Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* PAS & toukokuu toivoa täynnä*

22.04.2008 |

tuo epätietoisuus on päättynyt. Keskiviikkona sain siis tiedon että olen raskaana ja kun kerran vuodan niin maanantaina tehdään testi varmuudeksi uudelleen.

Yritin jo keskiviikkona ja torstaina tänne kirjautua ja kertoa asiaa, mutta oli mahdotonta teknillisten häiriöiden ja muutosten vuoksi.

Ihanaa on tuo tunne, että vastaus on plussa ja arvotkin oli 269,5 kun viimeksi oli vain 54,1.

Tiistaina saan sitten varmistuksen. Vielä on vuotoa, mutta niukemman puoleista kuitenkin. ?:|

Joka tapauksessa tsemppiä kaikille ja ilmoittelen vielä asiasta.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli hienoja uutisia - Onnittelut plussasta Minttu-Mari!

Ja tervetuloa mukaan Höntti04!

Tänään oli siirto ja kaksi alkiota lähti matkaan. Toinen 8-soluinen, toinen ei ollut jatkanut jakautumista sulatuksen jälkeen mutta siirrettiin kuitenkin kaveriksi. Limakalvon paksuus oli 8 mm eli juurikaan ei ollut viikon aikana paksuuntunut.

Nyt kuitenkin positiivinen ja luottavainen mieli. Parin viikon päästä perjantaina veritesti.

Mitenkäs Geislan siirto meni?

Aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
2/76 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas melkein 2 viikon paussin jälkeen. Suomesta tuli vieraita yli viikoksi ja sit tässä oli jokin sivuissa että ei päässyt kirjoittelemaan..

Mut nyt siis asiaan...

Tosiaan siirto oli tänään ja 2 kaveria lähti mukaan! Todella ihanaa koska olin ihan hermona ettei päästäs siirtoon ollenkaan. Meillä kun tuo selviytyminen sulatuksessa on ollu aikasemmilla kerroilla heikkoa ja kun meillä oli vaan nää 2 jäljellä pakkasessa ja kumpikin olivat kuulemma oikeen hienoja! :D

Täällä meillä ei ole sen kummemmin nuista limakalvojen paksuuksista tehty asiaa, siis kaikki on aina tsekattu ja mitattu ja katottu jne mut niistä ei meillä "potilaille" paljoa puhuta.

Kyllä varmasti jos kysyisin mutta ovat monesti sanoneet näistä tällaisista tiedoista että monestikin on parempi kun ei tiedä liikaa. Eli jos ne nyt oisivat esim kertoneet että limakalvo ei ollut niin paksu tai niin hirveen hyvä olisin varmaan sitten siitä vetänyt stressiä ja sitä miettinyt.

Meille tehtiin 6pv:n viljely eli embryot on siinä vaiheessa että pitäis ihan piakkoin tarttua jos ovat tarttuakseen.

Koska tää tehtiin lääkekiertoon, jatkan tukilääkitystä testiin asti ja siitäkin viikolle 8 jos plussaan. Myöskin luget käytössä sekä verenohennuslääkkeet.

Sain myös akupunktiota ennen ja jälkeen siirron. Tässä on siis taas kaikenmaailman poppaskonstit käytössä.

Toivottavasti kaverit nyt tällä kertaa viitisisivät jäädä mukaan...

Kiva Adastra että pääsit siirtoon ja onnea sinulle Minttu-Mari plussasta! Toivon sydämestäni että me olisimme seuraavat.... Nyt siis pidetään peukut ja varpaat sojossa ja toivotaan plussaa!

Huomenna aion keskittyä täysin auringon otolle. Meillä on nimittäin joku ihan hirvee helleaalto päällä. Tänään +24c varjossa ja huomiseks lupas samaa jos ei lämpimämpää... Tämä päivä kun meni ihan autossa istuessa ja klinikalla.

Valitsimme yksityisen klinikan 400km päässä meistä vaikka toki lähempääkin olisi löytynyt. Mutta tää klinikka on vain niin hyvässä maineessa ja tulos+hinnat hyviä, sekä todella ihana henkilökunta.

Mut nyt lähen unten maille ja uneksiin plussista ja kaikenmaailmat positiivisista asioista! :x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun MinttuMarille ONNEA plussasta, ihan mahtava juttu! Mitkä sillä on tunnelmat / oireet? Joko olet sen tosiasian sisäistänyt, että olet raskaana? ;)

Höntti, tervetuloa mukaan! Pahoittelut negasta, kyllä se aina koville ottaa. Ja se palkinto& kyllä se auttaa jaksamaan tämän kaiken skeidan, jota tämä matka aiheuttaa. Mutta koska olemme kaikki täällä, se tarkoittaa että uskoa ja toivoa onnistumiseen on. Toivotaan, että tässä kuussa!

Adastra pääsi jo siirtoon ja vielä oikein kahdella kyytiläisellä edetään! Upea juttu! Meille ainakin lääkäri sanoi, että 8 mm limakalvo on jo hyvä ja sillä on kaikki mahdollisuudet onnistua. Onko teidän klinikalla automaattisesti heti veritesti eli kotitestiä ei periaatteessa tarvitse tehdä ollenkaan?

Geislalla on myös pari kaveria matkassa, toivotaan että seuraavat 9 kuukautta! Tarkoittaako tuo viljely sitä, että alkioita seurattiiin 6 pv ennen siirtoa. Mä toivoisin, että meillä olisi myös useampi päivä sulatuksen ja siirron välillä, silloin nähtäisiin oikeasti mikä on alkioiden laatu&

(.) Huomenna taas ultrataan. En oikein osaa odottaa mitään, pelottaa vain että limakalvo ei ole vieläkään tarpeeksi paksu. Mutta uskon kuitenkin, että huomenna päätetään joka tapauksessa siirtopäivä& Jännittää. Viime viikolla oli hankalia aikoja lääkkeiden sivuvaikutusten kanssa, mutta nyt tuntuu että kroppa on niihin jo tottunut. Edelleenkin tuntuu että turvottaa, mutta saattaa johtua myös äitienpäiväherkuista& ;)

Adastralta ja Geislalta täytyy kysyä, että suostuiko teillä lääkäri hyvin kahden alkion siirtoon? Me olemme miehen kanssa valmiita siihen, että kaksi siirretään, jos vain sulatuksesta selviää.

Entä viettikö joku teistä lauantaina lapsettomien lauantaita? Entä mitä tuntoja äitienpäivä herätti?

Ja jälleen sydän toivoa täynnä kohti uutta viikkoa (ja siirtoa)!

-Diina-

Vierailija
4/76 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on muutoin hyvä, mutta hieman pelottaa tuo vuoto.Ammulla aiheutti vielä sen että luge tuli omia aikojaan ulos, joten hetken mietittyäni lykkäsin uuden sisään kysymättä keneltäkään sen enempää. Toivottavasti en tehnyt kovin suurta virhettä.Pakkauksesta luin, että haittavaikutuksena voisi olla vuotoa ja tätähän on jo jatkunut viimeiset kaksi viikkoa.Yritin aiemmin kirjoittaa jo, mutta keskustelut olivat hetkellisesti poissa ja milloin ei päässyt kirjautumaan. :_| Jokataupauksessa oireita on mm. huimaus, aaltoileva pahoinvointi riippumatta ajankohdasta ja hajuaisti on huomattavasti parantunut. Rinnat ovat iltaisin kipeinä, jonkinlaista paineentuntua alavatsassa, mutta vuoto aiheuttaa minulle stressiä.Maanantaina kävin varmuudeksi uudestaan raskasutestissä ja arvo oli noussut siis 269,5 tuonne 4695 saakka. Siitä olen iloinen, mutta kaiken kokeman jälkeen uskon tähän vasta kunnes se kolme kuukautta on mennyt ohi ja vuoto lakkaa.Varjoja siis onnen yllä. :( Toivottavasti kaikki menee itsellä hyvin kuten myös teillä muilla.Kiitoksia onnistteluista ja kerron kuulumisia että kuinka tässä käy.Minttu-Mari

Vierailija
5/76 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ultra ja arvatkaa mitä! No, limakalvo jäi ohuehkoksi (7mm), mutta siirtoon päästään! Sulatus maanantaina ja kaksi huurunokkaa otetaan sulamaan ja siirto tiistaina. Toivottavasti alkiot selviävät hyvin sulatuksesta ja ovat hyvälaatuisia. Olen niin iloinen, että asia etenee, että eilen piti jo pienet onnen ja helpotuksen itkut ottaa. Eihän tämä vielä mitään sano, että raskaus alkaa, mutta jo se, että oikeasti päästään piinailemaan on ihan mielettömän hieno juttu. Toukokuu on edelleen toivoa täynnä. Testi taitaakin mennä kesäkuun alkupuolelle...-Diina-

Vierailija
6/76 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan toimimattomuuden vuoksi on täälläkin oltu vähän pimennossa... Mutta meilläkin taas jo kierto hyvässä vauhdissa, nyt mennään kp 7:aa jo. Mulla käytössä hoitajan kanssa käydyn pitkällisen keskustelun tuloksena Etradot laastari. Sivuvaikutuksia ei oikeen muuta kun et rinnat tuntuu omituisen turpeilta ja mies väittää mun kerrankin olevan "suht koht normaali"... mitä lie sitten tarkoittaakaan =) Ens maanantaina on ultra, sillon sit nähdään aikataulua sun muuta tarkemmin. Mulla täällä flunssa päällä, parina pvnä oli kuumetta ja nyt on poskiontelontulehdus. Toivottavasti se tästä pian helpottaa ettei ihan hirveästi joutuis noita lääkkeitä napsimaan. Panadoliahan mä olen ainoastaan käyttäny särkylääkkeenä, mut nyt tarvii sit vielä ottaa antibioottiakin...Mutta, mutta, palaillaan kuulumisiin kun on jotain enempi kerrottavaa!-höntti-

Vierailija
7/76 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin nämä sivut toimii! Meinasi jo ruveta hermostuttamaan kun ei päässyt lueskelemaan teidän kuulumisianne...Ihanaa että Geisla pääsi siirtoon hienoin alkioin. Mitkäs siellä on piinisfiilikset? Milloin sulla on testipäivä? Ilmeisesti sullakin veritesti kun lääkkeellinen hoitokierto käynnissä? Diina kyselikin että tehdäänkö meidän klinikalla automaattisesti veritesti ja näin todellakin tehdään kun lääkkeellisestä PAS:sta kyse. Tosin tästäkin olen saanut monenlaista kommenttia eri lääkäreiltä. Esim. edellinen siirto tehtiin myös lääkkeelliseen kiertoon ja silloin mun täytyi itse oikein vaatimalla vaatia pääsyä veritestiin. Testipäivänä vaihdoin muutaman sanan toisen lääkärin kanssa ja hän kertoikin että lääkkeellisessä PAS:ssa tehdään aina veritesti. Vuoto alkaa vasta sitten kun lääkkeet on lopetettu ja veritestillä varmistettu ettei raskaus ole alkanut. Nyt tällä kertaa kun puikoissa oli uusi lääkäri ja myös eri hoitaja, veritestistä juteltiin ihan automaattisesti. Päädyin siihen että käyn veritestin kuitenkin omassa terveyskeskuksessa; tulee halvemmaksi ja onnistui kohtuu kivuttomasti saada labra-aika sinne. Vastauksen saa myös saman päivän aikana, klinikalla tulos olisi tullut vasta seuraavana päivänä.Diinallakin siirtopäivä lähestyy kovaa vauhtia - hienoa! Pääset sinäkin piinailemaan sitten ihan tosissaan! Toivotaan että alkiot selviävät sulatuksesta ja saatte molemmat kyytiläiset matkaan. Meillä alkiot on joka kerta selvinneet sulatuksesta kohtuu hyvin, ensimmäisessä PAS:ssa siirrettiin vain yksi (oli pakastettukin yksin ko. olkeen) ja nyt näihin kahteen viimeiseen ollaan siirretty kaksi (molemmat pakastettu samaan olkeen). Edellisessä PAS:ssa toisesta alkioista oli yksi solu hävinnyt sulatuksen aikana, mutta oli kuitenkin vielä hyvälaatuinen ja siirrettiin. Halusin itse tähän meneillään olevaan hoitoon pidemmän viljelyn juuri sen takia että näkisin jatkaaka alkiot jakautumista - ja tuloshan oli että toinen jatkoi, toinen ei. Itsellä kun oli semmoinen pelko että lakkaavat vain jakautumista. Mahdottomuus ei kuitenkaan kuulemma ole etteikö myös toinen alkio jatkaisi kohdussa jakautumistaan. Siksi molemmat lähetettiin matkaan...Minuakin kiinnostaa tietää viljeltiinkö Geislan alkioita sulatuksen ja siirron välillä noin pitkään vai oliko pitempi viljelyaika jo punktion ja pakastuksen välillä. Jos nyt tässä joutuu vielä miettimään uutta ivf-hoitoa... Tosin olen kylläkin päättänyt että pariin vuoteen moinen ei ole tarpeen koska raskaus alkaa nyt tästä ;) Nooh, järin positiivinen fiilis ei kylläkään ole, jos nyt ihan rehellisiä ollaan. Viikon takainen luottavainen olo on kyllä matkan aikana karissut olemattomiin. Johtunee suurimmaksi osaksi näistä jo niin tutuista juilimisista ja kivuista, joiden kanssa olen viime päivät koittanut pärjätä. Tasan saman kaavan mukaan mennään kuin kaikissa muissakin nega-kierroissa. Jos näitä täysin samanlaisia olotiloja ei olisi niin jaksaisi uskoa paremmin onnistumiseen. Tiedän kyllä että menkkaoireet yms. voivat olla myös merkkejä alkavasta raskaudesta. Näiden toivonrippeiden avulla yritän tsempata itseäni positiivisempaan ajattelutapaan.Diina kyseli äitienpäiväfiiliksistä... Itsellä ko. päivä meni kohtuu kivuttomasti. Johtui osittain siitä etten lähtenyt perinteiselle anoppila- & mummola-visiiteille, joissa olisi joutunut törmäämään serkusten tenaviin, joutunut kuuntelemaan äitiyden hehkutusta yms. Kävin vain omaa äitiäni onnittelemassa. Toki surullisiakin asioita päivän aikana kävi mielessä kuten se, pääseekö äitini koskaan nauttimaan mummiudesta jne. Tuossa vaiheessa olo oli kuitenkin sen verran positiivinen ja luottavainen juuri tehdyn siirron myötä, että päällimmäisenä ajatuksena oli: ensi äitienpäivänä minäkin saan nauttia ko. päivän riemuista. Katsotaan kuinka käy.Höntille pikaista paranemista - toivottavasti antibiootit karistavat pöpön pikaisesti kannoiltasi niin pääset sinäkin jatkamaan matkaa terveenä kohti lähestyvää siirtoa!Nyt nauttimaan vapaapäivästä - illalla elokuviin niin saa hetkeksi muuta ajateltavaa. Osaisipa vain olla miettimättä koko ajan mimmoinen olo on...

Vierailija
8/76 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten nämä sivut ei toimikaan...Tuolla tavalla putkeen heitti ilman kappalejakoja koko tekstin... X-(

Vierailija
9/76 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Adastra tiedoista ja kuulumisista!Tuo veritestiasia onkin aika looginen juttu, nyt kun se siis kerroit :) Ja myös helpottavaa, että mennään suoraan veritestiin eikä tarvitse kotona pissiä tikkuihin ja jännittää. Meillä mies on sanonut, että ei luota pissatesteihin, kun niistä tulee aina negaa ;) Olen kyllä yrittänyt sanoa, että se ei ole testien syy, että en ole raskautunut, mutta siltä sillä on aina NEGATIIVINEN suhtautuminen niihin. No, tasapeli, onhan testeilläkin ollut aina negatiivinen suhtautuminen meihin...

Vierailija
10/76 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hitto mua alko hermostuttaa ku luin tuosta veritestistä!

täällä ruotsissa ei ole tapana tehdä mitään veritestiä. ei kummallakaan klinikalla missä olemme olleet. eivät ole koskaan edes puhuneet sellaisesta!

siks mua aina häiriikin nuo veritestien tulokset ja luvut kun itellä ei ole koskaan hajuakaan!

ihan hyvin on mennyt täällä. vatsaa juimii kun menkat ois tulossa ja sekin vähän intoa laimentaa... testipäivä on 23/5 ja ihan tikkuun pissaillaan vain.

koska tällanen veritesti tehdään jos tehdään??

eli siirrossa oltiin 9/5 ja kaverit sulatettiin samana päivänä eikä siis viljelty mitään sen enempää.

eli olisin kiinnostunut tästä veritestistä? siis pitääkö nää lääkkeet pois mun menkat niin kauan kun syön niitä?

olen paniikkissa odotellu menkkojen alkavan ihan lähipäivinä ja tässä on vieläki yks hurja juttu että olen lähössä suomeen sillon perjantaina 23/5 ku on testi ja jos tää nyt sit negaa näyttää eikä vuoto oo alkanu niin voin siis jättää lääkkeet pois ja menkat alkaa sit heti vai? voi helvetti jos ne pukkaa mulle just reissussa ollessa. maanantaina nimittäin jo tullaan takas, eli 5 pv reissu vain. ja todellakin pilalla jos vuoto on pahimmillaan silloin. (kiva mennä kylpylään....)

tosin enhän minä niitä menkkoja mitään odota tietenkään ja toivon että plussaan mutta kiva ois tietään.

eka kertaa nimittäin lääkepasia tehdään.

kiitos mielettömästi etukäteen jos vastauksista niille jotka vaivaantuntuvat tietämättömälle selittelemään...

Vierailija
11/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IAdastra: ihanasti ja viisaasti kirjoitettu, voin yhtyä sanoihisi.

Ja toivotaan tosiaan, että Geisla köllöttelee kylpylässä ihana pieni vauvanalku masussaan :)

Täällä tiistaita odotellessa... Mieli on vielä aika rauhallinen ja luottavainen, vaikka sen kyllä tietää, että kun Diinan Piinat starttaa, niin silloin on rauhallinen mieli kaukana. Ja muuten, tekeeköhän hormoonit itkuherkkyyttä, kun eilen katsoin illalla Luukusta Lukaali -ohjelmaa, niin olin niin onnellinen perheen puolesta kun he saivat uuden keittiön, että piti taas pienet itkut tirauttaa. Mies vähän ihmetteli, mutta taitaa olla jo tottunut mun tunnemylläköihin... ;) Varmaan mietti hiljaa mielessään, mitä mitähän tästä tulee, jos raskaus oikeasti joskus alkaa...

-Diina-

Vierailija
12/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kurjaa että tuo veritestistä keskustelu sai sinut Geisla nyt huolestumaan :-( Sulla kuitenkin erilaisia lääkkeitä käytössä kuin meillä Suomessa hoidossa olevilla - voihan olla että ne eivät pidäkään vuotoa poissa... Toivotaan kuitenkin että vuoto ei ala juuri raskauden takia ja plussaat tästä hoidosta!!!

Asiantuntija en todellakaan tässä asiassa ole ja kuten aiemmassa viestissä kerroin, itsekin olen saanut lääkäreiltä monenlaista ohjeistusta ja kommenttia testailun suhteen. Aiemman lääkkeellisen pas:n lääkäri antoi ymmärtää ettei veritesti ole mikään pakollinen. Voi testata kotitestillä, jos se on nega niin lääkkeet lopetetaan. Tuolloin kuitenkin halusin itse veritestiin ihan sen takia että näkisin, onko mitään yritystäkään edes ollut kiinnittyä (eipä ollut...). Olin myöskin lueskellut näitä veritesti-juttuja ja ymmärtänyt niistä sen verran, että lääkkeet saattavat pitää vuodon poissa... Raskaushormonin erittyminenkin on kovin yksilöllistä ja jos kiinnittyminen jostain syystä onkin tapahtunut vähän myöhemmin ei kotitesti välttämättä anna oikeaa tulosta. Sinä päivänä kun kävin ko. veritestissä vaihdoin muutaman sanan nykyisen lääkärini kanssa ja hän sanoi heti tapaukseeni perehdyttyään, että jos raskaus ei ole alkanut, vuoto ei kuitenkaan ala ennen kuin lopetan lääkkeet. Näin myös todella kävi. Tuolloin kävin veritestissä pp16, joka oli perjantai. Viikonlopun takia sain tuloksen vasta maanantaina pp19 ja vuoto alkoi vasta pp21 kun tiistain olin ollut lääkkeittä. Kierto venyikin tuolloin sitten todella pitkäksi (38pvää) juuri noiden lääkkeiden takia.

Veritesti tehdään täällä Suomessa yleensä pp14-16. Mulla edellisessä hoidossa tosiaan pp16 ja nyt menen testiin jo pp14. Vaihtelua varmaan jälleen kerran eri hoitopaikkojen ja lääkäreidenkin ohjeistusten myötä.

Vuotoahan voi tosiaan tulla vaikka raskaus onkin alkanut (vrt. Minttu-Marin tapaus, en tosin tiedä onko Minttu-Marille tehty hoito lääkkeelliseen kiertoon...?) ja silloin ainakin kannattaa hakeutua veritestiin. Jos siinä vaiheessa heittää lääkkeet pois kuvioista voi peli ollakin jo menetetty... Veritesti antaa myös viitteitä jos kyseessä esim. kohdun ulkoinen raskaus (tällöin raskaushormonin määrä ymmärtääkseni yleensä korkea ja viitearvojen yläpuolella).

Varmaan sun Geisla kannattaa kilauttaa omalle klinikallesi tämän asian tiimoilta jos asia sua vielä mietityttää. Turhaa stressiä vain tulee näistä meidän suomalaisten testaushorinoista ;-) Siellä päässä kuitenkin alan huippuasiantuntijat puikoissa ja tietävät varmasti miten asiat hoituu. Kyllä he olisivat sulle veritestin määränneet jos se todella olisi tarpeen. Sulla mukava, rentouttava Suomen reissu edessä ja toivotaan että matkalla saat juhlia myös jo alkanutta raskautta!

Vierailija
13/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on sielläkin itkut tirauteltu saman ohjelman merkeissä kuin täällä :-) Eli kuuluu asiaan - itse tosin omalta kohdaltani toivon että syy herkistelyyn olisi jo raskaushormonin ;-)

Täällä toivo ja epätoivo myllertää mieltä. Välillä olo todella luottavainen, välillä jo kirves melkein kaivossa. Vielä viikko tähän paljon puhuttuun veritestiin... toivon totisesti että saisin vastauksen jo saman päivän aikana eikä tarvitsisi kärvistellä tämän piinan kanssa enää maanantaille asti. Labrasta ainakin lupailivat että tulos pitäisi saada saman päivän aikana. Todennäköisesti joudun tuloksen soittelemaan kesken työpäivän kun labran väki vielä töissä ja se hirvittää... Jos saan huonoja uutisia en todellakaan tiedä miten saan kasattua itseni loppupäiväksi työkuntoon. Tässä vaiheessa koitan kuitenkin vielä uskoa siihen että nyt on meidän vuoro saada ne ihanat plussauutiset.

Jäämme odottamaan kuinka käy :-) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
14/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista piti vielä kysyä, että onko PAS:in jälkeen jotain rajoitteita tai suosituksia liittyen urheiluun ja liikuntaan?Silloin IVF:n punktion jälkeen kun ei saanut harrastaa liikuntaa, niin onko tässä jotain samantyyppisiä rajoitteita?

Järjellä mietittynä ei pitäisi olla, sillä kai se IVF:ssäkin liittyi siihen punktioon, jota ei siis nyt onneksi ole. Mutta miten olette itse asiaan suhtauneet? Toisaalta tekisi mieli ottaa ihan varman päälle, toisaalta haluaisi pitää kiinni elämäntavoistaan. Tykkään siis vauhdikkaista jumpista, jossa riittää hyppyjä yms ja syke on korkealla...

Muuten esikoistytön saanut Kirsi Alm sanoi tän päivän lehdessä hyvin suhtautumisestaan raskauteen: "Olen pyrkinyt siihen, että raskaus ei olisi sen enempää sairaus kuin harrastuskaan." Tässä on mielestäni hyvää ohjenuoraa, jos nyt joskus maailmassa onnenpotku osuisi kohdalle. '

-Diina-

Ps, olen töissä ja mulla on muutakin elämää kuin norkua täällä palstalla

;)

Vierailija
15/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista! :x

Kyllähän toki jo itsekin sitä mietiskelin että jos tässä on eri lääkkeet siellä ja täällä mut eniten tässä nyt kuitenkin hirvittää tää hirvee menkkamainen kipu ja kun se reisistä asti repii niin olen kyllä melkeempä 99% varma että kurjasti tässä kävi tälläkin kertaa...

Toivon vain että tää vuoto nyt ei sattuisi lauantaille kun isot kekkeri on tiedossa. Mulla on aina ollu hirveetä tuskaa se eka päivä vaikka kuinka tabuja nakkos naamaan koko päivän.. Hikoilua, ennen kaikkea vatsakipua jne...

Mut tässä siis kuitenki pitäs yrittää pitää toivoa yllä ja luottaa yläkerran ukkoon että se kerranki ois meikäläiselle hiukan armomielinen... ;)

Töihin pitää ihan kohta kiirehtiä ja oikestaan ihan hyväkin että tää viikonloppu oli töitä niin ehkä ei niin ehdi sitten koko ajan näitä kolotuksia ja jomotuksia analysoimaan.

Meinasin kyllä klinikalle soitella maanantai aamuna kun olen vapaa. Ihan vaan et sais lisäinfoa. Täällä ne on tosiaan hyvin niukkapuheisia tällaisista mut utelias kun olen ja ihan ammattinipuolestakin (hoitoalalla) varmasti tää uteliaisuus ja tiedonhaluisuus johtuu niin täytyypäs pirauttaa heti ensi töikseen viikonlopun jälkeen.

Mut aurinkoisia kevätpäiviä teille kaikille ja toivotaan nyt et saatas nauttia tästä kesästä kerranki oikeen lihavina ja isovatsaisina! Hah hah.. B-)

Vierailija
16/76 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adastra pohti tuossa aiemmin, että oliko minulle tehty siirto lääkkeelliseen kiertoon niin vastaus on että on.

Toivon voimia teille kaikille, jotka odotatte vuoroanne veritestiin. Toivottavasti plussaatte. :)

Itse olen tulossa suorastaan hulluksi. Ensinnäkin oli kiva huomata, että muutkin oli itkeä tihrustaneet tuosta Luukusta lukaali-ohjelmasta. Minäkin pienet tipat silmistäni päästelin ja mies myhäili vieressä.

Toisekseen tätä vuotoa jatkuu, mutta ei onneksi kovin runsaana, mutta tämä tekee minusta hullun kohta. Mies sanoo, että mä teen siitä hullun. Vessapaperia kuluu kun olen jatkuvasti tarkistelemassa tilannetta ja reilun viikon päästä on ultra. KÄÄK.

Mä suorastaan vetelen isämeidän rukousta vessanpytyllä istuessani ja serlaa kuluu enemmän kuin mitä normaalisti.

Ei tämäkään mitää normaalia elämää kyllä ole. Seuraavan kerran jos tämä raskaus keskeytyy ja seuraava olisi taas plussaa niin varmaan asuisin siinä pöntöllä. Olenko viisas vai mitä? :_|

Huolestuttavaa.

Minulle sanottiin liikunnasta sen verran, että rankat punttisalitreenit eivät ole hyväksi, mutta muutoin liikkuminen kaikinpuolin sallittua.

Ensi viikolla on hieman kiireinen aikataulu, mutta pyrin kertomaan miten tässä käy, kun tätä vuotoa on jos joku toinenkin miettii samoja asioita.

Tänään siis alkoi seitsemäs viikko ja innolla odotan pahoinvointikohtauksia ja kuvotuksia, sillä miehelleni sanoinkin eilen että olen onnellinen jokaisesta oksentamisesta. Näin tiedän että siellä on joku sisällä jylläämässää mun elimistöä. Sitä siis odotellessa.

Viettäkää mukavaa viikonloppua. :D

Vierailija
17/76 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vielä yhteenvedon meistä toukokuun PAS:sailijoista. Onkos muuten Adastralla ja Geislalla sama testipäivä eli ensi viikon pe?

Diina, lääketieteellinen kierto, siirto 20.5.,

Adastra75, lääketieteellinen kierto, siirto 9.5., kaksi alkiota

Geisla, lääketieteellinen kierto, siirto 9.5. kaksi alkiota

minttu-mari72, lääketieteellinen kierto, siirto 21.4. à PLUSSA!

HönTTi04, Estradoteilla tuettu kierto, siirtopäivä ei vielä tiedossa

Ei meitä montaa ole, mutta toivotaan että silti osuu oikein monta plussaa minttu-marin viitoittamalla tiellä! Miten muuten minttu-mari pärjäilet vuodon kanssa? Onko lääkäri sanonut mitään?

-Diina

Vierailija
18/76 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vuoto jatkuu edelleen, mutta nyt olen jo rauhallisemmalla mielellä.

Syykin on hyvin yksinkertainen: Aamulla oli ensimmäinen pahoinvointikohtaus ja tuli yllättäen. Siinä nauroin ja hypin riemusta aamu seiskan aikaan kun mies tuli koiran kanssa sisään.

Alkoi miestä naurattaa, kun sanoi ettei koskaan nähnyt tai edes kuullut että joku olisi riemuissaan oksentamisen jälkeen.

Olen siis aika erikoinen.....ei vaan Onnellinen ja isolla O:lla.

Kysyin tuosta vuodosta lääkäriltä, mutta sanoivat etti asialle voi mitään. Toiset voivat kuulema vuotaa jopa sen kolme kuukautta kun käyttää lugeja. Sehän on myös lääkkeet haittavaikutus. Toisilla voi vuotoa tulla muuten vaan tai sitten on niitä joilla kuukutiset tulevat melkein raskauden loppuun saakka. Ihmeellistä, miten meidän kropat voivatkin olla niin erinlaisia.

Nyt siis edelleen kyttään vuodon väriä, runsautta ja milloin se tulee runsaammin ja yleensä se on ennen sitä lääkkeen laittoa, eli kun lääkkeen teho alkaa heiketä ja uutta pitäisi laittaa.

28päivä on ultra ja siihen saakka pitää nyt vaan pinnistellä omien hermojen kanssa, mutta tämä tunne helpottaa jos vain noita aamupahoinvointeja tulisi lisää niin tietäisin että kaikki olisi ok.

Kyllä tässä edelleen rukouksia avuksi käytetään jos vaikka ne tehoaisivat.

Nyt vaan tsemppiä kaikille. Kuten huomaatte niin ne varjot ovat vielä onneni yläpuolella.

Mites te, jotka odotatte pääsyä veritestiin; Mites te voitte ja sinnittelette? Onko mitään tuntemuksia.

Kysyn tätä siksi, että itse olin solkenaan analysoimassa omaa tunteiluani yms.

Vierailija
19/76 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas "vaihteeksi" kirves kaivossa -fiilis. On tämä semmoista vuoristorataa tämä piinailijan elämä että huhhuh... hatunnoston arvoinen asia jos tästä täysjärkisenä selviää.

Taloyhtiön pihatalkoot parhaillaan käynnissä ja meikäläinen istua nyhjöttää yksin täällä neljän seinän sisällä. Semmoinen olo vain että just nyt ei jaksa liittyä noiden perheellisten seuraan. Kun ei kuulu joukkoon niin ei kuulu joukkoon, minkäs sille mahtaa. Nyt ei todellakaan jaksa kuunnella juttuja "meidän ihanista kullanmuruista" eikä jaksa katsella kun äidit taluttelevat tuolla pihamalla juuri kävelemään oppineita palleroitaan. Parempi pysyä siis ihan omissa oloissa, kun on tällainen fiilis :-(

Olo on kaiken kukkuraksi vielä jollain tapaa sairas, vähän niin kuin kuumeinen :-( Se tästä vielä puuttuisi jos tässä nyt joku flunssapöpö iskee kriittisellä hetkellä kimppuun. Olotila voi tosin johtua ihan tästä väsymyksestäkin - viime yöt olen nukkunut todella huonosti, heräillyt vähän väliä. Luget väsyttää myös, tuossa iltapäivällä kun palleron aina tuikkaan matkaan, vajoan joka kerta jonkin sortin horrostilaan ja olen unten mailla saman tien. Ei hyvä yhtälö ajatellen yöunia - päikkärit sais mun tapauksessa kestää max 15 minuuttia jos toivoo saavansa illalla unen päästä kiinni.

Diina oli hienosti päivittänyt meidän "pinon" tilannetta :-) Toivotaan tosiaan että Minttu-Mari vetää myös meitä muita plussajunan perään! Kyllä, mulla ja Geislalla on molemmilla testipäivä tuo ensi viikon perjantai... jännittää kamalasti! Diina kyseli myös aiemmin liikunnasta pas:n jälkeen. Itse olen saanut saman ohjeistuksen kuin Minttu-Mari - mitään äärimmäisen raskasta treeniä ei kannata ainakaan heti siirron jälkeisille päiville suunnitella. Hyvä olisi tietysti elää mahdollisimman normaalisti. Itse olen käynyt vain reippailla kävelylenkeillä.

Tulipas tästä melkoinen valitusvirsi... sorry. Jospa se luottavainen fiilis taas hetken päästä nostaisi päätään. Nyt napsautan saunan päälle ja lähden lauteille rentoutumaan ja kohottelemaan mielialaa.

Vierailija
20/76 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhdyn edelliseen sillä oma mielialani heittelee myös miten sattuu ja tunnen suurinpiirtein "inhoavani" perheellisiä, lapsia ja etenkin raskaana olevia naisia! (Se iso maha ja onnellinen olotila on myrkkyä...)

No sanon sulle vain Adastra että oikein teit kun jäit kotiin. Mitä sitä itseään kiihdyttelemään ja mieltään pahoittamaan perheellisten pariin ku voi kotona ihan rauhassa yrittää keskittyä näitten munien hautomiseen... ;)

Onnea myös Minttu-Marille! Pidetään peukkuja loppuun asti!

Diina, kiva kun teit listan! Nyt minäkin pysyn vähän paremmin kärryillä kaikkien siirroista ja testipäivistä! Sinullakin siirto lähestyy! Jännää!

Itse painiskelen omien kuohuvien ja vähemmän kuohuvien tunteitteni vallassa. Olen tullut melkeenpä ihan vauhkoksi näitten tuntemusten, nipistelyitten ja oireitten keskellä... Vuotoa tulee sen verran että värin erottaa pikkarisuojasta. Mutta toivotaan että se ei sen enempää siitä innostu..

Vielä pitäs jaksaa muutaman päivä. Toisaalta voin tässä "salaisesti" tunnustaa että ensimmäistä kertaa elämässäni oireet ja tuntemukset ovat sitä luokkaa että voisinpa melkeen uskaltautua jotain jo OIKEASTI toivomaankin... Tosin kun ajattelee meidän hoitohistoriaa, kuulostaa tämä kuitenkin epätoivoiselta, toiveajattelulta ja kuvittelulta kun koskaan ei ole mitään tapahtunut, mutta nää nipistelyt ja tuntemukset ovat TÄYSIN eripaikassa ja erilaisia mitä mulla tahtoo olla kun menkat tekee tuloaan...

Mut eipä tässä tämän enempää, enkä todellakaan uskalla alkaa toivomaan liikoja ja kiihdytteleen itseäni.

Niin monesti on mätkähdetty pilvilinnoista maankamaralle että tuoreessa muistissa on... Eli parempi yrittää ajatella muita ja toivoa että päivät menis helkkarin nopeesti... ;)

Vielä sulle Adastra.. Onko sulla ollu mitään erikoisempia oireita ku tuo väsymys? Mä en tosiaan tunne mitään muuta kun nuo nipistelyt ja sekavan, unohtelevan olotilan. (joka varmaan on mulle ihan normaalikin olotila.. Hah hah...)

Kesämieltä kaikille!