja ruoka on vielä syömättä. Kerättiin tullessa valkovuokkoja maljakkoon, ovat kyllä todella kauniita katsella¿

[b]Tintille muutosta[/b] viimetippaan menee teilläkin tuo muutto ja remppa¿ olen tässä pikkuhiljaa ilmoitellut kavereille, milloin tarvittaisiin loppusiivousapuja ja mies kavereilleen muuttoapua. Meillähän on yksi muutto takana jo syksyllä kun myimme kerrostaloasuntomme ja muutimme tänne vuokralle. Suurin osa tavaroista on jo (onneksi) pakattuna laatikoihin ja ovat nyt siis rakennuksella vintillä. Siellä tosiaankin kaikki vauvankin tavarat ovat odottamassa. Kova pesu rumba on edessä heti muutettuamme¿

[b]Häikkää myös täällä yhteyksissä[/b], minut oli myös häädetty näiltä sivuilta, kun kirjoittelen kuulemma toistuvasti häiriöksi ; ) No voi kai nämä minun sepostukset siksikin luokitella ; )

Mutta nyt syömään. Palaan pian¿[/color]

Vierailija
32/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan kirjoittanut itse mitään, muiden juttuja olen kyllä lukenut.

Kiitos rintapumppuneuvoista, ajattelin hankkia sen aventin käsikäyttöisen.

Neuvolakuulumisia:

sf 31

verenpaine 138/60

painonnousu n. 750g/viikko, yhteensä tullut n. 10kg neuvoläntäti oli tyytyväinen, kun viimeksi olin laihtunut 1kg/2 viikkoa. On joka kerta sanonut että olen niin hoikka että painoa saa tulla reilusti (oli tyytyväinen myös 870g/viikko lukuihin...) BMI oli ennen raskautta 19. Luulisi että olisi helppo tuntea miten päin vauva on???

Sekä mun oma hoitaja että viereisen huoneen kätilö kokeilivat, mutta eivät osanneet päättää onko vauveli pää alaspain vai ylöspäin. Itsekään en aina oikein tiedä. Muutama ilta sitten tuntui melkein siltä kuin olisi poikittain. Uskoisin kuitenkin että kyllä se raivotarjonnassa on.

Lisäksi sokerit oli yhdellä plussalla, laittoi heti lähetteen sokerirasitukseen. Eikös teillä muilla ole seurailtu sokeria pidempään ennen rasitusta? Ja verenpainemittaukseen pitää mennä uudestaan jo ensi viikolla.

Muitakin kättärille menijöitä :) Itse varasin tutustumiskäynnin tänään. Mennään 14.5.

vauvanvaatteita olen jo pessyt, mutta sairaalakassia en ole oikein osannut pakata. En oikein tiedä mitä sinne laittaisi. Tuntuu että osa mitä voisi pakata on vielä hankkimatta ja melkein kaikki loput on sellasia mitä ei voi vielä pakata kun niitä tarvitsee koko ajan (esim hammasharjat yms.)

ensimmäiseen gallup kysymykseen voisin vielä vastata. Raskaudessa yllätti pahoinvointi. Olin kyllä varautunut siihen että sitä tulee, eikä se ole vain aamupahoinvointia vaan kokopäiväpahoinvointia, mutta varsinainen yllätys oli se että olin ihan yhtä pahoinvoiva aina kaikki yötkin. Lisäksi on tullut yllätyksenä se että ei pystykään tekemään normaalisti kaikkea (sama kuin aika monella muullakin). Olin esimerkiksi suunnitellut että käyn jumpassa ihan siihen asti kunnes synnytän, että vähän vaan keventäisin ja tekisin osan liikkeistä eri tavalla kun maha on tiellä. Toisin kävi. Lopetin jumpan jo tammi/helmikuussa kun tuli ensimmäiset kipeät supistukset. Nyt kyllä olisi taas sellainen olo että ihan hyvin voisin mennä esim. pumppiin, mutta en uskalla kun olen vähän hermoheikko niiden suppareiden kanssa...

Joku mietti mitkä kaikki ovat supistuksia. Mun mielestä kaikki, joissa maha kovettuu kokonaan ovat supistuksia.

sroigh rv 33+6

Vierailija
33/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Taas meinaa järjestelmä ilmoittaa, että mut on häädetty¿ no onnistui kuitenkin noin sadannen yrittämisen jälkeen. Samoin ihan keskustelu palstoille pääsy oli tuskien takana. Kone ilmoittaa vaan että ¿järjestelmässä tapahtui virhe¿.Samoin kun siirryin sivujen eri osioihin, niin välillä oli kirjautunut ja välillä en (vaikka en itse tehnyt välissä sen eteen mitään) Ärsyttävää!!! Taitaa jotenkin liittyä noihin uusien sivustojen päivittämiseen/tekoon?!?

[b]taika74[/b] mietin juuri Sinua, että minne olet ¿hävinnyt¿ kun pitkään aikaan ei ole sinusta kuulunut. Näin sitä vaan tullaan ¿tutuiksi¿ ; )

[b]makri[/b] hauska sana tuo hiplee :D Aina oppii uutta ; )

[b]Zurite ja Niina[/b] hauska yhteen sattuma, että teillä sama aika valmennukseen. Siitä sitten vaan vauvakaveruutta virittelemään. Se on tosi tärkeää, että on joku jolla ihan samanikäinen. Itse esikoisesta tutustuin sairaalassa yhteen äitiin, jonka kanssa pidimme erittäin tiivisti yhteyttä koko vauva-ajan. Edelleenkin eli yhteensä nyt jo 3,5vuotta. Kakkosetkin tehtiin suunnilleen samaan aikaan : )

Aamulla käväistiin kuopuksen kanssa rakennuksella pesemässä keittiön lattia. Oli siinä laattoja hinkkaaminen, kun kaikkineen ulkokenkineen siinä oli lampsittu. Samoin lasten ruokajätökset siinä kuivuneena :DDDD Siitä siis puuttuu vielä saumaus kun eteisen laatoitus valmistui vasta viikonloppuna ja saa sen sitten samalla vedettyä umpeen.

[b]Turvotusta myös täällä : /[/b] aamulla aika ihailen nilkkojani ja sääriäni, kun ovat ¿normaalit¿ muuten ovatkin sitten naapurilta lainassa ; )

[b]Poltsille[/b] joku video taidettiin valmennuksessa näyttää, mutta ei siinä mitään ¿verta ja suolenpätkiä¿ ollut, tosin en kyllä muista siitä mitään muutakaan :DDDD Ja synnytyksestä noin yleensä, niin ei siellä suuremmin (välttämättä) verta lentele, eli huoletta siis matkaan ; )

sroigh123 kiva kuulla kuulumisiasi taas pitkästä aikaa : ) Erikoista muuten että eivät osanneet sanoa miten päin vauva on, kun olet noinkin hoikka. Tosin voihan olla että kohtusi jotenkin sen muotoinen/asentoinen että tekee kokeilun vaikeaksi¿Tosin on se kyllä kiinni koittajastakin. Olen tässä huomannut, että kaikenlaista sitä neuvolassa työskenteleekin, mutta ei siitä sitten enempää¿

[b]Supistuksista vielä[/b] oma mielipiteeni on se että ei niitä tarvitse pelätä. Niitä tulee ja pitääkin tulla. Ja kivusta sen verran että jokainenhan tuntee kivun eritavalla, toiselle ¿kivulias supistus¿ voi olla ihan normaali. Mutta oman tuntemuksen mukaan siis¿ Samoin muuten siellä joogan venyttelyssä, jos yhtään ¿sattuu¿ niin sitten vaan kevennettyä venytystä ; )[/color]

[color=MediumVioletRed]♥ art rv 35+1[/color]

Vierailija
34/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihme ja kumma, painoa oli tullut sen vappumunkkiviikonlopun jälkeen vain 150g/vko?!?

Se neuvolan vaaka on seonnut lopullisesti. Luulin että olisi ainakin +5kg ;) Ihan syöpöttelyksi on mennyt koko homma. Jätskiä menee sivussa.

Muut arvot olivat kunnossa. Näytti minulle sitä kohdunpohjan korkeukäppyrää ja arveli, ettei tartte pelätä reilusti yli nelikiloista vauvaa näillä luvuilla. Ihan kiva tietää. Sen synnytystapa-arvion jälkeen ei kuulemma tartte paljon enää varoa. Siellä katsovat kyllä nuo sokerimittaus tulokset mutta enpä olen muutenkaan hirveästi hermoillut tuon kanssa.

Prismassa käytiin siinä neuvolan jälkeen pojan kanssa. En älynnyt olla menemättä siitä ovesta sisään, josta tullaan suoraan leluhyllyille. Siinä poika huusi reikäpäänä 15e kauhakuormaajan kanssa että hän haluaa tämän ja jos ei saa niin sitten hänellä ei ole tämmöistä. :D Mummot ja papat naureskelivat mulle että ottaa pienellä rankasti.

Siitä kun tokeni niin paineli karkuun kärryistä ja pelkäsin koko ajan että joku sokea tyrmää ostoskärryillä kun on tuommoinen hukkapätkä vielä.

On se semmoista.

- Pirkko ja punkero rv 31+5

Vierailija
35/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken viestin joka katosi jonnekin. Muutenkin nämä sivut on mullakin tökkineet viime aikoina.

Siis siihen dementiaan: mies toivotti aamulla hyvää 8. hääpäivää ja mä en ollut ollenkaan muistanut moista! Siis hyvä kun tietää mikä viikonpäivä on meneillään tai mikä kuukausi! Nooh, ei siinä kuinkaan käynyt kun meillä ei muutenkaan ole ollut tapana sen kummemmin viettää hääpäivää. Yksi traditio mulla on kuitenkin ollut joka hääpäivä, nimittäin hääpuvun sovittaminen. Yllätyttekö jos kerron että tänään en aio sitä tehdä! Ehkäpä huntua voin vähän koittaa, sen pitäisi mahtua ;)

Mun alapäätä juilii kun en ole taaskaan malttanut olla tekemättä puutarhatöitä kun on näin mahtavat kelit. Toki mun tekeminen on semmosta niinkuin olisin hidastetussa filmissä ja vähän väliä istahdan alas puuskuttamaan. Mulla on semmonen pieni muovinen jakkara mukana jotta voin lepäillä välillä. Naapuria naurattaa kovasti mun touhut!

Ootteko muut alkanu hikoilla? Mun on koko ajan kuuma ja vähän väliä tulee oikein hikipuuskia! Nyt ollaan pari yötä nukuttu makkarin tuuletusikkuna auki ja se kyllä helpottaa suuresti nukkumista. Neljältä aamulla ikkuna pitää tosin laittaa kiinni kun linnut alkaa visertää niin äänekkäästi. Ai että tää kevät on ihanaa aikaa!

GeddyLee rv 33+1

Vierailija
36/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

GeddyLeelle vain tulin vastaamaan, että toden totta hikoilu on täälläkin lisääntynyt! Meillä on sellainen tuuletinropeli katossa, ja se on nyt jo jonkun aikaa saanut olla yöllä päällä. Alasti nukun yleensäkin, mutta nyt sitten vielä ilman peittoakin. Ja kun tätä lämmintä nyt on, niin hikeä puskee, teki mitä tahansa...

Minulla oli muiden tavoin eilen illalla ongelmia päästä tänne, vaikka aika harvoin täällä häiriköinkin :).

Käytiin äsken miehen kanssa muutaman tunnin reissulla Prismassa hankkimassa kaikenlaista puuttuvaa vauvatavaraa sekä grillattavaa huomiselle. Kaupassa oli kyllä hurja tungos! Mukaan tarttui vaipparoskis, vaippoja, pari tuttia ja varalta pari tölkkiä äidinmaidonkorviketta. Sitten ostin vaunuihin sellaisen Emman verkkokassin, kun sitä kehuttiin. Tuttipullojakin olisi ollut tarkoitus ostaa pari, mutta Prismassa ei ollut kälyni suosittelemia Aventin pulloja (niitä saa ilmeisesti sellaisella tuttiosalla, joka ei päästä vauvaa ihan helpolla - auttaa siis imetyksessä, vaikka joutuisi lisämaitoa antamaankin). Pitää käydä niitä sitten jostain muualta etsimässä. Hoitopöydän yläpuolelle hankittiin lisävalo, kun on muuten aika hämärässä paikassa. Niin ja talkkia ja peppupyyhkeitä kanssa ostettiin... Tuntui hurjalta etsiä kaiken maailman vauvatavaroita kaupassa, ja siellä sitten pyörittiin toisten tiellä hämmennyksissämme. Kaikki kun on vielä niin uutta! Nyt alkaakin olla aika lailla vauvaa varten valmiina tarviketta jos minkälaista.

Itselleni ostin nyt sitä Weledan öljyä, jos kokeilisi sitä välilihan hierontaa. En tosin tiedä, onko siitä minulle apua: perätilasynnytykseen jos joudutaan, niin eppari taidetaan tehdä automaattisesti. Sektiossa vielä vähemmän. Mutta jospa tuo vauveli vielä tuolla kääntyisi!

Lauantaina olen kutsunut muutamia kavereita kylään äitiysloman aloittajaisia viettämään. Mukavaa istua vielä vähän iltaa ennen vauvan syntymää. Suunnittelin leipovani pikkupizzoja ja sitten ajattelin kokeilla sellaista salmiakkilakritsijäädykekakkua, toivottavasti onnistuu :).

Odotuksentäyteisiä päiviä kaikille,

Niina 34+4

Vierailija
37/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tökkii, ei muka löydä keskustelusivua ja äsken ei meinannut kirjautuminen onnistua.

Rupesi ääneen naurattamaan tuo hikoilukeskustelu - joku täällä just istuu ilman paitaa ja liivejä koneella ja koittaa välillä leyhytellä itseään. Pukkaa hien pintaan ihan vähästä ja onkin nyt ollut koko ajan ikkunat auki. Tosin meillä on kyllä muutenkin täällä nyt joku härö lämmityksessä kun ei säätö pelaa vaikka on laitettu pienemmälle, niin silti sisämittari näyttää 24-25 astetta. Parina päivänä sitä on jo koitettu rukata, mikä lie vikana (stokeri- ja hakelämmitys, vesikierrolla).

Huomenna se lääkäri, vähän jänskättää mitä sieltä löytyy. Ei mitään tietenkään ja komentaa takaisin töihin, mutta en kyllä mene! Kaikenlaista puuhastelua olen koittanut tehdä hissukseen (siman pullotusta jne), koska muuten istun vain koneella ja selkä peffa ja nuo ulospäin leviävät kylkiluut eivät kestä sitä. Koirien kanssakin kävin kävelyllä. Lonkat on olleet eilisestä asti tosi kipeät ja yhtään kiertävä liike vihloo reilusti. Tenava on ollut pari päivää tosi vilkas ja mm. kutittelee käsillään alaspäin vähän väliä ja muljauttelee itseään hassusti. Taitaa nyt vängätä reilusti ylöspäin tai sivuille, kun kylkiin sattuu sekä edestä että takaa, ihankuin niitä jollain pihdeillä väännettäisiin isommalle sisältäpäin.

Nyt ei kertakaikkiaan kärsi enää istua kun kylkiin/ selkään sattuu niin...

33+4

Vierailija
38/57 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kuinka aika on mennyt nopeasti. Niin monella on jo paljon viikkoja kasassa. Itsellä la kesäkuun loppupuolella, niin synnytys ei tunnu ajankohtaiselta vielä. Tosin supisteluja on täälläkin ollut. Kävin jo kätilöopistollakin yks päivä, mutta kaikki oli onneksi kohdunsuulla vielä hyvin. Menkkamainen kipu ei lähtenyt kuin lääkärin määräämällä sairaslomalla. Nyt olo jo vähän parempi. Töitä olisi vielä pari viikkoa jäljellä, mutta katsotaan nyt jaksanko loppuun asti.

Neuvolakuulumisia täältäkin vkolta 32+0:

verenpaine: 121/72

pissa puhdas

sf-mitta: 27 (vihdoin normaali lukema, viimeksi 23)

paino: +500g/vko (yhteensä tullut 11 kg)

hemppaa ei tällä kertaa ottanut (vaihdellut 129-139)

vauva pää alaspäin, syke 135

Mulla vauva painautuu välillä tosi alas, ja tulee sellainen paineen tunne, ja yleensä alkaa supistelee samalla menkkamaisesti. Alavatsa menee täysin kovaksi, mutta luulen että vauva vaan punkee itsensä sinne, ja siitä syystä maha kovettuu. En tiiä pitäiskö jo ¿huolestua¿ vai onko se normaalia. Tätä tapahtuu yleensä, kun siivoilen/touhuan jotain rankempaa, mutta myös levossa joskus. Menkkamainen, kivulias tunne kestää noin 10-20s.

Kiitos teille konkareille tarpeellisista hankinnoista, kirjoitin kaikki ylös ja alan hankkimaan pikkuhiljaa. Aventin käsikäyttöinen rintapumppu on muuten alennuksessa Vauvatalo Johannassa (Varisto/Petikko) hintaan 49e.

Kättärille pitäisi täälläkin varata tutustumisaikaa, ajattelin toukokuun puoliväliä. Sroigh on myös menossa niihin aikoihin. Katsotaan osutaanko samalle päivälle.

Nyt vihdoin syömään oikeaa ruokaa, vedin meinaa äsken litran mansikoita ja kermavaahtoa, lurps.

Mariia ja vauveli 32+1

Vierailija
39/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinannut hyväksyä edes miun kirjautumista sisään. Eilen en aamun jälkeen päässyt kertaakaan vastaamaan viesteihin. Eli jos miuta ei kuulu, niin johtuu tasan tän sivuston häiriöistä. Ärsyttävää!

Tänään onkin ihana päivä, palkka tuli! =)=)=) Kerrankin saa vähän vapaammin mennä kauppaan. Huomenna saa esikoisellekin sitten vappupallon ostettua. Illalla ostetaan savulohta ja tehdään kermaperunoita ja salaattia. Päivällä mennään Heseen syömään. Mulla oli paino aamulla vaan tippunut, joten pitää ottaa vähän takaisin =)

Ihana ilma muutenkin ulkona! Tänään lähdetään aikaisin ulkoilemaan ja mennään sit suoraan kauppaan. Kuka väittää ettei raha tee onnelliseksi.. ;)

Tytteli-83 rv 35+2

Vierailija
40/57 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten keskiviikko...huhtikuun viimeinen päivä. Perjantaina alkaa virallinen äitiysloma, parasta siinä on se, että alan saada parempaa päivärahaa. Tuo kodinhoidon tuen perusosa on niin pieni summa, ettei sillä paljon juhlita. Onneksi on ollut säästöjä mitä kuluttaa, vaikka ottaahan sekin päähän kun vaivalla säästetyt rahat hupenevat pankkitililtä (olisi niin monta muutakin rahareikää kuin ruoka). Ärsyttävää, että päättäjät arvostavat enemmän kotona työttöminä olevia, kuin lapsiaan kotona hoitavia äitejä, verotuskaan ei huomioi sitä, että perheessä rahan tulo on yhden harteilla ja siitä maksetaan kaikki kustannukset...samalla tavoin yhtä kirpeästi verottavat kuin ketä muuta tahansa. :(

Noh, mitäpä sitä purnaamaan, pääasia kait, että jotenkin täällä selviää, vaikka kaikki elämiseen liittyvät kulut nousevat koko ajan *huokaus*.

Viime yö meni muuten ihan ok, mutta asennon vaihtaminen on yhtä tuskaa ja paikat ovat aamuisin aivan jumissa kun ei ole kuin kaksi asentoa joissa voi nukkua. No, enää muutama viikko tätä ja sen jälkeen meikäläinen ottaa ilon irti vatsallaan nukkumisesta, vaikka tiedänhän minä, ettei siitä taida tulla imetyksen vuoksi mitään, ellei halua herätä kipeiden rintojen kanssa maitolätäköstä aamulla.

Imetys on ihan kiva juttu, kun se alkaa sujua, mutta ainakin minun kohdallani se on aluksi sellaista ihmeellistä läträämistä. Jokaisen lapsen kanssa olen ekat viikot joutunut lypsämään maitoa pulloon kun ei nuo osaa imeä isoista ja kovista nänneistä lainkaan. Tuossa pullottelussa on ollut lisäksi se ongelma, että kaikille muksuille on tullut ilmavaivoja ja niidenkin kanssa on sitten tuskasteltu ihan riittämiin, lähinnä tietty yöaikaan. Lisäksi pullojen keittäminen on rassaavaa...oikein taas innolla odotan yöllisiä pumppaussessioita rintapumpun kanssa. En jaksa uskoa, että imetys sujuisi heti alusta alkaen tälläkään kertaa. :(

Toivon, että meidän neljäs olisi yhtä rauhallinen nukkuja kuin kolmonenkin, mutta taitaa olla turha toivo, on niin vilkas masuasukki, ettei tosikaan ja tuntuu, että tämä tapaus valvoo yötä päivää.

Tänään on kyllä taas päästävä ulkoilemaan. Meinasin leipoa pakkaseen vähän pullaakin, jahka lapset tulevat koulusta.

Vappusuunnitelmiin kuuluu tietenkin pallojen osto lapsille, hyvä ruoka ja vierailut mummujen luona, jos ja mikäli aikaa on :)

Hyvää Vappua kaikille!

Kanelisokeri 34+5