Kehtaisitko antaa äitisi maksaa lomamatkasi?
Äiti siis haluaisi lähteä matkalle minun ja lapsen kanssa mutta meillä ei kerta kaikkiaan ole varaa lentolippuihin. Asunto saatais ilmatteksi joten kulut jäis lähinnä ruokakuluiksi. Toisaalta tekis mieli lähteä, toisaalta ei millään kehtaisi.
Kommentit (15)
Yhtälailla voisi kysyä, että kehtaako ottaa perinnön vastaan.. Paljon järkevämpihän on etukäteen jaella rahoja kuin antaa kuollessa valtiolle...
vaikka yhdistetty synttäri-joululahja tms, eikä mikään " köyhäinavustus" .
Me itse elelemme alle toimeentulotuen ja vanhempani tienaavat yhteensä 90.000e vuodessa.
Jos itselläni olisi varaa matka maksaa ongelmitta, niin mieluummin maksaisin matkan itse ja antaisin äitini vaikka tarjota hyvän lounaan matkakohteessa.
Saanhan minä sen rahan häneltä joskus perinnön muodossa, voisi olla hauskempaakin tuhlata rahat yhdessä äitini vielä eläessä ;-)
Meillä siirretään muutenkin perintöä ennakkona tilanteissa, jotka eivät verottajaa haittaa. Ja ei olla mitään ökyjä, vaan ihan tavallisia hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Jos pyydän vanhemmiltani jotain, maksan aina takaisin. Mutta jos he haluavat maksaa meille matkoja tai ostaa pesukoneen, sanon kiitos. Ja itselläkin olisi kyllä varaa ne maksaa.
että miehen (erityisesti miehen) vanhemmat ovat varakkaita.
Mutta en kehtaisi, jos äiti joutuisi itse omia menoja laskemaan, ja tietäisin, että tiukkaa tekee.
Tuskin tarjoaisi jos ei niin todella haluaisi tehdä! Meillä oli vuosi sitten samanlainen tilanne, meillä ei ollut varaa lähteä matkalle vanhempieni ja muun perheen kanssa, niin vanhempani maksoivat lähes kokonaan matkani. Sillä he HALUSIVAT minut ja 2v tyttömme matkalle mukaan!
En ymmärrä miksi moisesta olisi pitänyt kieltäytyä!
T:naimisissa oleva 29-vuotias
Lähde mukaan hyvällä mielellä ja nauti lomasta!
Mun äidillä on kyllä rahaa vaikka lampaat söis. Minä sen sijaan elän köyhyysrajalla. Ehkä me sit lähdetään... Tosin tekee tiukkaa matkan muut kulut kuten ruokarahat, mutta jos ne sais jotenkin kaavittua kasaan.
ap
Kyllä.
Äitini tienaa noin 20 000 e enemmän vuodessa kuin minä.
Äitini on useammankin matkan maksanut, vaikka mulla olisi ihan itsekin varaa. Loukkaushan se hänelle vain olisi, jos kieltäytyisin.
Aion jatkaa perinnettä ja hemmotella myös omia lapsiani. Jos se jonkun katkeran ja köyhän napaa kaivaa, niin se on voi voi.
ihan ylimääräisenä avustuksena en sitä kehtaisi ottaa.
Mun äidilläni ei vain olisi varaa/ halua moiseen, mutta minun kehtaamisesta ei matkalle lähtö jäisi kiinni.
Hän halusi maksaa kaikkien matkan. Niin tapahtui ja luulen, että kaikki oli tyytyväisiä, ne synttäritkin tuli juhlittua.
kehtaisin. Äitihän siitä vaan ilahtuu, kun saa seuraa, jos on tota itse ehdottanut. Eiköhän se enemmin halua teidät sinne mukaan kun säästää ne rahansa.