Teenkö väärin, jos siirrän lapsen hankintaa muutamalla vuodella uran takia?
Kommentit (35)
Vai minkä ikäinen olet, siitäkö kiikastaa?
että mikä ura olisi ja miten vanha olet.
Turha sitä on lykätä jos kerran toisen haluat.
eli varaudupa siihen, että sitten kun ajattelet olevasi valmis, mitään ei ehkä tapahdukaan.
joten hoida itsellesi kannukset nyt jos sulle tilaisuutta tarjotaan.
Kaikki menee hyvin, usko pois.
Mutta niinhän se on meillä kaikilla.
Minulla on töissä tällä hetkellä " nyt tai ei koskaan" -tilanne. Siksi en halua/voi hankkia toista lasta juuri nyt.
ap
Minulla on samantyyppinen tilanne ja mielestäni on nykyisten lasteni etu, että hoidan työkuvioni kuntoon ennen seuraavan syntymää.
ja jos muutaman vuoden vielä odotat, jää toinen lapsi ikuisesti odottamaan..
Uran voi saada vielä muutaman vuoden päästä mutta lasta välttämättä ei.
Mitä riskeeraat jos teet lapsen nyt?
Vierailija:
Minulla on töissä tällä hetkellä " nyt tai ei koskaan" -tilanne. Siksi en halua/voi hankkia toista lasta juuri nyt.ap
et yhteiskunnan varoilla.
eli:
tee uraa siihen malliin, että on rahaa laittaa lapsettomuushoitoihinkin.
mutta siihen liittyy riski hedelmällisyyden laskusta, ja jos tietoisesti otat sen riskin, silloin kannat tekojesi seuraukset.
Vierailija:
et yhteiskunnan varoilla.eli:
tee uraa siihen malliin, että on rahaa laittaa lapsettomuushoitoihinkin.
rajallinen määrä.
ja hieman samassa tilanteessa, muita projekteja tällä hetkellä siihen malliin että en halua raskautua, yhden lapsen äiti. minä olen päättänyt odottaa ja jos myöhemmin tekee kovasti vauvaa mieli niin yritetään sitten.
toi kuvitelma, että nyt tai ei koskaan.. semmoisia tilanteita ei kuulkaa olekaan :D kauheen kapeakatsaista nähdä asiat noin, työura on pitkä aika ja olet vasta 34 v, sulla on noin saman verran vielä töitä edessä, kerkee vielä kuule tulla vaikka mitä eteen.
siihen en sano mitään pitäiskö nyt tehä lapsia vai ei, mutta totean vaan ton hupsun ajattelun " nyt tai ei koskaan" - naurettavaa
ei lapsia ole pakko hankkia nyt eikä koskaan