Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töiden löytyminen kotivuosien jälkeen?

Vierailija
04.12.2008 |

Onko kenelläkään kokemusta työnhausta kotivuosien jälkeen? Siis niin, ettei

työpaikkaa ole ollut odottamassa. Itsetunto on kyllä aika matalalla, tuntuu ettei muuta enää osaakaan kuin lasten juttuja..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä olet tehnyt ennen kotiin jäämistä? Ehtisitkö käymään jonkun kieli- tms. kurssin vaikka työväenopistossa ennen töiden hakua jotta cv:stä kävisi ilmi, että olet vähän opiskellutkin? Ei sillä, että kotiäidi opiskeluja tarvitsiis välttämättä, kyllä tässä kädet on ihan tarpeeksi täynnä muutenkin.

Nyt sun täytyy vain tsempata itseäsi ja muistella kuinka hyvä työntekijä olit ennen äitiyttä. Olet vieläkin sama ihminen kunhan pääset vauhtiin. Ja haastattelussa jos kysytään osaatko jotain asiaa mitä et siis osaa niin vastaa että "en, mutta olen innokas ja nopea oppimaan". Olen huomannut, että asenne ratkaisee haastattelussa!

t. Kotiäitina monta vuotta vaikka vakipaikka odottamassa

Vierailija
2/4 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lasten välissä 8 kk töissä. Vakipaikka olisi ollut odottamassa, mutta muutimme miehen työn vuoksi ja jouduin hakemaan uutta paikkaa uudelta paikkakunnalta, jolla minun alani (viestintä) paikkoja ei ollut lainkaan.

Pistin avoimen hakemuksen muutamaan firmaan, joissa olisi saattanut olla alani tehtäviä. Yhdestä sain heti erään freelance-projektin, ja toisesta tarjottiin parin kuukauden päästä vakipaikkaa, jonka otinkin vastaan. Eli hienosti meni.

Minun kohdallani työnhakua auttoi se, että kotivuosina tein jonkin verran freelance-toimittajan hommia. Tämä antoi itselleni itsevarmuutta ja haastattelijoille kuvan aktiivisesta ihmisestä, jollainen olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuullisen helposti töitä viiden kotivuoden jälkeen.

Hakemukseen kirjoitin, että olen palaamassa työelämään perhevapailta ja kerroin jotain työkokemuksestani ja taidoistani ym. normijuttuja.

Kaksi hakemusta ehdin lähettää ja toinen niistä johti työsuhteeseen.

Kannattaa miettiä niitä omia vahvuuksia tarkkaan että osaa markkinoida osaamisensa. Turha vaatimattomuus ei kaunista, mutta rehellinen kannattaa olla.

Kotiäidit pärjäävät yleensä työelämässä hienosti, sillä he ovat motivoituneita työntekijöitä kotivuosiensa jälkeen.

Onnea työnhakuun :)

Vierailija
4/4 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein koko ajan on ollut sijaisuuksia sen jälkeen kun n. vuosi sitten päätin jättää kotiäitiyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan