Olen älykäs ja katson asoita monelta eri kantilta. Vihaan putkiaivoista ajattelua ja yleistämistä.
Mun on todella vaikea sietää tyhmyyttä ihmisissä.
Potilaitani ymmärrän ja olen kiinnostunut asioista, jotka ovat johtaneet tilanteeseen, jossa nyt elävät, mutta ystävä7tuttavapiirissä en kertakaikkieen jaksa idiootteja.
Ja maailman väestöstä suurin osa on idiootteja!
Alan pikkuhiljaa erakoitumaan.
Muita asiasta ahdistuneita pakalla?
Kommentit (86)
jos sulla ei ole mitään tunteita koskaan ollutkaan? kuulostaa vähän höpöjutulta koko tarina.
Vierailija:
Eikö se sitäpaitsi olen hirveän rasittavaa jatkuvasti tuntea jotain?
Ei!!!! Kun ne tunteet sieltä löytyy, niiden kokeminen on IHANAA. Monesti on pakko sietää henkistä kipua siihen päästäkseen, mutta ehkä se on vähän kuin synnytyskipu. Sen sietää kun muistaa mikä on lopputulos.
Vierailija:
jos sulla ei ole mitään tunteita koskaan ollutkaan? kuulostaa vähän höpöjutulta koko tarina.
Ja tottakai sitä jotain aina tuntee. Väsymystä, tylsyyttä ja mun yleisin tunne " ihan sama mulle" .
43
Vierailija:
sinä ja tiedän, että pitää päätyä tiettyyn pisteeseen ennen kuin tämä mun jankutus menee perille. Kuulostaa siltä että olet jo aika lähellä. Ongelma on siinä, ettet osaa kuvitella sitä mitä sinulta puuttuu. Se ei ole mahdollista. Muille ihmisille ovat tietyt asiat mahdollisia, ei sinulle. Sinulla ei ole samoja tarpeita kuin muilla. Kuulostaako tutulta? Jos näin on, se ei ole totta. Jos tulet joskus siihen pisteeseen että on seinä vastassa, oman itsen löytäminen kaiken sen torjunnan alta on avain paranemiseen.
t. tuo yksi paasaaja
Voi kokeilla olisko niitä tunteita siellä esim. seuraavan harjoituksen avulla.
Rentouta itsesi. Tyyliin varpaat ovat rennot, jalka on rento, nillka on rento, sääri on rento...
Sitten kun olet niin rento kuin pääset, kuulostele onko kropassasi joku kohta, jonne tunteita on kasautunut.
Jos löytyy, mieti mikä tunne siellä voisi olla.
Mulle tämä oli todella voimakas kokemus ja tajusin että edessäni on uusi maailma, josta en tiedä mitään.
Luepa uusimman Voima-lehden artikkeli Outo onnekas Veeti. Löytyy nettiarkistosta helposti. Tuo tunteiden vieraaksi kokeminen ja näytteleminen jne. sopii niin hyvin aspergeriin. En ole diagnoosia tuputtamassa, mutta jos on siitä kysymys, niin tieto voisi oikeasti auttaa oloasi.
Jos käyt lukemassa, niin kerro, mitä mieltä olet.
t. se, joka otti esille as-oireyhtymän
rosen-terapia vois auttaa. Ei mee rahat hukkaan vaikkei toimisikaan, saat ainakin hyvän hieronnan :)
Eikun ihan oikeasti, ahdistaa, joten ymmärrän ap sinua..
kaikenlaisten ihmisten kanssa. Enemmän ärsyttää pessimistiset, katkerat, tylsät ja ERITYISESTI huumorintajuttomat ihmiset. Ktkerat ja huumorintajuttomat ehkä eniten.
että jotain on pahasti vialla. Ihminen on saanut kokea karvaan pettymyksen/loukkauksen ja suojelee itseään tällä " olen älykkäämpi kuin kaikki muut" -fraasilla. Eihän se tarkoita, että on älykkäämpi kuin muut, jos ajattelee niin!
Olen satavarma, että kaikkia näitä ihmisiä on loukattu ja pahasti, tai vanhempia loukattu ja ovat siirtäneet saman kylmän ajatusmallin lapselleen.
Elämä helpottuu huomattavsti kun ei koko ajan tarvitse vertailla ihmisten älykkyyttä. Olen työssä jossa törmään kaikenlaisiin ihmisiin, eri ihmisten kanssa jutellaan eri asioista, eri tavalla.
Eli korostettakoon, että en ole mitenkään matemaattisesti lahjakas, en ole huippuälykäs varmastikaan (perinteisillä mittareilla ainakaan). Olen monen mielestä naiivi ja minulle joudutaan selittämään asioita moneen kertaan ennen kuin oppi menee perille.
Kaikkien mittareiden mukaan tyhmä?
Minusta suurinta tyhmyyttä on mustavalkoinen ajatusmalli. Sellainen, että laput silmillä kävellään omaan suuntaan ja tungetaan sormet korviin samalla huutaen epämääräistä älämölöä, kun toinen yrittää selittää eriävää mielipidettä. Tietääkö kukaan, mitä tarkoitan? Tätä on ihan HIRVEÄSTI nykyisin, varmasti ennenkin. Ei pystytä keskusteluihin, väitellään turhasta. Olen jotenkin niin väsynyt väittelemään, kun siitä ei yleensä mitään tule. Mielestäni on hyvä, että ymmärrän molempia näkökulmia, mutta olen saanut kuulla siitäkin pilkkaa.
Ja on totta, että älykkäät ovat usein ylimielisiä, ainakin näin nettimaailmassa. Minullakin on sellaisia pelottavia piirteitä, mutta ehkä se johtuu yleisestä ahdistuksesta. Jotenkin sitä näkee ympäröivän maailman niin koomisena, surullisenakin. Enkä pidä itseäni missään korokkeella, mutta pelkään, että pissa nousee päähän jossain välissä...
Mä olen kuvitellut että ongelma on yleensä enemmänkin ympäristöllä kuin apergerilla itsellään.
Vierailija:
Mun on todella vaikea sietää tyhmyyttä ihmisissä.
Potilaitani ymmärrän ja olen kiinnostunut asioista, jotka ovat johtaneet tilanteeseen, jossa nyt elävät, mutta ystävä7tuttavapiirissä en kertakaikkieen jaksa idiootteja.
Ja maailman väestöstä suurin osa on idiootteja!Alan pikkuhiljaa erakoitumaan.
Muita asiasta ahdistuneita pakalla?
Jospa kirjoittaisit itsellesi diagnoosin...
narsistihäiriöinen, vahvasti masentunut tekijöistä, jotka johtavat syvempään masennukseen
Empaattisuuden puute mistä kärsii moni nykypäivän hoitohenkilökunta!
Pelottava eikä viisas!
Sadistit? Narsistit? Jotain tuollaisia ne olivat.
sellaiset ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin kuin muut, eivätkä ole valmiita muuttamaan mieltänsä ovat tyhmiä. Kuinka sellaisen ihmisen kanssa voi keskustella, joka ei kuuntele muita kun tietää omasta mielestään kaiken paremmin kuin muut?
Ja ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka eivät selvästikään tiedä yhtään mistä on kyse, mutta ovat tietävinään... Miksei voi sanoa, että " En olekaan kuullut tästä" tai " En tiedä mistä puhutte" tai olla vaan hiljaa?
Vierailija:
Sadistit? Narsistit? Jotain tuollaisia ne olivat.
Ja piti vielä sanomani, että kuulosti tosi oudolta, kun ap kirjoitti, että putkiaivot ärsyttävät. Kai hän tietää, että (kaikki) miehet ovat putkiaivoja?
Olen myös pettynyt ihmisiin ja ihmisluonnon yksinkertaisuuteen, kaikki on niin läpinäkyvää ja helposti johdateltavissa. Mieluummin asuisin yksin tai muuttaisin johonkin kommuuniin kaltaistesi kanssa, mutta pakkohan se on leipäkin jostain hankkia. Nyky-yhteiskunta se vaan arvostaa tuota maallista mammonaa ja tradenomit ym. opisto-insinööri puusilmät valtaavat työmarkkinoita, eipä paljon motivoi työskennellä heidän kanssaan. Tosiasia on, että koulutus antaa laajemman perspektiivin asioihin sekä haastaa ihmisen ajattelemaan asioita syvällisesti, mutta eipä näitä kukaan arvosta. Kunhan olet käskyjä toteuttava idiootti, kaikki on hyvin. Henkisesti väsyttää vääntää aina rautalangasta asioita, ja silti tietää, että on ihan eri tasolla muun porukan kanssa. Älykkyys on kirous, jota en omille lapsilleni toivo, toivottavasti saavat elää onnellisena ja tietämättöminä elämänsä. Asunto, auto ja lapset, siinä keskiluokan elämän onni ja enempää ei kukaan vaadi.