Teenkö väärin, jos siirrän lapsen hankintaa muutamalla vuodella uran takia?
Kommentit (35)
Uraa luodessa on aina " nyt tai ei koskaan" -tilanne jos niin haluaa itselleen uskotella.
Itse jo sanoit, ettet nyt " voi" hankkia toista lasta. Älä sitten hanki vaan tee sitä mikä nyt tuntuu sinusta tärkeältä. Elämäsi on sinun ja on tärkeää, että tunnet tekeväsi oikeita ratkaisuja juuri sinulle.
Tiedä kuitenkin, että työtäsi voit kontrolloida, lisääntymistä et. Juna voi hyvin mennä ohitse luodessasi uraa & sitä kannattaa tosissaan miettiä, että onko siihen valmis, jos näin käy, eikä vain laitella hymynaamoja, että " joku kutsui minua vanhaksi" . Kun puhutaan lapsen saannista, sinä alat olla vanha ja parin vuoden päästä olet sitä ehdottomasti. Naisen hedelmällisyys kun alkaa laskea jo niinkin aikaisin kuin 25-vuotiaana!
Mutta koska en halua kertoa siitä tarkemmin, toivon että vain uskotte mitä sanon.
ap
Ministeriksikö olet pääsemässä vai mihin?
Jostain syystä siitä vain jaksetaan aina muistutella - ihan turhaan minusta.
Minun maailmani ei romahda, vaikka en saisi enää lasta. Toki sitä toivon, mutta en kuvittele voivani hallita elämää. Voinhan vaikka neliraajahalvaantua huomenna ja homma on siinä - niin lapsensaannin kuin urankin osalta.
ap
Vierailija:
eli varaudupa siihen, että sitten kun ajattelet olevasi valmis, mitään ei ehkä tapahdukaan.
että ajattelet olevasi valmis raskauteen 2v päästä ja huomaatkin jo 2kk päästä olevasi raskaana. Minä lykkäsin vauvanhankintaa reilusti yli 30+, ja silti onnistui niin hyvin, että ei edes ehditty yrittää. Tulin vain raskaaksi vahingossa. Joten kyllä aikuinen nainenkin voi raskautua vaivatta, eivät pelkästään teinit.
Nyt olen taaperon äippä :)
Vierailija:
Jostain syystä siitä vain jaksetaan aina muistutella - ihan turhaan minusta.Minun maailmani ei romahda, vaikka en saisi enää lasta. Toki sitä toivon, mutta en kuvittele voivani hallita elämää. Voinhan vaikka neliraajahalvaantua huomenna ja homma on siinä - niin lapsensaannin kuin urankin osalta.
ap
sitten aletaan aktella että tuo on mitä on, seuraa vuosikymmenten jämähdys, erityisesti naiset on äkkiä ' liian vanhoja'
jos siis haluaa edetä hierarkiassa ylöspäin
mutta toki on niinkin että fertiliteetin lasku on 35-40-vuotiaana paljon vauhdikkaampaa kuin 30-35-vuotiaana. Tämä nyt vain on tilastollinen tosiasia.
Olen vain esimerkkitapaus tässä. Ja nyt kun tämän sanon, niin ketju luultavasti tyssää tähän. Mutta tyssätköön, kyllähän tässä aika paljon asiaa jo tuli. :)
ap
Ja tiedättekö, moni tulee raskaaksi nelikymppisenäkin ihan ILMAN lapsettomuushoitoja.
t. 11
aikasemmin, olen hieman vastaavassa tilanteessa kuin sinä - itsestäni olen huomannut etten oikeastaan halua edes lasta ainakaan tällä hetkellä, koska jos haluaisin niin varmasti jättäisin näitä työ- ym. juttuja taka-alalle ja keskittyisin perheeseen. ehkä sulla sama juttu ?
Joskus kuitenkin vielä haluaisin.
ap
varsinkin jos panostat nyt uraan.