Mikä auttaa näläntunteen voittamiseen?
Laihdutan. Syön vähemmän kun kulutan-dietillä, tavallista ruokaa, huomattavasti entistä pienempiä annoksia, mutta kun koko ajan suolet huutaa. Miten sais unohdettua näläntunteen? Vinkkejä?
Kommentit (26)
En halua luopua perunasta, riisistä ja pastasta ym. hiilareista. Toisille karppaus sopii, mutta ei ollut mun juttu.
" Kaikkea kohtuudella" sopii mulle paremmin.
4 kiloa tiputtaneena. Ekan kerran elämässäni tuntuu että jaksan laihduttaa. Ei mitään ihmedieettejä eikä poppakonsteja, vaan tavallista TERVEELLISTÄ ruokaa. Ainoa minkä olen totaalisesti jättänyt pois on suklaa, sillä sitä on vaikea syödä kohtuullisesti jos aloittaa. En ole muitakaan karkkeja kyllä syönyt kun ei ole tehnyt mieli, pari kertaa olen ostanut sokerittomia salmiakkeja rasian.
Lasken ihan perinteisesti kaloreita, n. 1200-1700 per päivä, esim. tänään perjantaina syödään lasten kanssa illalla jätskiä, joten tulee varmaan tuo 1700. Suunnittelen aamulla summittaisesti syömiseni, niin ettei käy niin että olen jo puolen päivän aikaan syönyt 1000 kaloria... Puolet lautasesta salaattia, vähän perunaa/täysjyvämakaronia tms. ja vähän pääruokaa. Syön välipalaksi hedelmiä, niin ei pääse tulemaan kova nälkä missään vaiheessa.
Lisäksi sauvakävelyä!
Itse en ns. Karppaa mutta olen tullut siihen tulokseen että se on lähempänä sitä ns. normaalia ruokavaliota..kun tässäkin nyt mietitään mikä on normaalia.. Normaalia on se että syödään marjoja, kasviksia, kalaa, kanaa, no leipääkin täysjyvä muodossa mutta sitä riittää pari palaa päivässä. Ei peruna ole hyväksi jos sitä ahtaa joka päivä ja jopa 5/ateria!
Itse inhoan tuota sanaa Karppaus koska minusta tuo on " hyvä karppaus" on oikeasti niin lähellä sitä mikä on terveydelle normaali ruokavalio. Jos ei lähdetä mukaan siihen että jätetään pois kaikki täysin, siis leipä ja riisi..yms. vaihdetaan ne täysjyviin ja pysytellään hyvinkin kohtuumäärissä, niitä ei joka aterialla todella tarvita. Eikä maitoa tarvitse aikuinen ihminen litraa/vrk ja sekin rasvattomana on hyvä.
Rasvattomat tuotteet.. no kyllähän ennemmin kannattaa katsoa millaista rasvaa ne tuotteet sisältää. Hyviä vai huonoja. Liika rasva, liika sokeri, liikaa ylipäätään mitään ei ole hyväksi!
syön huomattavasti enemmän rasvaa, öljyä ja rasvaisia tuotteita. Perunaa en syö, paljon enemmän vitamiineja on muissa juureksissa, miksi siis söisin sellaista mistä en mitään saa..
Salaatteja kesällä, juureksia talvella, paljon itsekalastettua kalaa. Marjoja, hedelmiä jonkin verran päivittäin.
Kai tämä ns. karppausta on, en syö pastaa enkä riisiä juuri lainkaan. En ole ehdoton, jos menen Thaimaalaiseen syömään, syön kyllä riisiäkin. Ei kaada maailmaani.
Ap:lle suosittelen kyllä karppaukseen tutustumista.
Niissä on (useimmissa) mitättömät määrät energiaa. Valitset vaan oikeat niin voit syödä niitä käytännössä rajattomasti.
Se on elämäntapa, terveellistä syömistä. Ruoasta pitää nauttia ja syöminenhän on ihana nautinto, hyvänmakuista ruokaa ja kunnon annoksia. Ei todellakaan ole mikään laihdutuskuuri-fiilis päällä.