Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kantoliinoista kysyttävää:

Vierailija
06.05.2008 |

olen aikeissa hankkia kantoliinan, mutta taisin löytää itseni " kantoliinasuosta" . Siispä mikä olisi hyvä. Olen pohtinut trikoista joustavuutensa vuoksi, mutta niissäkin on eroja. Osassa ilmeisesti reunat rullautuu, toisissa ei. Pituus, paljonko sitä oikeasti tarvitaan? Onko liinan reunojen kaventuminen hyvä vai huono juttu? Vauva on nyt kuukauden vanha. Kaikista kokemuksista olisi kiva ja hyvä kuulla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienelle riittää joku 4m, keskikokoiselle ehkä 5m kaikkiin sidontoihin. Alottelijalle mielestäni trikoinen on paras, kun ei tarvi yrittää arvioida vauvan vaatimaa tilaa liinassa, vaan sitoa suhteellisen kireälle. Kesää vasten valitse mahdollisimman ohut ja vaalea ettet paistu vauvasi kanssa liinan sisään. Kapenevat päät siinä mielessä hyvä, että solmusta tulee pieni, mutta jos on ohut liina niin solmu ei muutenkaan mikään kamalan suuri ole.

Vierailija
2/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä kokemusta, kun vauva on vasta mahassa, mutta " kantoliinasuosta" olen noussut ylös!

- Trikoisella painoraja tulee vastaan nopeammin kuin kudotulla.

- Trikoisella et myöskään jaksa kantaa yhtä kauan kuin kudotulla. Eli siis kudottu on tukevampi sulle.

- Trikoista suositellaan aloittelijalle ja pienelle vauvalle, koska sidontojen ei tarvi olla ihan tiptop, kun liina joustaa niin paljon.

- Kudotun pitää olla vinojoustava eli toimikas.

- Vinojoustava kudottu joustaa eli kudottukin on mun mielestä ihan käypä vauvan kanssa. Ja menee pidempään.

Sanovat, että hanki kivanvärinen liina. Se on siis tärkeintä, koska rumaa et kuitenkaan pidä. =) Ihan sama minkämerkkinen tms..

Jos ostaa vain yhden liinan, ostaisin laadukkaan, vinojoustavan kudotun. Jos rahaa kahteen, ensin trikoinen, sitten kudottu.

Aika hyvin saa käytetyn myytyä esim. huutonetissä, joten ei oo sinänsä riskibisnes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-vuotias painaa 16kg ja häntä en kyllä enää kantaisi missään liinassa, saa ihan kävellä tai pyöräillä. :) Trikoisella olen kyllä jaksanut kantaa ihan niin pitkään kuin on ollut tarpeellistakaan, ei meillä parivuotiaana enää ole kumpikaan liinaan halunnut. :) 3

Vierailija
4/4 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä välillä kuivittamassa ja syöttämässä vauvan. Jos jollakin on vielä hyviä ajatuksia / kokemuksia liinoista otan mielihyvin vastaan. Liinojen hinntahaitarinäyttää olevan aika iso, osa liinoista on kotimaisia, osa kaukaa tuotuja.