+++SYYS 04 elämää Einonpirtin jälkeen+++
Täällä viime viikon minipino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12915408&p=1&mpage=2&tmod…
Ja nyt kaikki kynnellekykenevät pinoutumaan!
Kommentit (33)
muakin hermostutti ennen se, että omaa aikaa ei illalla juurikaan jäänyt. Eli itsekin olen klo 22 nukkumassa arkisin. Jos esikoinen riekkuu klo 21 saakka ja huutelee kaikkea, nin eipä siitä rauhasta ehdi nauttia paljoakaan. Ehkä siksi viikonloppuisin nykyään tulee valvottua luvattoman myöhään. Kapinointia:) Nyt kun väsymys ei ole enää niin tolkuton, niin siihen ikään kuin on varaa.
Selviytyjien pariin taas... :)
T: Ynis
meillähän illat rauhottui, kun tytöt sai omat huoneensa. Sitä ennen oli kauheaa riekkumista iltaisin, varsinkin esikoisen toimesta. Saattoi hillua huoneessa, vaikka syyslapsi nukkui. Nyt on tosin keksinyt taas sen, että voi viivyttää nukahtamistaan. Jokunen viikko olikin ihanan rauhallista iltaisin:)
Koiruus on vaihtamassa eri ruokaan. Saa nähdä miten käy. Nyt ainakin lehauttelee niin hirveitä hajuja, että kääk:) Vasta ollaan aloitettu ruoan vaihto, eli saanut eilisestä illasta saakka uutta ruokaa 1/4 annoksestaan.
Tulkaa muutkin:)
että sitten roikkuu täällä, jos ei laita rauhassa pyykkiä, järjestele tavaroita tms. Että tosi laadukasta omaa aikaa...
:)
Kaikki lapset ovat sängyssä n. klo 20-20.30. Viikonloppuisin joskus vasta klo 21. Nukahtavat iltasadun/laulun jälkeen vähän riippuen illasta. tänään Antsa oli niin väsynyt (ei päikkäreitä tänään), että nukahti heti, kun sänkyyn pääsi. Välillä Antsa hyppii ees taas haluamassa vettä ja peittelyä ja laulua ja vettä ja peittelyä ja... Isommat nukahtavat aika hyvin itsekseen. Usein niin päin, että Antsa häiritsee isompiaan. Onneksi nuo ovat melko pitkäpinnaisia ja ymmärtäväisiä isoja sisaruksia :)
Itse asiassa Antsa tuntuu nykyään kiusaavan isompiaan välillä aivan liikaa. Kaivaa toisten leluja ja heittelee ympäri huushollia, lällättää sitten isommilleen ja purskahtaa itkemään, jos vähänkin toruvat. Uhmista ilmassa siis.
-SM
Sehän se oli aiheena :)
Useimmiten alkaa n. klo 21 telkkarin katselulla ja klo 22 siirryn joko koneelle, joskus viikolla väsyneenä nukkumaan.
Onneksi tyttö-keskimmäisen ja esikoisen ollessa pieniä hoiti mies suvereenisti isomman iltatoimet (ikäeroa isommilla 1v7kk).
SM taas
Nekku katselee lastenohjelmia, mies ja Mini unessa. Ulkoilemaan olis tarkoitus mennä, ihana ilma! Eilen oli tosiaan lämmin, mutta varjossa ja tuulessa kyllä paleli kun oltiin iltapvällä Linnanmäellä kävelyllä. Aika vähän oli loppujen lopuksi väkeä, varmaan monet luulee, että aukeaa vasta vappuna. Illalla tehtiin Nekun kanssa vielä vadelma-rahkapiirakkaa ja mies lämppäreitä. Illalla tulee tänään kaverit kylään, kivaa kun jotain ohjelmaa. Mini taitaa heräillä. Pitää mennä. Mukavaa päivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Tulin just lenkiltä, tunti koirien kanssa. Nyt on hyvä olo.
Lapset nousivat taas tod aikaisin. Nyt käyvät jo ylikierroksilla...grrrr!Pitänee pukea heidät pihalle.
Tänään ohjelmassa villa- ja talvivaatteiden pesua. Ja ehkäpä iltapäivällä kevään ensimmäiset jäätelöt...?
Nauttikaa auringosta!
Mimmu ja " riiviöt" x3
Vähän sekaisin, että kumpaan tässä kirjoittelisi - tänne vai sähköpostiin :) No, kirjoitan nyt pikaisesti tänne.
Eilen olin kotikaupungissani, tai siinä lähellä, tapaamassa opiskeluaikaisia ystäviäni. Olemme tutustuneet harjoittelupaikassa jossa teimme kesätöitä suurinpiirtein opintojen puolessa välissä. Ja tajusimme, että KÄÄK siitäkin on jo kohta 14 vuotta!! Vähänkö sitä on vanha .... Mutta oli aiva ihana päivä. Juttua riitii, meillä se aina jatkuu siitä mihin aiemmin jäi. Tuntuu aina siltä, että eihän me erossa olla oltukaan :) Vaikka vain vuoden-1½ välein nähdään.
Ilma on tosiaan mitä upein. Meillä on vielä grillit ja puutarhakalusteet pressujen alla :) Mutta jos sitä tänään saisi terassin+kalusteet putsattua ja petsattua, niin pääsisi istumaan vappua ulkoterassille (on luvattu lämmintä). Grillikaudenkin voisi oikeastaan korkata auki samointein.
Iltapäivällä on kummipojan synttärit. Puuhaa siis riittää, joten parempi tästä hipsiä hommiin sinne puutarhan puolelle ennen synttäreitä.
Mitä vappusuunnitelmia teillä on? Meillä on -varmaankin ensimmäistä kertaa - sellainen tilanne, että ei mitään hajua. Mä en jaksa järkätä tänä vuonna ystäväpiirille sitä vappubrunssia. Ja mä olen 100% varma että kaikki odottaa niin olevan :) Heh. Aivan varmasti jo huomenna kilautetaan mulle, että " mitähän mä voisin tuoda" , jne. Meillä vaan on ollut niin paljon kaikenlaista mielen päällä ja stressiä, että sitä haluaisi vain olla oman perheen kanssa kaikessa rauhassa. Ja nauttia kevätillasta vaikka omassa pihassa.
Mukavaa sunnuntaita
Alli
Minun mielestäni voi kirjoittaa aivan hyvin molempiin. Minä tykkään kirjoitella pääasiassa tänne, mutta s-postiin sitten salaisempia asioita :) Jokainen tekee kuten itselle on mukavinta.
Vappu oli pitkään minulle tosiaankin työn juhlaa= olin aina vappuna töissä :) Viimeisimmät vaput olen viettänyt lasten kanssa, kun mies on ollut töissä. Nyt on sellainen vappuaatto, että menemme pitkästä aikaa miehen kanssa yhdelle illalliselle (joka on kyllä semi-virallinen työhöni liittyvä) ja lapset ovat hoidossa. Antsa on hoidossa ja isommat sitten kavereidensa tykönä yötä.
Meilläkin lämpenee. Mitari näyttää +5. Saattaahan tuo lumikin ennen heinäkuuta sulaa :)
Eilen värjäsimme hiuksiini punaisia raitoja ja tyttö-keskimmäinenkin sai osansa. Tytöllä on pitkisä hiuksissaan molemmilla puolella päätä punainen raita. Minä olin vähän kahden vaiheilla, etä onko ihan ok 8-vuotiaalle laittaa..Nyt on tyttö kyllä hiuksiinsa tosi tyytytväinen. Näytää kyllä rajuhkolta, aika Indica-tyyppiseltä ;) (Sepä onkin muuten tytön lempparibändi). Niin se murrosikä tulla vipottaa. Syyskuussa tyttö on jo 9, enää muutama vuosi..
Tänään olen lähdössä sii juhlimaan. Saapa nähdä, miten vanha osaa, kun ei oikein ole tottumusta lähiaikoina. ainakin vettä pitää välillä juoda paljon.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Saamuska
Huhhuh mikä ryysis siellä oli! Ei varsinaisesti ollut tarkoitus käydä ihmisvilinässä, mutta saatiin serkultani liput niin pakkohan ne oli hyödyntää. Typy kyllä viihtyi erinomaisesti, mutta eipä laittanut vastaan kun kotiinlähtöä ehdotettiin.
Saamuska: olet kyllä oikea alan ammattilainen, kun biletät sunnuntaina :-)
Vapussa on hyvää se, että on lyhyempi työviikko :-) Olen niin väsyksissä viime viikon jälkeen, kaiken ylimääräisen lisäksi sattui vielä poikkeustilanteita ja lisää poikkeustilanteita, jotka siis tarkoittavat lisää olemista työpaikalla. Siitä tulikin mieleeni, että Ankkikselle mukavaa opintovapaata - nyt varmaan tuntuu oikein mukavalta vaihtoehdolta :-)
Vappuaattona olemme menossa kylästelemään ja vappupäivänä lähdemme miehen mukaan työmatkalle etelänaapuriin. Alli: en yhtään ihmettele haluttomuuttasi järjestää vappubileitä. Melkoisen rankkoja työrupeamia ja muuta stressiä sullakin ollut, joten sulla on täysi oikeus vaan olla!
Mekin aamusella suunnittelimme Typyn kanssa kasvimaan laittoa. Emme kyllä maaseuturesidenssiimme pääse kasvimaata puuhamaan ennen äitienpäivää, muttasuunnitelmathan on hyvä tehdä ajoissa. Mies saa kääntää maata ja me tytöt hankitaan siemeniä: salaattia, tilliä, persiljaa ja hernettä sekä muutama vako varhaisperunaa. Kasvimaata lukuunottamatta siellä ei oikein mitään kasvakaan, vaikka jonkun verran olisi kiva kesäkukkiakin laittaa... Mutta tontti on mitä on.
Semmoista höpötettävää tänään. Aurinkosunnuntaita kaikille vielä!
Keilin
ootte oikean ennätyspinon saaneet aikaan=)
Täällä etelässä onkin tänään ollut pilvinen päivä,odotusten vastaisesti.
Mä oon ollut aivan kuitti ja maannut vaan sängyssä.
Meidän nuorimmainenkin veti 4,5h unet ulkona vaunuissa.pari kertaa kävin tarkistamassa että hengittääkö,kun ei mitään kuulu...
Nyt noi muksut riehuu,taitaa olla tekemisen puutetta.täytyis varmaan keksiä niille jotain,mutta kun on ihan veto pois...
Niin ja muuten mikä morkkis.Mies oli tuonut pussin sipsejä ja monta päivää niitä välttelin.Tänään sitten lankesin,avasin pussin ja hups...arvaatte=/
nyt on sitten siitäkin kiitoksena huono olo=)
Ei vaan,suloista sunnuntaita kaikkiin koteihin!
Ja mukavaa biletystä,olikos saamuska(ko?)joka tänään pääsemässä baanalle=)
Enpä koko päivän aikana jaksanutkaan kirjoitella. Aamupäivällä olin lasten kanssa ulkona, kun kirppis ei ollutkaan vielä auki. Iltapäivällä pääsin viemään tavaraa sinne yksin, kun mun vanhemmat kävi meillä. Loppupäivä melkein menikin sitten ulkokalusteita kyllästäessä. Kauhea urakka, vaikka 4 tuolia vaan tein. Pöytä jäi odottamaan seuraavaa hetkeä. Mieskin tuli alkuiltapäivästä polttarireissulta, ilmeisen tyytyväisenä. Oli ollut mukavaa puuhastelua ja mies oli kuvannut kaikkea. Kotona kyllä huilasi vähän aikaa, mutta urakoi sitten auton kanssa. Imuroi sisältä kunnolla ja kuivatti vähän kostuneita paikkoja (valojen umpioita ja vararenkaan syvennystä jonne oli kertynyt kosteutta).
Mimmulille tsemppiä! Melkoisia joudut kokemaan!
Ps. nyt alan olla aika sekaisin siitä mitä on puhuttu missäkin ja mistä uskaltaa kirjoittaa:)
Ynis, meillä nuorimmat rupeaa yleensä puoli ysi-ysi nukkumaan ja esikoinen kouluiltoina viimeistään 21.15. Tosin itsekin yrittää arkena pyrkiä sänkyyn mahd aikaisin. Nyt kylläkin ollaan vielä kaikki ylhäällä (kiitos päiväunille, nukuttiin kaksi tuntia ja noustiin vasta kolmelta...)
eli omaa aikaa iltaisin on vasta puoli kympin jälkeen - ja sitten voi jo itsekin mennä nukkumaan.
Koirat saivat kesälookin tänään, molemmat ajeltiin taas karvattomiksi (melkein). Loppuu se koirankarvan paljous sisätiloista.
Ihana ilma oli tänään, ei tosin T-paita ilma... Mutta lumet sulaa - kipii! Ehkä jo parin viikon päästä uskaltaa istuttaa niitä orvokkeja ruukkuun, jos vain muistais nostaa ruukun yöksi sisälle...
Nyt nukuttamaan pieniä. Sitten alkaa se oma aika. Esikoinen tosin taitaa valvoa vielä pidempään lauantai-illan kunniaksi.
Mimmu