Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitäisi antaa ilmaiseksi ostamani vauvatavarat eteenpäin??

Vierailija
22.04.2008 |

En todella ymmärrä siskoni logiikkaa. Minulla on esikoinen juuri täyttänyt vuoden ja siskoni on raskaana. Hän puhuu jatkuvasti siitä, että minun pitäisi antaa hänelle suunnilleen kaikki lapseni vaatteet, turvakaukalo ja vaunut. Siis ihan vain antaa ilmaiseksi.

Ensinnäkin turvakaukalon lupasin hänelle lainaan, koska en sitä nyt juuri itse tarvitse, mutta sillä ehdolla, että jos meille tarve ilmaantuu, saan sen sitten takaisin. Yritämme nimittäin toista lasta paraikaa. Tämäpä ei siskolleni kelpaa; " Mitäs minä sitten teen jos sä tarttet tän takasin kun me vielä tätä tarvitaan" . Käyt tietenkin kaupasta ostamassa uuden!

Vaunuja tai siis rattaita käytämme vielä itsekin, joten niitä en anna ja vaatteetkin haluaisin säästää itselläni. Lainassa ne kuitenkin ryvettyvät. Enhän minä tietysti tiedä tuleeko meille toinen tyttö vai kenties poika tai tuleeko ollenkaan, mutta suurin osa vaatteista on aika unisex, joten kävisivät molemmille. Sitäpaitsi minua hiukan korpeaa se, että me olemme itse nämä kaikki tarvikkeet ostaneet ja minun pitäisi ne noin vain antaa hänelle. Kyse ei ole siitä, että meillä olisi paljon rahaa ja siskollani ei. Päinvastoin. Olenko järkyttävän itsekäs kuten siskoni väittää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselleni ostamani turvakaukalon lainasin aikanaan miehen siskolle kun mamma kinusi kinuamistaan. No, näppärä miehensä oli porannut reikiä kaukalon selkämystän täyteen poralla!!!! ettei vauvan tule selkään hiki!

Arvaattekin varmaan että sain sitten itse ostaa seuraavalle lapselle uuden kaukalon. Säännöllisin väliajoin he kyllä vihjailevat meidän esikoisen tavaroista (esim. polkupyörät, sukset, luistimet, vaatteet jne.)että kaikki otetaan kiitollisuudella vastaan mitä voitais antaa/lainata.

EN TOSIAAN LAINAA HEILLE MITÄÄN ENÄÄ IKINÄ!

Vierailija
22/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän tajunnut, että poraamalla reikiä hän muuttaa kaukalon ominaisuuksia myös kolaritilanteissa eli muovin jäykkyyttä ja iskunkestävyyttä. Itse olisin laittanut laskun heille asiasta. Kysehän ei ole mistään ulkonäköseikasta!

Parempi olla tuollaisten tekemättä lapsia - siinä voi tulla hiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 lasta, neljäs tulossa.

Tavaraa on vuosien saatossa kertynyt paljon, ja aina uuttakin hankittu.

Rasittavaksi olen kokenut ne hetket, kun joku sukulainen tai ystävä on kuvitellut saavansa ilmaiseksi meiltä tavaraa.

Vaikkemme ihan köyhiä olekaan, vaan keskituloisia (~hyvätuloisia), en koe siltikään olevani velvollinen antamaan mitään mistä en halua luopua, omista tavaroistamme, vain siksi, että jollakin ei ole varaa tai halukkuutta hankkia omia.

En minäkään keneltäkään oleta tai pyydä saavani mitään.

Käytettyä tavaraakin meillä käytetään, mutta niitä ostetaan, ei kinuta tai vaadita keneltäkään.

Olen hyvin tarkka tavaroista ja vaatteista, pidän niistä hyvää huolta (kuten tietty lapsistammekin ;) ), joten en edes lainaan anna semmoista, mitä omilleni aion vielä käyttää.

Ap:n kannattaa reilusti sanoa siskolleen, että hankkii omat, uutena tai käytettynä.

Teidän tavarat ovat teidän omianne, ja teette niillä mitä haluatte.

Eri asia on mielestäni, jos toinen haluaa antaa jotakin tavaraa tai vaatetta, ja itse tarjoaa niitä, mutta en ymmärrä tuota, että vaatimalla vaaditaan jotakin.

Jollei ole varaa tai halukkuutta hankkia itse tarvitsemiaan tavaroita, ei kannata lapsiakaan hankkia.

Vierailija
24/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tuttavaperheen lapsen tavaroista, sänky, turvaistuin, leikkimatto, vaatteita, kenkiä, leluja, kirjoja jne...ja sovittiin että maksetaan niistä pieni kertavuokra. On minusta ihan reilua, kun ilmaiseksi kalliiden tavaroiden ottaminen lainaan tuntui hassulta ja toisaalta säästetään hurja summa siihen verrattuna, että kaikki olisi ostettu itselle ja tuttavaperhe ei halunnut tavaroita kokonaankaan myydä.

Vierailija
25/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yhden tuttavaperheen lapsen tavaroista, sänky, turvaistuin, leikkimatto, vaatteita, kenkiä, leluja, kirjoja jne...ja sovittiin että maksetaan niistä pieni kertavuokra. On minusta ihan reilua, kun ilmaiseksi kalliiden tavaroiden ottaminen lainaan tuntui hassulta ja toisaalta säästetään hurja summa siihen verrattuna, että kaikki olisi ostettu itselle ja tuttavaperhe ei halunnut tavaroita kokonaankaan myydä.

Mitäs jos joku vaikka hajoaa? Meillekin joku meinas vuokrata rintarepun, mutta mieluummin sitten ostin sen kokonaan itselleni. Ei tartte ainakaan pelätä, että menis rikki käytössä.

Vierailija
26/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on itsekäs, et sinä. Jos vauvantarvikkeet hankkii kaikki uutena liikkeestä, niihin uppoaa ainakin tuhat euroa, hän ilmeisesti ajatteli säästää vaatimalla tavarat sinulta lainaa/omaksi.

Meidän suvussa ja kaveripiirissä on myös ollut tapana antaa ilmaiseksi vaatetta ja pienempiä tavaroita. Mutta homma eteneekin niin että ANTAJA PÄÄTTÄÄ MITÄ HALUAA ANTAA ILMAISEKSI. En minä mene kenenkään varastolle vaatimaan, että tämän minä haluan ilmaiseksi. Itse mielelläni tarjoan lainaa lastenhoitotarvikkeita ystävien perheisiin, esim. tälläkin hetkellä meidän itkuhälytin on lainassa kaverilla, ollut jo yli vuoden. Rattaatkin on joskus ollut lainassa kaverilla ulkomaanmatkan ajan, minusta oli ihan älytöntä jos he olisivat joutuneet ostamaan pienempään tilaan menevät rattaat viikon matkan takia. Lisäksi tuolla kaapissa odottaa poikamme pieneksi käyneitä vaatteita, jotka ajattelin antaa miehen siskon pojalle, jos hän vain ne haluaa. Mutta kuten sanottua, antaminen perustuu minun, antajan puolelta vapaaehtoisuuteen, ei niitä kukaan ole meiltä vaatinut.

Vierailija
27/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siskosi voi noin olettaa kuten kirjoitit. Ei kukaan järkevä ihminen oleta noin.

Vierailija
28/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä todennäköisesti et tule tarvitsemaan ja sanoa siskolle että nämä saat, loput tarvitsen itse. Ja jos hienouksia annat niin laita niille hinta.

Älä missään nimessä anna kaukaloa lainaksi edes! Joko se ei ole kunnossa kun on palautusaika, tai sitten et edes saa sitä takaisin. Ihmisillä voi olla ihmeen " huono muisti" tällaisissa asioissa.

Vierailija
29/29 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan outoa - varsinkin vatteiden lainaaminen. Parasta on joko reilusti antaa tavara pois tai myydä se sopivaan hintaan. Itse en anna lainaan enkä kyllä halua lainaan mitään ottaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi