Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies siivoamaan jälkensä?

Vierailija
23.04.2008 |

Raivostuttavaa, kun jätetään esim. kaikki yliroiskuneet mehut pyyhkimättä pöydältä, sukat sinne missä ne sattuu riisumaan oli se paikka sitten sohva tai keittiön lattia, kaikki kaapin ovet auki jne. En kestä enää, 3 vuotta olen nalkuttanut, pyytänyt nätisti, yrittänyt keskustella, vittuillut ja yrittänyt jättää huomioimatta, lopulta siivonnut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mies jättää sen siihen päiväksi, se kun on minun jäljiltäni, ei hänen!!! Vaikka siis korjaisi omat tarpeensa pois aamulla minun jälkeeni. Tai jos unohdan kattilan (jossa ruokaa) hellalle kun lähden parin päivän matkalle se odottaa siinä kun tulen takaisin vaikka mies ollut kotona. Syy on taas minun, tietenkin, minähän sen ruuan olen tehnytkin!!! Vaikka kaikki yhdessä syömme, tietty. Aaargh!!! verenpaine nousee kun ajatteleekin....

Vierailija
2/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pari kertaa kävi niin, ettei hällä ollu aamulla puhtaita sukkia tai paitaa päälle laitettavaks. Siinä kommentoin, että pesen vain ne pyykit, jotka ovat pyykkikorissa. Kyllä häntä myös alko itteä häiritä, että astioita alko kasaantua keittiön pöydälle, jotka oli siihen jättäny. Olin selkeästi siitäkin ilmottanut, että minä en korjaa aikuisen ihmisen astioita, joten siinä homehtuvat. Kyllä tää on tehonnut meillä. Älä kuunaa niitä kuivuneita mehutahroja, laita mies pesemään niin tietää miten ärsyttävää se on verrattuna että sen pyyhkis heti pois. Toi vaatii kyllä kärsivällisyyttä iteltä, että jaksaa katella hetken sitä sotkusta kämppää, kun ei ite siivoa mitään ukon tekeleitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa käyttöön istumapaikat ruokapöydässä. Siinähän sitten mies syö likaisiten tiskien ja roiskeiden keskellä. Jos se sopii miehelle, niin anna olla sitten vaan.

Vierailija
4/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa kotona. Pakko siis siivota ne sotkut. Eikä musta ois reilua jättää osaa pyykkejä pesemättä. Mä joko elän tän asian kanssa tai etsin eri ukon.

t. toinen samassa tilanteessa

Vierailija
5/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömin on tuo " jätä itse tekemättä" -neuvo, eli kotityölakko. Seuraus: mies kulkee paskaisissa vaatteissa ja syö pelkkiä nakkeja; vauvalla samoin likaiset vaatteet, syö pelkkää velliä; kaikki astiat likaisia, myös pakasterasiat, mittakannut jne. joita on käytetty ruokailuun; lakanat vaihdettu 2 kk sitten, muuten siivottu samoin 2 kk sitten....koskee myös vessaa ja keittiötä.. Miehen mielestä normaalia, häntä ei huvita siivota, ei hän JAKSA. Ero on käynyt mielessä kyllä, mutta voiko sitä oikeasti erota pelkkien KOTITÖIDEN takia???

Vierailija
6/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tekin naiset kestätte.

Vierailija
7/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

extreme-ratkaisu? Jos on muuten hyvä mies?

Vierailija
8/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan kerran viikossa puoliksi, mutta mies ei ymmärrä, että paikkoja täytyy järjestellä, astiat laittaa koneeseen ym. myös siivouskertojen välillä. Monesti on ollut keskellä ruokapöytää likaisia sukkia, kalsareita, kenkiä... Ukko ei millään jaksaisi viedä vaatteita kaappiin tai pyykkiin, vaan kokoaa niitä milloin mihinkin. Ana lupaa parantaa tapansa kun asiasta huomautan, mutta aina ne tavat unohtuu... En pidä tätä kuitenkaan suhdetta kaatavana asiana.

Vierailija
9/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhdessä vaiheessa kämppis jolla oli paljon tiukempi siisteysvaatimustaso kuin itsellä. Se raivosi joka päivä sotkusta, joka ei häirinnyt minua itseä yhtään. Enemmänkin haittasi ainainen sotkun ja siivoamisen ajattelu ja usein kävi niin, että jotenkin epähuomiossa oli jotain pientä sotkua jäänyt, ja siitä tuli sitten hirveät riidat. Omasta näkökulmastani kämppis pilasi minun kotini tunnelman ja pakotti minut elämään eri tavalla kuin halusin. Onneksi nyt miehen ja lasten kanssa eläessä ei ole tällaista.

Tietty lapsiperheen kodissa on tietyt asiat, jotka on pakko tehdä, mutta ei missään ole sellaista lakia, että millainen kodin siisteystason pitää olla. Jos näistä ei päästä miehen kanssa mitenkään yhteisymmärrykseen, ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen rassaa, niin kyllä se voi olla ihan hyvä syy erota. En todellakaan tunne kovin paljon sympatiaa sellaista nalkuttavaa kotiorjaa kohtaan. Siinähän nalkutatte hautaan asti. Siinä vaiheessa kun teidän ukot PAKOTTAA teidät siivoamaan, mutta eivät siivoa itse, teillä on oikeus valittaa.

10/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin säännöstely.

Kyllä kuule alkaa tapahtumaan kun mies oivaltaa asioiden yhteyden!

Vierailija
11/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan illalla, mies jää vielä kokkaamaan, katsomaan televisiota, sitten kun herään aamulla kaikki on niin sekaisin kuin en olisi viikkoon taas siivonnut. Se on niin helvetin turhauttavaa! Mies ei ollenkaan arvosta tai kunnioita mun tekemää työtä meidän kodissamme.

ap

Vierailija
12/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå72:

Seksin säännöstely.

Mä kokeilin exän kanssa, kun ei se tehnyt kotona yhtään mitään. Minä hoidin kaiken ja siinä sivussa valvoin yöt vauvan kanssa. Ei pahemmin seksi kiinnostanut. Ei se mies mitään tajunnut, alkoi vain kylillä haukkua pihtariksi... Kun ei saa ees pillua kotona.

Sepä oli viimeinen niitti mulle, hain eroa ja sen jälkeen helpotti.

Vierailija
13/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siivoan illalla, mies jää vielä kokkaamaan, katsomaan televisiota, sitten kun herään aamulla kaikki on niin sekaisin kuin en olisi viikkoon taas siivonnut. Se on niin helvetin turhauttavaa! Mies ei ollenkaan arvosta tai kunnioita mun tekemää työtä meidän kodissamme.

ap

Vierailija
14/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harmistuu ja hermostuu kun huomautan, ihan sama millä äänensävyllä tai missä yhteydessä sanon. Vastauksena on jotain joo joo-tyylistä. Kaikkein pahimmin muuten ärsyttävät ne läiskät ja roiskeet joita mies ei siivoa. Jos saisi edes sen iskostettua miehen päähän, että ottaa rätin käteen jos jotain roiskahtaa, eikä anna mehun, kaljan, kahvin ja ketsupin yms. jämähtää. Sikolätissä eletään =/

Ap

Vierailija
15/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdista ilmaa! nalkutus on rasittavaa. toinen vaihtoehto: jätä itse siivoamatta omien kokkailujesi jälkeen, jos mies kokkaa vasta illalla hermostuu varmasti, kun ei löydä puhtaita kattiloita.

terv. epäsiistin miehen kanssa asuva

Vierailija
16/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se minua auta lainkaan.

Vierailija
17/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tosi tuttuja noi " joo joo" -vastaukset, mutta en mäkään mikään pulmunen ole..

Vierailija
18/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loput 29 vrk / kk. Omasta mielestään HÄN on se joka siivoaa ja minä se joka sotken. Se jokapäiväinen rätinheiluttelu ei ole yhtään mitään eikä hän huomaa sitä ollenkaan. Tuskin tietää missä meidän rättejä pidetään jne... Vessaa ei ole pessyt varmaan ikinä. joskus olen kokeillut sitä että en vaan siivoa, mutta se johtaa siihen että asutaan kaatopaikalla ja mies tekee tunnin suursiivouksen hieman useammin ja saa taas valittaa miten HÄN raataa... Meillä on aivan erilainen näkemys siitä kuka meillä siivoaa ja kuka sotkee.

Vierailija
19/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samaa ongelmaa, mutta parhaiten toimivaksi puheeksi olen todennut sellaisen me-lähestymistavan. Eli kerrot, että haluat että miehellä ja sinulla on molemmilla hyvä olla kotona. Sanot että haluat parisuhteenne toimivan niin, että molemmat olisivat tyytyväisiä, nimenomaan molemmat.

Sitten kerrot, että sinua harmittaa että mies ei siivoa jälkiänsä ja jos hän siivoaisi, niin et nalkuttaisi, olisit tyytyväisempi ja sitä kautta myös mies olisi tyytyväisempi. Voit myös kysyä, että onko kotona jotain sellaista asiaa, mikä sinussa ärsyttää miestä. Eli olisiko jotain asiaa, mitä voisit muuttaa omassa käyttäytymisessäsi?

Miehestä ei saa tuntua, että hän siivoaa, koska sinä käsket. Pointti olisi, että hän haluaisi tehdä sinut tyytyväiseksi. Kerrot, että sinäkin haluat tehdä miehen tyytyväiseksi.

Kotityöt on varmaan ikuisuuskysymys aika monessa parisuhteessa. Niistä vaan pitää asiallisesti tehdä joku sopimus, johon molemmat sitoutuu.

20/20 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija #6:

Ei toikaan aina auta.

Borgå72:

Seksin säännöstely.

Mä kokeilin exän kanssa, kun ei se tehnyt kotona yhtään mitään. Minä hoidin kaiken ja siinä sivussa valvoin yöt vauvan kanssa. Ei pahemmin seksi kiinnostanut. Ei se mies mitään tajunnut, alkoi vain kylillä haukkua pihtariksi... Kun ei saa ees pillua kotona.

Sepä oli viimeinen niitti mulle, hain eroa ja sen jälkeen helpotti.