Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljä lasta ja avioero.. onko järkevää "jakaa" lapsia?

Vierailija
04.12.2008 |

.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä se ainakin tuntuu toimivan. Lapset olivat jo eron aikaan niin isoja, että osasivat sanoa oman mielipiteensä ja sitä noudatettiin.

Asuvat kyllä samassa kaupungissa ja tapaavat usein.

Vierailija
2/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin, että kaksi lapsista olis vuoroviikko-periaatteella ja kaksi asuisi pääasiassa minulla, olisivat vaan joka toinen pe-su isällään?

Meillä kun kaks lasta on ihan selkeesti minussa kiinni. Sitten taas kaks on sellaisia, joilla kuvittelisin tuon vuoroviikko-homman olevan paras ratkaisu.

Onko kenelläkään tehty näin vai meneekö lapset aina "pakettina" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin lapset olisivat eri asemassa ja osa tärkeämpiä äidille kuin osa. Vaikkei siitä olisikaan kyse niin sellainen fiilis tulee ja saattaa tulla lapsillakin.

Vierailija
4/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sisaruksistahan voisi tavata isää useammin. Kaikilla kuitenkin sama yhteinen koti.

Vierailija
5/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi päätyivät sopuun sen sijaan... Olisi ollut tosi outoa kasvaa sisarukset eri kodeissa. (mun veli olisi jäänyt isälle ja me tytöt olisi menty äidille, tää oli 70-lla)

En itse voisi ajatella erottaa lapsia toisistaan - riippuu tosin varmaan iästä jne. Tarpeeksi vanhoiltahan (12v.) kysytään omaa mielipidettä kanssa. Mutta pienemmistä ajattelisin, että koko paketti kerralla on parempi ratkaisu.

Vierailija
6/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä erota sisaruksia vaikka puolison kanssa eroatkin. Sisarukset saavat toisistaan lohtua ja turvaa, sekä pysyvyyden tunnetta!

Vierailija
7/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette parhaita oman elämänne ja lastenne asiantuntijoita.

Ulkopuolisesta toki järjestely vaikutti ensimmäisessä viestissä kummalliselta mutta selittävät tekijät valaisi asiaa.

Vierailija
8/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko paketti kasassa. Saanko kysyä miksi eroatte?

Meidän erosta alkaa olla puolivuotta.

Vierailija
9/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on aina ollut ns. äitin tyttö. Mies oli reissuhommissa tytön ekat 5v eikä heistä ole ikinä tullu sillä tavalla läheisiä, kun yleensä isä ja lapsi on. Tyttö on itse sanonut, että haluaa asua minun kans, mutta että vois käydä viikonloppuisin välillä iskällä. Meidän perheen koirat jää miehelle, joten senkin vuoksi tyttö varmaan haluaa isällään käydä, mutta siis itse ehdottomasti haluaa asua minun kanssa.

Tuo 3-v ja toinen kaksosista ovat isin poikia, etenkin tuo 3-vuotias siis. Ovat kuitenkin sillä tavalla pieniä, ja minun kanssa pääasiassa päivät olleita, että en heitä pystyisi kokonaan miehelle antamaan. Luulisin, ihan oikeasti, että vuoroviikko systeemi toimisi heidän kanssaan.

Toinen kaksosista on edelleen rinnalla ja on hieman erityislapsi, hänen kuuluu ehdottomasti olla luonani.

AP

Vierailija
10/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sisaruksia ei eroteta vaan he asuvat saman katon alla. Voivat tietysti vierailla pidempiäkin aikoja isän luona. Ja tottakai koko poppoo välillä kerralla, että saat vapaita viikonloppujakin.

Jossain vaiheessa voi lapsille tulla kysymys, että miksi äiti otti tuon toisen eikä minua. Kyllä se äiti useasti on kuitenkin tärkeämpi kuin isä.

Vierailija
11/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuitenkin ryypätä ja pian on uusi sussu kainalossa, siinä on lapset sitten lapsipuolen asemassa, kuule se on niin monta kertaa nähty!

Vierailija
12/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheeseen ei tulisi liikkaa jakautumia.Se on jotarpeeksi kova juttu kun vanhemmat eroavat. Täydellinen erotilanne lasten kannalta olisi jos lapsilla olisi oma yhteinen koti jossa vanhemmat eläisivät vorotellen eikä lasten tarvitsisi sopeutua uusiin paikkoihin. Oma turvallinen koti säilyisi.

Vierailija
13/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ollaan kuitenkin puhuttu, että lapsia ei eroteta toisistaa vaikka me vanhemmat erottaisiinkin.

Vierailija
14/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erottaa lapset? Ero on lapsille traumaattista muutenkin, vielä jos mukaan tulee ero sisaruksista niin ei varmaan seuraa kovin hyvää.

Vierailija
15/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempani erosivat meidätkin "jaettiin" isommat jäi omasta tahdostaan isän luo ja pienemmät äidin mukaan. Asuttiin parin kilometrin päässä toisistamme ja ihan hyvin toimi ja läheisiä ollaan koko porukka. Ei teidän tilannettanne voi ratkaista parhaiten kuin te itse!

Vierailija
16/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti aika hurjalta tuo 3-vuotiaan ja toisen 1-v kaksosista oleminen vuoroviikoin isällä ja äidillä. Miten käy näin pienten keskinäisten sidosten? Miten kaksosten side?

Eikö tilanteeseen löytyisi sellaista kompromissia, että lapset olisivat kaikki yhdessä isällään esim. sen joka toinen pe-su ja sen lisäksi mies viettäisi esim. erityisesti aikaa kahdestaan 3.vuotiaan "isän pojan" kanssa, tai 3-vuotiaan ja toisen kaksosista kanssa.

Vierailija
17/42 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi vanhemmista sitten joutuu luopumaan lapsistaan. No tässä tapauksessa pienin on rinnalla, joten isä luopuu.

Isommat ymmärtäisi paremmin tuon jakamisen ja voisin kuvitella, että osa lapsista isällä ja osa äidillä jopa tiivistäisi lasten suhdetta molempiin vanhempiin. siis jos asuttaisiin suht lähellä toisiaan. Koska lapset vierailisivat enemmän katsomassa toisiaan, niin välit myös etävanhempaan pysyisivät melko läheisinä.

Vierailija
18/42 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetkin erottaa toisistaan? :(

Vierailija
19/42 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on vuoroviikot isällään ja vuoroviikot äidillä. Tytär puolestaan isällään vain joka toinen viikonloppu. Mutta kyseessä on sen verran isot lapset (9 ja 11-vuotiaat) että heiltä on itseltään kysytty miten haluavat toimia ja tämä ratkaisu on kummankin oma toivomus.

Vierailija
20/42 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää siihen pitää olla vähintään 5-7 vuotta. 1 ja 3 vuotialla voisi toimia 1-2 yötä toisen luona ja sitten taas toisen.

Esikoinen on aina ollut ns. äitin tyttö. Mies oli reissuhommissa tytön ekat 5v eikä heistä ole ikinä tullu sillä tavalla läheisiä, kun yleensä isä ja lapsi on. Tyttö on itse sanonut, että haluaa asua minun kans, mutta että vois käydä viikonloppuisin välillä iskällä. Meidän perheen koirat jää miehelle, joten senkin vuoksi tyttö varmaan haluaa isällään käydä, mutta siis itse ehdottomasti haluaa asua minun kanssa.

Tuo 3-v ja toinen kaksosista ovat isin poikia, etenkin tuo 3-vuotias siis. Ovat kuitenkin sillä tavalla pieniä, ja minun kanssa pääasiassa päivät olleita, että en heitä pystyisi kokonaan miehelle antamaan. Luulisin, ihan oikeasti, että vuoroviikko systeemi toimisi heidän kanssaan.

Toinen kaksosista on edelleen rinnalla ja on hieman erityislapsi, hänen kuuluu ehdottomasti olla luonani.

AP