Gallup lapsettomuushoitojen kautta lapsen saaneille:
ensiksi ONNEA :), että hoidot onnistuivat.
Saitko terveen lapsen?
Otettiinko hoitopaikassa esiin keinoalkuisten lapsosten suuremmasta riskistä erilaisiin sairauksiin?
Olitko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella?
Kommentit (32)
terve lapsi tuli
Ei keskusteltu, mutta varmasti asioista olisi kerrottu, jos olisin niistä halunnut kysyä. Hankin itse tietoa niin paljon kuin koin tarvitsevani. Olisin lähtenyt hoitoihin silti, vaikka riski olisi suurempikin.
Ensin julkisella ja viimein pitkään jonotukseen kyllästyneinä yksityisellä, jossa ihana henkilökunta ja nopeaa toimintaa.
Miksi kysyt, onko itsellesi ajankohtaista?
Saitko terveen lapsen? Kyllä, kummatkin ovat terveitä poikia
Otettiinko hoitopaikassa esiin keinoalkuisten lapsosten suuremmasta riskistä erilaisiin sairauksiin? Kyllä, mutta riski on kuulemma melko pieni
Olitko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella? Yksityisellä oltiin
.. sen verran olin lukenut aiheesta netistä, että jo mennessä tiesin riskit. vähän se lääkäri selvitteli tietotasoa, mutta ei niistä riskeistä sen enempää puhuttu.
Mun mielestä riskeistä/vauvan kehityshäiriöistä on järkevää keskustella enempi vasta sitten, kun jotain häikkää näkyy ultrassa muuten se menee turhan pelottelun puolelle.
.. ne pojathan on kai hieman todennäköisempiä kuin tytöt, tiesithän sen?
T7
Saitko terveen lapsen?
Kyllä.
Otettiinko hoitopaikassa esiin keinoalkuisten lapsosten suuremmasta riskistä erilaisiin sairauksiin?
Keskusteltiin asiasta lähinnä omasta pyynnöstäni. ICSI-lapsista ei ole olemassa kunnon tilastoja vielä, sillä hoitomuoto on suht uusi (eli ei esimerkiksi ole tietoa, kuinka ICSI-alkuisuus vaikuttaa omaan hedelmällisyyteen).
Olitko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella?
Julkisella.
Me saimme ivf:n avulla terveet kaksoset.
En muista puhuttiinko riskeistä... Varmaan puhuttiin, mutta minusta sillä ei ollut mitään väliä.
Olimme hoidoissa sekä yksityisellä että julkisella.
Vierailija:
Saitko terveen lapsen?
Sain terveet kaksoset, jotka syntyivät hieman etuajassaOtettiinko hoitopaikassa esiin keinoalkuisten lapsosten suuremmasta riskistä erilaisiin sairauksiin?
Ei otettu esiin, mutta asiasta oli yleistä keskustelua juuri silloin kun odotin ja minua hoitanutta lääkäriä oli haastateltu lehteen asian tiimoilta. Hänen mielipiteensä oli, että keinoalkuisuus ei lisää esim. epämuodostumien riskiä.Olitko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella
Molemmilla
Vierailija:
Saitko terveen lapsen?kyllä
Otettiinko hoitopaikassa esiin keinoalkuisten lapsosten suuremmasta riskistä erilaisiin sairauksiin? En muista, mahdollisesti.
Olitko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella? yksityisellä
IVF-poika täälläkin....8v.
tuli mieleen, sillä mielestäni yksityisellä klinikalla ei aiheesta puhuttu oikein mitään. itse luin jotain hoitojen aikana eli kolmena vuotena kun vauvaa kipeästi kaipasimme.
meilä tärppäsi tokan ICSIN ekalla PASilla.
Vauvalla vaikea melko harvinainen sairaus, jota hoitavat lääkärit usein toteavat, että niin riskihän on näissä keinoalkuisissa suurempi... toki tosi pieni edelleen.
halusin vain herättää keskustelua.
itse tekisin toki riskeistä huolimatta samoin
t sairaan lapsen onnellinen äiti
Yksityisellä klinikalla lääkäri kertoi tästä pienestä kohonneesta riskistä saada sairas lapsi.
Vierailija: