G: Mitä teillä syödään vappuna?
Mä ostin eilen kaikenlaista grillattavaa: makkaraa, nakkia, marinetteja ja kananfilettä. Lisäksi teen vihreää salaattia ja makaroni- tai perunasalaattia itse. Yksinkertainen ruoka vappuaatoksi, koska vieraat tulevat melko myöhään ja me naiset lähdetään siitä piakkoin baariin. Vappupäivän ateria on vielä arvoitus, kun ohjelma ei ole selvillä. Voi olla, että huidellaan jossain muualla ja syödään siellä. Tai sitten grillataan noita kanoja tms...
Mitäs teillä syödään?
Kommentit (8)
aattona varmaan grillataan possua, kanaa ja lapsille ehkä hampurilaisia, kun meilläkin viereet tulee vasta myöhempään illalla. Vappupäivänä jauhelihatortilloja,vihersalaattia, nakkeja , perunasalaattia, simaata, munkkeja ja ehkäpä teen vielä Pappilan hätävaran. Juomina olut, siideri,limu ja mehu.
Grillauksen lisäksi salaattia, limpparia, ehkä simaakin voisi tänä vuonna ostaa, sipsejä.
Onko kenelläkään makaroonisalaatin ohjetta, mihin tulisi omenaa? Olen joskus syönyt sellaista itse tehtyä ja oli hurjan hyvää!
ei mitään tietenkään. Outo kysymys.
tässä on vielä aikamonta päivää ennen vappua, joten monet ruoat pitää vielä tehdä ennen sitä, eikä seitsemänhenkisen perheen kauppareissuakaan voi vain kerran viikossa tehdä.
Makkaroissa ja nakeissa joskus kuun puolivälissä. Ostin nyt, niin ei tartte stressata niistä...
mozzarellasalaatti
itsetehtyä perunasalaattia
pikkulihapullat
grillaataan bratwurstia ja possus sisäfilettä
patonkia ja tuorejuustoa
vappupäivänä mennään vappulounaalle.
- Jauhelihapiirakkaa
- Fetasalaattia
- Herkkusieni-tuorejuusto-pekoninyyttejä
- Juustojalopenoja
- ?? (ehkä vielä jotain muuta, kunhan tarkemmin alan suunnittelemaan)
- Valkosuklaapäällysteisiä donitseja
- Simaa
- Sipsejä & dippiä illaksi
Juomina sima, olut, siideri & kuohari