Asunnonvälittäjä kierteli vastausta kysymykseen siitä miksi esittelyssä oleva talo oli pantu myyntiin
Yleensä välittäjät ovat kertoneet syyn myyntiin. Nyt välittäjä sanoi vain että " elämässähän voi tapahtua kaikenlaista" .
Mitähän sen " kaikenlainen" voisi olla. Ehdotuksia?
Kommentit (15)
luulisi välittäjän syytä siis ennen esittelyä myyjiltä tiedustelleen
Jos talo miellyyttää, niin sen kuin ostaa pois?
Myyjät ovat saaneet lottovoiton ja ostavat isomman. Uusi työ ulkomailla.
Ei kai syytä ole pakko kertoa. En minä ainakaan haluaisi, että välittäjä kertoisi lottovoitostani uteliaille ostajaehdokkaille.
Kertoisi vaan että nykyinen asunto on käynyt ahtaaksi taikka haluaa muuttaa lähemmäksi työpaikkaa, isovanhempia, kaupunkia yms.
kyllä korrektia on kertoa syy myyntiin
Melu, riitapukarinaapurit, ötökät, huono rakennuslaatu jne.
Joka olisi kuitenkin vain yksi syy muuttoon.
Kaupanteossa omistajaa vaihtavat raha ja asunto/talo. Siinä ole kukaan tilivelvollinen oman elämänsä kiemuroista millekkään tuntemattomille ostajille!
Jos myynnin syy on joku hämärä, niin luuletteko kuulevanne totuuden?
juuri niin. Mutta riittävän ääliö ostaja varmaan luulee, että kaikki välittäjän suusta tuleva juttu on täyttä totta.
Se saa olla mitä vaan. Eihän siitä kukaan ole tilivelvollinen ja sinänsä koko kysymys on korni, vaikka olen itsekin sitä kysynyt joskus.
Siihenhän voi vastata mitä vaan.
Me myytiin rivarikämppä pari vuotta sitten ja ostaja sitten kauppatilanteessa kysyi jotain, minne alamme rakentaa. Menin ihan hiljaiseksi, koska ei meillä mitään rakennusprojektia ollut tulossa. Ihan etsittiin isompaa normaalisti. Kai se välittäjä oli sanonut jotain sellaista.:)
Sanoi, että myyjien työmatka on liian pitkä, siksi myyvät. Noh, myöhemmin paljastui, että myyjät muuttivat itse asiassa kauemmaksi työpaikoistaan. Todellista syytä emme tiedä vieläkään, mutta väliäkö sillä.
etsivät isompaa tms. Joku toinen välittäjä olisi heittänyt jotain juttua syystä.
eikä perhe voi enää asua samassa talossa/asunnossa muistojen vuoksi. Nämä tulee ensimmäisenä mieleen, miksipä kiertelisi syytä jos olisitte ostaneet isomman tai muuttamassa paikkakunnalta.
Ei ole korrektia kertoa kaikkia kaikille tuntemattomille. Ehkä se kauppakirjaa tehdessä tulee ilmi jos on tullakseen.
" Elämässä sattuu kaikenlaista."