Vajaa 4 kk täysimetyksessä oleva vauva ja minulla " vaarana" joutua sairaalaan. Vauva tulee kai sinne mukaani?
Miten käytännössä asia mahtaa mennä?
Pulloa ei olla koskaan edes kokeiltu.
Jos oikein ikävästi käy, niin joudun rankkoihin hoitoihin ja imetys on lopetettava, mutta ensi sijaisesti tietysti olisi toiveena, ettei mitään niin vakavaa löydy.
Kotona myös 3-vuotias esikoinen. Mies saisi kai sairaslomaa, jotta voisi hoitaa häntä?
Kommentit (13)
isä saa lomaa hoitaakseen esikoista sen ajan kun olet sairaalassa. epäilen että eivät anna ottaa vauvaa osastolle mukaan, joten pulloa kannattaa kokeilla jo ennen sitä. voit sitten pumppailla sairaalassa ylläpitääksesi maidon tuloa.
itselleen. Kas, kun et siirrää sairaalareissuasi tuon takia.
Enkä tietenkään halua vaarantaa lastani sairaalan pöpöille.
Anteeksi, että edes kysyin. Olin kai ääliö.
ap
Miksi se mitään sairauslomaa siis saisi?
Riippuu täysin työnantajasta, maksaako palkkaa ajalta vai ei. Monet eivät todellakaan maksa - saati anna sitä lomaa.
Eihän miehesi ole sairaana, jos sinä olet sairaalassa.
Minä en ole täysimetysfanaatikko, mutta ymmärrän hyvin miksi ap haluaisi ottaa vastasyntyneen mukaansa sairaalaan. En minäkään oikein usko että se onnistuisi, mutta kaikkeahan voi kokeilla. Soita sairaalaan ja kysele sieltä onko mitään mahdollisuuksia saada lasta mukaan.
Voimia! Perheelläsi on varmasti nyt rankkaa jo pelkästään sairautesi vuoksi. Muista että lapset - myös pienet vauvat - ovat loppupeleissä hyvin sopeutuvia. Se että vauva olisi tässä tapauksessa sairaala-aikasi hoidossa vaikka isovanhemmilla ei sekään vahingoita häntä mitenkään.
Vierailija:
Kyllä on taas täysimetys erään mamman itsetunnolle se tärkein asia, kun pitää oma lapsi vaarantaa sairaalan pöpöille. Sillä lailla. Kunhan mamma saa vain täysimetys-gloriaa
itselleen. Kas, kun et siirrää sairaalareissuasi tuon takia.
asta pussista. Ja palkattomana. mutta aina on mahdollsita jäädä vanhempainrahakaudelle ja ottaa kelalta korvaukset. ja sitten taa kun olet kunnossa sinä jäät vanhempairahakaudelle kotiin. Ja kokemusta tästä on .
Lisäksi voitte kai saada jotain tukea Kelasta sairaalassa olosi ajaksi (?) En ole ihan varma, mutta minulla on sellainen muistikuva, että jotain rahaa olisi tuossa tapauksessa mahdollista saada.
Vierailija:
Kyllä minä olen ymmärtänyt, että mies saa palkallista lomaa (sairaslomaa) siksi aikaa, kun olen sairaalassa.
Enkä tietenkään halua vaarantaa lastani sairaalan pöpöille.Anteeksi, että edes kysyin. Olin kai ääliö.
ap
itselläni oli samantapainen tilanne, mutta jouduin sairaalaan yllättäen (onnettomuus)
vauvan syöminen otettiin pyytäessäni huomioon ja pääsin mahdollisimman puhtaalle osastolle ja puhtaaseen huoneeseen, joten vauvani pääsi käymään syömässä 3 kertaa päivässä (muutoin mies antoi pullosta) lisäksi lypsin maitoa jota mieheni sitten antoi pienelle ja näin pidin maidontuotannon käynnissä
viikon kuluttua pääsin kotiin ja vauva takaisin täysimetykseen... :)
tsemppiä, kyllä se voi onnistua..
mä sain toiselta osastolta lainaan sähköisen rintapumpun jolla pumppasin..
kaikki on järjestelykysymyksiä!!!
Vierailija:
Minä en ole täysimetysfanaatikko, mutta ymmärrän hyvin miksi ap haluaisi ottaa vastasyntyneen mukaansa sairaalaan. En minäkään oikein usko että se onnistuisi, mutta kaikkeahan voi kokeilla. Soita sairaalaan ja kysele sieltä onko mitään mahdollisuuksia saada lasta mukaan.
Hirveästi bakteereja, viruksia, hiivasieniä ynnä muuta pesii sairaaloissa. Ja esim. Helsingissä monet sairaalat ovat läpihomeessa. Pidän täysin hulluna sellaista, joka edes yrittäisi saada vauvansa mukaan sairaalaan! Sitä paitsi 4 kk täysimetys on täysin riittävä.
Olen aika rikki koko tilanteesta. Huoli vauvasta, esikoisesta, omasta terveydestä. Kaikki vaan tuntuu kaatuvan päälle. Ei tämän näin pitänyt mennä.
En ole mikään imetysfanaatikko, mutta 6kk täysimetys oli minulle tärkeä asia. Tietysti on tärkeämpää, että lapset saavat pitää äitinsä.
Kaksi vuorokautta olen kipujen vuoksi valvonut. Nyt on pakko lähteä sairaalaan tutkimuksiin, vaikka eilen lääkäri oli sitä mieltä, että vasta ensi viikolla katsotaan lisää. En vain jaksa enää.
Ja toivotaan, etten joudu sairaalaan ja ongelmalle on jokin helpompi ratkaisu. Pakkohan sitä on yrittää ajatella positiivisesti.
Aurinkoista kevättä kaikille.
ap
Minun olisi pitänyt mennä tähystysleikkaukseen, jonka jälkeen väh. 5 vrk sairaalassa. Vauva 11 kk ja toinen lapsi vajaa 3 vuotta. Ei vaan onnistunut, täytyy siirtää n. puoli vuotta eteenpäin. Onneksi ei kysessä mikään nopeasti etenevä sairaus, vaikka melko vakava onkin.
Et varmaankaan ole ainoa potilas siellä osastolla.